خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
بوق زدن های بیجا تنها گوشه ای از فرهنگ نادرست رانندگی در جامعه ماست. بخشی از ذهنیت افراد جامعه درباره شهرها و سکونت شهری با همین صدای بوق های مزاحم پیوند خورده است و حداقل درباره پایتخت می توان گفت بدون صدای همهمه بوق های ممتد و مقطعی چیزی کم دارد! برخلاف نارسایی های فرهنگی جورواجور که در اغلب حوزه ها سکونت شهری را برای افراد دشوار می سازد بوق ها در قاموس رانندگی ایرانیان از فرهنگی غنی، پویا و خلاق برخوردارند که به تناسب زمان و شرایط پیش می رود و هیچ قانون و اخلاقی حریفش نیست.
آنچه در این میان کمتر به آن توجه می شود معنای بوق هاست. هر شهروندی از صبح که چشم باز می کند تا شب هنگام که در رویای آرامشی دیده بر هم می گذارد صدها و شاید هم هزاران صدای بوق را می شنود بی آن که بداند هر کدام از آنها معنایی دارند. احتیاط و هشدار فلسفه وجودی بوق در خودروهاست، اما در فرهنگ غنی بوق در مرامنامه رانندگی، بوق های معنادار دیگری هم ابداع شده و به کار می رود که بخشی از آنها به شرح زیرند. اگرچه هر خواننده خوش ذوقی می تواند قلم به دست بگیرد و بر تعداد و تنوع بوق های مرسوم و قابل شناسایی در فرهنگ رانندگی، بیفزاید.
۱) بوق سبقت: برای اعلام اراده راننده عقبی برای جلو زدن به کار می رود و اغلب به شکلی نواخته می شود که یعنی برو کنار، حوصله ام را سر بردی!
۲) بوق مسافرکشی: یعنی کجا می روی؟ مقصدت کجاست؟ اصلا تاکسی می خواهی؟
۳) بوق سلام: ویژه رانندگانی که با یکدیگر آشنایی یا رابـ*ـطه سببی و نسبی دارند و بوق جواب سلام را هم به دنبال دارد.
۴) بوق تشکر: این بوق جنبه اخلاقی قوی دارد و برای قدردانی و اظهار لطف راننده به فردی دیگر به کار می رود.
۵) بوق خداحافظی: این بوق هنگام مراجعت از مهمانی ها یا وقتی راننده از دوست و آشنایش دور می شود نواخته می گردد و ریز و نقلی است.
۶) بوق خسته نباشید: مخصوص رانندگان خطوط تاکسیرانی که در طول مسیر یکدیگر را ملاقات می کنند و به این وسیله به هم خسته نباشید می گویند.
۷) بوق ارادت: این بوق برای اظهار ارادت و به صورت ممتد یا ۲ بوق کوتاه نواخته می شود و ویژه ملاقات افرادی است که راننده برایشان احترام بسیاری قائل می شود.
۸) بوق راه بازکن: بیشتر برای نشان دادن سر رفتن کاسه صبر رانندگان در ترافیک های سنگین به کار می رود وگرنه اگر راه باز باشد که کسی توقف بیجا نمی کند. به صورت پیش فرض در ترافیک سنگین لحظه ای مکث با هجوم بوق ها همراه است.
انجمن رمان نویسی




فرهنگ بوق‌ها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۹) بوق ضد جریمه: راننده ای که خواسته یا ناخواسته مرتکب خلافی شده، ولی سریعا متوجه وجود افسر راهور می شود و از خلافش منصرف می گردد از این بوق همراه با تکان دست و نشان دادن حالت شرمندگی و عذرخواهی برای فرار از جریمه استفاده می کند.
۱۰) بوق اعلام موجودیت: مخصوص افرادی که با سرعت زیاد و غیرمجاز حرکت می کنند و هنگام رسیدن به تقاطع و سرپیچ حضورشان را اعلام می کنند که دفع خطر شود.
۱۱) بوق چه کار می کنی؟ برای تذکر یا دادن شیوه درست رانندگی به همراه حرکات دست، صورت و لـ*ـب ها برای رانندگان ناشی یا حواس پرت نواخته می شود.
۱۲) بوق بچه: نشانه عشق به فرزند و راهکاری برای اظهار محبت به اوست. این بوق توسط راننده یا خود بچه نواخته می شود.
۱۳) بوق عروسی و سایر شادی ها: خودتان بیشتر با کاربرد و ریتم خاص آن آشنا هستید.
۱۴) بوق تونلی: این بوق در تونل های تازه تاسیس شهری برای شنیدن و لـ*ـذت بردن از طنین بوق و گاهی سنجش قدرت بازتاب دیواره های تونل نواخته می شود.
۱۵) بوق سنجش صوتی: این بوق در مجاورت تابلوهای سنجش آلودگی صوتی در معابر اصلی شهر و برای آگاهی از قدرت بوق خودرو یا احتمالا از روی تفریح و دلخوشی نواخته می شود.
۱۶) بوق الکترونیک: منسوخ شده. با این حال انواع خاص آن هنوز می درخشد و جلب توجه می کند.
۱۷) بوق دعوا: اوج غنای فرهنگ بوق ایرانی و اغلب به معنای پیاده بشم دعوا کنیم؟!
انجمن رمان نویسی



فرهنگ بوق‌ها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا