خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

yeganeh yami

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/20
ارسال ها
1,025
امتیاز واکنش
17,402
امتیاز
323
سن
20
محل سکونت
زیر گنبد کبود
زمان حضور
92 روز 19 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین و کثیف‌ترین راه دروغ گفتن آمیختن آن با حقیقت است. حقیقتاً دروغ هم مفهوم بسیار بزرگی است. جد بزرگم قبل از مرگ فقط یک وصیت برای نوادگانش کرد: «راستگو باشید تا دروغ در لحظه‌های حیاتی به دادتان برسد.»
***

اسلحه پیس میکر را زیر بارانی‌اش پنهان، و به سمت شهر حرکت کرد. دوباره باران گرفت، این بار شدیدتر از قبل. این باران برای هارتبرکر یک نعمت بود. چون باعث می‌شد کسانی که از خیس شدن هراس دارند در خانه‌هایشان بمانند و خیابان‌ها خلوت‌تر شود. همه می‌دانند که هیچ‌چیز برای یک قاتل بهتر از خیابان خلوت نیست. هارتبرکر بعد از چند ساعت پیاده‌روی به شهر رسید. شهر از بخش‌های زاغه نشین شروع می‌شد که بسیار شلوغ، پر سر و صدا و کثیف بود. بارانی که توأم با تابش کم سوی نور خورشید از پشت ابرها بود فقط باعث تراوش بیشتر بوی لجن در آن منطقه شده بود. (رمان خرس قطبی – صفحه ۱۲)
***

ساموئل جلوی تلوزیون نشسته بود و با بی‌میلی بخش حوادث روزنامه را مطالعه می‌کرد و سعی داشت خودش را متاسف نشان بدهد. در واقع تمرین می‌کرد که نسبت به خبرهای ناگوار و دردناک مانند زلزله و مرگ انسان‌ها واکنش احساسی نشان بدهد. اما بی‌فایده بود و بعد از چندبار تلاش روزنامه را به گوشه‌ای پرت کرد و از جایش بلند شد. به آشپزخانه رفت و در حالی که آواز وطن پرستانه‌ای می‌خواند و ریتم اندکی در حرکاتش بود قهوه‌اش را می‌نوشید. بعد از اتمام قهوه، پاکت سیگارش را برداشت و به سمت تراس رفت تا شهر را نظاره کند. از آنجا شهر دقیقا مخالف ذاتی که داشت به نظر می‌آمد. پاک، پر از مردمان خوشبخت که به کار خود مشغولند، سرشار از دوستی، محبت و شکوه. آخری را شوخی کردم، راستش قرن‌ها است که هیچ شکوهی برای این شهر باقی نمانده، حتی از دور! (رمان خرس قطبی – صفحه ۴۰)


خرس قطبی | مجتبی صادقلو

 
  • تشکر
Reactions: Saghár✿ و Asal_Zinati
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا