خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
چه وسایل نقلیه الکتریکی را دوست داشته باشید، چه از آن‌ها متنفر باشید، دنیا به سمت استفاده از آن‌ها سوق برداشته است! در حال حاضر پیشرفته‌ترین اتومبیل‌های الکتریکی مانند تسلا مدل S می‌توانند حدود ۵۰۰ کیلومتر مسافت را تنها با یک بار شارژ طی کنند اما مسئله این است که آن‌ها خوردو هستند؛ بزرگ و باظرفیت! برای مثال تنها باتری تسلا حدود ۵۵۰ کیلوگرم وزن دارد و این طراحی و وزن چیزی نیست که برای موتورسیکلت الکتریکی مناسب و یا کارآمد باشد.

البته فناوری‌های باتری جدیدی پا به عرصه گذاشته‌اند که اجازه می‌دهند ظرفیت‌های ذخیره سازی الکتریکی سبک‌تر و کوچکتر شوند! البته این تضمین را می‌دهم که آنقدر ذهن‌های خلاق و برتر در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که روزی این مسئله به یکی از بی‌ارزش‌ترین مسائل در حوزه وسایل نقلیه الکتریکی تبدیل می‌شود! دقیقا مانند بحث حافظه در گوشی‌های هوشمند! در ادامه گریزی به موارد مثبت و منفی در ویژگی‌های مجموع موتورسیکلت الکتریکی تولید شده خواهیم زد.


یک موتورسیکلت الکتریکی ؛ برقی است!

همانطور که می‌دانید یک موتورسیکلت الکتریکی انرژی مورد نیاز خودش برای حرکت را از برق تامین می‌کند و این سوخت بسیار ارزان و بدون هیچ آلایندگی است. تنها ۲ دلار برای تکمیل کردن سوخت یک موتورسیکلت الکتریکی برای طی کردن مسافتی حدود ۱۶۰ کیلومتر کافی است. اگر موتور سیکلت شما از سوخت هایی مانند بنزین استفاده کند، این هزینه به ۸ تا ۱۰ دلار افزایش خواهد یافت! البته هزینه‌های روغن و… را نیز برای چنین موتور سیکلت‌هایی باید در نظر گرفت.

شاید در نگاه اول هزینه‌های تولید برق و آلایندگی نیروگاه‌های آن نیز دست کمی از سایر سوخت‌ها نداشته باشد! اما وقتی به آینده نگاه می‌کنیم و در میابیم که برق کاملا از طریق سوخت‌هایی پاکی مانند باد و یا خورشید تامین خواهد شدیم، می‌بینیم که آلودگی آن به صفر کاهش خواهد یافت. علاوه بر آلودگی هزینه استفاده از آن هم به عدد صفر خواهد رسید.

آیا در استفاده از موتورسیکلت الکتریکی باید مرتبا باتری‌های خود را تعویض کنیم؟ احتمالا نه؛ برند Zero که یکی از فعالان پروپاقرص حوزه خودروها و موتور سیکلت های الکتریکی است، به مدت ۵ سال باتری‌های معمولی خودش را ضمانت می‌کند و البته اعلام کرده است که مدل‌های Zero S و Zero DS در حالت معمولی می‌توانند بیش از ۳۲۱٫۰۰۰ کیلومتر را با حفظ ۸۰ درصد از حداکثر ظرفیت خود، طی کنند.


تعمیر و نگهداری

در یک موتورسیکلت الکتریکی به جز باتری هیچ کلاچ برای نگهداری، هیچ روغی برای تعویض، هیچ دریچه‌ای برای تنظیم، هیچ جرقه‌ای برای همگام سازی، هیچ اخطار هوایی برای جایگزینی و… وجود ندارد! صرفا شما نیاز به مراقبت از لاستیک‌ها و لنت‌های ترمز خود خواهید داشت


گشتاور فوری

اکثر مقرون بصرفه ترین خودرو ها و موتور سیکلت های الکتریکی سریعتر بیشتر از ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت نخواهند کرد اما اغلب آن‌ها گشتاور دیوانه کننده‌ای دارند و شتاب گیری بی‌نظیری را در اختیار شما قرار خواهند داد! آن‌ها در عرض چشم به هم زدن به اوج خروجی خود خواهند رسید.

به هر حال موتور سیکلت های الکتریکی نه تنها برای تمام افراد جامعه بلکه برای کسانی که حتی محدودیت‌های مالی نیز دارند مناسب است! هزینه پایین در خرید و نگهداری مهم‌ترین ویژگی این موتور سیکلت‌ها از این زاویه می‌باشد! گفتنی است که حتی قیمت برخی از این محصولات سالانه با وجود بروز رسانی‌ها و افزایش کارایی‌ها با روندی کاهشی مواجه شده است.


بی سروصدا و آرام

ممکن است بی سروصدا بودن موتور سیکلت های الکتریکی برای همه به ویژه علاقمندان حرفه‌ای این عرصه مناسب نباشد! اما واقعیت این است که وسایل نقلیه بی سروصدا آرامش غیرقابل وصفی به دنیای ما خواهند داد! موتور سیکلت های الکتریکی تقریبا در تمام شرایط چه در جاده‌های آسفالت و روان و چه در خاکی بسیار آرام هستند. البته اگر همچنان دنبال موتور سیکلت‌های پرسروصدا هستید! می‌توانید با عوض کردن اگزوز به خواسته‌تان برسید.

همانطور که گفتیم موتور سیکلت های الکتریکی به لطف عدم ایجاد مزاحمت صوتی و یا سوخت های آلاینده، بسیار برای زندگی‌های شهری مناسب هستند و به نظر ما، رضایت همه افراد را به خوبی جلب خواهند کرد.


سواری ساده

در یک موتورسیکلت الکتریکی شما نیاز نیست که سراغ آموزش استفاده از کلاچ و یا سر درآوردن از نحوه فعالیت چرخ‌دنده‌ها و تنظیم آن‌ها بروید! در این موتور سیکلت‌ها هرچقدر هم که در سطوح حرفه‌ای طراحی شده باشند، برای سوارکاران مانند یک موتور سیکلت اسکوتر می‌مانند! کافی است سوار شوید، گاز بدهید و ترمز بگیرید و از سوارکاری لـ*ـذت ببرید.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مزایا و معایت موتورسیکلت الکتریکی از دید خریداران!

 
  • تشکر
Reactions: Hamed.NM
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا