خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه اخذ پذیرش جهت تحصیل کارشناسی در اوکراین

همانطور که پیشتر در مطالب فوق نیز بیان شد، شرایط اخذ پذیرش جهت تحصیل کارشناسی در اوکراین به واسطه عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی و عدم نیاز به آزمون ورودی بسیار آسان و ساده می باشد. هر ساله، دانشجویان بسیاری از اقصی نقاط دنیا جهت تحصیل در اوکراین عازم این کشور اروپایی می شوند. لازم به ذکر است که مهلت ثبت نام در دانشگاه های اوکراین از اوایل آوریل تا اوایل ماه نوامبر هر سال می باشد و سال تحصیلی در این کشور از سپتامبر شروع می شود.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین به شرح ذیل می باشد:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • پاسپورت بین المللی معتبر یا مدارک مسافرتی
  • مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی
  • ریزنمرات تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • گواهی سلامت پزشکی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی اوکراین (نوع D)

مطابق آخرین قوانین و مقررات مهاجرتی کشور اوکراین، دانشجویان از کشورهایی که نیازمند اخذ ویزا هستند یا کشورهایی که توافق نامه دوره معافیت از ویزا تا حداکثر 90 روز (سفر توریستی، مسافرت شخصی یا تجاری) را امضاء کرده اند بایستی ویزای اقامت بلند مدت (نوع D) اوکراین را درخواست دهند، این ویزا به آنها اجازه اقامت بیش از 90 روز را فراهم می کند. اما برای اخذ ویزای بلند مدت (نوع D) اوکراین، دانشجویان متقاضی بایستی مدارکی را به سفارت اوکراین تحویل دهند. بدون توجه به ملیت، همواره از شما دعوت نامه دانشگاهی درخواست خواهد شد. این دعوت نامه در واقع بایستی از طرف دانشگاه پذیرنده و قبل از مراجعه به سفارت به دست شما برسد. بر این اساس، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور اوکراین برای متقاضیان تحصیل کارشناسی به قرار زیر می باشد:

  • فرم درخواست تکمیل شده- در داخل سفارت
  • دعوت نامه رسمی از طرف دانشگاه پذیرنده
  • مدرک اثبات تمکن مالی با تحویل صورت حساب بانکی
  • پاسپورت معتبر با مدت اعتبار 1 سال یا بیشتر
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی 4×3
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • مدرک تحصیلی
  • بیمه سلامت یا بیمه مسافر
  • گواهی سلامت پزشکی مبنی بر عدم وجود بیماری های واگیر
  • رسید پرداخت هزینه درخواست پذیرش

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در اوکراین

تحصیل در دانشگاه های کشور اوکراین منوط به اخذ شهریه از متقاضیان می باشد. شهریه ها در دانشگاه های اوکراینی معمولا در هر کجا از $1200 (دلار) شروع و تا $5000 (دلار) هم می رسد. بدیهی است که این رقم عمدتا به برنامه تحصیلی شما و نوع دانشگاه شما بستگی دارد. اما میانگین سالیانه هزینه زندگی در اوکراین شامل ایاب و ذهاب، هزینه خورد و خوراک و اجاره بها و امثالهم در حدود $250 الی $400 (دلار) می باشد. این هزینه ها در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار ارزان است اما شما برای تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود از فرصتی به نام بورس تحصیلی اوکراین نیز برخوردار هستید. بورسیه تحصیلی اوکراین معمولا توسط سازمان های دولتی و خصوص تامین مالی می شود. ما در جدول زیر به برخی از این بورسیه های تحصیل کارشناسی در اوکراین اشاره می کنیم:

عنوان بورس تحصیلیمقدار بورس به دلار ($)
Emerging Market Economy in Light of Communist Pastبورس دولت اوکراین با مبلغ متغیر
Gilman Scholarship Program4,000$ تا 5,000$ (دلار)
Boren Awards20,000$ تا 30,000$ (دلار)
بورسیه های سازمان های خصوصی همانند:

مدرسه مطالعات روسیه و آسیا
بورسیه IREX
بورسیه دانشگاه کانزاس
با مقادیر متفاوت به صورت پاداش


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی اوکراین

 
آخرین ویرایش:

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل در کشور اوکراین

برای ورود به دانشگاه های کشور اوکراین، متقاضیان و دانشجویان بین المللی حتما باید در دوره پادفک که یک دوره یک ساله جهت آماده سازی دانشجویان می باشد شرکت کنند. در دوره پادفک به دانشجویان و متقاضیان در زمینه های زبان روسی یا اوکراینی، ریاضیات، فیزیک، مکانیک، شیمی، زیست شناسی و زبان تخصصی پزشکی (مخصوص دانشجویان پزشکی) آموزش های با کیفیت ارائه می شود. لازم به ذکر می باشد که دانشجویان و متقاضیان در دوره پادفک نیز می توانند از خوابگاه های دانشجویی برخوردار شوند و با پرداخت هزینه های مربوطه در اتاق های شخصی و یا مشترک خوابگاه های دانشگاه مورد نظر ساکن شوند. به یاد داشته باشید که هزینه های شرکت در دوره پادفک به همراه اقامت در خوابگاه های دانشجویی از 3100$ الی 5100$ (دلار) می باشد و این مبلغ در دانشگاه های مختلف کشور اوکراین متفاوت می باشد.

دوره های تحصیلی در دانشگاه های کشور اوکراین از شهریور ماه و بهمن ماه شروع می شود و دانشجویان می توانند در دانشگاه های این کشور به صورت ترمی مشغول به تحصیل شوند. ورود به اکثر دانشگاه های کشور اوکراین بدون آزمون ورودی انجام می شود؛ اما متقاضیان و دانشجویان حتما باید سابقه تحصیلی درخشان و همچنین نمرات بالا داشتن باشند و مدرک زبان معتبر ارائه دهند. در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی معتبر کشور اوکراین دانشجویان و متقاضیان می توانند به سه زبان روسی، انگلیسی و اوکراینی مشغول به تحصیل شوند.



شرایط شروع تحصیل در کشور اوکراین

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، اصلی ترین مورد ورود و تحصیل در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی عالی در کشور اوکراین شرکت در دوره یک ساله پادفک می باشد. دوره پادفک و یا دوره آموزش زبان روسی و اوکراینی در دو ترم تحصیلی صورت می گیرد و دانشجویان می توانند در این دوره سطح زبان روسی و یا اوکراینی خود را افزایش دهند. به یاد داشته باشید که ترم اول دوره پادفک شامل آموزش های زبان روسی و اوکراینی می باشد و در ترم دوم دانشجویان و متقاضیان جهت یادگیری زبان مورد نظر خود (روسی یا اوکراینی) حق انتخاب خواهند داشت. دانشجویان و متقاضیان حتما باید زبان تدریس رشته مورد علاقه خود در دانشگاه مورد نظر را بررسی کنند تا در دوره پافک در دوره آموزشی درست شرکت کنند.

دانشجویان برای ورود به دانشگاه های کشور اوکراین باید توان مالی خود را ثابت کنند و مدارک خود را به صورت کامل ارائه دهند. ارائه مدارکی چون مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی کسب شده، مدارک پزشکی و بیمه درمانی، پاسپورت و عکس و همچنین مدارک زبان الزامی می باشد. تحصیل در اوکراین پس از اتمام دوره تحصیلی متوسطه در دانشگاه ها صورت می گیرید که به سه بخش کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم می شود. برنامه های تحصیلی در دانشگاه های کشور اوکراین مطابق با فرآیند بولونیا به دانشجویان و متقاضیان ارائه می شود.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی اوکراین

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
دوره های تحصیل در دانشگاه های اوکراین

تحصیل در دانشگاه های کشور اوکراین همانند اکثر دانشگاه های جهان در سه دوره اصلی انجام می شود. دانشجویان و متقاضیان برای کسب مدرک لیسانس از دانشگاه های کشور اوکراین باید به مدت چهار سال مشغول به تحصیل شوند. همچنین تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب دو و چهار سال طول می کشد. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که مدت زمان تحصیل در رشته های مختلف یکسان نمی باشد؛ برای مثال، تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی حداقل شش سال به طول می انجامد.

دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند علاوه بر زبان های روسی و اوکراینی، دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی نیز سپری کنند. دانشجویان انگلیسی زبان، نیازی به گذراندن دوره پادفک نخواهد داشت. دوره های تحصیلی دانشجویان و متقاضیان مختلف در معتبر ترین دانشگاه های کشور اوکراین شامل کلاس های درس، آموزش های تئوری و آموزش های عملی، آموزش های آزمایشگاهی، سمینارها، کنفرانس ها و فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی می شود. تمامی دانشجویان و متقاضیان در صورت داشتن شرایط مورد نیاز می توانند اقدام به کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی کنند و هزینه های دانشجویی خود را کاهش دهند.


هزینه های تحصیل در دانشگاه های اوکراین

شهریه های دانشگاهی در دانشگاه های مختلف و رشته های گوناگون متفاوت می باشد. هزینه تحصیل در اوکراین به صورت زیر می باشد:

دوره تحصیلیهزینه تحصیل در دوره
دوره آماده سازی$1200-$2000
دوره های پزشکی (انگلیسی)$4000-$5000
دوره های پزشکی (روسی و اوکراینی)$2000-$3500
دوره های مهندسی (انگلیسی)$2500-$3500
دوره های مهندسی (روسی و اوکراینی)$1700-$2500
Agro-allied courses in English Language$2000-$3000
Agro-allied courses in Ukrainian and Russian Language$1800-$2500
Social Science / Management Courses in English Language$2200-$3500
Social Science / Management Courses in Ukrainian and Russian Language$1700-$2300
Environmental Science Courses in Ukrainian and Russian Language$1800-$2200
Humanities and Arts Courses in Ukrainian and Russian Language$1700-$2600

هزینه زندگی دانشجویان که شامل خوراک، پوشاک، محل اقامت و استفاده از امکانات می باشد بستگی به محل سکونت و عادات دانشجویان دارد؛ اما به طور کلی، هزینه زندگی دانشجویی در کشور اوکراین به صورت ماهانه از 500$ الی 1000$ (دلار)در ماه می باشد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی اوکراین

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
درباره تحصیل در رشته IT در کشور اوکراین

رشته IT یا همان فناوری اطلاعات از جمله رشته های پرطرفدار دنیا می باشد که بر روی ایجاد، دسته بندی، ارسال، پردازش و بازیابی داده ها متمرکز می باشد. مهندسی کامپیوتر رشته تخصصی فناوری اطلاعات می باشد. رشته فناوری اطلاعات IT به سرعت در حال رشد می باشد و صنعتی فوق العاده متنوع می باشد. تحصیل در رشته IT می تواند به دانشجویان، انواع مختلف برنامه های کاربردی و نیز برخی مهارت های اساسی همانند برنامه نویسی را آموزش دهد.

رشته های IT یا فناوری اطلاعات عموما به رشته های آموزش عالی (HE) اشاره می کند که دانشجویان جهت اخذ مدرک، دانشنامه یا دیپلم معتبر تحصیل می کنند. از جمله رشته های تخصصی و معروف IT، مهندسی کامپیوتر می باشد و بخش کلیدی IT بخش خدمات و نرم افزار می باشد. فارغ التحصیل رشته IT با عنوان مهندس IT کسی است که سرورهای شبکه یک شرکت را مدیریت کند.


اهمیت تحصیل در رشته IT در کشور اوکراین

IT به هر چیزی مرتبط با فناوری رایانه همانند شبکه بندی، سخت افزار، نرم افزار، اینترنت، یا افرادی که با این فناوری ها سروکار دارند، اشاره می کند. اهمیت رشتهIT تا بدانجاست که اکنون، بسیاری از شرکت ها جهت مدیریت کامپیوترها، شبکه ها، و سایر حوزه های فنی شرکتشان، از مهندسان IT بهره می گیرند. از آنجایی که ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم، پس بی تردید رشته IT بخشی از زندگانی روزمره ماست.

این تفاسیر بدان معناست که کلیه شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی نیازمند استخدام مهندسان IT می باشند. شرکت ها برای غلبه بر چالش های کاریشان در حوزه ارتباطات و اطلاعات، بایستی بر روی استخدام فارغ التحصیلان رشته IT متمرکز شوند. روند کلی جذب و استخدام فارغ التحصیلان رشته IT در اوکراین و کل دنیا، نشانگر اهمیت تحصیل در رشته IT در اوکراین می باشد.

فرصت های شغلی دانشجویان IT در اوکراین

با توجه به بازار کار پر رونق رشته IT در کل دنیا، جای تعجب هم نیست که در حدود 95% از فارغ التحصیلان رشته IT در عرض 4-5 ماه پس از اتمام تحصیلات خود میتوانند به راحتی کار پیدا بکنند. فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته IT در اوکراین محدود به اوکراین نیست، بلکه فارغ التحصیلان IT می توانند در هر نقطه از جهان که بخواهند مشغول کار شوند. دلیل این امر نیز بخاطر اولا اعتبار جهانی مدرک IT اوکراین و دوما بازار کار روبه رشد رشته IT می باشد. فرصت های کاری برای دانش آموختگان رشته IT در اوکراین شامل موارد زیر می باشد:

توسعه نرم افزارتجمیع سیستم هابرنامه نویسی و مدیریت شبکهمهندسی نرم افزارمدیریت سیستمبازاریابیمدیریت فروش
برنامه نویسی وبمدیریت پایگاه دادهآنالیزگر سیستم های کامپیوتریمتخصص پشتیبان کامپیوترمدیر سیستم های ITبرنامه نویس کامپیوتربرنامه نویس نرم افزار و شبکه
همچنین در اوکراین، مشاغل IT همانند اغلب نقاط دنیا از پردرآمدترین مشاغل محسوب می شوند. میانگین دریافتی سالانه مدیر پروژه فناوری اطلاعات (IT) در حدود US$ 29,479 ، توسعه دهنده نرم افزار حدود US$ 24,824 و برنامه نویس یا توسعه دهنده نرم افزار NET در حدود US$ 29,060 می باشد.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی اوکراین

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
برنامه های تحصیل IT در اوکراین

مقطع لیسانس رشته IT در اوکراین، دوره تحصیلی 4 ساله و مطابق با استانداردهای آموزشی اروپایی و بین المللی می باشد. برنامه های تحصیل در رشته IT در کشور اوکراین شامل اقتصاد تجاری و برنامه نویسی و نیز علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات می باشد. دوره اقتصاد تجاری و برنامه نویسی جهت آموزش متخصصان IT در زمینه برنامه نویسی شرکت های تجاری برای کسب دانش پایه جهت حل مسایل کاربردی در اقتصاد و مدیریت سیستم های اطلاعات طراحی شده است. در دوره اقتصاد تجاری و برنامه نویسی، دانشجویان نحوه کدگذاری و تست برنامه ها (C/C++, Java, PHP, HTML) بر مبنای مدلهای ریاضیاتی و آنالیز الگوریتم ها، نحوه آنالیز، پاکسازی، بازساخت و مدیریت پایگاه های داده بزرگ را آموزش می بینند.

دوره علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات (CSIT) فرصت عالی برای دانشجویان خارجی جهت تحصیل در اکراین به زبان انگلیسی می باشد. اگر بدنبال کسب مدارک و مهارت های مختلف میباشید و برای ورود به بازار کار پرسود IT عجله دارید، با دوره کاردانی CSIT شروع کنید. سرفصل دروس لیسانس CSIT ، برنامه نویسی و معماری کامپیوتر می باشد. امروزه، لیسانس و فوق لیسانس CSIT یکی از بهترین برنامه های تحصیلی در خارج می باشد.


شرایط پذیرش رشته IT در اوکراین

شما می توانید برنامه های تحصیلی رشته IT را از طریق پذیرش در دانشگاه های دولتی و خصوصی اوکراین دریافت نمائید. شما برای پذیرش از دانشگاه های اوکراینی در رشته IT نیازی به هیچ آزمون ورودی یا مدرک زبان IELTS یا TOEFL ندارید. به منظور اخذ نامه پذیرش و دعوت نامه از طرف دانشگاه مورد نظر فقط به ارسال مدارک زیر نیازمند می باشید:

  • فرم تقاضای تکمیل شده (به همراه آدرس فعلی/ دائمی معتبر؛ نام خیابان، نام شهر، ناحیه، کشور و شماره تلفن یا موبایل)
  • پاسپورت بین المللی معتبر با اعتبار 1 + سال، به همراه صفحه مشخصات شخصی با عکس و داده های مربوطه
  • مدرک دیپلم/ لیسانس (گواهی سطح O/ سطح A / SSCE/ HSSCE/IGCSE/ WAEC/ NECO/ NABTEB)
تحصیل در رشته IT در کشور اوکراین ، به دلیل امتیازات برتر همانند شهریه های ارزان، درخواست حداقل شرایط پذیرش، دوره ها و مدارک معتبر بین المللی، امکان اخذ اقامت اوکراین و مهاجرت آسان به سایر کشورهای اتحادیه اروپایی موردتوجه دانشجویان ایرانی قرار دارد.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی اوکراین

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های اوکراین

برای تحصیل به زبان روسی در کشور اوکراین در اولین اقدام دانشجویان باید دوره پاتفک را هزینه 3000$ (دلار) الی 6000$ (دلار) همراه با خوابگاه بگذرانند؛ این دوره معادل پیش دانشگاهی در ایران است و شامل دروس فیزیک و ریاضی، شیمی و زیست شناسی، مکانیک و زبان تخصصی می باشد. سال تحصیلی در کشور اوکراین دارای دو نیمسال تحصیلی می باشد که در ماه های سپتامبر و فوریه دانشجو می پذیرد.

هزینه تحصیل در اوکراین و در دانشگاه شوچنکو این کشور که معتبر ترین و مشهورترین دانشگاه این کشور می باشد 4800€ (یورو) در هر نیمسال تحصیلی برآورد می شود. شهریه دریافت شده در دانشگاه های اوکراین بابت اجاره خوابگاه، شهریه تحصیل، کتاب های درسی، بیمه و حق الزحمه تدریس اساتید دریافت می شود. لازم به ذکر است که گران قیمت ترین دانشگاه کشور اوکراین دانشگاه شوچنکو می باشد که رشته های متعدد علوم انسانی در آن ارائه می شود. دانشگاه مائوپ اوکراین که در شهر “کیف” واقع شده است با دریافت 4000€ (یورو) برای یک نیمسال تحصیلی دومین دانشگاه معتبر و گران اوکراین می باشد. این دانشگاه بیشترین ظرفیت دانشجو را در خود جای می دهد و خوابگاه، پارکینگ خودرو، محوطه ورزشی و کتابخانه از جمله امکانات این دانشگاه بزرگ است.

دانشگاه یوروپین اوکراین در شهر کیف واقع شده است و بابت هر نیمسال تحصیلی 3500€ (یورو) شهریه تحصیلی و خدماتی از دانشجویان دریافت می کند. دانشگاه یوروپین اوکراین را می توان سومین دانشگاه برتر این کشور دانست که دارای دانشکده های زیر مجموعه و امکان ارائه اکثر دروس تحصیلی می باشد. تحصیل پزشکی و داروسازی در کشور اوکراین به زبان انگلیسی کمی گران تر از زبان روسی است؛ تحصیل به زبان انگلیسی 4200$ (دلار) و به زبان روسی 3300$ (دلار) در هر سال از مدت زمان 5 الی 6 ساله این دوره تحصیلی هزینه خواهد داشت.

هزینه تحصیل در اوکراین در مقاطع تحصیلی مختلف

به جرات می توان گفت تمام رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های با کیفیت و معتبر اوکراین ارائه می شود. تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور 4 سال به طول می انجامد و عمدتاً زبان تدریس روسی می باشد مگر در بعضی رشته های خاص که تحصیل به زبان انگلیسی ممکن است. دانشجویان مقطع کارشناسی جواز 20 ساعت کار در هفته را دریافت خواهند کرد که بابت هر ساعت 8 الی 10$ (دلار) حقوق می گیرند و می توانند بخشی از هزینه های خود را تامین کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور 2 سال به طول می انجامد نیز به زبان انگلیسی و روسی امکانپذیر می باشد.

ارائه مدرک زبان آکادمیک برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های اوکراین الزامی می باشد. تحصیل کارشناسی ارشد در کشور اوکراین برای دانشجویان بسـ*ـتر مناسبی جهت اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های اروپا در مقطع دکترا برای دانشجویان فراهم می آورد. تحصیل دکترا در اوکراین با حقوق ماهانه 2000$ (دلاری) همراه است و دانشجویان به مدت 4 سال باید در این مقطع تحصیل کنند تا مدرک بگیرند.

دریافت ویزای دانشجویی کشور اوکراین

تحصیل در دانشگاه های اوکراین بدون آزمون ورودی امکان پذیر است و هزینه زندگی و تحصیل پایین این کشور در کنار استاندارد اروپایی دانشگاه های آن سبب شده مورد توجه متقاضیان بسیاری قرار بگیرد. از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای دانشجویی کشور اوکراین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت معتبر با شش ماه اعتبار با کپی
  • دیپلم دوره متوسطه برای تحصیل در کارشناسی با ترجمه
  • ارائه ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه
  • پرداخت هزینه بررسی درخواست صدور ویزا
  • مدارک شناسایی کشور مبدا با ترجمه به زبان انگلیسی
  • گواهی صحت سلامت پزشکی جسمی و روحی
  • گواهی عدم سوء پیشینه در داخل و خارج از اوکراین
  • اصل و کپی دعوت نامه یکی از دانشگاه های اوکراین
  • تهیه بیمه مسافرتی و پزشکی با اعتبار یک ماهه
  • تهیه پرینت حساب بانکی به مبلغ معادل 6000$ (دلار)
  • مدرک زبان برای اثبات تسلط به زبان روسی یا انگلیسی
انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی اوکراین

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی دانشگاه های پزشکی اوکراین

در سطح بین المللی و در بین دانشجویان خارجی تحصیل پزشکی در اوکراین از محبوبیت زیادی برخوردار است. اما دلایل مختلفی برای محبوبیت تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی اوکراین وجود دارد که ما قصد داریم در این بخش از مقاله همراه شما، این دلایل را بررسی کنیم. کلیه دانشگاه های پزشکی اوکراین در “فهرست دانشکده های پزشکی جهان” سازمان بهداشت جهانی قرار دارند و این بدان معناست که دکترهای فارغ التحصیل شایستگی حضور در آزمونهای تعیین صلاحیت پزشکی ملی همانند USNLE, MCI, PMDC, HPCSA, SCHS و MCC را دارند. دانشگاه های پزشکی اوکراین به دلیل برتری در آموزش و تحقیق شهرت جهانی دارند و در بین دانشگاه های برتر جهان قرار دارند.

فارغ التحصیلان دانشگاه های پزشکی اوکراین میتوانند هرکجایی ازدنیا در رشته پزشکی کار بکنند چرا که مدرک آنها از نظر WHO معتبر شناخته می شود. اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه پزشکی اوکراین جهت تحصیل MBBS در مقایسه با برخی دانشگاه ها در آمریکا و اروپا به مراتب آسانتر است. عدم نیاز به گذراندن آزمون های پذیرش، درخواست حداقل شرایط و مدارک برای پذیرش و صرفا نیاز به 50% نمرات در فیزیک، شیمی و زیست شناسی از جمله مزایای پزشکی در اوکراین می باشد.

دانشگاه پزشکی خارکف اوکراین

اولین دانشگاه ملی اوکراین دانشگاه کارازین خارکف اوکراین (1804) بوده و دانشگاهی با سابقه می باشد. دانشگاه کارازین خارکف اوکراین بدلیل تربیت 3 تا از برندگان جایزه نوبل یعنی، زیست شناس ایلی مچنیکوف، اقتصاددان سیمون کوزنتز، فیزیکدان لو لاندائو آوازه جهانی دارد. پذیرش تحصیلی دانشجویان خارجی در این دانشگاه از سال 1948 آغاز شد. درحال حاضر دانشگاه کارازین خارکف اوکراین دارای 4000 دانشجوی خارجی از 80 کشور دنیا، می باشد.

این دانشگاه انواع مختلف برنامه های تحصیلی خود را در 3 مقطع لیسانس (4 ساله)، فوق لیسانس (2 ساله) و دکتری (4 ساله) ارائه می دهد. شما برای پذیرش و تحصیل در این دانشگاه بایستی مدارک زیر را به همراه فرم درخواست پذیرش به دانشگاه کارازین خارکف در مهلت مقرر تحویل دهید: مدرک تحصیلی پایان دوره متوسطه، گواهی تولد یا پاسپورت معتبر بین المللی. پس از این مرحله، هیئت پذیرش دانشگاه کارازین صلاحیت تحصیلی را مورد ارزیابی قرار داده و برای متقاضی نامه تایید پذیرشی ارسال می کند که در حکم تایید اولیه است و پس از پرداخت هزینه های درخواست و هزینه صدور دعوت نامه، پذیرش نهایی شده و دعوت نامه برای اخذ ویزای تحصیلی را دریافت خواهد نمود.

دانشگاه پزشکی ملی کیف

دانشگاه پزشکی ملی کیف جزو بهترین دانشگاه های پزشکی جهت تحصیل پزشکی در اوکراین می باشد. تخصص این دانشگاه صرفا پیشنهاد گزینه پذیرش فوق لیسانس برای دانشجویانی است که قبلا مدرک لیسانس علوم (BSc) داشته اند. شرایط پذیرش بدین گونه است:

  • پذیرش پزشکی فوق لیسانس 4 ساله برای داوطلبانی آزاد است که قبلا در رشته مرتبط علمی ( مثلا، پرستاری، داروسازی، علوم زیست شناسی و غیره) مدرک لیسانس دارند
  • پذیرش پزشکی فوق لیسانس 5 ساله برای داوطلبان در رشته های غیر پزشکی (همانند حسابداری، بازرگانی مهندسی و غیره) پیشنهاد می شود
  • برنامه های پذیرش پزشکی فوق لیسانس به داوطلبان اجازه شروع دوره در سال سوم از دوره شش ساله را فراهم می کند
  • پذیرش فوق لیسانس به دانشجویان اجازه تحصیل بیشتر و افزایش فرصت های شغلی شان را فراهم می کند
دانشگاه پزشکی ملی کیف یک دانشگاه پزشکی پیشرو در اوکراین می باشد. این دانشگاه در بین دانشکده های پزشکی در اوکراین از نظر کار آکادمیکی و روش شناسی و نیز بهبود کیفیت کار هیئت علمی و کارکنان دانشگاه، جزو بهترین هاست. دانشجویان خارجی درحال تحصیل در دانشگاه پزشکی ملی کیف می توانند تحصیل در این دانشگاه را به زبان انگلیسی دریافت کنند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی اوکراین

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانشگاه پزشکی Zaporizhzhia اوکراین

هنگام صحبت از دانشگاه Zaporizhzhia، در واقع از دانشگاهی با سابقه 40 سال تجربه آموزشی صحبت می کنید. این دانشگاه دارای امکانات IT کیفیت بالا میباشد که از آن طریق دانشجویان میتوانند به مطالب آموزشی دسترسی پیدا بکنند. دانشگاه پزشکی Zaporizhzhia (ZSMU) پیشرو در زمینه آموزش و فناوری پزشکی در اوکراین می باشد. این دانشگاه دارای برنامه پزشکی انگلیسی زبان معتبر می باشد که اعتبار جهانی دارد. ZSMU به خاطر برنامه های بین المللی معروف است و در حال حاضر بیش از 2200 دانشجوی بین المللی از 40 کشور دنیا در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. یادآوری می شود که برای پذیرش از دانشگاه ZSMU نیازی به آزمون ورودی ندارید.

زمان درخواست پذیرش از دانشگاه ZSMU، اکتبر و مارس است. برای درخواست پذیرش بایستی فرم درخواست کامل، پاسپورت، عکس پاسپورتی، ریزنمرات دبیرستان، و گواهی تولدتان را به دانشگاه ارسال نمایید. هزینه زندگی در اوکراین حدود $ 3.630 و $ 5.120 میباشد و شهریه تحصیلی در این دانشگاه به شرح جدول زیر می باشد:

شهریه های دانشگاه پزشکی Zaporizhzhia
دوره پزشکی

(مدت دوره: 6 سال)
1-3 سال$ 4.000دوره دندانپزشکی

(مدت دوره: 5 سال)
1-2 سال$ 4.500
4-6 سال$ 4.5003-5 سال$ 4.850


برنامه های دانشگاه های پزشکی اوکراین

برنامه های مختلف دانشگاه های پزشکی در اوکراین به شرح زیر می باشد:

  • پزشکی: مدت این دوره تخصصی در اوکراین 6 سال است؛ مدرک اعطایی در پایان دوره پزشکی، درجه دکتر پزشکی (MD یا MBBS) می باشد
  • دندانپزشکی: دوره مذکور در اوکراین در حدود 5 سال طول میکشد؛ مدرک این دوره هم لیسانس دندانپزشکی (BDS) میباشد
  • پزشکی کودکان: مدت دوره پزشکی اطفال حدود 6 سال میباشد و مدرک آن دوره، دکتر پزشکی (پزشک کودک) می باشد
  • پرستاری: مدت دوره پرستاری 2 سال میباشد و مدرک پایان دوره نیز لیسانس پرستاری است
  • اورتوپدی دندان: مدت دوره 2 سال است
  • تحصیلات تکمیلی: مدت تحصیل 2 الی 3 سال می باشد
انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی اوکراین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا