خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تصاویر جدید از حرکت کلون‌های به‌هم پیوسته‌ای حکایت دارد که از مسیر اقیانوس در حال عزیمت به ساحل استرالیا هستند. این جانداران که در برخی مناطق با نام «موجودات دراز چسبناک» شناخته می‌شوند، به گونه‌ای هستند که نمی‌توان تشخیص داد که انـ*ـدام بدن هستند یا موجودات زنده. نام علمی آنها «سیفونوفور» است.


EcrSCrNlKNQAqFQICWoI

«استفان سیبرت» زیست‌شناس دریایی از دانشگاه براون در یک مصاحبه گفت: «این کلونی به یک حیوان کامل شباهت دارد؛ اما در واقع هزاران موجود زنده را مشاهده می‌کنید که جانداری دور از تصور ما پدید می‌آورند.» یک تیم بین‌المللی از محققان موزه غرب استرالیا، موسسه اقیانوسی اشمیت، موسسه دریاشناسی اسکریپس و چند موسسه دیگر بتازگی موفق به رویتِ یکی از جانداران آبزیِ عجیب و غریب و شگفت‌انگیز شده‌اند.

محققان مشغول مطالعۀ بخشی از اقیانوس در پیرامون ساحل استرالیا بودند که این موجود زنده را به کمک «ROV» و دستگاه‌های دیگر مورد شناسایی قرار دادند. این منطقه قبلاً مورد بررسی و مطالعه قرار نگرفته بود، اما محققان بر این باور بودند که این منطقه از لحاظ زیست‌شناسی می‌تواند بسیار غنی باشد. آنان در حین تحقیقات خود این موجود زندۀ عجیب را نیز رصد کردند.

دو زیست‌شناس به نام «نریدا ویلسون» و «لیزا کرکندیل» از موزه غرب استرالیا در مصاحبه با «Science Alert» این گونه توضیح دادند: «وقتی این موجود زنده را از نزدیک مشاهده کردیم، همه در بهت و حیرت فرو رفته بودیم. هیجان بالایی در میان تیم تحقیقات وجود داشت. از همه جای کشتی به اتاق کنترل آمدند تا به عینه این موجود شگفت‌آور را ببینند. “سیفونوفور” ها معمولاً به دفعات زیادی در اقیانوس دیده می‌شوند، اما این یکی هم بزرگ بود، هم شکل و شمایل عجیبی داشت. اگرچه ما طول آن را همان لحظه تخمین زدیم، اما باید بطور رسمی اندازه‌گیری شود. تصور ما بر این است که این موجود زنده درازتر از کلیه حیوانات روی زمین باشد.»

حلقه بیرونی آن حدود ۴۷ متر طول دارد. این موجود زندۀ غول‌پیکر از موجودات ریزی به نام «زوئوئیدها» تشکیل یافته است. آنها به تعداد هزاران عدد در داخل کلونی قرار می‌گیرند؛ برخی از آنها شاخک‌های چسبناک و قسمت‌های قرمز گیرایی دارند که از آنها برای گرفتن غذا استفاده می‌کنند؛ برخی دیگر هم مسئول تولید مثل یا حرکت هستند. هر یک از اینها در بدن سیفونوفور مثل یک انـ*ـدام عمل می‌کنند. برخی از کلون‌ها تخصص ویژه‌ای در گرفتن طعمه دارند. بدن باریک آنها دارای شاخک‌های طویلی است که در نقش تور ماهیگیری ظاهر شده و طعمه را به دام می‌اندازد. شکل و شمایل سیفونوفور به گونه‌ای است که شاید خیلی‌ها در نگاه اول آن را یوفوی مارپیچی قلمداد کنند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


این موجود دراز و چسبناک در اقیانوس چیست؟

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
wm

نمایی نزدیک از زوئوئیدها که اعضای بدن سیفونوفورها را تشکیل می‌دهند


S Siphonophorae ShinariaBay Kreta GR

در یک کلونی به این بزرگی، احتمال می‌رود دستکم چند میلیون از این موجودات ریز وجود داشته باشد که به همکاری با یکدیگر می‌پردازند و با جستجوی بخش‌های عمیق اقیانوس، غذا را تصاحب می‌کنند. به باور محققان، میلیون‌ها سیفونوفور وجود دارد که در اقیانوس زندگی می‌کنند؛ و این موجودات ریز هم در کنارشان حضور دارند. یکی از اعضای تیم تحقیقات اعلام کرد: «در این کلونی، موجود عجیب دیگری را مشاهده می‌کنید که ماهی بارلی نام دارد. این ماهی مجهز به یک سپر مملو از مایع است که گویا امکان نفوذ این جاندار به بخش‌های پایین‌تر را فراهم می‌آورد تا غذای مورد نظر را شکار کند.»

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


این موجود دراز و چسبناک در اقیانوس چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا