خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هینا

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/5/20
ارسال ها
9
امتیاز واکنش
11
امتیاز
73
زمان حضور
7 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
در ابتدا باید دریابیم عکاسی مینیمالیستی چیست؟

عکاسی مینیمالیستی به معنی خالی کردن صحنه از عناصر غیرضروری می‌باشد. در این نوع تصاویر فقط باید مهم‌ترین عناصر را در عکس داشته باشید. کلید تهیه تصاویر مینیمالیستی، سادگی می‌باشد. در این نوع عکاسی هرچه عناصر صحنه کمتر باشند، بهتر است. استفاده از تصاویر آرام، متمرکز ساختن کادر در عناصر اصلی برای ایجاد ترکیبی بی نقص از ویژگی های این سبک از عکاسی است. در عکاسی مینیمالیست سادگی حرف اول را می زند.



عکاسی از فضاهای خالی، عناصر تنها، خطوط ساده، الگوهای هندسی و رنگ‌های متضاد بهترین روش برای گرفتن نتیجه موردنظر است.



آموزش عکاسی مینیمال


با وجود اینکه این نوع عکاسی ساده به نظر می‌رسد، برخی اوقات گرفتن تصاویر مینیمالیستی می‌تواند سخت‌تر از آنکه فکر می‌کنید باشد. در این روش پیدا کردن سوژه مناسب، زاویه عکاسی و ترکیب عکس ممکن است مقداری زمان‌بر باشد و نیاز باشد که موقعیت‌های مختلف را تجربه کنید.


عکاسی مینیمالیستی چیست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Mohammad_farhangi و Narges_Alioghli

هینا

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/5/20
ارسال ها
9
امتیاز واکنش
11
امتیاز
73
زمان حضور
7 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
یک سوژه مینیمال خوب چه نشانه‌هایی دارد؟

عناصر مختلفی می‌توانند سوژه خوبی برای عکاسی مینیمالیستی باشند. چیزی که در این نوع عکاسی مهم است، عناصری است که در اطراف سوژه قرار دارند. هدف عکاسی مینیمالیستی ایزوله کردن سوژه اصلی می‌باشد و یکی از راه‌های انجام این کار این است که در اطراف سوژه فضای خالی زیادی وجود داشته باشد.

عکاسی مینیمالیست چیست


آسمان را نگاه کنید و دنبال عناصری بگردید که به راحتی بتوانید آن‌ها را از فضای آزاد اطراف جدا کنید و فقط آسمان در پس زمینه عکس قرار داشته باشد. برای این کار می‌توانید از ساختمان‌های بلند، پل، تابلو، تیر چراغ برق، شاخه درخت و یا درخت ها استفاده کنید.

مینیمالیستی




همچنین می‌توانید هرچیزی که به نظر شما جالب می‌آید را هم از روی زمین بردارید و رو به آسمان بگیرید. قبل از اینکه عکس بگیرید هم مطمئن شوید که چیز دیگری داخل عکس شما نباشد.



عکاسی مینیمالیست


در عکاسی مینیمالیستی شما به دنبال یک عکس مرتب هستید. این نوع عکس می‌تواند براساس موقعیت و اینکه چگونه سوژه خودتان را تنظیم می‌کنید متفاوت باشد. از این رو در این مقاله، ده روشی که می‌توانید عکس‌های مینیمالیستی فوق العاده‌ای بگیرید را مورد بررسی قرار می‌دهیم. توجه داشته باشید حتما لازم نیست دوربین عکاسی داشته باشید این روشها با موبایل هم قابل استفاده هستند.


عکاسی مینیمالیستی چیست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Narges_Alioghli

هینا

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/5/20
ارسال ها
9
امتیاز واکنش
11
امتیاز
73
زمان حضور
7 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
همه چیز را ساده نگه دارید.

مهم‌ترین و احتمالا واضح‌ترین نکته برای گرفتن عکس‌های مینیمال سادگی است. البته این بدین معنی نیست که عکس‌های شما باید کسل‌کننده باشند. در صورتی که سوژه شما سوژه خوبی باشد، می‌توانید تصاویر جالب و جذابی تهیه کنید. پس از اینکه سوژه خودتان را انتخاب کردید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید صحنه را ساده‌تر کنید.

عکاسی خلاقانه




مطمئن شوید که در پس زمینه هیچ عنصر منحرف کننده‌ و یا عناصری که حواس بیننده را از سوژه اصلی پرت کند، وجود ندارد.



عکاسی هنری


به این فکر کنید که می‌خواهید در عکس شما چه عناصری وجود داشته باشند و چه عناصری را می‌خواهید از عکس حذف کنید و تمرکز خود را بر روی این دو نکته بگذارید. برای این‌کار ممکن است مجبور شوید سوژه را به جای دیگری منتقل کنید تا پس زمینه تمیزتری داشته باشید و یا ممکن است بخواهید از زوایای مختلف عکاسی کنید تا عناصر مزاحم را از عکس حذف کنید.

۲- از فضای منفی استفاده کنید.

فضای منفی، فضایی خالی است که در اطراف سوژه قرار دارد. در اکثر اوقات، از فاضی منفی به عنوان یک عنصر خنثی و یا پس زمینه متضاد برای جداسازی سوژه اصلی استفاده می‌شود. ممکن است فکر کنید که فضای خالی در یک عکس اهمیت زیادی ندارد، ولی این طرز فکر اصلا درست نیست.



فضای منفی یکی از ابزارهای مهم برای تمرکز توجه بر روی سوژه اصلی می‌باشد.



عکاسی مینیمال


همچنین فضای منفی به شما این امکان را می‌دهد که در یک تصویر حس مقیاس ایجاد کنید. این حس به بیننده عکس این امکان را می‌دهد که یک ایده از اندازه سوژه داشته باشد و بتواند بزرگی و یا کوچکی آن را حدس بزند. در این روش، رابـ*ـطه بین فضای منفی و فضای مثبت باعث ایجاد چنین حسی می‌شود.

استفاده از مقادیر زیادی از فضای منفی، می تواند به شما کمک کند که ترکیب و تعادل عکس خودتان را دست‌کاری کنید. من به شخصه علاقه زیادی به تغییر تعادل بین فضاهای منفی و مثبت دارم.

عکاسی مینیمالیست


برای استفاده از فضاهای خالی نباید هیچ‌گونه ترسی داشته باشید. خصوصا وقتی که سوژه های قوی‌ای مانند کودک قرمز‌پوش موجود در عکس بالا را دارید. این روش کاملا علمی نیست و بیشتر بستگی به علایق شخصی شما دارد و هنگامی که تعادل کامل را بین سوژه اصلی و فضای منفی را ایجاد کنید، خودتان متوجه خواهید شد.


عکاسی مینیمالیستی چیست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Narges_Alioghli

هینا

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/5/20
ارسال ها
9
امتیاز واکنش
11
امتیاز
73
زمان حضور
7 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
از یک پس زمینه ساده استفاده کنید.

استفاده از پس زمینه ساده برای عکاسی مینیمالیستی ضروری است. در این نوع عکاسی نباید هیچ عنصر منحرف‌کننده و یا الگویی وجود داشته باشد که بخواهد توجه را از روی سوژه اصلی بردارد. یک دیوار و یا زمین ساده فوق‌العاده است ولی در صورتی که سوژه شما به اندازه کافی کوچک باشد، می‌توانید آن‌را بر روی میز و یا دیگر سطوح ساده نیز قرار دهید.

عکاسی مینیمال


علاوه بر این در صورتی که در داخل خانه عکاسی می‌کنید نیز می توانید از پرده و یا ملحفه نیز استفاده کنید. با این کار بر روی عکس خودتان کنترل کامل خواهید داشت. در صورتی که پس‌زمینه سفید بخواهید، می‌توانید یک ملحفه سفید بر روی زمین قرار دهید و سوژه را روی آن بگذارید یا در صورتی که پس زمینه قرمز می‌خواهید از یک ملحفه قرمز استفاده کنید.



با استفاده از این روش به دلیل این‌که هیچ عنصر منحرف‌کننده ای در عکس وجود ندارد، نیاز نیست زاویه عکاسی خودتان را تغییر دهید تا این عناصر را حذف کنید.



ترفندهای عکاسی


۴- از آسمان به عنوان فضای منفی استفاده کنید.

در صورتی که در فضای آزاد عکاسی مینیمالیستی می‌کنید، معمولا پیداکردن پس‌زمینه خنثی و یا فضاهای خالی بزرگ کار سختی می‌باشد. در این گونه موارد، یک راه‌حل ساده، استفاده از آسمان با عنوان پس زمینه می‌باشد.

عکاسی خلاقانه




در صورتی که می‌توانید سوژه خودتان رابلند کنید، به راحتی آن را بردارید و رو به آسمان قرار دهید.



k,vk'hv


در غیر این صورت باید روی زمین بنشینید و عکس خودتان را از یک زاویه بسته بگیرید و مطمئن شوید که فقط آسمان پشت سوژه شما قرار دارد.


عکاسی مینیمالیستی چیست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Narges_Alioghli

هینا

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/5/20
ارسال ها
9
امتیاز واکنش
11
امتیاز
73
زمان حضور
7 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
از رنگ‌های متضاد استفاده کنید.

من عاشق بازی با رنگ‌ها در عکاسی مینیمالیستی هستم و پیدا عکردن دو رنگ متضاد بهترین راه برای تهیه عکس‌های مینیمال است. برای این کار فقط باید مطمئن شوید که رنگ سوژه شما، در تضاد با رنگ فضای منفی می‌باشد تا سوژه از پس زمینه جدا شود.

u;hsd


این تکنیک یکی از راه‌های آسان متمرکز کردن توجه به سوژه می‌باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید از چه چیزی می‌خواهید عکس بگیرید و می‌خواهید در عکس شما چه رنگ‌هایی وجود داشته باشد.



برای مثال در عکس بالا گل صورتی به خوبی از پس زمینه آبی روشن جدا شده است و یک عکس مینیمال زنده و جالب را تولید کرده است.



دخخقدثلش


علاوه بر استفاده از پس‌زمینه با رنگ‌های روشن، می توانید از پس‌زمینه هایی مشکی ساده نیز استفاده کنید. با استفاده از این پس‌زمینه ها از هر سوژه‌ای که استفاده کنید تضمین می کنم که در صورتی که فضای منفی زیادی داشته باشید، سوژه شما، به خوبی از پس‌زمینه جدا خواهد شد.

۶- فقط از بخشی از سوژه استفاده کنید.

برای تهیه تصاویر مینیمالی که حس رمزآلود بودن را به بیننده منتقل می‌کنند، می توانید فقط بخش کوچکی از سوژه را داخل فریم قرار دهید.

عکاسی مینیمالیستی




در این نوع عکس، هرچه از فضای منفی بیشتر استفاده کنید، و فضای مثبت را کمتر استفاده کنید، می‌توانید تصویر رازآلودتری تهیه کنید.



عکاسی مینیمال چیست


من هنگام عکاسی مینیمالیستی از افراد علاقه زیادی به استفاده از این روش دارم. در این روش می‌توانید فقط دست و بازوی سوژه را در داخل عکس استفاده کنید تا یک تصویر مینیمال پر از رمز و راز داشته باشید. برای استفاده از این تکنیک فقط باید مطمئن شوید که یک پس‌زمینه ساده مانند دیوار، مزرعه و یا آسمان در پشت سوژه قرار دارد. همچنین در صورتی که از فاصله دور عکاسی می کنید، می توانید از سوژه های بزرگتری استفاده کنید.

عکاسی مینیمالیست چیست


در این تصویر من قسمت پائین درخت و بدن انسان را حذف کرده ام و از آسمان به عنوان فضای منفی استفاده کرده‌ام همچنین هیچ پیش زمینه‌ای نیز در عکس بالا وجود ندارد. بدون جزئیات موجود در پائین صحنه هیچ نقطه منبع‌ای وجود ندارد که یک حس رمزآلود بودن را در این عکس ایجاد کرده‌است.


عکاسی مینیمالیستی چیست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Narges_Alioghli
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا