خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

yeganeh yami

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/20
ارسال ها
1,025
امتیاز واکنش
17,402
امتیاز
323
سن
20
محل سکونت
زیر گنبد کبود
زمان حضور
92 روز 19 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
آنا زگرس که نام صلی او نتی رایلینگ است، در 19 نوامبر 1900 در خانواده ای فرهنگ دوست، در شهر ماینتس آلملن دیده به جهان گشود. از 1919 تا 1925 در دانشگاه های کلن و هایدلبرگ در رشته های زبان شناسی، تاریخ، چین شناسی و تاریخ هنر تحصیل کرد. او درجه دکترایش را از دانشگاه هایدلبرگ دریافت کرد، رساله ی دکترایش درباره ی آثار رامبراند بود.
او در سال 1925 ازدواج کرد. شوهرش نویسنده، جامعه شناس و اهل مجارستان بود. در 1928 وارد حزب کمونیست آلمان شد و در همین سال اوین کتابش «قیام ماهیگیران سن باربارا» را با نام مستعار آنا زاگرس منتشر کرد. این داستان بلند، نظر منتقدان را جلب کرد و و جایزه ی هاینریش فن کلاسیت را برای او به ارمغان آورد. در طی چند سال از روی این داستان، فیلمی در اتحاد جماهیر شوروی آن زمان ساخته شد.
او بعد از اینکه در سال1933 توسط گشتاپو دستگیر شد و مدتی زندانی شد به پاریس گریخت. او حدود هفت سال در این شهر اقامت داشت و در این مدت، با مجلات ضد فاشیستی که نویسندگان در تبعید آن را منتشر می کردند همکاری می کرد. در دوران تبعید در پاریس در رمان با نام های « فزدسر» و « راهی که از میان فوریه می گذرد» را منتشر نمود. آنا زاگرس در این دو رما به دلیل شکل گیری نازیسم کی پردازد.
در سال های 39 ـ 1938 با فیلسوف و منتقد معروف ادبیات، گئورک مارسی نامه نگاری داشت.
بعد از اشغال پاریس توسط نیروهای آلمانی در 1940، به شهر مارسی که هنوز به اشغال مهاجمین درنیامده بود، گریخت.
یک سال بعد، از مارسی نیز گریخت و خود را به مکزیکوسیتی رساند. در مکزیک کلوپ ضد فاشیستی هاینریش هانیه را تاسیس کرد. این کلوپ،کانونی برای فعالیت در زمینه ی فرهنگ و ادبیات آلمان بود. در همین دوره بود که رمان « هفتمین صلیب » را منتشر کرد. این رمان ضد فاشیستی، که موضوع آن گریختن هفت زندانی از یک اردوگاه اجباری است، باعث شهرت جهانی آنا زگرس شد.
زگرس در مقاله « وظایف هنر » به بررسی واقعیت گرایی می پردازد و هنر و سـ*ـیاست را حتی در زنگی خصوصی غیر قابل تفکیک می داند.
زگرس پس از حدود 6 سال تبعید خود خواسته در مکزیک، در سال 1947 از راه سوئد و فرانسه وارد آلمان شده و در برلین غربی ساکن شد. جایزه ی بوشنر را برای رمان هفتمین صلیب، در همین سال از مقامات آلمانی در شهردار مشتات دریافت کرد. کتاب « مردها جوان می مانند » که اثری پر حجم با درونمایه ی اجتماعی ـ سوسیالیستی است، در 1949 منتشر گردید.
بعد از پایان جنگ، کشور های آمریکا، انگلستان، فرانسه و شوروی سابق را به مناطق اشغالی تقسیم کردند. اختلافت سـ*ـیاسی رو به گسترش، که بین این کشورها، ـ به خصوص میان دوقدرت آمریکا و شوروی ـ وجود داشت، مانع شکل گیری قرداد صلح، بین مناطق مختلف اشغال شده در آلمان گردید و این امر منجر به تقسیم آلمان شد. در 1949 جمهوری فدرال آلمان و جمهوری دموکراتیک آلمان به طور جداگانه شکل گرفتند. یک سال پس از گیری در آلمان، آنا زاگرس به خاطر عقاید ایدئولوژیکی به برلین شرقی نقل مکان کرد.
سال 1951 اولین جایزه ی ملی جمهوری دموکراتیک آلمان به زگرس اعطا شد. یک سال بع، به همراه چند تن دیگر، اتحادیه نویسندگان را تاسیس کرد که خود، مدت 26 سال رئیس آن بود. در 1959 دکترای شهر « ینا » را دریافت کرد. رمان « تصمیم » که داستان آن ادامه ی رمان « مردها جوان می مانند » است که در همین سال منتشر شد. آنا زگرس در 1983 در برلین شرقی درگذشت.
از آثار دیگر این نویسنده می توان به داستان « گردش دختران مرده »، داستان عاشقانه « سفر دریایی» و نوول « قاضی عدل » اشاره کرد.


بیوگرافی آنا زگرس | نویسنده

 

پیوست ها

آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Saghár✿

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه



منابع:
ویکی پدیا
نویسندگان آمریکایی
مد و مه


بیوگرافی آنا زگرس | نویسنده

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا