خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,324
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقاشی فانتزی چیست؟ انواع نقاشی های فانتزی




نقاشی یکی از اولین هنرهای بشر است که از دیرباز برای بیان احساسات و شرح حوادث از آن استفاده کرده است. برخی از قدیمی‌ترین تصویرهایی که بر لوح‌های سنگی در اماکن باستانی و یا غارها ثبت‌شده، نشان می‌دهد که حتی انسان‌های اولیه نیز از این هنر استفاده می‌کرده‌اند. برخی از افراد قدمت نقاشی را از زبان نیز بیشتر می‌دانند. آیا امروز شما نقاشی فانتزی را می‌شناسید؟

نقاشی فانتزی چیست؟

نقاشی سبک‌ها و روش‌های مختلفی دارد که برای منظورهای مختلف استفاده می‌شود. اما یکی از این نوع نقاشی‌ها، نقاشی فانتزی است که در سال‌های اخیر ابداع شده و شاید بتوان منشأ پیدایش آن را شرق آسیا دانست. نقاشی فانتزی مثل برخی سبک ها در آموزش موسیقی نوین است و با ایجاد نوآوری تلاش دارد تا مسیرهای جدیدی را خلق کند. در این سبک نقاشی، اجزای طرح به‌صورت سمبلیک اما غیرواقعی نقاشی می‌شود. کارتون‌های آسیایی را قطعاً دیده‌اید، شخصیت‌هایی با چشم‌های گرد، موهای متفاوت و اندامی شبیه انسان که جزئیات آن تغییر کرده است. یکی از نام‌هایی که روی این سبک نقاشی می‌گذارند انیمه ‌Anime است. انیمه در حقیقت یک سبک طراحی با دست یا کامپیوتر است که ابداع آن از ژاپن شروع شده است.
با دیدن یک نقاشی فانتزی می‌توانید پی ببرید که به یک انسان نگاه می‌کنید یا یک حیوان. شاید حتی نوع حیوان را نیز بتوانید حدس بزنید، اما ازنظر جزئیات با نقاشی رئال آن تفاوت‌های بسیاری دارد.
توجه داشته باشید که از دید اهالی هنر، نقاشی فانتزی ممکن است تعاریف مختلفی داشته باشد، اما چیزی که امروز در دنیای مجازی مطرح شده و کاربران در پی آن هستند، این دست نقاشی‌هاست که به انیمه نزدیک است.

نقاشی فانتزی کودکانه

در کودکی همه‌ی ما دفترهایی داشتیم که طرح‌هایی ساده و سیاه‌وسفید در آن نقاشی شده بود و باید با مداد رنگی آنها را رنگ می‌کردیم. شاید این طرح‌ها اولین قدم از نقاشی فانتزی بود که با آن آشنا شده‌ایم، اما امروز رفته‌رفته این طرح‌ها حرفه‌ای‌تر می‌شوند و شخصیت‌های مختلف برای نقاشی، بازی‌های رایانه‌ای و حتی کارتون‌ها و انیمیشن‌ها خلق می‌گردد.
در زیر چند نمونه از نقاشی فانتزی کودکانه را می‌بینیم. به‌عنوان‌مثال همه‌ی ما می‌دانیم که در این نقاشی‌ها یک طوطی یا فیل می‌بینیم، ولی خب با نمونه‌ی واقعی آن متفاوت است.

نقاشی فانتزی کودکانه



نقاشی فانتزی چیست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: A...A

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,324
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقاشی فانتزی دخترانه

یکی دیگر از کاربردهای این دست نقاشی‌ها بیان احساسات است که در گذشته‌های دور و دوران باستان این مدل طراحی را نمی‌دیدیم. اما امروز این نقاشی‌ها جای خود را باز کرده‌اند و در محصولات و برنامه‌های مختلف برخی از این طراحی‌ها فانتزی را مشاهده می‌کنیم. در این مثال‌ها می‌توانید مشاهده کنید که اندیشه‌های مدرنیته و حتی گاهی پست‌مدرن با طراحی کلاسیک ادغام شده و نتیجه‌ی خروجی شمایل متفاوتی را خلق کرده است. هیچ انسانی چشم‌های گرد و یا گوش‌های گربه‌ای ندارد، اما در این نوع نقاشی‌ها ترکیب عناصر مختلف با آزادی انجام می‌شود و قواعد انـ*ـدام و اشیاء به‌دلخواه تغییر می‌کند.
در این نقاشی‌ها که اصطلاحا به آن نقاشی فانتزی دخترانه گفته می‌شود، احساسات فرد نقاش در قالب تصویرسازی بیان می‌شود. محبوب‌ترین نوع این طراحی‌ها، بیان عشق، محبت، شادی، غم و تنهایی است.

در زیر نگاهی می‌اندازیم به چند نقاشی فانتزی عاشقانه که برای بیان احساسات طراحی شده است.

نقاشی دخترانه

نقاشی دختر
نقاشی فانتزی جالب


نقاشی فانتزی با مداد
نقاشی فانتزی دختر




نقاشی فانتزی چیست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,324
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
استفاده از انیمه در کارتون و سریال

کشورهای شرق آسیا روزبه‌روز استفاده از این تکنیک را پیش می‌برند و شخصیت‌های خلق‌شده توسط این روش طرفداران بسیاری پیدا کرده است. تا جایی که تصاویر بی‌جان به کارتون‌ها و سریال‌های کودکان رسیده است. در سال‌های اخیر حتی برخی از برنامه‌هایی که برای نوجوانان و جوانان نیز طراحی شده است از این سبک پیروی می‌کند.
انیمه در کارتون

نقاشی دخترانه
نقاشی پرنسس



طراحی انیمه‌ها و نقاشی‌های فانتزی به انیمیشن‌های غرب نیز رسیده و در بسیاری از موارد به‌جای استفاده از شخصیت‌ها با چهره‌هایی با جزئیات واقعی از حالت فانتزی استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال برخی شخصیت‌های انسان شرکت دیزنی در ابتدا جزئیات بصری بیشتری از انسان‌ها داشتند، اما امروز برخی آثار آنها با نگاهی کلی‌تر و انیمه‌ای خلق می‌شوند.



در تصویر زیر شخصیت‌هایی را مشاهده می‌کنید که در سال‌های اخیر در شرق آسیا خلق شده‌اند و به شهرت رسیده‌اند.

شخصیت های انیمه


نقاشی فانتزی چیست؟

 
  • عالی
Reactions: A...A
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا