خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
برخی آنتن‌ های ۵G را مقصر اصلی شیوع کرونا می‌دانند. اما آیا این چنین است و اینترنت موبایل ۵جی به افزایش بیماری کووید ۱۹ کمک کرده است؟

۲۳۰ دانشمند با انتشار بیانیه‌ای نسبت به امواج مخرب اینترنت ۵G هشدار دادند، اما در بیانیه آن‌ها به انتشار یک بیماری تنفسی ویروسی از طریق این فناوری اشاره‌ای نشد. با این حال ماجرای آتش زدن دکل های ۵G در کشورهای اروپایی نشان می‌دهد برخی مردم عقیده دیگری دارند! این افراد امواج الکترومغناطیسی دارای فرکانس بسیار بالای نسل پنجم شبکه موبایل را قادر به شیوع کروناویروس می‌دانند.

برخی افراد مشهور همچون وودی هارلسون (Woody Harrelson) به گزارش یک پروفسور در دانشگاه ایالتی واشنگتن اشاره و به این شایعات دامن زدند. پروفسور مارتین پال (Martin Pall) در گزارشی به قرارگیری آنتن های ۵G در شهر ووهان برای اولین مرتبه در سراسر چین اشاره کرد. از طرفی می‌دانیم شهر ووهان، کانون شیوع ویروس کرونا نوظهور محسوب می‌شود. گفتنی است طبق برنامه‌ریزی اولیه دولت چین قرار بود تعداد آنتن‌ های مخصوص نسل پنجم شبکه موبایل در شهر ووهان، از ۳۱ عدد در انتهای سال ۲۰۱۸ به ۱۰ هزار عدد تا انتهای ۲۰۱۹ برسد.

SkyNews طی مقاله‌ای جدید، به عدم صحت تئوری‌های ارتباط‌دهنده آنتن های موبایل ۵ جی به شیوع کروناویروس اشاره کرد. در این گزارش، برای اثبات ادعا، به کشورهایی همچون ایران اشاره شد که با وجود نبود دکل‌های مخابراتی مربوط به اینترنت ۵G به شدت با ویروس کرونا درگیر شده‌اند. در برزیل نیز وضعیت مشابه است. تعداد مبتلایان و درگذشتگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در این کشور به ترتیب ۳۴ هزار نفر و ۲۱۰۰ نفر بوده است، اما در هیچ کجای آن خبری از دکل‌های مخابراتی تحت نسل پنجم شبکه موبایل نیست و تا دو سال آینده نیز برنامه‌ای برای توسعه آن‌ها وجود ندارد.


نظر سازمان بهداشت جهانی درباره این تئوری

برخی افرادی که در محل زندگی آن‌ها آنتن های ۵G قرار گرفته، از احساس جسمانی بد به خاطر آن‌ها گله می‌کنند. با این حال سازمان بهداشت جهانی این نوع ادعاها را رد و اعلام کرد افراد مدعی حساسیت به امواج الکترومغناطیسی آنتن‌های موبایل، از نظر جسمانی، تفاوتی در دریافت و درک این سیگنال‌ها در مقایسه با سایر افراد ندارند. سازمان بهداشت جهانی عقیده دارد این دسته تفکرات ناشی از مشکلات روانی زمینه‌ای بوده و استرس بیش از اندازه، به خاطر خواندن مقالاتی غیر علمی پیرامون مضرات شبکه ۵ جی، مسبب مشکلات جسمانی آن‌ها است.

در مطلب «حساسیت شدید نسبت به میدان ها و امواج الکترومغناطیسی ؛ واقعیت یا خیال؟» دریافتیم افراد دچار ES، مشکل خود را در قالب حساسیت به نور، افزایش حساسیت‌های پوستی، خستگی و کوفتگی، افزایش فشار خون، سر درد، درد مفاصل، سرگیجه و دیگر علائم توصیف می کنند. نکته اینجاست که این‌ علایم همان مشکلاتی هستند که توسط استرس در بدن ما ایجاد می‌شوند!

در گزارش اخیر، آنتن های ۵G مسبب بروز مشکلاتی از قبیل حالت تهوع، ریزش مو و حتی آسیب به مغز استخوان خطاب شده‌اند. حتی اگر این موضوع صحت داشته باشد، مشکلات جسمانی بالا هیچ ارتباطی با کروناویروس ندارد. بررسی علائم بیماری کووید ۱۹ تا امروز نشان داده تنگی نفس، تب بالا و سرفه‌های خشک اصلی‌ترین نشانه‌های بیمار شدن به وسیله ویروس کرونا جدید محسوب می‌شوند.

مسئولان بلند پایه انگلستان تئوری‌های مطرح شده درباره فناوری ۵ جی را به «به شکلی خطرناک پوچ» و «کاملا بی‌ارزش» خطاب کرده‌اند. حتی وودی هارلسون که کمپین‌هایی را علیه مقابله با گسترش فناوری ۵G به دلایل مختلف راه‌انداخته اعتراف کرد هرگز گزارش پروفسور مارتین پال را کامل بررسی نکرده است!

۵G نسل بعدی شبکه موبایل بوده و انتظار داریم سرعت دریافت داده بر بسـ*ـتر آن، در مقایسه با ۴G LTE نزدیک به ۱۰ برابر افزایش پیدا کند. در این شرایط، دانلود کردن یک فیلم سینمایی کامل با رزولوشن اچ‌دی به جای چند دقیقه، چند ثانیه زمان خواهد برد! در نسل پنجم شبکه موبایل، برخلاف تفاوت ۴G با ۳G، همه تغییرات منتهی به افزایش سرعت دریافت و ارسال داده نیست؛ فناوری ۵G زندگی ما را متحول کرده و سبب پیدایش صنایع و بیزینس‌های جدیدی خواهد شد.

به عنوان نمونه‌ای از بیزینس‌هایی که به لطف ۴G شکوفا شد باید شرکت‌های اوبر و لیفت اشاره کرد. ارزش کنونی آن‌ها اکنون چند میلیارد دلار است.


مبارزه با توسعه آنتن‌ های ۵G ادامه خواهد داشت!

در کشور انگلستان، با وجود اعمال شدید محدودیت‌هایی برای تردد و اصرار به مردم برای قرنطینه خانگی، توسعه آنتن‌ های ۵G در قسمت‌های مختلف ادامه دارد. متاسفانه یا خوشبختانه مهندسان مخابرات از قانون قرنطینه خانگی و مرخصی اجباری مستثنی شده‌اند، چرا که توسعه و مراقب از یک زیر ساخت اساسی هر کشور در دست آن‌ها قرار دارد.

در گزارش Sky News اعلام شد برخی افراد به وسیله انتشار پست‌های فیس بوکی، از بقیه دعوت کردند به کمپین آزار و اذیت مهندسان مخابرات بپیوندند! آن‌ها ضمن انتشار این نوع پست‌ها، از رفتار افرادی که به تخریب آنتن‌ های ۵G پرداختند، تشکر کردند! به عنوان نمونه یکی از آن‌ها در پست خود جمله زیر را نوشت:

دولت در حال قتل ما است، وقت (انتخاب برای) جنگیدن یا مردن فرا رسیده است.


هر زمان که یک فناوری جدید ظهور می‌کند، افرادی آن را به بروز مشکلات جسمانی ارتباط داده و تکنولوژی جدید را برای سلامتی خطرناک قلمداد می‌کنند. به شکل کاملا اتفاقی، ویروس کرونا از شهری که چین آن را برای آزمایش فناوری ۵ جی انتخاب کرد آغاز شد، اما شبیه به تئوری ارتباط گوشی های هوشمند با ایجاد تومورهای مغزی، شواهدی برای ارتباط دادن کروناویروس با نسل جدید شبکه موبایل وجود ندارد.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


آنتن‌ های ۵G همچنان مظنون به عامل اصلی شیوع کرونا هستند!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا