خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
توقف سرطان به کمک مکانیسم جدیدی که دانشمندان دانشگاه میشیگان آمریکا کشف کرده‌اند، امکان‌پذیر است؛ با ما همراه باشید تا این تکنیک جدید و امیدبخش برای درمان سرطان را مورد بررسی قرار دهیم.

محققان دانشگاه میشیگان ایالات متحده به تازگی تکنیک جدیدی را برای توقف سرطان ابداع کرده‌اند که به سلول‌های آلوده مربوط بوده و در حوزه تحقیقات مبارزه با سرطان و تومورها توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در ادامه به بررسی این تکنیک که شاید روزی به ساخت دارویی شگفت‌انگیز و موثر برای درمان سرطان منجر شود، می‌پردازیم.


روش جدید توقف سرطان

پژوهشگران موسسه تحقیقات سرطان دانشگاه میشیگان در تکنیک اخیر محل جدیدی برای اتصال ترکیبات دارویی را شناسایی کرده‌اند که به نوعی برای بسیاری از انواع سلول‌های سرطانی، نقش مکانیسم توقفی و ترمزی را ایفا می‌کند. همان‌طور که اشاره شد، این امکان وجود دارد که کشف اخیر در ساخت داروهای ضد سرطانی که پروتئین‌های دشمن تومورها را تقویت می‌کنند، استفاده شود.

دانشمندان برای مدت زیادی می‌دانستند که برخی مولکول‌ها توانایی تقویت پروتئین‌های تخریب کننده‌های تومور که با نام “PP2A” شناخته می‌شوند را دارند. در آزمایش بر روی حیوانات هم نقش این پروتئین برای توقف سرطان کاملا اثبات شده بود، اما همان‌طور که محققان اعلام کرده‌اند، بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد محل تقابل مولکول‌ها با پروتئین مورد نظر، تبدیل مولکول‌های علاقه‌مند کننده PP2A به داروهای ضد سرطان تقریبا غیر ممکن می‌شود.

تیم دانشمندان میشیگان به کمک میکروسکوپ کایرو-الکترون فعالیت‌های مولکول مسئول توقف سرطان که “DT-061” نام دارد را زیر نظر گرفتند. با بررسی تصاویر سه بعدی تهیه شده، محققان موفق شدند که روش جمع‌آوری و تثبیت تکه‌های پروتئین توسط مولکول مورد نظر را آنالیز کرده و اطلاعات مهمی را در این رابـ*ـطه به دست آوردند. چنین اطلاعاتی برای ساخت ترکیبات دقیق، قوی و مخصوصی که تاثیرات لازم برای توقف سرطان را به وجود می‌آورند، بسیار حیاتی و ارزشمند است.

محققان دانشگاه میشیگان اسم “SMAPs” را برای دسته مولکول‌های مخصوصی که پروتئین PP2A را فعال می‌کنند، انتخاب کرده‌اند و از آنجایی که در بیماری‌های قلب و عروق و همچنین بیماری‌های عصبی، پروتئین مورد نظر نقش مهمی دارد، انتظار می‌رود که نتایج شگفت‌انگیز پژوهش اخیر در حوزه مشکلات قلبی و عصبی هم مفید بوده و امکان ساخت داروهای موثر برای چنین بیماری‌هایی را فراهم کند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


توقف سلول‌های سرطان با تکنیک جدید دانشمندان میشیگان آمریکا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا