خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
لاغری با بادمجان و بهترین روش استفاده از آن برای کاهش وزن
بادمجان یکی ازخوشمزه ترین و در عین حال، مغذی ترین سبزیجات بشمار می رود. اما شاید کمتر کسی بداند که بادمجان به کاهش وزن و لاغری بدن نیز کمک می کند. اگر می خواهید وزن کم کنید، بادمجان بخورید. بسیاری از افراد سبزیجات معمولی مانند بادمجان را نادیده می گیرند. اما بهتر است بدانید، بادمجان به عنوان یکی از کم کالری ترین سبزیجات شناخته شده است. بنابراین، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، خوردن بادمجان را توصیه می کنم. این سبزی مغذی علاوه بر کاهش وزن، برای حفظ سلامت بدن بسیار سودمند است. حال در این مقاله خواهم گفت که، لاغری با بادمجان و بهترین روش استفاده از آن برای کاهش وزن چگونه امکان پذیر است.


ارزش غذایی بادمجان

بیشترین وزن بادمجان را آب تشکیل داده است. 92% از وزن یک بادمجان به آب اختصاص دارد و مابقی وزن آن به ترتیب شامل کربوهیدرات، پروتئین و مقدار ناچیزی چربی است. بادمجان سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها از جمله تیامین (ویتامین ب یک)، ریبوفلاوین (ویتامین ب 2)، نیاسین (ویتامین ب 3)، پانتوتنیک اسید (ویتامین ب 5)، ویتامین ب 6، اسید فولیک (ویتامین ب 9)، ویتامین ث، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، فسفر، روی و منگنز است. به علاوه بادمجان سرشار از فیبر خوراکی است.

لاغری با بادمجان و بهترین روش استفاده از آن برای کاهش وزن

کم کالری است

تنها 25 کالری در 100 گرم بادمجان وجود دارد. همچنین، غنی از فیبر است که می تواند معده را برای مدت طولانی پر نگه دارد بنابراین، احساس گرسنگی دیرتر به سراغ شما می آید. لاغری با بادمجان یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن است. نکته مهم اینجاست که مجموعه ای از مواد مغذی در آن وجود دارد بدن را نیز سالم نگه می دارد. به طور کلی، افردی که در صدد کاهش وزن هستند، در طول رژیم غذایی، مواد غذایی کمتری دریافت می کنند و این باعث ضعیف شدن بدن می شود اما، با خوردن یک بادمجان این اتفاق نمی افتد.

به هضم غذا کمک می کند

همان طور که اشاره شد، فیبر غذایی در بادمجان بسیار غنی است. فیبر، سبب پاک کردن شکم و روده می شود و روند هضم غذا بهبود می بخشد، بنابراین خوردن بادمجان برای شام بسیار خوب است. مصرف غذاهای غنی از فیبر باعث جلوگیری و رفع مشکلات سیستم گوارش و کبد می شود. علاوه بر این، با مصرف فیبر یبوست و درد معده نیز بر طرف می شود.


کلسترول خون را کنترل می کند

بادمجان غنی از پتاسیم و منیزیم است که باعث افزایش سطح کلسترول نمی شود. بادمجان مقدار کلسترول بد را در بدن کاهش و میزان کلسترول خوب را افزایش می دهد. هنگامی که LDL یعنی کلسترول بد در بدن افزایش می یابد احتمال ابتلا به بیماری های قلبی مانند حمله قلبی، سکته قلبی و غیره افزایش می یابد. برای جلوگیری از این، ضروری است که میزان کلسترول بد در بدن کاهش یابد. همچنین، در بادمجان پتاسیم بالا و سدیم پایین است به همین دلیل برای کاهش فشار خون مفید است. بادمجان سرشار از بیوفلاوونوئید‌ها هستند که فشار خون را نیز کنترل می کنند.

استخوان ها را تقویت می کند

علاوه بر لاغری با بادمجان، مصرف آن نیز برای استخوان ها سودمند است. آهن و کلسیم در آن بسیار یافت می شود که استخوان ها را قوی کرده و ضعف بدن را از بین می برد. بادمجان تراکم استخوان را افزایش می دهد و آنها را تقویت می کند. پتاسیم موجود در آن نیز به نگه داشتن کلسیم در سطح استخوان ها کمک می کند.

بهترین روش استفاده از بادمجان برای لاغری

بهترین و سالم ترین شیوه برای مصرف بادمجان و در کل سبزیجات، بخار پز کردن آن ها می باشد. اصولا بخار پز کردن سبزیجات باعث حفظ ارزش غذایی آن ها می شود. استفاده از بادمجان بخار پز در سالاد و یا همراه با غذا بهتربن انتخاب برای کاهش وزن می باشد. علاوه بر این، مصرف آب بادمجان تاثیر فوق العاده ای در کاهش وزن و تناسب انـ*ـدام دارد. شما می توانید آب بادمجان را با عصاره سایر سبزیجات ترکیب کرده و یا آن را به تنهایی مصرف نمایید.
همچنین، یکی از خوشمزه ترین روش های استفاده از بادمجان، کبابی کردن آن است. شما می توانید بادمجان کبابی را به عنوان یک غذای کامل و حتی در ترکیب با سایر مواد غذایی مانند ماست و سالاد مصرف نمایید. توجه داشته باشید، ناسالم ترین روش استفاده از بادمجان، سرخ کردن آن است. زیرا، علاوه بر از دست دادن ارزش غذایی، سطح چربی خون را تا حد زیادی بالا می برد. در هر صورت، لاغری با بادمجان امکان پذیر است و مصرف آن برای حفظ سلامت بدن نیز بسیار مفید است.
انجمن رمان نویسی


کاهش وزن با خوراکی ها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • پوکر
  • تشکر
Reactions: Ghazaleh.A و ~HadeS~

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
تاثیر رازیانه بر کاهش وزن
رازیانه (بادیان) یک نوع گیاه دارویی می باشد که طبعیت گرم و خشکی دارد. در طب سنتی ایران، از رازیانه به عنوان یک گیاه ضد بلغم و ضد صفرا یاد می‌شود. از قسمت های مختلف این گیاه همچون بذر، برگ و ریشه استفاده های دارویی زیادی می شود. مقدار مصرف روزانه رازیانه، به طور متوسط حداکثر 5 گرم و نوشیدن عرق آن، یک تا سه استکان توصیه می‌شود. این گیاه علاوه بر این که در درمان بسیاری از بیماری ها نقش مهمی را ایفا می کند، در لاغری و کاهش وزن نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر شما اضافه وزن دارید و یا این که تمایل به حفظ تناسب انـ*ـدام خود را دارید، با قرار دادن این گیاه جادویی در برنامه و رژیم غذایی خود می‌توانید به هدف خود برسید. حال این سوال مطرح می شود که رازیانه چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

افزایش سوخت و ساز بدن

رازیانه موجب افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می شود. بدین ترتیب، کالری از طریق سلول‌ ها بیشتر و سریع تر مصرف می‌شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند. با افزایش سوخت و ساز بدن، دمای بدن نیز افزایش یافته و کالری بیشتری مصرف می شود. این امر سبب شکسته شدن مولکول های غذایی مانند کربوهیدرات ها و پروتئین ها، به ترکیبات کوچکتر شده و انرژی بیشتری برای بدن ایجاد می کنند.


رازیانه اشتها را کم می کند

این گیاه خاصیت زیادی در کم کردن اشتها دارد، زیرا حاوی فیبرهای رژیمی است که معده را برای مدت طولانی پر نگاه می دارد و احساس گرسنگی کمتری ایجاد می کند. بنابراین، تمایل شما به خوردن کمتر شده و در نتیجه کالری کمتری دریافت می کنید. برای دریافت نتیجه بهتر، باید از دمنوش رازیانه و یا عرق رازیانه روزانه استفاده کنید. مصرف روزی سه فنجان از عرق یا دمنوش رازیانه، نیم ساعت قبل از غذا، برای کاهش وزن توصیه می شود.

موجب تصفیه خون و سم زدایی بدن می شود

رازیانه همچنین این قابلیت را دارد تا کبد را از سموم پاک کرده و خون را تصفیه کند. زمانی که خون پاک و تصفیه شده باشد، چربی ها کمتر در کبد تجمع کرده و در نتیجه عارضه ای نیز برای فرد در پی ندارد. علاوه بر این، رازیانه، بدن را در برابر آسیب رادیکال های آزاد که باعث اختلال در عملکرد انـ*ـدام های مختلف بدن، به ویژه کبد می شود، محافظت کرده و از آسیب ناشی از انباشت چربی در کبد و سایر انـ*ـدام ها نیز جلوگیری می کند. رازیانه شامل بسیاری از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی مانند ویتامین آ است که به نوبه خود منجر به کاهش وزن و حذف چربی در بدن می شوند.

ادرار آور است

رازیانه خاصیت ادرار آوری دارد. زمانی که فردی چاق باشد، چربی به آب میان بافتی بر می گردد و این رازیانه است که با خاصیت ادرارآوری خود علاوه بر پاکسازی بدن از سموم، آب میان بافتی را نیز خارج می کند.

بهبود عملکرد گوارشی

اکثر افرادی که در صدد کاهش وزن هستند، با مشکلات گوارشی مختلفی مواجه می شوند. رازیانه عملکرد گوارشی را افزایش می دهد و به دلیل داشتن فیبرهای فراوان، حرکت مواد غذایی و نوشیدنی ها را در روده تسهیل می کند و روده را از موائد زاید نیز پاک می کند، در نتیجه مصرف آن از بروز یبوست جلوگیری می کند. علاوه بر این، مصرف آن به درمان گاز روده و معده، بهبود روند هضم غذا و سوزش معده نیز کمک می کند.

کاهش چربی بدن

رازیانه حاوی ملاتونین است که اثرات ضد چاقی دارد. این هورمون که در غده صنوبری مغز تولید می شود به تنظیم چرخه خواب در بدن کمک می کند. اما براساس تحقیقات انجام شده، مشخص شد که این هورمون طبیعی میزان تری گلیسرید و کلسترول بد خون را کاهش می دهد و از تجمع چربی در بدن پیشگیری می کند. همچنین، مطالعات دیگری نشان می دهد که داشتن یک خواب کامل و راحت، برای چرخه سوخت و ساز بدن و کاهش وزن نیز مفید است. بنابراین، هورمون ملاتونین با بهبود کیفیت خواب و کاهش چربی در بدن به کاهش وزن کمک می کند. لازم به ذکر است که ملاتونین در وزن و نمایه توده بدنی کاهشی ایجاد نمیکند، اما درصد توده چربی بدن را کاهش میدهد.

طرز تهیه دمنوش رازیانه

بعد از این که آب درون کتری جوش آمد، دانه های رازیانه را درون قوری ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید. قوری را روی دهانه کتری گذاشته و زیر آن را خاموش کنید. اجازه دهید تا رازیانه برای 15 دقیقه درون قوری دم بکشد. بعد از این که سرد شد دمنوش را درون یخچال نگهداری کرده و هر روز سه فنجان قبل از غذا میل کنید.

تاثیر روغن رازیانه بر کاهش وزن

مطالعات اخیر نشان می دهد که نه تنها گیاه و دانه رازیانه، بلکه روغن آن نیز می تواند به کاهش اشتها و مبارزه با چاقی کمک کند. مطالعه بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داد که آروماتراپی (رایحه درمانی) با روغن رازیانه، دو بار در روز برای 10 دقیقه، توانایی این حیوانات را برای هضم غذا بهبود بخشیده و سبب کاهش اشتها در آن ها می شود. البته این اثرات بر روی انسان ها نیازمند تحقیقات بیشتری است.

مصرف روغن رازیانه نیز در پخت و پز و به صورت خوراکی، جهت کاهش وزن مناسب می باشد. این روغن، کم کالری است و به افزایش سوخت و ساز بدن نیز کمک می کند. همچنین، استفاده موضعی از روغن رازیانه برای کاهش سلولیت موثر واقع می شود. بدین منظور، یک قاشق چای خوری روغن رازیانه، یک قاشق چای خوری روغن زیتون و10 قطره روغن گریپ فروت را با هم مخلوط کنید. ماساژ پوست با این روغن روزی دو بار، سبب کاهش تجمع چربی در زیر پوست می شود.


کاهش وزن با خوراکی ها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • پوکر
Reactions: Ghazaleh.A، ~HadeS~ و Asal_Zinati
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا