خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

VIDA VAHED

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/4/20
ارسال ها
134
امتیاز واکنش
1,920
امتیاز
163
محل سکونت
غرب
زمان حضور
18 روز 5 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلاس‌های مجازی برای شاغلان بسیار مفید است

هادی اصغری، استاد گردشگری و هتلداری در خصوص مزایا و معایب کلاس‌های آنلاین می‌گوید: یکی از مشکلات این نوع از تدریس این است که شاید همه دانشجویان به اینترنت، نرم‌افزارهای مورد نیاز یا گوشی هوشمند دسترسی نداشته باشند و باید اقدامی انجام داد تا این امکانات برای همه دانشجویان فراهم شود در کنار معایب، این نوع آموزش، مزایایی را به همراه دارد که مهم‌ترین آن، کاهش هزینه‌های رفت و آمدی است. همچنین کلاس‌های مجازی برای شاغلان هم بسیار مفید است و می‌توانند به راحتی در کلاس حضور داشته باشد. برگزاری کلاس‌های آنلاین برای اساتید، فرصت مناسبی است که نقاط قوت و ضعف خود را در امر آموزش مجازی بررسی کنیم تا زیرساخت‌های لازم فراهم شود. جذابیت تدریس این است که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود و دانشجو و استاد با یکدیگر تعامل برقرار کنند.



یکی از مزایای آموزش مجازی، یادآوری مفهوم دانشجو به دانشجویان است

دکتر محمود آذری، عضو هیأت علمی گروه آبخیزداری دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان می‌کند: تجربه آموزش مجازی در دانشگاه فرصتی را فراهم آورد تا دانشجویان و استادان خارج از محیط کلاس و گاهی خارج از زمان تعریف شده به فرآیند آموزش و یادگیری بپردازند. این سبک از آموزش با تمام مشکلات مرتبط و قطع و وصل‌های مکرر اینترنت، به خوبی در میان دانشگاهیان جایگاه خود را تثبیت کرده و جامعه دانشگاهی به خوبی توانستند با این روش کنار بیایند. آموزش مجازی بی‌شک در دوره پسا کرونا نیز جایگاه ویژه‌ای در امر آموزش خواهد داشت و مکمل آموزش حضوری خواهد بود. یکی از مزیت‌های این روش یادآوری مفهوم دانشجو به دانشجویان است. زیرا در کلاس مجازی خبری از نگاه‌ها و کنترل استاد نیست. این سبک آموزش بی‌شک فرصت بی‌نظیری را برای اهل علم ایجاد کرده که می‌توانند فارغ از دلهره حضور و غیاب و ورود و خروج صرفاً به منظور کسب دانش، در کلاس استادان از نقاط مختلف جهان شرکت کنند.


اساتید و آموزش مجازی

 

VIDA VAHED

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/4/20
ارسال ها
134
امتیاز واکنش
1,920
امتیاز
163
محل سکونت
غرب
زمان حضور
18 روز 5 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
با آموزش مجازی درب‌های دانشگاه برای همگان باز شده و آموزش عمومیت بیشتری یافته است

وی بیان می‌کند: استادان نیز با علم به این موضوع که مخاطب آن‌ها می‌تواند فراتر از تعداد دانشجوی محدود یک کلاس باشد محتاط‌تر و با آمادگی بیشتر در کلاس حاضر می‌شوند. من فکر می‌کنم با آموزش مجازی درب‌های دانشگاه برای همگان باز شده و آموزش عمومیت بیشتری یافته است. اما نبود ارتباط رو در رو از معایب کلاس‌های مجازی است. زبان بدن کمک زیادی به آموزش و یادگیری می‌کند. بعضا با نگاه دانشجویان می‌توان فهمیدآیا به مطالب ارائه شده گوش می‌دهند یا خیر و براساس آن می‌توان مسیر و سبک آموزش را به کلی تغییر داد اما در تدریس مجازی حتی با سرعت اینترنت خوب هم این امر مهم امکان‌پذیر نیست و در سرعت‌های کم این ارتباط به کلی قطع می‌شود. امکان انجام فعالیت‌های گروهی و به چالش کشیدن دانشجویان در کلاس‌های مجازی با دشواری‌های خاصی همراه است.

دانشجویان آموزش آفلاین را به آنلاین ترجیح می‌دهند

این عضو هیأت علمی گروه آبخیزداری دانشگاه فردوسی مشهد می‌گوید: گاهی فرآیند آموزش با یادگیری دانشجویان از یکدیگر تکمیل می‌شود اما به نظر در کلاس‌های مجازی این تعاملات مؤثر کم‌رنگ شده است. ارزیابی دانشجویان در بعضی از دروس همچنان خالی از اشکال نیست و می‌تواند به دور از عدالت باشد. نظرسنجی‌های انجام شده از دانشجویان بیانگر این است که به آموزش مجازی آنلاین خیلی راغب نیستند و آموزش مجازی را به صورت آفلاین بر آنلاین ترجیح می‌دهند. بسیاری از دانشجویان با این روش امکان مدیریت زمان و مکان بیشتری دارند و ترجیح می‌دهند در زمان مورد دلخواه مطالب آموزشی را فرا بگیرند. بسیاری از دانشجویان نیز فضای مجازی را گوشه دنجی برای گپ‌وگفت‌های دوستانه داشته‌اند که اکنون با ورود آموزش مجازی به این فضا دیگر خبری از آن حال و هوای خوش گذشته نیست.


اساتید و آموزش مجازی

 

VIDA VAHED

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/4/20
ارسال ها
134
امتیاز واکنش
1,920
امتیاز
163
محل سکونت
غرب
زمان حضور
18 روز 5 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
با شیوع کرونا آموزش‌های مجازی تبدیل به حرکتی انقلابی شد

دکتر مهدی کلاهی، عضو هیأت علمی گروه مرتع و آبخیزداری دانشگاه فردوسی مشهد اظهار می‌کند: حقیقت امر این است که دنیا در گذشته علاقه داشت که به سمت آموزش‌های آنلاین برود و به این طریق بتواند آموزش‌های حضوری خود را کمتر کند. همچنین مقاومتی هم از طرف دانشجویان و اساتید وجود داشت و اینکه زیرساخت‌های اساسی به قدر کافی وجود نداشت که آن تمایل و خواست گروهی تحقق پیدا کند.جالب است که با شیوع کرونا شوکی را به وجود آورد و تلنگر بزرگی ایجاد کرد و راهی که قرار بود چندین سال قبل طول بکشد تا مباحث آنلاین صورت گیرد به یکباره در طی یکماه این موج تبدیل به حرکت انقلابی شد و آموزش مجازی اتفاق افتاد. برای دنیا، این راه یک آینده بود اما با شرایط کرونا خیلی زودتر به آن دست پیدا کردیم.

وی تصریح می‌کند: باید قبول کنیم که امروزه در انقلاب دیجیتال قرار داریم بدین معنا که همه چیز ما به صورت دیجیتال درآمده است حتی روابط ما هم دیجیتالی شده که بعد از کرونا شدت این روابط دیجیتالی بیشتر شده است. آموزش هم یکی از پارامترها است که به سمت آنلاین شدن و دیجیتال شدن باید برود، آموزش آنلاین این امکان را به افراد می‌دهد در هر زمان که تمایل به آموزش دارند، از آن استفاده کنند چراکه گاهی اوقات ساعات برگزاری کلاس‌ها به گونه‌ای است که دانشجویان نمی‌توانند در کلاس حاضر شوند و با ذخیره آن محتوای درسی می‌توانند در ساعاتی که فرصت دارند آموزش خود را داشته باشند یا حتی چندین بار آن را تکرار کنند تا بهتر متوجه مطالب شوند.

کلاهی خاطر نشان می‌کند: آموزش مجازی این خوبی را دارد که دامنه زیادی از افراد را پوشش می‌دهد و عدالت آموزش در این فضا صورت می‌گیرد زیرا یک محتوا تهیه می‌شود و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. امروزه دانشگاه‌های بزرگ سعی می‌کنند آموزش‌های خود را به صورت آنلاین برگزار کنند تا تمام دنیا به آن‌ها دسترسی داشته باشند. آموزش تنها مخصوص دانشجویان در یک کشور نیست بلکه می‌تواند به دنیا تعلق داشته باشد. آموزش مجازی می‌تواند این پتانسیل را ایجاد کند که به صورت عادلانه و مساوات بین تمام مردم منتشر شود و هر فردی که احتیاج به آموزش دارد، بتواند آن را دریافت کند. افراد با آموزش مجازی می‌توانند وقت خود را تنظیم کنند و زمان‌های هدر رفته کمتری داشته باشند. آموزش مجازی فرصتی ایجاد می‌کند که افراد در هر مکانی که حضور دارند از آن استفاده کنند.


اساتید و آموزش مجازی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا