خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
فضاپیمای هایابوسا ۲ (Hayabusa2) یک ربات فضایی ساخته شده توسط دانشمندان ژاپنی بوده که در ماه‌های جولای و فوریه سال گذشته، بر روی سیارک ریوگو (Ryugu) در منظومه شمسی نشست. در طول این فرودهای کوتاه مدت اطلاعات ارزشمندی از جرم آسمانی مورد نظر کسب شد و بررسی این داده‌ها به اکتشافات مهمی در مورد تاریخچه ریوگو و به صورت کلی، منظومه شمسی منجر شد.

در حالی که در طول میلیاردها سال، سیاره‌های منظومه شمسی دچار تغییرات شگفت‌انگیزی شده‌اند، دانشمندان معتقدند که سیارک‌ها از زمان شکل‌گیری در مراحل اولیه به وجود آمدن منظومه شمسی تاکنون، چندان تغییری نداشته‌اند؛ این اجرام نسبتا بزرگ که مسیر گردش مشخص و مخصوصی مانند ستاره‌ها ندارند، معمولا به اشکال گوناگون یافت می‌شوند و گفته شده که محل شکل‌گیری آن‌ها در محلی بسیار نزدیک به خورشید بوده است.

با این وجود هدف از فرستادن کاوشگرهایی مانند هایابوسا ۲ و انجام تحقیقات گسترده در مورد این اجرام آسمانی کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماهیت آن‌ها و همچنین، پرده‌برداری از ابهامات فراوان تاریخچه منظومه شمسی است.

فضاپیمای هایابوسا ۲ در دسامبر ۲۰۱۴ به فضا پرتاب شد و در ژوئن ۲۰۱۷ به مقصد خود بر روی سیارک ریوگو رسید. گفته شده که در حال حاضر این کاوشگر در مسیر بازگشت به زمین بوده و همراه آن، نمونه‌هایی از سطح جرم آسمانی مورد نظر، در دسامبر سال جاری به زمین آورده خواهد شد. دانشمندان باور دارند که بررسی نمونه‌های جمع‌آوری شده به صورت مستقیم اطلاعات ارزشمندی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و به همین دلیل، بسیار منتظر رسیدن هایابوسا ۲ به زمین هستند.

اطلاعات فضاپیمای هایابوسا ۲

البته قبل از این اتفاق و در زمان حضور فضاپیمای ژاپنی بر روی سیارک ریوگو، محققان به کمک سنسورها و تجهیزات تصویربرداری گوناگون تعبیه شده در این کاوشگر، گرد و خاک به پا خواسته از فرود هایابوسا ۲ را آنالیز کرده بودند، اما با رسیدن نمونه‌های خاک سیارک مورد نظر به دست محققان، امکان تعیین مشخصات فیزیکی و شیمیایی ریوگو فراهم می‌شود.

اکتشافات فضاپیمای هایابوسا 2 در مورد سیارک مرموز ریوگو

به عنوان مثال بررسی‌های دانشمندان تا این لحظه نشان داده که مقدار زیادی ذرات معدنی قرمز رنگ بر روی ریوگو وجود دارد و می‌توان حدس زد که نزدیک شدن به خورشید در مرحله‌ای از زندگی این سیارک باعث به وجود آمدن دانه‌های مورد نظر شده است.

از طرف دیگر گفته شده که مقدار زیادی کربن، مولکول‌های ارگانیک و مواد معدنی هیدراته در این جرم آسمانی وجود دارد، اما تا رسیدن نمونه‌های فضاپیمای هایابوسا ۲ به زمین، نمی‌توان با اطمینان گفت که تابش نور خورشید دقیقا چه تاثیری بر روی ترکیبات مورد نظر داشته است.

علاوه بر چنین جزئیاتی که به گسترش دانش سیارک شناسی کمک می‌کنند، بررسی وضعیت ریوگو به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا به اطلاعات جالب‌توجهی در مورد تاریخچه منظومه شمسی دست یابند؛ در نتیجه اسرار مهمی در مورد فاکتورهای تاثیرگذار روی شکل‌گیری حیات در سیاره ما برملا خواهند شد. به علاوه بخشی از نمونه‌های جمع‌آوری شده از سیارک ریوگو مربوط به قسمت‌های قرار گرفته در معرض نور خورشید و مناطقی که در تاریکی مانده‌اند، بوده است. از این طریق هم می‌توان تاثیرات تابش حرارت ستاره منظومه شمسی بر مواد تشکیل دهنده یک سیارک جالب‌توجه مانند ریوگو را مشخص کرد.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


اکتشافات مهم فضاپیمای هایابوسا ۲ در مورد سیارک مرموز ریوگو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا