خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
اخیرا رئیس مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد عواقب فاجعه‌بار ادغام همه گیری کرونا و پاندمی آنفولانزا در موج دوم شیوع بیماری کووید ۱۹ هشدار جدی داده است.



اگر همه گیری کرونا و شیوع گسترده بیماری آنفولانزا با یکدیگر ترکیب شوند، انتظار می‌رود که نرخ مرگ و میر پاندمی اخیر به شکل چشم‌گیری افزایش یابد؛ این بخشی از صحبت‌های رئیس مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) بوده که در رابـ*ـطه با صحبت‌های مطرح شده در مورد کاهش سختگیری‌های مربوط به قرنطینه مطرح شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا وضعیت آینده بیماری کووید ۱۹ را در صورت برهم زدن قرنطینه‌ها و شیوع آنفولانزا بررسی کنیم.

رابرت ردفیلد (Robert Redfield)، رئیس CDC از همین ابتدا که برخی ایالت‌های آمریکا بحث‌هایی را در مورد بازگشایی کسب و کارها و برداشتن قرنطینه پیش کشیده‌اند، هشدار خود در مورد ادغام همه گیری کرونا و پاندمی آنفولانزا در موج دوم شیوع کووید ۱۹ را مطرح کرده است. ردفیلد در پاسخ به خواست برخی قانون‌گذاران و حتی عده‌ای از تصمیم‌گیرندگان داخل کاخ سفید، در مورد خطر وقوع اپیدمی دوتایی کووید ۱۹ و آنفولانزا هشدار داده است.


وضعیت در همه گیری کرونا

در حال حاضر اکثر ایالت‌های آمریکا قوانین قرنطینه را برای تمامی کسب و کارها و بخش‌های مختلف جامعه اعمال کرده‌اند و تنها کارکنان و بیزنس‎های ضروری در این ایالت‌ها اجازه ادامه فعالیت در خلال پاندمی را دارند. با اینکه چنین تصمیمی فشار وارده به مراکز درمانی و پرسنل بیمارستان‌ها را کاهش می‌دهد و تاثیرات فاجعه‌بار کووید ۱۹ را به حداقل می‌رساند، اقتصاد ایالات متحده از این مسئله ضربه خورده و به همین دلیل بخش قابل‌توجهی از مردم، قانون‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان خواهان کاهش سخت‌گیری‌ها و برداشتن قرنطینه هستند.

به همین دلیل است که ردفیلد در مصاحبه اخیر خود با روزنامه واشینگتن پست اعلام کرده که بازگشت همه گیری کرونا در زمستان آینده می‌تواند عواقبی به مراتب بدتر را نسبت به وضعیت کنونی داشته باشد. منظور ردفیلد شروع پاندمی آنفولانزا در اواخر پاییز و اوایل زمستان بوده و از آنجایی که شیوع این بیماری ویروسی هرساله رخ می‌دهد، احتمال افزایش فشار وارده به بیمارستان‌ها در وضعیت وقوع پاندمی آنفولانزا و کووید ۱۹ به شکل هم‌زمان وجود دارد.

ردفیلد در ادامه صحبت‌هایش به همه‌گیری آنفولانزا قبلی در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اشاره می‌کند که بر اساس تخمین‌های مرکز کنترل بیماری‌ها، ۳۵.۵ میلیون نفر را از ماه نوامبر تا فوریه در آمریکا آلوده کرد. تقریبا نیمی از این مبتلایان در آن زمان به مراکز درمانی مراجعه کردند، نیم میلیون نفر در بیمارستان‌ها بسـ*ـتری شدند و ۳۴۲۰۰ نفر هم در اثر پاندمی آنفولانزا گذشته جان خود را از دست دادند.


اهمیت واکسن‌های حال حاضر

با اینکه خبرهای امیدوار کننده‌ای در مورد توسعه و آزمایش واکسن بیماری کووید ۱۹ به گوش می‌رسند، همچنان کارشناسان تخمین می‌زنند که تولید انبوه و پخش واکسن موثری که کرونا ویروس جدید را از بین ببرد حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر زمان می‌برد. ردفیلد در این رابـ*ـطه می‌گوید که حتی اگر قوانین قرنطینه همه گیری کرونا نادیده گرفته شوند و ایالت‌های آمریکا سختگیری‌های خود را کاهش دهند، رعایت توصیه‌های فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند جان افراد زیادی را در این بحران جهانی نجات دهد.

رئیس مرکز کنترل بیماری‌ها معتقد است که ایالت‌های آمریکا باید تعداد آزمایش‌های تشخیص کرونا را بیشتر کرده و علاوه بر شناسایی موارد مثبت ابتلا به کووید ۱۹، کسانی که با این بیماران در ارتباط بوده‌اند را شناسایی کنند و حداکثر توان خود را برای ردیابی و شکستن زنجیره انتقال این ویروس مرگبار دستگاه تنفسی به خرج دهند.

با وجود اینکه هنوز واکسن کووید ۱۹ در دسترس نیست، اهمیت انجام واکسیناسیون آنفولانزا به صورت گسترده از همیشه بیشتر شده، چرا که پیشگیری از آلودگی افراد به آنفولانزا فشار وارده به مراکز درمانی را کاهش داده و در آینده احتمال اختصاص دادن تـ*ـخت‌های بیمارستان‌ها به بیماران این ویروس را کاهش می‌دهد؛ این تـ*ـخت‌ها در آن زمان نقشی کلیدی در نجات جان بیماران کووید ۱۹ ایفا می‌کنند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


ترکیب همه گیری کرونا و آنفولانزا در آینده فاجعه‌بار خواهد بود!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا