خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

KURO TOKA

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/8/19
ارسال ها
954
امتیاز واکنش
20,501
امتیاز
418
محل سکونت
卂几|爪乇 ㄥ卂几ᗪ 丂卂Ꮆ卂
زمان حضور
106 روز 4 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیکسی( Pixie ) : از شخصیت های ریزنقش و کوچک افسانه های جنوب غربی انگلستان اند. پیکسی ها که موهایی قرمز دارند و لباس هایی به رنگ سبز می پوشند ، معمولا موذی اند و در شب های مهتابی ظاهر می شوند و به آزار و اذیت انسان ها می پردازند. یکی از شایع ترین شیطنت های آن ها سردرگم کردن مسافران است ، به طوری که هر کس که گم شود یا مسیر را اشتباه برود ، می گویند پیکسی گولش زده است _ که البته این را به انسان هایی که دچار سرگشتی می شدند هم تعمیم می ادند. به همین دلیل مسافران کت هایشان را پشت و رو یا از جلو می پوشیدند تا پیکسی ها را گول بزنند.

پیکسی ها گاهی اوقات مزاحمت های دیگری هم برای انسان ها فراهم می کردند ؛ مثلا به دیوار ها می کوبیدند ، شمع ها را فوت می کردند ، زنان و دختران جوان را در تاریکی می بـ*ـو*سیدند و باعث وحشت آن ها می شدند ، یا مستخدمان تنبل را نیشگون می گرفتند. آن ها عاشق آب بازی و پاشیدن آب بودند. به همین دلیل ، انسان ها شب ها برای آن ها کاسه های آب بیرون می گذاشتند. پیکسی ها از همه بیشتر سر به سر خدمتکاران جوان می گذاشتند . هر گاه خدمتکاری ناگهان رفتار بی ادبانه ای می کرد ، یا حرکت احمقانه ای از او سر می زد یا حتی مدعی شد که اشیای خانه بدون اینکه او مقصر باشد سرجایشان نیستند ، می گفتند پیکسی ها این را به او یاد داده اند. پیکسی ها گاهی اوقات اسب ها را گول می زدند و آن قدر آن ها را حول یک دایره می چرخاندند که گیج یم شدند. به همین دلیل ، در بالای اصطبل ها نعل اسب نصب می کردند تا جلوی این اتفاق را بگیرند.

بسیاری معتقد بودند که پیکسی ها ارواح انسان هایی هستند که غسل تعمید نشده اند و در واقع نژاد منقرض شده ای از جن و پری ها به شمار می آیند. پیکسی ها گاهی اوقات در کار های خانه هم به انسان ها کمک می کردند. اما اگر به عنوان تشکر ، یک تکه لباس نو به آن ها هدیه می دادند ، ناپدید می شدند و دیگر برنمی گشتند. ( افسانه ی کفشدوز و جن کوچولو ها)


انواع موجودات ماوراء طبیعی

 

KURO TOKA

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/8/19
ارسال ها
954
امتیاز واکنش
20,501
امتیاز
418
محل سکونت
卂几|爪乇 ㄥ卂几ᗪ 丂卂Ꮆ卂
زمان حضور
106 روز 4 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
داماوویی ( Domovoi ): جن خانگی در افسانه های روسی است. که نسل اندر نسل با خانواده زندگی می کند و وظیفه ی حفاظت از آن ها را بر عهده دارد . او پشت اجاق آشپزخانه یا زیر راه پله ی جلوی در زندگی می کند و تمامی رفت و آمد ها و کار های روزانه خانه را به دقت زیر نظر دارد. اما هیچگاه نباید در خانه مستقیم از او نام برده شود ، بلکه به طور نامشخص و محترمانه ای فقط به او « پدربزرگ» یا « خودش » می گویند. اگر خانواده به او توجه نکند و او را برنجاند ، او هم خانه را به آتش می کشد. در صورتی که خانواده روزی از آن خانه نقل مکان کند ، باید از جاق خانه ی قدیمی آتش برای روشن کردن اجاق جدید ببرد و در حرف هایشان از او یاد کنند تا او مطمئن شود که در خانه هم عزیز است. کار اصلی داماوویی شب هاست که باید از خانه و خانواده محافظت کند. به همین دلیل ، همیشه مقداری از شام را برای او روی میز آشپزخانه می گذارند. آدمیزاد ها گاهی برخورد داماوویی را با خودشان احساس می کنند. اگر جن پشمالو باشد ، علامت این است که پول خوبی گیرشان می آید و اگر نرم باشد ، یعنی بیمار می شوند. داماوویی ها بچه های زیادی دارند که هر کدام مسئول یک کار خاص در خانه اند.


انواع موجودات ماوراء طبیعی

 
  • تشکر
Reactions: Kameliaparsa

KURO TOKA

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/8/19
ارسال ها
954
امتیاز واکنش
20,501
امتیاز
418
محل سکونت
卂几|爪乇 ㄥ卂几ᗪ 丂卂Ꮆ卂
زمان حضور
106 روز 4 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
اسپریت ( Spirit ):

اسپریت ها دارای قدرت مافوق طبعی و فاقد جسم (بدن) اند. البته اسپریت ها ماهیتا با ارواح فرق دارند ، چون ارواح در واقع جزئی از بدن انسان هایند، در صورتی که اسپریت ها از انواع جن و پری به شمار می آیند. از توانایی های اسپریت ها می توان به سرعت غیب شدن و پرواز آن ها اشاره کرد. در زمان های گذشته و همین طور در بعضی از جوامع امروزی ، اسپریت ها را روح هر چیز بی جانی مثل خورشید ، ماه، باد ، آب ، آهن ، سنگ و … می دانستند. در افسانه های جوامع غیر صنعتی آمده است که اسپریت ها در کار و زندگی انسان ها مداخله و با ایجاد اختلال در آن ، حضور خودشان را اعلام می کنند . در جوامع مدرن امروزی هنوز از اسپریت ها نام برده می شود ؛ با این تفوت که از آن ها به عنوان ارواح مردگان یاد می شود ، نه گونه ای از جن و پری.



الف ( Elf ): در آلمان به همه ی موجودات ماورالطبیعه الف می گفتند و در فرهنگ انگلوساکسون ( انگلیس کهن) در کل برای پریان این نام را به کار می بردند. اما کم کم که فرهنگ قومی موجودات فرا طبیعی پیشرفت کرد و گسترش یافت و موجودات متنوع تری به آن ها اضافه شد ، این اسم به گونه ای از جن و پری تعلق گرفت که شکلی انسانی با شمایلی ظریف و زیبا دارد. در بعضی از فرهنگ ها الف های مذکر زشت و چاق و کوتاه اند ، اما الف های مونث دست کم از روبرو جذاب و قشنگ اند و انسان های مرد را می فریبند. هر الف مونث ، از پشت مثل درختی صاعقه زده توخالی است و دم بلندی مثل دم گاو دارد.

الف ها معمولا موجوداتی دمدمی مزاج و شوخ هستند. شوخی های بی مورد آن ها اغلب ، مریض کردن آدم ها یا بی قواره کردن و از شکل انداختن آن هاست.




گِرملین (Gremlin):

از شخصیت های موذی و جدید افسانه ها هستند که به آن ها در ایران ، جن ماشین می گویند. از این موجودات کوچک انـ*ـدام ، نخستین بار افراد نیروی هوایی در جنگ جهانی اول نام بردند. اما در جنگ جهانی دوم به طور کامل شناخته شدند. گرملین ها با دستکاری و خراب کردن دستگاه ها و ابزار انسان ها آنان را به ستوه می آورند. به این ترتیب که در حساس ترین لحظات ، با شل کردن پیچ ها و مسدود کردن مسیر لوله ها ، در کار ها اختلال و بی نظمی پدید می آورند. قد آن ها بین ۱۵ تا ۵۰ سانتی متر متغیر است. اما علی رغم جثه ی کوچکشان بال ندارند و برای پرواز مجبورند سوار هواپیما ها شوند. معتقدند که به همین خاطر است که گاهی اوقات هواپیما ها ناگهان خراب می شوند و سقوط می کنند.


انواع موجودات ماوراء طبیعی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا