خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
دنیا تغییر کرده است. بیست سال پیش اگر می خواستید به عنوان یک بازیگر در سطح دنیا شناخته شوید شاید لازم بود حتما به هالیوود راه پیدا کنید، اگر می خواستید در تجارت پیشرفت کنید باید در کلاس های کسب و کار شرکت می کردید یا اگر می خواستید حرف تان را به گوش میلیون ها نفر برسانید باید تریبونی در تلویزیون یا رادیو در اختیار شما می گذاشتند که کار چندان ساده ای نبود.
با آمدن اینترنت و تولد رسانه های اجتماعی بسیاری از موانع موفقیت از سر راه افرادی که به دنبال آن هستند برداشته شد و فرصت های بی نظیری برای ارتباط با دیگران چه برای فروش محصولات، یا ارائه خدمات یا حتی ایجاد برند شخصی فراهم گردید.
کتاب به دستش بیاور (Crushing it) اثر گری واینر چاک از کتاب های مشهور و پر فروش در زمینه کسب و کار اینترنتی است که به اهمیت یک برند شخصی و این که چگونه از تکنولوژی و رسانه های اجتماعی برای ساخت برند استفاده کنید می پردازد.
گری وی معتقد است فارغ از این که به چه کاری مشغول باشید شما نیز می توانید از فضای ایجاد شده در دنیای مجازی به نفع خود استفاده کنید. او ساخت یک برند شخصی را شاهکاری می داند که در دنیای امروز هر کس می تواند به آن دست پیدا کند و کتاب به دستش بیاور راهنمای کامل برای انجام این کار است.

خلاصه ای از کتاب به دستش بیاور
کتاب به دستش بیاور به طور کلی سه درس عملی و فلسفی به شما یاد می دهد:
1. برای کسب درآمد از یک برند شخصی نیازی به ارائه محصول ندارید
2. حضور قوی در رسانه های اجتماعی بر اساس هفت اصل می باشد
3. در تولید محتوا غرق نشوید فقط سفر خودتان را مستند کنید

انجمن رمان نویسی




معرفی کتاب به دستش بیاور | واینر چاک

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: VIDA VAHED

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
درس اول

از برندهای شخصی می توان به روش های زیادی کسب درآمد کرد بنابراین نیازی نیست محصول خودتان را بسازید.
اگر یک رستوران یا فروشگاه در دنیای واقعی داشته باشید ایجاد یک برند شخصی طبیعی به نظر می رسد و شما با بهره بردن از شبکه های اجتماعی می توانید صندلی های رستوران خود را پر کرده یا فروش فروشگاه خود را افزایش دهید.
اما اگر نه خدمتی برای عرضه داشته باشید و نه چیز خاصی برای فروش، آن گاه چه باید کرد؟
شاید شنیدن داستان بریتانی خاویر – موسس برند Thrifts and Threads – در این باره خالی از لطف نباشد. او ابتدا مانند بسیاری از زنان دیگر به عنوان یک مادر جوان و صرفا جهت سرگرمی وارد اینستاگرام شد اما پس از مدتی متوجه شد اکانت هایی هستند که برندهایی را در پست های خود تگ کرده اند و سعی کرد خودش هم این کار را انجام دهد.
با دست به دست شدن این برندها کم کم تعداد دنبال کنندگان (فالور) خاویر افزایش یافت و به عدد ده هزار رسید. او از آن پس برای تبلیغاتی که در پست های خود قرار می داد پول دریافت می کرد و این گونه شد که برند Thrifts and Threads که در زمینه سبک زندگی و خانواده است متولد شد. این برند روی لباس های ارزان قیمت و در عین حال شیک، دکوری ها و غیره تمرکز دارد.
یک برند شخصی مانند استارت آپ ها نیاز ندارد از همان ابتدای کار مدل تجاری داشته باشد بلکه می توان به مرور و با جلو رفتن در مسیر آن را کشف کرد. نگران نباشید! تا زمانی که محتوای شما با کیفیت باشد پول ناچار است شما را دنبال کند.

انجمن رمان نویسی




معرفی کتاب به دستش بیاور | واینر چاک

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
درس دوم

گری هفت اصل دارد و معتقد است این اصول باید پایه هر گونه حضور در شبکه های اجتماعی باشد.
اصول گری زمینه های شخصی و تجاری را در بر می گیرد و در طول سال ها تغییری نکرده اند زیرا جزو استانداردهای رفتاری او شده اند و در واقع نکاتی هستند که به مدد آن ها توانسته چنین رشد عظیمی در زمینه برند شخصی و تجاری خودش داشته باشد.

این اصول عبارتند از:
1. نیّت
کارآفرینان خوب درآمد زیادی به دست می آورند اما کارآفرینان عالی این کار را به شیوه های نوع دوستانه انجام می دهند. اگر قصدتان این باشد که از دیگران تنها برای منافع شخصی خود بهره ببرید بی شک متوجه نیت شما شده و آن را احساس می کنند، به همین دلیل این رویکرد معمولا در دراز مدت عمل نمی کند.
2. اصالت
نسبت به این که چه کسی هستید و در کجا زندگی می کنید شفاف باشید. حتما نباید فردی باشید که بتواند به دیگران گیتار زدن یاد بدهد بلکه می توانید کنار آن ها نشسته و با هم نواختن گیتار را یاد بگیرید.
3. اشتیاق
بیشتر از این که لازم باشد نسبت به چیزی که می خواهید خلق کنید، بفروشید یا تبلیغ کنید هیجان زده باشید باید درباره زندگی، درباره بخشندگی اشتیاق داشته باشید.
خودتان را به جای فرد مقابل بگذارید، ترجیح می دهید از چه کسی درباره بافندگی، بازی های ویدئویی یا اخبار بشنوید: فردی خوش بین یا یک آدم غرغرو؟!
جواب واضح است!
4. صبر
رسیدن به چیزهای خوب همیشه به زمان نیاز دارد. کسانی که زود به طلا حمله ور می شوند مجبورند بعد از به دست آوردن آن شروع به یادگیری نحوه نگهداری آن کنند. این مسیر به صبر در طولانی مدت نیاز دارد.
5. سرعت
همان گونه که صبر در طولانی مدت اهمیت زیادی دارد در دوره های کوتاه مدت سرعت مهم می شود. باید برای رسیدن به یک نتیجه خاص حرکت کنید تا انتظار رسیدن به آن را داشته باشید.
6. سخت کوشی
سخت کوشی علاوه بر صرف زمان کافی به این معنا است که باید کارهای زیادی برای موفق شدن انجام دهید، اگر می خواهید به دستش آورید دیگر نمی توانید اوقات فراغت خود را صرف تماشای ویدئوهای خنده دار فضای مجازی کنید یا شب های خود را با تماشای فیلم و سریال بگذرانید، بلکه لازم است به دیگران ایمیل زده، تماس تلفنی داشته باشید، توییت ارسال کنید و در فضای مجازی با دیگران ارتباط داشته باشید.
7. توجه
دنیای مجازی و تکنولوژی مدام در حال تغییر است، برخی سیستم عامل هایی که قبلا به رسانه های سنتی می خندیدند امروز خود به سیستم های سنتی تبدیل شده اند. بنابراین حواس خودتان را خوب جمع کنید و خودتان را برای تغییراتی که هر روز رخ می دهند آماده کنید.

انجمن رمان نویسی




معرفی کتاب به دستش بیاور | واینر چاک

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
درس سوم

به جای نگرانی درباره این که چه محتوای خاصی تولید کنید فقط سفر خودتان را مستند کنید.
جایی که بسیاری از مردم در آن متوقف می شوند و نمی توانند جلوتر بروند هنگام انتشار مطالب است، آن ها نمی دانند از کجا شروع کنند و مدام از خود می پرسند: “حالا درباره چی صحبت کنم؟ من که حرفی برای گفتن ندارم!” و این مسئله دلیل اصلی آن است که برخی از مردم هرگز برند شخصی خود را ایجاد نمی کنند.
اما علت آن چیست؟ این است که آن ها این پروسه را مانند یک کار هنری نگاه می کنند در حالی که این گونه نیست.
به گفته گری مردم به سبک اهمیت می دهند، به چیزهایی مثل نحوه طراحی، زاویه دوربین، روشنایی، حرکات و غیره که همگی در درجه دوم اهمیت قرار دارند. برای مستندسازی زندگی خود زیبایی شناسی مهم نیست بلکه آن چه اولویت دارد این است که اصالت داشته باشید و حقیقت خود را بیان کنید.
بنابراین به جای دستکاری و ویرایش بیش از حد پست ها و توجه به ظاهر آن ها کافیست با مستند کردن کارهایی که انجام می دهید شروع کنید.
می توانید تمرینات فوتبال خودتان را ضبط و منتشر کنید، نظرتان درباره یک کتاب را توئیت کنید یا پستی از عکس های خانوادگی قدیمی ایجاد کنید.
به عنوان مثال گری که در حال حاضر یک کسب و کار چند میلیون دلاری را اداره می کند و به عنوان مدیر عامل مدام در جلسات مختلف و مسافرت های کاری به سر می برد یک فیلمبردار شخصی استخدام کرده که همه اوقات همراه او است و با کمک یک تیم حرفه ای محتوای ویدئوهای ضبط شده را به صورت فیلم، تصاویر، مقالات، پادکست و غیره در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.
گری معتقد است در آغاز مسیر ایجاد برند شخصی طبیعی است که با برخی ترس ها روبرو شده و با آن ها دست و پنجه نرم کنید، این ترس ها عبارتند از:
ترس از شکست
ترس از اتلاف وقت
ترس از بیهوده به نظر رسیدن

انجمن رمان نویسی




معرفی کتاب به دستش بیاور | واینر چاک

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا