خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
مسیرهای زمینی برای سفر به خارج کشور

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که اگر بخواهید با ماشین شخصی خودتان یا همانند دیگر گردشگرانی که زمینی سفر می کنند، از ایران خارج شده و به دیگر کشورها بروید چه باید انجام دهید؟ بهترین مسیرهای زمینی برای جهانگردان ایرانی چه مسیرهایی است؟ چطور باید از مرزها عبور کنید؟ به چه مدارکی نیاز دارید؟ اگر می خواهید جهانگردی را شروع کنید و به کشورهای دیگر سفر کنید از چه کشورهایی بهتر است شروع کنید؟ مجله الی گشت برایتان بهترین مسیرهای زمینی برای جهانگردان ایرانی را معرفی نموده و خصوصیات هر یک از این مسیرها را شرح می دهد. اگر از هواپیما می ترسید سفر را کنار نگذارید، بلکه شیوه سفرتان را عوض کنید. بسیاری از جهانگردان با وسایل نقلیه ای همانند ماشین و خودروی سواری، ون های مسافرتی، موتورسیکلت و حتی دوچرخه به جهانگردی می پردازند. تمام این راه ها برای شروع سفر می تواند گزینه مناسبی برای هر فرد باشد. چرا که بسیاری از ایرانیان نیز تا کنون چنین مسیرهایی را پیموده اند. پس با ما همراه باشید تا مسیرهای زمینی برای سفر به خارج کشور را برایتان بگوییم.

مسیرهای زمینی برای سفر به خارج کشور


مطالب مرتبط:

آیا سفر زمینی به ترکیه امن است؟

چطور برای سفر به سوانتی و مستیا در گرجستان برنامه ریزی کنیم؟

چطور برای سفر به باکو در ۵ روز برنامه ریزی کنیم؟

قطعا بسته به مقصد نهایی که انتخاب می کنید باید وارد یکی از کشورهای همسایه شوید. کشورهای همسایه ایران شامل جمهوری آذربایجان، ارمنستان، نخجوان، ترکیه، عراق، پاکستان، افغانستان و ترکمنستان است. همچنین با بعضی از کشورها همانند عمان، قطر، کویت، امارات، بحرین، روسیه، قراقستان و عربستان دارای مرز دریایی هستیم. این تنوع مسیرهای زمینی برای سفر به خارج کشور را بیشتر کرده و گزینه های بیشتری جلوی رویتان قرار می دهد. اما بهترین مسیرهای زمینی برای جهانگردان ایرانی در میان این کشورها، چه مسیرهایی است؟ اگر با وسیله نقلیه ای همانند ماشین شخصی قصد سفر و جهانگردی دارید، باید حتما از قبل گواهینامه بین المللی و پلاک ترانزیت و مدارک مورد نظر برای سفر زمینی را تهیه نمایید.

سفر با ماشین شخصی-سفرهای زمینی-دلایل خرید بیمه مسافرتی


سفر به ترکیه

ترکیه از جمله کشورهای بزرگ و همسایه با ایران است که جاده ها و مناظر بسیار زیبایی دارید. در مسیرهای زمینی برای سفر به خارج کشور می توانید از ۳ مرز ورودی میان ایران-ترکیه به این کشور شوید و به دیدن جاذبه های زیبای آن بروید. بسته به مسیری که در ترکیه می خواهید شروع کنید، یکی از گمرک های مرزی را انتخاب نمایید. گمرک بازرگان، گمرک رازی خوی و گمرک سرو ارومیه ورود شما را به ترکیه امکان پذیر می کند.

در بین این ۳ گمرک اگر برای اولین بار است که از مرز وارد ترکیه می شوید، به شما پیشنهاد می دهیم که از گمرک بازرگان بروید.

گمرک بازرگان در مسیر ماکو و شهر بازرگان قرار دارد. پمپ بنزین و امکانات رفاهی داشته و حتی در مرز می توانید بیمه شخص ثالث را برای خودروی خود دریافت کنید. با این وجود این مرز بسیار شلوغ است. هر چند که مسیری که پس از ورود به ترکیه در پیش دارید، در ناحیه شمال ترکیه قرار می گیرد و اگر ترکیه تنها کشوری گذری برایتان است گمرک بازرگان مناسب خواهد بود. از گمرک بازرگان می توانید مسیر کوتاه تری را تا شهر آنکارا داشته باشید. همچنین از جاده های شمالی ترکیه می گذرید که سرسبزی و مناظر بسیار زیبایی دارند. یادتان باشد که در مسیر حتما به دیدن شهر گورمه و کاپادوکیه ترکیه هم بروید.

مرز خوی نیز به شما امکان ورود به مسیر جاده های مرکزی ترکیه را می دهد. هر چند برای عبور از مرز خوی بهتر است که بنزین برای ماشینتان به اندازه کافی به همراه داشته باشید. چرا که پمپ بنزین از این مرز دور است.

از مرز سرو هم به راحتی می توانید خود را به مسیرهای جاده ای در نزدیک ساحل جنوبی ترکیه برسانید و از آن مناظر لـ*ـذت ببرید. شهرهای ساحلی همانند آنتالیا از این مرز به شما نزدیک تر هستند. در نهایت برای ترکیه گردی خود را به استانبول برسانید.

می توانید برای بهترین مسیرهای زمینی برای سفر به کشورهای خارجی از مرز بازرگان و از سمت شمال وارد ترکیه شوید و پس از گذر از شهرهای شمالی و مرکزی ترکیه و پس از آن دیدن استانبول، با حرکت به سمت جنوب و آنتالیا و شهرهای جنوب از مرز خوی یا سرو وارد ایران شوید.

قوانین رانندگی در مسیرهای جاده ای ترکیه همانند ایران است. همچنین اگر به صورت هیچ هایکری به این سفر می روید، بدانید که اکثر مسیرهای ترکیه بسیار خلوت و کم تردد است. باید زمان بیشتری را در برنامه سفر خود در نظر بگیرید. اگر با دوچرخه و موتور به سفر می روید، حتما لباس های گرم برای شب هنگام به همراه داشته باشید.

از ترکیه می توانید برای رفتن به بسیاری از کشورها همانند گرجستان، بلغارستان و یونان اقدام کنید. برای ورود به کشور یونان و دیگر کشورهای اروپایی باید حتما از قبل ویزای شینگن خود را دریافت کرده باشید.

مسیرهای زمینی برای سفر به خارج کشور -ترکیه


سفر به گرجستان

گرجستان نیز از دیگر کشورهای نزدیک به ایران است که مسافران ایرانی برای ورود به گرجستان نیازی به ویزا ندارند. این موضوع به همراه امکانات متعددی که گرجستان برای گردشگران فراهم آورده است، باعث انتخاب مسیرهای زمینی برای سفر به خارج کشور و ورود به گرجستان شده است. برای ورود به گرجستان می توانید از ۳ کشور همسایه مشترک بین ایران و گرجستان یعنی ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان اقدام نمایید.

  • از مسیر زمینی ترکیه
اگر از ترکیه می خواهید وارد گرجستان شوید، بهتر است که از مرز بازرگان عبور کنید و در نهایت خود را به مرز و گمرک سارپی برسانید. بسیاری از گردشگرانی که مسیرهای زمینی برای سفر به خارج کشور را اینگونه انتخاب می کنند، ترجیح می دهند که از شهرهای توریستی ترکیه که در سر راهشان قرار گرفته است، نیز دیدن کنند.

گرجستان-شهرها و جاده ها


بهترین مسیر برای ایرانی ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
جدای از ایمن بودن و راحت تر بودن جاده های ترکیه به نسبت دیگر کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان به شهر باتومی در گرجستان نیز نزدیک تر خواهید بود. می توانید در این مسیر ابتدا کمی ترکیه گردی کنید. به دیدن شهر وان در ترکیه بروید. پس از آن از مسیر جاده ای به سمت شهرهای بینگول و ارزوروم حرکت کنید. از شهر بیبورت گذشته و در نهایت به دیدن شهر ترابزون ترکیه بروید. ترابزون از شهرهای زیبا و پر توریست این کشور است که در کنار دریای سیاه قرار دارد.

از جاده ساحلی در کنار دریای سیاه خود را به شهرهای رایز، هوپا و در نهایت به مرز سارپی گرجستان برسانید. پس از آن از مرز سارپی وارد گرجستان شده و خود را به باتومی گرجستان برسانید. اگر برنامه ریزی خود را به گونه ای انجام داده اید که ابتدا وارد تفلیس شوید، باید از مرز واله گرجستان و در نزدیکی شهر پوسوف ترکیه وارد این کشور شوید. بهترین مدت زمان برای این سفر بین دو هفته تا ۳ هفته خواهد بود.



  • از مسیر زمینی ارمنستان
به شهر تبریز و سپس جلفا بروید. از طریق مرز جلفا یا نوردوز وارد نخجوان و پس از آن ارمنستان شوید. دیدن شهرهایی همانند ایروان پایتخت ارمنستان را از دست ندهید. پس از عبور از ارمنستان، خود را به مرز ساداخلو برسانید و از آنجا وارد گرجستان شوید. مرز ساداخلو به تفلیس نزدکی تر است. برای عبور از ارمنستان نیازی به ویزا ندارید و در همان مرز می توانید ماشین خود را پلاک کنید اما جاده های ارمنستان کوهستانی و پر پیچ و خم است. باید بسیار احتیاط نمایید.

در مسیرهای زمینی برای سفر به خارج کشور از ارمنستان به سادگی عبور نکنید. دیدن این کشور کوهستانی خالی از لطف نیست و جاذبه های طبیعی، فرهنگی و دیدنی بسیاری را برای بازدید پیدا خواهید نمود. تنها نکته ای که باید در این مسیر به یاد داشته باشید، این است که مسافران و جهانگردانی که بر روی پاسپورت آن ها ویزای ارمنستان خورده است، حق ورود به جمهوری آذربایجان را ندارند. بنابراین اگر می خواهید به دیدن جمهوری آذربایجان بروید، دیدن این کشور را قبل از دیدن ارمنستان قرار دهید.



اجاره خودرو در ارمنستان


بهترین مسیر برای ایرانی ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • از مسیر زمینی آذربایجان
کشور آذربایجان بسیار شبیه به کشور ارمنستان است و جاده هایی کوهستانی و گاهی ناهموار دارد. با این وجود شهر باکو یکی از بهترین شهرهای توریستی دنیاست که در مسیرهای زمینی برای سفر به خارج کشور توصیه می کنیم که حتما به دیدن آن بروید. اگر مسیر آذربایجان –گرجستان را برای سفر زمینی و جهانگردی انتخاب کردید، می توانید از مرز آستارا وارد آذربایجان شوید. پس از دیدن این کشور و رسیدن به مرز گرجستان از طریق مرز تسیتل خیدی – پل قرمز وارد گرجستان شوید. یادتان باشد که باید ویزای آذربایجان بگیرید و اگر در مسیر برگشت هم می خواهید از آذربایجان بگذرید، باید ویزای رفت و برگشت آذربایجان را بگیرید. در مسیر باکو به سمت گرجستان حتما به دیدن جاذبه های شهر گنجا در اذربایجان و شهر روستاولی در گرجستان بروید.





در مطلب دیگری و در ادامه معرفی بهترین مسیرهای زمینی برای جهانگردان ایرانی شما را به کشورهایی همانند عراق، و همچنین کشورهای همسایه شمال و شرق کشورمان همانند ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و البته همسایه غربی کشورمان عراق آشنا می نماییم. پس قسمت دوم این مطلب را در روزهای آینده از دست ندهید. همچنین برای رزرو هتل در هر یک از این کشورها به سادگی با اپلیکیشن یا سایت الی گشت می توانید اقدام کنید. پرداخت های ریالی این سایت به شما امکان رزرو هتل در هر کجای دنیا را می دهد.



شهر قدیم باکو-بهترین مسیرهای زمینی


بهترین مسیر برای ایرانی ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
سفرهای زمینی برای سفر به خارج کشور

قبل از این مطلب، سفرهای زمینی برای سفر به خارج کشور را در قسمت اول شرح دادیم. راجع به سفر به کشورهایی همانند ترکیه، ارمنستان، آذربایجان،گرجستان و دیگر کشورهایی که از این طریق می توانید به آن ها سفر کنید، صحبت کردیم. در ادامه مطلب قبلی همان مبحث را در مورد سفرهای زمینی برای سفر از ایران پیش می گیریم. در اطرافمان با کشورهای بسیاری همسایه هستیم که هر کدام از آن ها می تواند پلی باشد برای دسترسی به مناطق دورتر. بسیاری از جهانگردان ایرانی می توانند به یکی از کشورهای همسایه به صورت زمینی سفر کنند و در نهایت بهترین سفر خود را رقم بزنند. از موارد برتر در سفر به کشورهای همسایه نزدیکی فرهنگ ها و ریشه های مشترک با آن اقوام است. در این سفر، نه تنها می توانید از مناظر طبیعی و شگفت انگیز در مسیرهای جاده ای لـ*ـذت ببرید بلکه زمان بیشتری را صرف سفر کنید.

سفرهای زمینی برای سفر به خارج کشور


مطالب مرتبط:

گشتی در جاذبه های دیدنی افغانستان

بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ترکمنستان

قبل از سفر به ازبکستان، حتما این نکات را بخوانید

یکی از مزیت های سفرهای زمینی به دور بودن از استرس زمان است. شما با وسیله نقلیه شخصی یا وسایل حمل و نقل زمینی عمومی به سفر خود ادامه می دهید و نگران جا ماندن از پرواز خود نخواهید بود. اکثر کسانی که به دنبال بهترین سفرهای زمینی برای سفر به خارج کشور هستند، برای خود محدوده های زمانی بالای یک هفته را در نظر می گیرند. در حقیقت سفر های جاده ای برای اشخاصی است که وقت و زمان آن را دارند و عجله ندارند و مهم ترین دلیل سفرشان لـ*ـذت بردن از مناظر جاده ای و تمام موهبت هایی است که بر روی زمین قرار دارد. ارتباط برقرار کردن با اهالی روستاها و شهرهایی که بر سر راهتان قرار دارد، یکی از جذابیت های سفرهای زمینی است. همانطور که در مطلب قبلی توضیح دادیم برای استفاده از ماشین شخصی در سفرهای زمینی برای سفر از ایران به خارج کشور باید یک سری کارها را از جمله گرفتن گواهینامه بین المللی و گرفتن پلاک ترانزیت انجام دهید. همچنین بعضی از کشورها قوانین خاصی را برای مسافران جاده ای خود دارند. مثلا برای ورود به کشور ترکیه و یا ترکمنستان باید حتما بیمه شخص ثالث را برای ماشین انجام داده باشید. این کار را در مرز ها نیز می توانید انجام دهید.

این قبیل کارها را بهتر است قبل از ورود به کشورهای همسایه انجام دهید. چرا که هزینه آن در کشور مقصد گران تر از هزینه آن در کشور خودمان است. اگر می خواهید که پا را فراتر از کشورهای همسایه گذاشته و سفرتان را تا دوردست ها انجام دهید، باید ویزای ورود به هر کشوری را قبل از ورود به آن درخواست دهید. در ادامه بهترین سفرهای زمینی برای سفر به خارج کشور را معرفی می نماییم.

ازبکستان-بخارا و سفر با قطار


بهترین مسیر برای ایرانی ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
سفر زمینی به افغانستان

شاید به نظرتان در ابتدا افغانستان کشوری ناامن بیاید و جرئت ورود زمینی به آن را نداشته باشید. پس چطور است که این همه جهانگردان آلمانی و فرانسوی به صورت زمینی به دیدن این کشورها می روند و در این کشورها هیچ هایک می کنند؟! کشور افغانستان جدای از تاریخ مشترکش با ایران، پر از تپه ها و مناظر طبیعی شگفت انگیز به همراه شهرهای زیبایی است که هر گردشگر و جهانگردی را به خود جذب می کند. خیلی از جهانگردان دنیا، افغانستان را الدورادوی طبیعت گردی می دانند. خوشبختانه از سال ۹۷ شرایط برای سفر زمینی به افغانستان مهیاتر و امن تر شده است. با تمام این ها افغانستان برای گردش های خانوادگی و سفرهای لوکس مناسب نیست. بیشتر کسانی که به صورت زمینی به خارج از کشور سفر می کنند، افغانستان را به عنوان مقصد اولیه خود انتخاب نمی کنند. چرا که بهتر است ابتدا راجع به سفرهای زمینی اطلاعات و تجربیات خود را بالا برده و سپس برای سفر به افغانستان اقدام کنید.

مطلب جالبی که راجع به جهانگردان ایرانی وجود دارد، این است که مشهورترین جهانگردان ایرانی یعنی برادران امیدوار ابتدا در سفرهای زمینی برای سفر به خارج کشور از افغانستان شروع کردند. هرات این شهر دیدنی و تاریخی همواره عاشقان به ادبیات و تاریخ پارسیان را به خود جذب می کند. برای اینکه وارد افغانستان شوید ابتدا باید از سفارتخانه روادید این کشور را دریافت کنید که عموما بسیار سریع و یک روزه به شما داده می شود. پس از آن با کوله پشتی خود به سمت ایستگاه مرزی دوغارون در نزدیکی شهر تایباد حرکت کنید. یادتان باشد اگر با ماشین های شخصی خود به سفر می روید در این شهر و البته مرز هیچ پارکینگی وجود ندارد. بنابراین در ایران نمی توانید ماشین خود را پارک کنید. بهتر است با وسایل حمل و نقل عمومی به این مرز بروید. در مرز دوغارون و در میان صفف طولانی ماشین های ترانزیت می توانید به مرزبان ها هویت ایرانی و جهانگرد بودنتان را اعلام کنید تا سریع تر بتوانید از مرز بگذرید.

مسیرهای زمینی به افغانستان


بهترین مسیر برای ایرانی ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
پس از ورود به مرز افغانستان و سالن گمرک طبعا مامورین افغانی از شما سوالاتی را بابت دلیل سفرتان به افغانستان می پرسند. خونسرد باشید و با مهربانی و صداقت به آن ها پاسخ دهید. شاید حتی کمکتان نیز کردند.

پس از انجام تشریفات اداری در گمرک افغانستان می توانید وارد این کشور شده و سفرتان را به سمت اولین شهر مقصد خود، هرات ادامه دهید. از مرز تا هرات ۱۲۰ کیلومتر راه دارید. اگر شانس بیاورید همان لحظه ورود بتوانید برای رسیدن به هرات ماشین بگیرید.

استفاده از تکنولوژی، نظم و بسیاری از خصوصیات مرز افغانستان شما را به تعجب وا خواهد داشت. حتی خودروهایی با پلاک ایران تا هرات می روند که می توانید مسافر یکی از آن ها شوید. برای ادامه از دو مسیر که یکی به سمت مزار شریف و دیگری به سمت کابل می رود، یکی را انتخاب کنید.

با ورود به شهر کابل با منظره ای از شهری بسیار زیبا و مدرن روبرو خواهید شد که حتی مترو نیز دارد. جهانگردان اگر این مسیر را ادامه دهند وارد پاکستان شده و از آنجا می توانند از اسلام آباد گذشته و در نهایت وارد هندوستان و شهر دهلی شوند. هر چه به سمت پاکستان و هند نزدیک تر می شوید، مناطق کویری و خشک کمتر شده و آب و هوای کوهستانی با مناظر سرسبز جای آن را می گیرد. یادتان باید که ویزای هند و پاکستان را در ایران و قبل از شروع سفر باید گرفته باشید.



سفر به ترکمنستان

از کشورهای سرسبز و زیبای همسایه با ایران که به دریای خزر نیز دسترسی دارد کشور ترکمنستان است. مشترکان ایران و ترکنستان بسیار بوده و فرهنگ و حتی زبان مشترکی دارند. با ورود به این کشور در ارتباط برقرار کردن با مردم ترکمن هیچ مشکلی نخواهید داشت. بیشتر آن ها فارسی را می دانند و به فارسی صحبت می کنند. اگر زبان ترکی یا روسی بدانید راحت تر می توانید کارهای خود را در این کشور انجام دهید اما انگلیسی به هیچ عنوان به کارتان نمی آید.

سفرهای زمینی برای سفر به خارج کشور و ورود به ترکمنستان از مرز باجگیران صورت می گیرد. به سمت شمال خراسان و شهر مرزی باجگیران بروید. بسیاری از جهانگردان و خانواده های ایرانی سفر به ترکمنستان را در روزهای عید نوروز انجام می دهند تا به دیدن مراسم زیبای نوروز در کشوری به غیر از ایران بروند. در راه ترکمن های بسیاری را خواهید دید که آن ها نیز برای ورود به ترکنستان اقدام می کنند.

در این مرز باید برای هر چیزی انعام بدهید. در ضمن برای معطل شدن خود را آماده کنید. پس از اینکه کارهای مربوط به ورود به ترکمنستان را در مرز ترکمنستان و گمرک آن کشور انجام دادید، به شما اجازه ورود داده می شود. معمولا تمام هزینه های گمرکی را باید به دلار پرداخت کنید. به دادن انعام یا به اصطلاح خود ترکمنی ها پول چای عادت کنید.

سفر زمینی به ترکمنستان


بهترین مسیر برای ایرانی ها

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
هر چند ایرانسل در ترکمنستان نیز آنتن می دهد اما بهتر است که برای اینکه درگیر هزینه های بالای تماس نشوید، از خط های ایرانی استفاده نکنید. همچمنین برای سفرهای زمینی برای سفر به خارج کشور از جمله ترکمنستان باید حتما از قبل محل اقامت و رزرو هتل خود را انجام داده باشید. چرا که در مرزها محل اقامت شما پرسیده می شود و برای انجام روال قانونی گمرک در مرزهای ترکمنستان و ازبکستان اجباری است. حتی گاهی باید رزرواسیون هتل خود را به همراه داشته باشید.

  • سفر به ازبکستان
بیشتر جهانگردانی که وارد ترکنستان می شوند، قصد سفر به ازبکستان را دارند. چرا که ترکمنستان ویزای توریستی به سختی به ایرانی ها می دهد اما برای روادید و ورود به ازبکستان می توانید به راحتی اقدام کنید. چرا که از قبل ویزای ازبکستان را گرفته اید. با این وجود حتما از قبل با قوانین گرفتن ویزای ترکمنستان آشنا شوید.

از مرز باجگیران تا عشق آباد در کنار کوه های کپه داغ حدود ۴۰ کیلومتر مسیر است که به سرعت طی می شود. اگر بخواهید به سمت ازبکستان و شهرهای بخارا و سمرقند مسیر خود را ادامه دهید، باید مسیر جاده ای بسیاری رانندگی کنید. از عشق آباد تا بخارا بیشتر از ۱۰۰۰ کیلومتر راه دارید. البته دیدن مناظر اطراف و مردم مهربان این کشورها، سفر را برای شما کوتاه تر و شیرین تر می کند. یکی از بهترین وسایل حمل و نقل در میان کشورهای قطار است.

در میان بهترین سفرهای زمینی برای سفر به خارج کشور ازبکستان حرف اول را می زند. می توانید به راحتی بلیط قطار مشهد-تاشکند را تهیه کنید و مستقیم خود را به ازبکستان برسانید و جهانگردی خود را مستقیم از همان کشور شروع کنید.

منبع: الی گشت


بهترین مسیر برای ایرانی ها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا