خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
گجت پوشیدنی تشخیص کرونا ایده‌ای است که ارتش آمریکا در تلاش برای عملی کردن آن بوده و گفته شده که این دستگاه کار تایید ابتلا افراد به بیماری کووید ۱۹ را بسیار ساده می‌کند. در حالی که پاندمی کرونا همچنان ادامه داشته و آمار مبتلایان و کشته‌ها روز به روز بیشتر می‌شوند، دانشمندان و نوابغ دنیا تمام تلاش خود را برای مقابله با این ویروس مرگبار دستگاه تنفسی به کار گرفته‌اند و انتظار می‌رود که این گجت پوشیدنی شگفت‌انگیز هم کار توقف پاندمی را به جلو بیاندازد. با ما همراه باشید.

با گذشت چندین ماه از گزارش اولین موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹، هنوز راهی سریع، ساده، کارآمد و دقیق برای تشخیص ابتلا به کرونا وجود ندارد و دانشمندان به دنبال حل کردن این مشکل هستند. در حال حاضر اکثرا مقامات بهداشتی و نیروهای مراقبتی کشورها با بررسی مجموعه‌ای از علائم و شواهد این بیماری مرگبار مانند تب، خستگی، سرفه خشک و بدن درد ابتلا افراد به کرونا را تشخیص می‌دهند و معمولا در گذرگاه‌های گوناگون از تب‌سنج‌ها برای مشخص کردن دمای بدن افراد و احتمال آلوده بودن آن‌ها استفاده می‌شود.

با این وجود بر اساس خبر جدید در مورد ساخت گجت پوشیدنی تشخیص کرونا به نظر می‌رسد که دانشمندان این نهاد نظامی به دنبال ساخت دستگاهی هستند که تعدادی از مهم‌ترین علائم کووید ۱۹ را در کاربران تشخیص می‌دهد. در این رابـ*ـطه گفته شده که ارتش ایالات متحده با یک شرکت تکنولوژیکی قراردادی ۲۵ میلیون دلاری برای ساخت هر چه سریع‌تر گجت پوشیدنی مورد نظر بسته است.

مشخصات گجت پوشیدنی تشخیص کرونا

در جزئیات این خبر آمده که ارتش آمریکا بیش از همه به دنبال حاضر کردن این دستگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بوده و گجت مورد نظر هم تنها باید قادر باشد تا برخی از مهم‌ترین علائم اولیه بیماری کرونا را تشخیص دهد. علائمی مانند نشانه‌های بیولوژیکی‌مولکولی تب، تنگی نفس، قرارگیری در معرض عوامل بیماری‌زا و یا حتی آنتی‌بادی‌های ترشح شده توسط سیستم ایمنی کاربر؛ از این طریق می‌توان به سرعت ابتلا افراد به کووید ۱۹ را مشخص کرد و کار ردیابی و جداسازی مبتلایان را سریع‌تر و راحت‌تر انجام داد.

تلاش ارتش آمریکا برای ساخت گجت پوشیدنی تشخیص کرونا

ارتش ایالات متحده تاکید خاصی بر روی نحوه استفاده از این گجت پوشیدنی تشخیص کرونا نداشته و محصول نهایی یا به صورت مچ‌بند و یا به شکل انواع برچسب‌های گوناگون در لباس افراد قرار می‌گیرد. از آنجایی که با بدتر شدن علائم کووید ۱۹، قابلیت این بیماری برای انتقال از بیماران به افراد سالم بیشتر می‌شود، مقامات نظامی آمریکا قصد دارند تا اولین و کوچک‌ترین نشانه‌ها را در مراحل ابتدایی تشخیص داده و کاربر را سریعا در جریان وضعیت سلامتش قرار دهند.

قبلا هم ارتش این کشور اقدامات تکنولوژیکی دیگری را برای مقابله با کرونا انجام داده بود؛ به عنوان مثال مدتی پیش خبر رسید که برخی عینک‌های نظامی مورد استفاده توسط سربازان آمریکایی به قابلیت تعیین حرارت بدن مجهز شده‌اند و تنها یک دستگاه از این عینک‌ها می‌تواند دمای بدن و تب حداکثر ۳۰۰ نفر را در فاصله ۲۵ متری تشخیص دهد. انتظار می‌رود که با توسعه و تولید انبوه گجت پوشیدنی تشخیص کرونا هم قدم دیگری در راستای مبارزه تکنولوژیکی با کووید ۱۹ صورت بگیرد و کره زمین از شر این پاندمی مرگبار سریع‌تر خلاص شود.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


تلاش ارتش آمریکا برای ساخت گجت پوشیدنی تشخیص کرونا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا