خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
فضاپیمای لایت سیل ۲ نوعی ربات شگفت‌انگیز با بادبان‌ها خورشیدی بوده که اخیرا در ۱۰ ماهگی ماموریت خود، تصاویری بسیار دیدنی را از سیاره ما به ثبت رسانده است.



فضاپیمای لایت سیل ۲ (LightSail 2) به ده ماهگی ماموریتش رسید؛ این فضاپیما که به خاطر بادبان‌های نوری‌ به کار رفته در آن شناخته می‌شود، ده ماه پیش از جو زمین خارج شد و هم‌اکنون، عکس‌های شگفت‌انگیزی از زاویه دید آن به زمین مخابره شده‌اند.

موسسه غیرانتفاعی «جامعه سیاره‌ای» (Planetary Society) مسئول پرتاب این فضاپیما به خارج از جو سیاره بوده و برای هرکدام از ماه‌های ماموریت لایت سیل دو، یک تصویر توسط این موسسه به اشتراک گذاشته شده است. بر اساس اطلاعات مقاله لایت سیل ۲ که در ماه ژانویه گذشته منتشر شد، این ربات فضایی بیش از همه برای آزمایش و نمایش توانایی‌های فناوری بادبان‌های خورشیدی ساخته شده و تاکنون موفقیت این پروژه نشان دهنده قابل اعتماد بودن تکنولوژی بادبان‌ها بوده است.

گفته شده که فضاپیمای لایت سیل ۲ حدودا یک سال پس از پرتاب مجددا به سطح زمین سقوط خواهد کرد و از آنجایی که دوربین‌هایی بر روی این ربات تعبیه شده تا پیشرفت فضاپیما و وضعیت بادبان‌های نوری را چک کند، تصاویری دیدنی هم به کمک دوربین‌های مورد نظر، از سیاره ما به ثبت رسیده‌اند؛ تصاویری مانند عکس زیر:

فضاپیمای لایت سیل 2 تصاویر شگفت‌انگیز از زمین ثبت کرده است!

این عکس هم نیمکره شمالی زمین را به تصویر کشیده و در کنار کشور نیکاراگوئه در آمریکای مرکزی، شبه‌جزیره یوکاتان (Yucatan Peninsula) که محل اصابت شهاب سنگ نابود کننده دایناسورها بود را هم به ما نشان می‌دهد:

فضاپیمای لایت سیل 2 تصاویر شگفت‌انگیز از زمین ثبت کرده است!

جامعه سیاره‌ای یک صفحه از وب‌سایت خود را به گزارش وضعیت فضاپیمای لایت سیل ۲ اختصاص داده است؛ این موسسه با هدف اطلاع‌رسانی در مورد دانش هوافضا و ستاره شناسی تاسیس شد و سلبریتی معروف، بیل نای (Bill Nye) هم در سمت مدیر عامل جامعه سیاره‌ای فعالیت می‌کند.

در تصاویر دیگر هم هدف اصلی قرار دادن دوربین بر روی فضاپیما، یعنی وضعیت بادبان‌های نوری و نحوه باز شدن آن‌ها را می‌بینیم:

فضاپیمای لایت سیل 2 تصاویر شگفت‌انگیز از زمین ثبت کرده است!

عکس‌های بالا در تاریخ ۲۳ جولای ۲۰۱۹ از مراحل باز شدن بادبان‌ها به ثبت رسیده‌اند و از آنجایی که لنز دوربین مورد استفاده برای ثبت تصاویر از نوع ۱۸۵ درجه‌ای فیش‌آی بوده، بادبان‌ها کمی خمیده به نظر می‌رسند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


فضاپیمای لایت سیل ۲ تصاویر شگفت‌انگیزی از زمین ثبت کرده است!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا