خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SONIA.K

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/20
ارسال ها
415
امتیاز واکنش
2,667
امتیاز
248
محل سکونت
جزایر هاوایی
زمان حضور
17 روز 23 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
ببر

ببر (نام علمی : panthera tignis ) بزرگ ترین گربه سان است.
طول قامت ببر 2 تا 3 متر است. وزن آن 306 کیلو گرم است.
مهم ترین مشخصه ی این جانور خط های راه راه عمودی تیره روی خز قرمز-نارنجی آن است که در ناحیه ی زیرین روشن تر است.
این جانور دارای بدن عضلانی و پاهای بسیار نیرو مند است.
بدن ببر دارای موهای بلند و براق نارنجی همراه با خط های عمودی مشکی می باشد.
جثهٔ ی ببر های نر بزرگ تر از ببر های ماده است و همچنین موهای زیر گونه ی ببر نر بلند تر از ببر ماده است.
دندان های ببر بسیار قوی است و دندان نیش آن بلند تر از تمام جانوران خشکی است.طول تاج دندان ببر 74/5 میلی متر است و گاهی تا 90 میلی متر می رسد.
در باغ وحش معمولا ببر ها بین 20 تا 26 سال عمر می کند که البته به نظر در دنیای وحش بیرون هم به همین اندازه عمر می کنند.
این جانور برای خود قلمرو تعیین می کند و عموما اجتماعی و تنها است ( به این معنی است که ببر ها به صورت مستقل زندگی می کنند اما گاهی مجرد های آن ها در یک منطقه یا حتا لانه زندگی می کنند )نیاز است تا محیط زندگی ببر ها بزرگ تر باشد تا برای شکار به مشکل بر نخورند این خلق ببر ها باعث شده تا در مناطق پر جمعیت آن ها با انسان ها دچار مشکل شوند.




c6adb4d0d2907435bc3df992f19cdcb7.jpg


در دوره ای ببر ها در سراسر آسیا در ترکیه تا غرب در روسیه تاشرق دیده می شدند.
در گذر 100 سال بیش از 93% از گسترده ی تاریخی زیست گاه آن ها از بین رفته است و آن ها در نواحی جنوب غرب و مرکز آسیا در جزایر جاوه و بالی و در مناطق گسترده ای در آسیای جنوب شرقی و آسیای شرقی به کلی نابود شدند.
امروزه زیستگاه آن ها به تایگری سیبری و چمن زار های باز و مرداب کرنا محدود شده است.
شش زیر گونهٔ ی باقی مانده از ببر در معرض خطر انقراض قرار دارند.
11cd63acd9ae7fc1fe4c4ebece45147e.jpgd818eef78320531cd51356ccabedd4a2.jpg


ببر

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • جذاب
  • تشکر
Reactions: هلیا، Mana و Arshida

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی+بخش کپی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,283
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه

ببر چه حیوانی است و در چه خانواده ای قرار می گیرد؟
ببر از حیوانات عظیم الجثه است که در جنگل ها زندگی می‌کند. این حیوان چهار پا به دلیل شباهت فراوانش به گربه در گروه گربه سانان قرار می‌گیرد. این گربه عظیم الجثه برای حیوانات جنگل و همچنین برای انسان ها بسیار خطرناک است و خطری برای جان آن هاست و همه آن ها را به نشانه سیر کردن شکمش در هر حالت شکار می‌کند. این حیوانات دوست دارند همیشه در هر جایی از جنگل به راه رفتن و رژه رفتن بپردازد و حیوانات دیگر را تهدید کند و شکمش را با خوردن گوشت تن آن ها سیر کند. البته هر چند حیوانات گاهی اوقات زرنگ تر از او هستند و تن به شکار ببر نمی‌دهند و خیلی سریع از دست و فرار می‌کنند و خود را از بلعیده شدن حفظ می‌کنند.
انواع ببر در جهان
ببر ها مانند هر جاندار دیگری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در مواردی مانند قد و وزن و شکل ظاهری و … اندکی با هم تفاوت دارند. این نکته مهم است که این تفاوت ها تأثیری در شدت وحشی بودن یا نبودن این حیوان ندارد و جملگی همه شان از چهار پایان وحشی به حساب می‌آیند که بسیار برای موجودات زنده دیگر خطر دارند. در ادامه به چند نمونه از انواع ببر ها می‌پردازیم:

ببر مازندران
این ببر در کشور ایران و در استان مازندران و جنگل های این استان مشغول به زندگی کردن بود. هر ساله تعدادی از آن ها طعمه شکارچیان حرفه ای می‌شدند و آنان هم از ببر شکار شده برای مصارف صنعتی و سنتی استفاده می‌کردند. مثلاً از پوستش برای تولید پوشاک استفاده می‌کنند و کلی استفاده دیگر. این ببر بسیار خطرناک و درنده محسوب می‌شود.

ببر بنگال
ببر بنگال از ببرهایی است که بیشتر در هند و بنگلادش یافت می‌شوند و در همان مناطق زندگی می‌کنند. البته در کشور هایی مثل نپال، پاکستان، بوتان، میانمار و تبت هم گاهی این نوع حیوان بنگالی یافت می‌شود ولی در اصل مربوط به بنگلادش و هند می‌باشند و اصالتش در آنجاست. این حیوان نیز مانند سایر هم نوعانش بسیار خطرناک است.

ببر سیبری
نوعی ببر است که نام های دیگری از جمله ببر منچوری، ببر کره‌ای، ببر آمور و ببر اوسوری نیز دارد. این گربه سان امروزه در منطقه ای حفاظت شده در شرق سیبری زندگی می‌کند در حالی که در گذشته در شرق آسیا می‌زیسته است. این حیوان مانند دیگر هم نوعانش از پوستی راه راه برخوردار است و بسیار هم خطرناک است.

ببر تاسمانی
این نوع حیوان که شباهت زیادی هم به گرگ داشت در قرن بیستم منقرض شد. این چهار پا روزی در سرزمین اصلی استرالیا و پاپوآ گینه نو زندگی می‌کرده که دلیل اصلی انقراض آن ها شکار بیش از حد آنان بود. این حیوان به گرگ تاسمانی هم شهرت داشت.

ببر دندان خنجری
این حیوان که به دندان خنجری معروف است به گفته برخی ها منقرض شده است ولی عده ای می‌گویند که هنوز در حال زندگی و زاد و ولد هستند. دلیل نام گذاری آن این است که دندان هایی شبیه به خنجر در دهان خود دارد. این نوع ببر بسیار خطرناک و حتی خطرناک تر از انواع دیگر است.
در نبرد شیر و ببر چه کسی برنده است؟
شاید برای شما سوال پیش بیاید که در نبرد شیر و ببر چه کسی برنده می‌شود. پاسخ آن کمی دشوار به نظر می‌رسد. شیر و ببر هر دو از حیوانات درنده و فوق العاده خشمگین و خطرناک می‌باشند و به دلیل شباهت آن ها به گربه ها از خانواده گربه سانان به حساب می‌آیند. در فیلم های زیادی دیده شده که میان این دو گربه عظیم الجثه نبرد هایی صورت گرفته و حسابی یکدیگر را به خاک و خون می‌کشند. در برخی از این فیلم ها شیر پیروز میدان شده و در برخی دیگر ببر پس از جدال برنده نبرد شده است. ولی چیزی که به نظر می‌رسد این است که امکان و احتمال اینکه شیر در این نبرد به پیروزی دست یابد بیشتر است. به خاطر اینکه قدرت بدنی شیر از هر حیوانی بیشتر است. به همین دلیل است که سلطان جنگل خطاب می‌شود. شما می‌توانید با جستجو درباره فیلم نبرد این دو گربه غول پیکر به نبرد های خونین و دیدنی آن ها دست یابید.

رنگ های این حیوان جذاب
ببرها مانند دیگر موجودات زنده دارای نژاد ها و رنگ بندی های گوناگونی هستند و هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند. این ها همگی دارای ذاتی یکسان می‌باشند و فقط رنگبندی های گوناگونی دارند. همه آن ها بسیار خطرناک هستند و اصلاً نباید با قصد شوخی به آن ها نزدیک شد.

برخی از ببرها به رنگ قهوه ای هستند و راه راه های مشکی بسیار زیبایی روی بدن آن ها نقاشی شده است. برخی دیگر از آن ها به رنگ سفید یافت می‌شوند که مانند رنگبندی دیگر راه راه های مشکی بر روی بدنش دارد. دسته ای دیگر از ببرها هستند که به زنگ سفید هستند و هیچ راه راهی ندارند و بدنی شبیه به خرس قطبی که کامل سفید است دارند. تمامی این ها زیبایی های آفرینش هستند و بسیار جذاب و دیدنی به شمار می‌آیند. قدرت دندان ببر ها همگی بالا می‌باشد و طعمه را در عرض چند ثانیه تکه تکه می‌کند.


ببر

 

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی+بخش کپی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,283
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
غذای اصلی ببر چیست؟
ببرها شکارچیان حرفه ای هستند و هر روزه مانند دیگر چهار پایان خطرناک برای سیر کردن شکمشان به شکار های کوچک و بزرگ می‌پردازند. این حیوانات که مورد شکار قرار می‌گیرند می‌تواند هر حیوان گوشتی ای باشد مثل آهو ها و گوزن ها و …

ببرها همیشه دنبال به بهترین طعمه هستند. بهترین طعمه از نظر آن ها مظلوم ترین طعمه ها هستند و همچنین طعمه هایی که چاق و چله باشند. پس همواره در تلاش هستند که بهترین شکار را روانه خوراک خوردنشان کنند. گاهی اوقات به جهت سیر کردن خودشان یه یک شکار بسنده نمی‌کنند و ممکن است تلاش کنند دو یا سه آهو را در روز شکار کنند.

در باغ وحش ها هم اگر رفته باشید حیوانات زیادی از جمله ببر را می‌بینید. آن ها به دلیل اینکه در قفس حبس هستند توانایی انجام شکار را ندارند و مجبور هستند هر چه کارکنان باغ وحش به آن ها می‌دهند را جهت سیر کردن خود استفاده کنند. البته این را هم باید در نظر داشت که آن ها در باغ وحش ها غذای بدی نمی‌خورند.

جدول اطلاعات
اینجا اطلاعات بیشتری را راجع به ببر بررسی می کنیم:

موضوعببر
انواعبنگال، مازندرانی، تاسمانی و …
سلبریتی هایی که ببر دارندتوگسه اکسوز، تونی بلوم و …
غذاسرشار از پروتئین
سرعتبسیار بالا
سرعت ببر ها چقدر است؟
حیوانات درنده اغلب از سرعت بسیار بالایی در دوندگی برخوردار هستند. این سرعت بالا از ویژگی های خاص آن ها به حساب می‌آید. این سرعت بالا به این دلیل است که برای شکار می‌توانند به خوبی به دنبال طعمه بدوند و سریع آن را قربانی کند. البته از این دوندگی در برابر خطرات احتمالی و حوادث طبیعی نیز استفاده می‌کنند.

ببر های نر بسیار پر تلاش هستند و سرعت و عملکرد نسبتاً بالاتری از ببر های ماده دارند. فصل جفت گیری آنان که فرا رسد پس از مدتی توله ببر های کوچک به دنیا می‌آیند و تلاش همه برای سیر کردن خود و همچنین توله هایشان بیشتر از قبل می‌شود. ببرها از گربه سانان بسیار بزرگ و پر سرعت به حساب می‌آیند.
آموزش ببر به چه صورت است؟
حتماً تا به حال دیده اید در جاهای مختلف از جمله باغ وحش ها، سیرک ها، برنامه های تلویزیونی و … کسلانی هستند که با حیوانات خطرناک بازی هایی می‌کنند و یا آن ها را در آ*غو*ش می‌گیرند و یا حتی سر خود را در دهان شیر ها می‌کنند و … . به نظر شما آیا این کار صحیح است؟ خب مسلماً پاسخ منفی است چرا که حیوانات دارای غرایزی هستند و از همان غریزه ها پیروی می‌کنند. مکن است گاهی رم کنند و آثار جبران ناپذیری به شخص وارد کند.

البته کسانی که این کار ها را می‌کنند از قبل حیوان درنده مثل ببر را پرورش داده اند و خاطرشان از اتفاقات جمع است ولی این آرامش خیال نباید صد در صدی باشد چون همان طور که گفته شد تمامی حیوانات از غریزه هایشان پیروی می‌کنند و گاهی مکن است حادثه ای به بار بیاورند پس نباید ریسک کرد. جهت آموز دادن به ببرها دوره های مختلفی در کلاس های آموزشی وجود دارد که با استفاده از آن دوره ها می‌توانید به آموزش دادن به ببرها بپردازید.


ببر

 

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی+بخش کپی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,283
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
ببر معروف ایرانی
ببرها دارای نژاد های مخصوصی هستند ولی در کل بخواهیم به این حیوان بنگریم باید بگوییم که همه شان دارای ذاتی یکسان هستند و فقط تفاوت هایی در ظاهر دارند که چندتان در رفتار آن ها تفاوتی نیست. از ببرهای معروف در جهان ببر ایرانی می‌باشد که به نام های ببر مازندران، ببر خزر، ببرِ ایرانی، ببرِ هیرکانی و ببر تورانی هم نامیده می‌شود. این ببر در شمال ایران زندگی می‌کرد که حدود نیم قرن (50 سال) پیش نسلش منقرض شد. از دلایل این انقراض ممکن است شکار بیش از حد آنان بوده باشد. البته این گربه سان در ناحیه گسترده‌ای از غرب چین تا سواحل دریای سیاه شامل آسیای میانه، قفقاز هم زندگی می‌کرده است.
چه سلبریتی هایی ببر دارند؟
شاید برای شما هم عجیب باشد که بدانید برخی از سلبریتی ها در جهان زندگی می‌کرده و می‌کنند که در محل سکونت خود علاقه مند بودند حیوانات وحشی همانند ببر را نگهداری کنند. در برخی موارد حیوانات آن ها کالر دستشان داده و از غرایزشان اطاعت کرده و زندگی صاحبانشان را به گرد و خاک کشیده اند.

ببر مایکل جکسون
مایکل جکسون از سلبریتی های خواننده می‌باشد که دارای ببر بوده و در زندگی اش راه می‌رفته است. او به داشتن این چهار پای خطرناک معروف بوده است با اینکه خواننده آمریکایی بوده است.

تونی بلوم
تونی بلوم از سلبریتی های شرط بندی باز و صاحب ورزشگاه می‌باشد که در محل سکونتش از حیوانات خطرناک مانند ببرها نگهداری می‌کند و به سرگرمی با آن ها مشغول می‌شود.

توگسه اکسوز
از هنرمندان معروف زیبایی در ترکیه می‌باشد که به تتو و خالکوبی فعالیت دارد و او نیز به نگهداری حیوانات چهار پا از جمله ببر در منطقه سکونتش مشغول است.

ببر های اهلی
شاید در بعضی جاها دیده باشید و یا شنیده باشید که از ببر های اهلی سخن ها گفته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم این حرف ها را به حساب شوخی بگذارید چون این حیوان در کل ذاتی جدی و خشونت گری دارد و به هیچ کس و هیچ چیز رحم نمی‌کند و هر که را در اطرافش باشد به دلیل پیروی از غرایز خود همه را به خاک و خون می‌کشد. البته ممکن است منظور از ببر های اهلی انهایی باشند که در سیرک و نمایش ها از آن ها استفاده می‌شود ولی در جواب باید گفت که به همان ها هم نباید اعتمادی کرد و بعضاً پیش آمده که همان ها صاحبانشان را خورده اند و همه را به وحشت در آورده اند.

منبع: هپی‌پت


ببر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا