خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانشمندان موفق به ساخت ربات‌های میکروالکترونیکی شده‌اند که با شلیک جت‌گونه حباب‌ها حرکت می‌کنند. اگرچه قبلاً در مورد گروه‌های مختلفی از ربات‌های ریز و خیلی کوچک شنیده‌ایم، اما اکنون ادعا شده که این نوع جدید، کوچک‌ترین ربات میکروالکترونیکی جهان است.





به نقل از ایسنا، این ربات‌ها با استفاده از سیستم پیشرانی که تقریباً ۱۰ سال پیش طراحی شده، توسط یک تیم بین‌المللی به سرپرستی پروفسور “الیور جی اشمیت” از دانشگاه صنعتی کمنیتس آلمان ساخته شده است.
این میکروربات‌های مسطح فقط ۰.۸ میلی‌متر طول، ۰.۸ میلی‌متر عرض ۰.۱۴ ضخامت دارند و به صورت بی‌سیم توسط یک فرستنده خارجی هدایت می‌شوند. به محض دریافت سیگنال الکتریکی از فرستنده، یک سیم پیچ القایی در مرکز ربات یکی از دو لوله پلیمری را گرم می‌کند که در هر دو طرف ربات قرار دارند.
هر دو لوله به طور مداوم محلول هیدروژن پروکسید و آب را که ربات در آن غوطه‌ور است، می‌مکند. مقدار کمی پلاتین در داخل هر لوله باعث ایجاد یک واکنش کاتالیزوری می‌شود و حباب‌های اکسیژن تولید می‌کند که نیروی حاصل از خروج این حباب‌ها، ربات را به حرکت در می‌آورد.
با گرم کردن تنها یکی از لوله‌ها در درجات مختلف، می‌توان میزان واکنش کاتالیزوری و مقدار حباب‌های تولید شده را در آن لوله به طور موقت افزایش داد. در نتیجه، از طریق ریموت کنترل می‌توان ربات را در محلول هدایت کرد.
“اشمیت” توضیح می‌دهد: ما میکروربات‌ها را در ابتدا به گونه‌ای می‌سازیم که اگر هیچ گرمایی اعمال نشود، دایره‌وار شنا کنند و اگر مقداری گرما اعمال شود، میکروربات‌ها در یک خط مستقیم شنا می‌کنند. اگر گرمای بیشتری استفاده شود، آنها در جهت دیگری چرخش می‌کنند.

دانشمندان علاوه بر این، نوعی بازو برای این ربات‌ها ایجاد کرده‌اند که از یک پلیمر واکنش دهنده به گرما تشکیل شده و در واکنش به افزایش یا کاهش گرما، این زائده باز یا بسته می‌شود و به ربات امکان می‌دهد اشیای ریز را بگیرد. علاوه بر این، این ربات‌ها مجهز به یک چراغ LED کوچک هستند. در نهایت می‌توان از این میکروربات‌ها در برنامه‌هایی مانند تحویل هدفمند داروها در بدن انسان استفاده کرد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


ساخت کوچک‌ترین ربات میکروالکترونیکی جهان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا