خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ناسا به تازگی با پخش ویدیویی که با نام موسیقی کهکشان هم شناخته می‌شود، یکی از تصاویر شگفت‌انگیز تلسکوپ فضایی هابل را به صدایی شنیدنی و عجیب و غریب تبدیل کرده است.

موسیقی کهکشان نامی است که برخی طرفداران برای یک ویدیو منتشر شده از طرف ناسا انتخاب کرده‌اند؛ در این ویدیو آژانس فضایی آمریکا یکی از تصاویر شگفت‌انگیز ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی هابل را که شامل تعداد بی‌شماری کهکشان می‌شود، به صدایی شنیدنی و نسبتا عجیب تبدیل کرده است.

در حالی که شگفتی‌های فوق‌العاده زیادی در فضای خارج از جو زمین وجود دارند، نبود مولکول‌های هوا و محیط خلأ فضا باعث می‌شود تا تقریبا تمامی کیهان بی‌صدا و ساکت باشد؛ وقتی محیطی خالی از هوا باشد، امواج صوتی هم نمی‌توانند در آن منتقل شوند و به همین دلیل، نبود هوا در خارج از جو زمین باعث به وجود آمدن سکوتی بی‌انتها می‌شود. سکوتی که بسیاری از فضانوردان در محیط بیرونی جو زمین آن را تجربه کرده‌اند و به عنوان یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های فضا شناخته می‌شود.

با این حال، چنین موضوعی باعث نشد تا ناسا به دنبال استخراج صدا از میان شگفتی‌های کیهان نباشد و همان‌طور که اشاره شد، نوابغ این آژانس فضایی یکی از تصاویر زیبای تلسکوپ هابل را به موسیقی کهکشان تبدیل کرده‌اند. این تصویر که در ابتدای مقاله آن را دیدیم، در آگوست سال ۲۰۱۸ به ثبت رسیده بود و دانشمندان مسئول کار با داده‌های هابل نام آن را «صندوقچه گنج کهکشانی» انتخاب کرده‌اند.


ساخت موسیقی کهکشان

دلیل انتخاب اسم مورد نظر تعداد بی‌شماری کهکشان و خوشه کهکشانی بوده که در این عکس دیده می‌شود و هر نقطه نورانی کوچک و بزرگی که در تصویر می‌بینیم، محل زندگی تعداد فوق‌العاده زیادی ستاره نورانی و عظیم است. ستاره‌هایی که به زمین نزدیک‌تر هستند به شکل نقاطی درخشان‌تر دیده می‌شوند و نورانی‌ترین قسمت عکس در وسط هم به خوشه‌ای مربوط بوده که تقریبا چندین هزار کهکشان بزرگ در داخل آن به کمک نیروی جاذبه کنار هم نگه داشته شده‌اند.

اما با وجود زیبایی خیره کننده صندوقچه گنج کهکشانی، فایل صوتی جدید ناسا شگفتی‌های فضای اطراف زمین و کیهان بی‌انتها را به سطح جدیدی می‌برد

تیم مسئول تهیه این فایل صوتی می‌گویند که هر قسمت نورانی از تصویر نوت موسیقیایی خاصی را تولید می‌کند و در حالی که ستاره‌ها و کهکشان‌های کوچک صداهای کوتاه و واضحی به وجود می‌آورند، نت‌های حاصل از آنالیز کهکشان‌های مارپیچی، طولانی‌تر و پیچیده‌تر هستند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


ساخت موسیقی کهکشان با تبدیل تصویر تلسکوپ هابل به صدا

 
  • عالی
Reactions: Karkiz
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا