خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای کامل خرید فرش با نکاتی که باید بدانید
کیفیت فرش


سه دلیل برای نه گفتن به خرید فرش های رنگی ارزان

1.یکی از فرش هایی که طرفداران زیادی در بین فرش های دیگر دارد فرش های گل برجسنه است که از تنوع طرح و رنگ مختلفی برخوردار است و دارای قیمت مناسبی است . این فرش ها برای دفتر کار مناسب هستند .
کیفیت این فرش ها پایین است و طرح برجسته روی این فرش ها تا اولین شست و شو دوام دارد. خرید این نوع فرش برای اتاق کودک مناسب نیست زیرا تمیز کردنشان سخت است و راه رفتن و نشستن روی آنها کودک را آزار می دهد.
برای اتاق کودک بهتر است فرش هایی با طرح های ساده بخرید که زود تمیز می شوند. هنگامی که فرش های برجسته پا می خورند هم سطح می شوند و چون سطح های توخالی آنها از برجستگیشان بیشتراست نازک شده و فرم اولیه خود را از دست می دهند.

فرش های ماشینی


2.فرش های تزئینی و یا فرش های گره ای برای دکور مناسب هستند و اگر برای خانه استفاده شوند به این دلیل که تار و پودشان از جنس نخ های ضخیم و باریکی است ، هنگام راه رفتن زود کنده می شوند و جارو کردنشان بسیار سخت است .
اگر از این نوع فرش ها در خانه استفاده شود ، خیلی زود باقی مانده های غذا و خرده نان ها درون تار و پود فرش ها جا خوش می کنند و تمیز کردنشان کار چندان آسانی نیست.

فرش ضد آلرژی


3. فرش های رنگی طرح دار معمولا از ترکیبات نامرغوبی تهیه شده اند و وزن بسیار سنگینی دارند . این فرش ها برای اتاق خواب طراحی شده اند اما استفاده از آنها برای اتاق خواب مناسب نیست و می تواند برای کودکان، آلرژی زا باشد .

فرش نامناسب


تفاوت فرش های ماشینی و دستباف؛ چیزهایی به جز قیمت


فرش ماشینی و فرش دستباف از نظر قیمت تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند . اگر اگر در منزل، کودک خردسال یا فرد سالخورده ای دارید، بهتر است قبل از خرید فرش به نوع نخ و الیاف استفاده شده در بافت فرش دقت کنید زیرا گاهی باعث به وجود آمدن مشکلاتی می شود.
اگر در خانه کودک خردسال یا سالمند دارید باید فرشی بخرید که از بروز مشکلاتی برای آنها جلوگیری نماید . یکی از مشکلاتی که ممکن است برای سالمند یا کودک پیش آید ، خطر شکستگی دست و پا بر اثر سر خوردن روی فرش است .
جنس نخ فرش دستباف، ابریشم و پشم و جنس نخ فرش های ماشینی، پولی پروپیلن و نایلون است. بنابراین فرش های ماشینی به راحتی روی سنگ و سرامیک سر می خورند اما فرش های دستباف به علت نوع نخ و سنگینی، این مشکل را ندارند.
 پشت فرش ماشینی


الیاف مصنوعی به کار رفته در بافت فرش ماشینی ممکن است موجب حساسیت پای شما و سایر اعضای خانواده تان شود . برای جلوگیری از این مشکل بهتر است فرش دست باف بخرید . همچنین اگر سابقه آسم و آلرژی دارید فرش های تزیینی و فانتزی نخرید چرا که ذرات گرد و غبار به سادگی در این نوع فرش ها به دام می افتند و موجب بروز آلرژی می شوند.
درصد نایلون فرش های ماشینی بالاست و به آسانی مو، آلودگی های دیگر را جذب می کند اما فرش های دستباف مو و آشغال به خود نمی گیرند و باعث آلودگی خانه نمی شوند.
اگر پول کافی برای خرید فرش دستباف ندارید فرش های ماشینی را بخرید که از تراکم بالایی برخوردارند و دارای تعداد گره و استحکام بیشتری هستند ، چون این ویژگی در فرش سبب کمتر جمع شدن گرد و خاک و آلودگی در آنها می شود.

خریدفرش


مسئله مهم ماندگاری؛ رازهایی درباره جنس فرش

یکی از ایراداتی که فرش ها دارند این است که بسیار سریع گرد و خاک را به خود جذب می کنند و با کوچکترین تکان آن را در فضا منتشر می سازند .
برای جلوگیری از این مشکل می توانید فرش هایی را انتخاب کنید که در بافت شان از اولفین استفاده شده است . این نوع فرش ها سریع تمیز می شوند و در برابر رطوبت مقاوم هستند اما به مرور زمان حالت اصلی خود را از دست می دهند و کش می آیند.
آن دسته فرش هایی که در بافت شان نایلون استفاده شده است نسبت به فرش های دیگر ارزان ترو با دوام ترهستند و در برابر تغییر شکل بسیار مقاوم هستند.

فرش ماشینی

انتخاب فرش براساس رنگ و مد

مردم برحسب سلیقه خود فرش انتخاب می کنند اما در خرید فرش به جز سلیقه ، مد روز نیز دخالت دارد . تا چندی پیش افراد بیشتر فرش هایی انتخاب می کردند که رنگ های روشن داشت اما رفته رفته با روی کار آمدن فرش های گردویی یا قهوه ای سوخته تمایلات به سمت آنها کشیده شد .
اکنون نیز رنگ سورمه ای و دودی بیشتر از همه رنگ خریدار دارد و روی بورس است مخصوصا مدل هایی که دورشان را با نخ ابریشم دوخته اند و نسبتا گران تر از فرش های دیگرند.
انجمن رمان نویسی


خرید با کیفیت

 

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکاتی که در خرید جهیزیه خیلی اهمیت دارد

تهیه جهیزیه برای عروس یکی از قدیمی ترین سنت های ازدواج است که در ایران و برخی از کشورهای دیگر از گذشته تا به امروز رواج دارد حتی برخی از مورخان تاریخ بر این باورند که فرهنگ جهیزیه در اروپا نیز وجود داشته است.
در گذشته هدف از دادن جهاز کمک به داماد در تامین مخارج خانواده بوده و جهیزیه های قدیم شباهت چندانی به جهیزیه های امروزی ندارد، به عبارت روشن تر جهیزیه های آن دوران خیلی ساده تر بود و اینقدر پر زرق و برق و تجملی نبود. سنت قدیمی جهیزیه در اقوام مختلف، متفاوت است برای مثال در برخی از استان های کشور تهیه جهیزیه بر عهده پسر است و برخی ها معتقدند داماد باید تمام مایحتاج زندگی را برای عروس تامین کند.
امروزه اینکه چه کسی لوازم خانه را تهیه کند یک مسئله توافقی است و مواردی هم وجود دارد که داماد خودش تمام لوازم مورد نیاز را تهیه می کند ولی با این حال خانواده ها روی مسئله جهیزیه حساسیت خاصی دارند.

نکات مهم برای خرید لوازم خانگی جهیزیه
خانه ات چند متری است؟
خیلی از خانواده ها عادت دارند که پیش از اینکه برای دخترشان خواستگار بیاید اقدام به خرید لوازم جهیزیه کنند این کار اگر چه از نظر کاهش فشار بار اقتصادی خرید جهیزیه درست و منطقی به نظر می رسد ولی باید برخی نکات را قبل از انجام این کار در نظر گرفت.
اگر هنوز تا تاریخ مراسم ازدواج خیلی فرصت باقی است یا هنوز خواستگاری برای دختر نیامده ، پیشنهاد می شود که تنها وسایل اساسی مثل فرش، مبلمان، بلورجات، قابلمه و لوازمی از این دست خریداری شود چرا که خرید لوازم برقی شما را با مشکل مواجه می کند. لوازم برقی هر روز مدلشان عوض می شود و با اینکه هزینه ها در آینده کاهش پیدا می کند باید به از مد افتادن و قدیمی شدن وسیله هم توجه داشت.
یکی دیگر از نکاتی که در خرید جهیزیه خیلی اهمیت دارد در نظر گرفتن متراژ و سبک معماری خانه ای است که داماد می خواهد برای زندگی مشترکشان تهیه کند، این نکته برای خرید جهیزیه بسیار مهم است و لوازم جهیزیه باید متناسب با محل سکونت زوجین باشد.هر چه متراژ خانه بیشتر باشد امکان خرید لوازم بزرگ تر بیشتر می شود.

ماشینی یا دست بافت؟
فرش یکی از عنصرهای جدا نشدنی خانه های ایرانی محسوب می شود و با اینکه امروزه انواع و اقسام قالیچه های مدرن در بازار موجود است، باز هم بیشتر افراد تمایل دارند که حتما فرش در وسایل جهیزیه وجود داشته باشد. فرش در ابعاد 6 ، 9 و 12 متری در بازار وجود دارد و هر چه ابعاد آن بزرگ تر باشد یا از تراکم بیشتری (در فرش ماشینی) برخوردار باشد ، قیمت آن هم بیشتر می شود.

در رابـ*ـطه با فرش دست بافت هم قیمت با توجه به نقش آن، میزان ابریشم به کار رفته و تعداد گره ها تعیین می شود. فرش های دست بافت بسیار گران قیمت هستند و برای تهیه آن ها باید هزینه نسبتا بالایی پرداخت به طور مثال قیمت یک فرش 6 متری ساده حدود 4- 5 میلیون تومان است.

پس با این حساب فرش های ماشینی گزینه بهتری خواهند بود. فرش ماشینی هر چه تراکم بیشتری داشته باشد ظاهر بهتری پیدا کرده ، و شباهت آن به فرش دست بافت بیشتر خواهد شد.فرش ها باید متناسب با متراژ سالن پذیرایی و ناهار خوری انتخاب شوند و اتاق خواب معمولا نیازی به فرش ندارد و انداختن یک قالیچه کوچک در کنار تـ*ـخت کفایت می کند.

فرش های ماشینی قیمت های مختلفی دارند و هر چه اندازه فرش بزرگتر باشد قیمت آن بیشتر می شود، برای یک فرش ماشینی 9 متری که در بافت آن مقداری ابریشم مصنوعی به کار رفته است باید هزینه ای در حدود یک میلیون تومان پرداخت. تعداد فرش مورد نیاز رابـ*ـطه مستقیمی با متراژ خانه زوجین دارد.

راهنمای خرید جهیزیه

مبل هم بخریم؟
معمولا متراژ خانه های زوج های جوان پایین است و به همین دلیل خرید مبلمان بزرگ توصیه نمی شود.کاناپه های نقلی معمولا برای خانه های کوچک مناسب هستند و کاناپه های بزرگ و مبل های استیل چندان گزینه خوبی برای زوج جوان نخواهند بود و تنها هزینه زیاد و اشغال فضای خانه را در پی دارند.
هزینه مبل بسیار متغییر است و اگر مبلمان وارداتی باشد باید هزینه بسیار بالایی برای آن پرداخت به طور مثال یک کاناپه ساده وارداتی در حدود 5 تا7 میلیون تومان است. گاهی برخی از مبلمان ها آنقدر گران قیمت هستند که برای خرید آن ها باید 20 تا 30 میلیون تومان هزینه کرد این نوع مبلمان برای جهیزیه مناسب نیستند و تنها هزینه بر خواهند بود.
اگر خانه ای که داماد تهیه کرده استیجاری است باید یک مبلمان ساده ، سبک و با حداقل چوب به کار رفته را انتخاب کرد در غیر اینصورت با هر بار اسباب کشی باید انتظار از بین رفتن مبلمان را داشت.
برای اتاق خواب چی بخریم؟
لوازمی که باید برای اتاق خواب خرید شامل تـ*ـخت خواب ، تشک ، بالشت ، کمد (در صورت نداشتن کمد دیواری) ، دراور و میز آرایشی است برخی ها دوست دارند چراغ خواب و وسایل دیگری را هم اضافه کنند که خیلی از این وسایل غیر ضروری است.سرویس های تـ*ـخت خوابی که در بازار وجود دارند قیمت هایشان متغییر است و اگرسرویس تـ*ـخت خواب وارداتی و مارک دار باشد باید حداقل برای آن هزینه ای در حدود 7 تا 8 میلیون تومان پرداخت.
یک تـ*ـخت خواب ساده غیر وارداتی را می توان با صرف هزینه 2 تا 3 میلیون خریداری کرد.برخی از افراد ترجیح می دهند با خرید تـ*ـخت خواب های فلزی و فرفوژه هزینه ها را کاهش بدهند .تـ*ـخت خواب فلزی از نظر دوام و طول عمر بهتر از نوع چوبی است و برای زوج های مستاجر مناسب تر است چرا که با هر بار اسباب کشی ، آسیب کمتری به آن وارد می شود ولی یکی از معایب این نوع تـ*ـخت خواب ها وزن نسبتا زیاد آن است ضمن اینکه نمی توان زیر پایه های آن فرش انداخت چون احتمال سوراخ شدن فرش توسط پایه های تـ*ـخت وجود دارد.دراور ها و میز آرایشی نیز قیمت های متفاوتی دارند و برای تهیه هر کدام به ترتیب باید حدود یک میلیون و 2 تا 3 میلیون پرداخت البته انواع ارزان تر این وسایل نیز در بازار موجود است ولی از نظر جنس چندان مرغوب نیستند.برای جهیزیه عروس معمولا 2 دست تشک ، پتو و بالشت در نظر می گیرند که هزینه خرید آن ها بستگی به جنس و نوع آن دارد ولی معمولا در حدود 600 هزار تومان تا یک میلیون تومان باید برای این مجموعه پرداخت کنید.

وسایل غیر ضروری کدامند؟
بعضی از خانواده ها برای اینکه جهیزیه پر زرق و برقی داشته باشند تا تابلوها و لوازم تزئینی خانه عروس و داماد را هم تهیه می کنند.خرید لوازمی چون تابلو ، بوفه ، گلدان های تزئینی و وسایلی مثل این غیر ضروری است و خود عروس و داماد بعد از مدتی می توانند این وسایل را خریداری کنند. خریدن لوازم مارک دار و غیر ضروری باعث بالا رفتن هزینه جهیزیه می شوند ولی باید این نکته را در نظر داشت که یک جهیزیه گران قیمت یا یک مهریه سنگین نمی تواند تضمینی برای خوشبختی زوجین باشد.

از کجا بخریم؟
برای خرید لوازم مورد نیاز جهیزیه باید به جاهای مختلفی رفت، خرید لوازم چوبی بهتر است از حسن آباد انجام شود و لوازم صوتی و تصویری را هم می توان از خیابان جمهوری خریداری کرد برای خرید فرش هم بازار بزرگ تهران مناسب به نظر می رسد.مبلمان را می توان از بازار بزرگ مبل یافت آباد خریداری کرد چرا که تنوع مبلمان این بازار زیاد است.
انجمن رمان۹۸


خرید با کیفیت

 

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای خرید حلقه ازدواج

1. اگر دل خود را بر روی یک حلقه سفارشی قرار دهید، احتمالا زمان بیشتری نیاز خواهید داشت و در ذهن داشته باشید افزودنی هایی مانند حکاکی، می توانند تا چند ماه طول بکشد.
2. با همسرتان به توافق برسید که حلقه ازدواج تان طلا سفید باشد یا زرد؟ چون خوب نیست حلقه شما طلا سفید باشد و حلقه همسرتان طلای زرد.
3. با فرض این که شما حدود 3 درصد کل بودجه عروسی خود را در حلقه ها صرف می کنید، خرید کنید.
4. اگر شما فوق العاده فعال هستید، به سمت پلاتین بروید، که بسیار با دوام است.
5. در حالی که شما نباید از مرسوم بودن ترس داشته باشید، مطمئن شوید که سبک انتخابی شما چیزی است که شما می خواهید برای 40 سال آینده در دست داشته باشید. فقط بیش از حد تأکید نکنید زیرا شما با حلقه تان ازدواج نکردید و همیشه می توانید آن را تغییر دهید (الماس را اضافه کنید یا از طلای سفید به پلاتین بروید).
راهنمای خرید حلقه ازدواجرمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی
انجمن رمان نویسی


خرید با کیفیت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا