خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هواپیمای فضایی آمریکا یک پروژه سری و مرموز نیروی فضایی ایالات متحده (US Space Force) بوده که به تازگی ماموریت ششم آن تایید شده است. در بررسی این خبر با ما همراه باشید.


نیروی فضایی ایالات متحده (US Space Force) یکی از زیرمجموعه‌های نیروهای مسلح این کشور بوده که به تازگی در پروژه فوق سری هواپیمای فضایی خود، وارد مرحله جدیدی شده است. گفته شده که به زودی ماموریت ششم این هواپیما بعد از موفقیت ماموریت قبلی و ثبت رکوردهایی شگفت‌انگیز، شروع خواهد شد.

هواپیمای مرموز نیروی فضایی آمریکا که “X-37B” نام دارد، در اصل متعلق به نیروی هوایی این کشور بوده، اما وظیفه فرستان به فضا، هدایت، کنترل و بازگرداندن آن به زمین بر عهده نیروی فضایی گذاشته شده است. به تازگی این شاخه از مجموعه‌ی نیروهای مسلح ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرده که در تاریخ ۱۶ می ششمین ماموریت هواپیمای فضایی مورد نظر شروع خواهد شد.

این ماموریت در ادامه ماموریت قبلی که “OTV-5” نام داشت و در اکتبر گذشته به پایان رسید، انجام خواهد شد و از آنجایی که پرواز هواپیمای مورد نظر در ماموریت OTV-5 به مدت ۷۸۰ روز طول کشید، انتظار می‌رود که در تازه‌ترین پرواز X-37B رکوردهای جدیدی به جا گذاشته شوند.

مشخصات هواپیمای فضایی آمریکا

در مورد جزئیات هواپیمای فضایی نیروی فضایی آمریکا اطلاعات چندانی در دسترس نیست، به غیر اینکه شکل وسیله پرنده به شاتل‌های فضایی قدیمی شبیه بوده و پرواز آن به صورت بدون سرنشین است. در ماموریت چهارم، این پرنده فضایی مدت ۷۱۸ روز را در آسمان گذراند و پس از گردش‌هایش به دور سیاره، در سال ۲۰۱۷ به زمین بازگشت. گفته شده که در مأموریت‌های طراحی شده، از توانایی حمل بار هواپیما برای جابه‌جایی محموله‌های سری استفاده می‌شود.

بر اساس اطلاعات موجود، هواپیمای فضایی X-37B برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ شروع به پرواز کرد و بعد از گذشت پنج سال، در سال ۲۰۰۴ ماموریت آن از آژانس فضایی ناسا، به آژانس دارپا زیر نظر وزارت دفاع آمریکا منتقل شد. گفته شده که ایالات متحده این وسیله پرنده خودکار و بدون سرنشین را که به کمک انرژی خورشیدی پرواز می‌کند، برای عملی کردن ایده استفاده مجددا از فضاپیماها و همچنین انجام آزمایش‌های فضایی ساخته بود.

با اینکه مشخصات ماموریت‌ها و جزئیات خود هواپیما سری بوده، در بیانیه هفته گذشته نیروی فضایی ایالات متحده اعلام شد که در ماموریت جدید OTV-6 برای اولین بار از ماژول خدماتی این وسیله پرنده برای انجام آزمایش‌های فضایی استفاده خواهد شد. در خلال تازه‌ترین پرواز هواپیمای فضایی ساخته شده، ماهواره نیروی هوایی آمریکا با نام فالکون‌ست ۸ (FalconSat-8) هم به فضا برده می‌شود و برخی از آزمایش‌های ناسا بر روی این وسیله پرنده انجام خواهد شد. از طرف دیگر اعلام نشده که مدت زمان ماموریت ششم هواپیمای مرموز X-37B چقدر طول خواهد کشید، اما انتظار می‌رود که رکوردهای قبلی در پرواز ۱۶ می ۲۰۲۰ شکسته شوند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


ماموریت جدید هواپیمای فضایی مرموز آمریکا تایید شد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا