خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

VIDA VAHED

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/4/20
ارسال ها
134
امتیاز واکنش
1,920
امتیاز
163
محل سکونت
غرب
زمان حضور
18 روز 5 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
تلخ و شیرین ۵ قلوهای گچسارانی


تلخ و شیرین ۵ قلوهای گچسارانی


ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد خانواده بخصوص پدر ۵ قلوهای گچسارانی که روز دوم اردیبهشت صاحب ۵ فرزند شد با مشکلاتی مواجه است که از مسئولان انتظار کمک و مساعدت دارد.

«محمدرضا درخشان»، پدر ۵ قلوهای گچسارانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: ۵ قلوها زندگی ام را عوض کرده اند و شاکر خداوند هستم که ۵ فرزند سالم به من داد.
وی افزود: البته با مشکلاتی برای نگهداری ۵ قلوها مواجهم که انتظار دارم مسئولان حوزه های مختلف کمک کنند تا این ۵قلوها را از لحاظ مختلف نگهداری، بزرگ و تربیت کنم و با آرامش فکری، فرزندان سالم تحویل جامعه دهم.
درخشان اظهارکرد: از روزی که ۵قلوها به دنیا آمدند تاکنون، کسی به ما سر نزده بود تا اینکه دیروز مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، فرماندار شهرستان گچساران و رئیس اداره بهزیستی شهرستان از ۵ قلوها بازدید و سرکشی داشتند که هدیه ۵ میلیون تومانی به ۵ قلوها اعطاء کردند.
پدر این ۵ قلوها با اشاره به مشکلاتی که برای نگهداری ۵ قلوها دارد، خاطرنشان کرد: حداقل به دو پرستار جهت کمک برای نگهداری ۵ قلوها نیاز داریم، هم اکنون مادر خانم و خواهرم در نگهداری آنها به ما کمک می کنند.
درخشان با بیان اینکه هم کنون در خانه ای استیجاری به سر می برم، تصریح کرد: با توجه به اینکه در شهرستان گرمسیری هستیم نیاز به کولر گاز داریم، خودرو ندارم و در این شرایط کرونایی برای ایاب و ذهاب ۵ قلوها جهت مراجعه به بیمارستان و پزشک با مشکل مواجه هستم.
وی با بیان اینکه اهل شهرستان کهگیلویه، دارای ۳۹ سال سن و معلم هستم، ادامه داد: از مسئولان آموزش و پرورش استان انتظار دارم جهت کمک کردن در نگهداری و بزرگ کردن ۵ قلوها برای مرخصی ویژه مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند چراکه سه روز یا یک هفته کفاف نمی کند.
پدر ۵ قلوها با بیان اینکه شیر خشک، پوشاک و امور درمانی و پزشکی ۵ قلوها تاکنون بیشترین هزینه را در پی داشتند، عنوان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انتظار دارم تمهیداتی بیندیشند تا خدمات بهداشتی و درمانی ۵ قلوها را به ما رایگان ارائه دهند چراکه تاکنون هزینه های سنگینی در این خصوص کرده ام.
درخشان بیان کرد: بعضی اوقات یکی از قل ها که بیدار می شود و گریه می کند ۴ قل دیگر را هم بیدار می کند و به گریه می اندازد که در این شرایط آرام کردن ۵ قلوها سخت است.
وی اظهارکرد: از نقاط مختلف کشور و استان تماس های داشته ام که متقاضی خرید یا هدیه بچه از ما شده اند اما ضمن رد درخواست آنها گفتم با هر سختی باشد نگهداری و بزرگ‌شان می کنم چراکه معتقدم "هر آنکه دندان دهند نان دهد".


۵ قلوهای گچسارانی

 

VIDA VAHED

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/4/20
ارسال ها
134
امتیاز واکنش
1,920
امتیاز
163
محل سکونت
غرب
زمان حضور
18 روز 5 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
خانواده پنج قلوهای گچسارانی حمایت می‌شود

«نادیا صداقت»، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: به همراه فرماندار گچساران به نمایندگی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خانواده پنج قلوهای گچسارانی بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه دولت از طریق بهزیستی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو حمایت می‌کند، افزود: با کمک سازمان بهزیستی، کمک‌های خاص، یارانه‌های نقدی، بسته‌های حمایتی و مساعدت‌های خدماتی و رفاهی برای چنین خانواده‌هایی به ویژه این خانواده در نظر گرفته می‌شود.

صداقت اظهارکرد: از خانواده پنج قلوهای گچسارانی در حد توان حمایت می‌شود تا با مشکلات کمتری فرزندان خود را بزرگ کنند.

وی بیان کرد: کمک به خانواده‌های چند قلو به منظور اجرای سـ*ـیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت بهینه و مناسب از خانواده‌های نیازمند دارای فرزند چند قلو و کاهش بحران‌های ناشی از تولد همزمان چند قلو در یک خانواده انجام می‌شود.

اهداء یک واحد مسکونی به خانواده 5قلوها

همچنین «پژمان نیک اقبالی»، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: به دستور آقای مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی قرار است که یک واحد مسکونی به خانواده ۵ قلوهای گچسارانی اهداء شود که در حال طی شدن مقدمات اعطاء این هدیه هستیم.

پرداخت کمک معیشتی ماهانه به 5قلوها

«محسن مرادی»، مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: برای کمک به ۵ قلوهای گچسارانی از سوی بهزیستی گچساران تشکیل پرونده شده است تا اینکه ماهانه کمک معیشتی به مبلغ ۴۱۶ هزار تومان به این خانواده پرداخت شود.

وی افزود: سه میلیون تومان کمک نقدی به سه قلوها داشته ایم و فعلا ۲۴ قوطی شیر خشک اهدا کرده ایم.

متناسب با شرایط پدر 5قلوها مرخصی داده می شود

«هادی زارع پور»، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با توجه به اینکه پدر ۵ قلوها معلم است، به خبرنگار ایسنا گفت: آقای درخشان پدر ۵ قلوها با مراجعه به آموزش و پرورش شهرستان گچساران و درخواست مرخصی ارائه دهد تا متناسب با شریط این خانواده با مرخصی وی مساعدت خواهد شد.

وی اظهارکرد: کمکهای جزئی کرده ایم و البته هر کمکی دیگری از دستمان بر بیاید به این فرهنگی خواهیم کرد.

همچنین دکتر پرویز یزدان‌پناه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: برای امور درمانی 5 قلوهای گچسارانی کمک می کنیم.

گفتنی است که دوم اردیبهشت ۱۳۹۹ یک زن ۳۴ساله گچسارانی در بیمارستان بی بی حکیمه(س) دوگنبدان نوزادان پنج قلوی خود را سالم به دنیا آورد و نوزادان پنج قلوی این مادر که دومین زایمان خود را پشت سر گذاشت با جراحی سزارین به دنیا آمدند و چهار دختر و یک پسر هستند.


۵ قلوهای گچسارانی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا