خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

VIDA VAHED

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/4/20
ارسال ها
134
امتیاز واکنش
1,915
امتیاز
163
محل سکونت
غرب
زمان حضور
18 روز 5 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
سه سناریو برای حج امسال/ الزام حجاج برای انجام تست کرونا


سه سناریو برای حج امسال/ الزام حجاج برای انجام تست کرونا


رییس جمعیت هلال احمر از ضرورت به روزرسانی لجستیک و انبارهای هلال احمر برای مقابله با بحران‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، کریم همتی در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به بحران‌ها و وقایع رخ داده در کشور اظهارکرد: بحران‌ها و حوادثی که در اقصی نقاط کشور رخ داد باعث شد که بسیاری از زیرساخت‌های ما آسیب ببینند یا به دفعات مورد استفاده قرار بگیرد که در این خصوص لازم است بخشی را خود ما و بخشی را دولت و حاکمیت تلاش کند تا به روزرسانی انجام شود.
وی افزود: اولین کار ما به روز رسانی لجستیکی و انبارهاست. طبق برآوردهای سازمان امداد و نجات برای این اقدام به حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با توجه به شرایط فعلی این رقم به یکباره تامین شدنی نیست.
همتی در بخش دیگری از سخنانش به حج امسال اشاره کرد و گفت: سه سناریو برای حج امسال وجود دارد؛ یکی اینکه حج برگزار نشود، دوم اینکه ظرفیت محدود باشد و سوم اینکه عربستان مجوز تشرف را برای افراد زیر ۶۰ سال فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه در هر صورت انجام تست کرونا برای تمامی حجاج الزامی خواهد بود، گفت: اگر مجوز تشرف برای افراد زیر ۶۰ سال صادر شود، حدود ۳۸ هزار مورد اعزامی خواهیم داشت.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت افزایش نیرو در پایگاه‌های امدادی اظهار کرد: ما در ۵۹۳ پایگاه امدادی هلال احمر اعم از پایگاه‌های جاده‌ای، کوهستان، ۱۱۲ و ... به بیش از ۴۱۰۰ نیرو نیاز داریم که با استفاده از این افراد بتوانیم در بحران‌ها اقدام به امدادرسانی کنیم. در همین راستا نیز در جلسه ای که اخیرا برگزار شد موافقت برای جذب ۱۰۰۰ نیرو را دریافت کردیم.
همتی با اشاره به تصویب قانون جدید مدیریت بحران کشور خاطر نشان کرد: در این قانون وظایف جمعیت هلال احمر سنگین‌تر شده و به همین دلیل نیز لازم است که دستگاه‌های حاکمیتی به ما کمک کنند.
منبع:ایسنا


الزام حجاج برای انجام تست كرونا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~elнa_м~

VIDA VAHED

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/4/20
ارسال ها
134
امتیاز واکنش
1,915
امتیاز
163
محل سکونت
غرب
زمان حضور
18 روز 5 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حضورش در جمعیت هلال احمر اظهار کرد: من به مأمن و خانه اصلی خود بازگشتم و گرچه چند صباحی از هلال احمر دور بودم اما دوباره به این نهاد بازگشته‌ام و در خدمت عزیزان هستم. هلال احمر حدود ۱۰ هزار پرسنل دارد اما از میان حدود 2 میلیون نیرویی که با این سازمان همکاری دارند بیش از ۶۰۰ هزار نفر نیروی پای کار و دغدغه‌مند داریم که همراه ما هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مسائل حاشیه‌ای ارتباطی با جایگاه هلال احمر ندارد، خاطر نشان کرد: من از همه می‌خواهم که حاشیه‌هایی را که همراه با هلال احمر بود فراموش کرده و از این طریق کمک کنند تا اقدامات‌مان را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

همتی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر برای مقابله با کرونا اظهار کرد: از همان روزهای نخست ورود کرونا به کشور جمعیت هلال احمر اقدام به تولید محتواهای آموزشی کرده و در همین راستا بیش از ۶۸ میلیون نفر تاکنون این محتواهای آموزشی را در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار داده‌اند. علاوه بر آن در طول تعطیلات نوروزی که طرح غربالگری در سراسر کشور اجرا شد بیش از ۳۴۰۰ امدادگر در سراسر کشور و به خصوص ۱۳ استان تعیین شده بیش از ۲۱ میلیون نفر از هم وطنان‌مان را مورد غربالگری قرار دادند.

وی با بیان اینکه ۷.۵ میلیون دستگاه خودرو در این غربالگری‌ها مورد پایش و رصد قرار گرفت، گفت: در مجموع ۱۴ هزار فرد بیمار یا مشکوک به کرونا در این غربالگری‌ها شناسایی شده و به مراکز درمانی معرفی شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: جمعیت هلال احمر همزمان در سیل نیز حضور داشت به طوری که همزمان بسیاری از نیروها مأموریت‌های خود در مقابله را کرونا را انجام می‌داند و تعداد دیگر در حال امدادرسانی به شهروندان برای مقابله با سیل بودند به طوری که بیش از ۳۰۰۰ نیروی ما در روند امدادرسانی به سیل‌زدگان حضور داشتند. خوشبختانه سیل امسال گرچه خسارات و مشکلاتی ایجاد کرد اما آسیب‌های جانی کمی داشت.

به گفته همتی امدادگران این جمعیت همزمان از دیگر گرفتاری‌ها نیز غافل نشده و حضور پررنگی در تمامی حوادث و بحران‌ها داشتند و از دیگر اتفاقات غافل نشدند.

وی در مورد اقدامات مردم یاری و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد نیز خاطر نشان کرد: سازمان داوطلبان ما به بیش از ۲۴ موسسه مجوز داد و تاکنون ۳۰۰ میلیارد به شکل نقدی و ۵۰۰ میلیارد ریال به شکل غیرنقدی کمک‌های مردمی را دریافت کرده‌ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه همه جمعیت‌های ملی هلال احمر و صلیب سرخ بر حسب وظایف ذاتی خود در بحران‌ها به یکدیگر کمک می‌کنند خاطر نشان کرد: خوشبختانه در بحث کرونا نیز موفق شدیم تا در تعامل و هماهنگی با ستاد مرکزی کرونا اقدامات ویژه‌ای را انجام دهیم و انبارهایمان را در اختیار آنان قرار دادیم. همچنین بیش از ۱۱۲ محموله بین‌المللی را دریافت کردیم و این کمک‌ها را در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دادیم.

همتی اضافه کرد: ما تمامی کمک‌های دریافتی را براساس نظر کمک‌کننده هزینه می‌کنیم، یعنی اگر فردی قصدش کمک به سیل‌زدگان باشد آن را در همین بخش هزینه کرده و اگر قصدش کمک به آسیب‌دیدگان کرونا باشد آن را در بخش مربوطه هزینه خواهیم کرد. به طوری که کمک‌هایی که برای سیل سیستان و بلوچستان دریافت کرده بودیم پس از آنکه به دلیل تحریم‌ها دیر به دستمان رسید باز هم در همان محل هزینه کردیم.

وی با اشاره به مشکلات اقشار ضعیف جامعه در پی شیوع کرونا اظهار کرد: ما متعهد شدیم ۲۵۰ هزار بسته ۳۰۰ هزار تومانی به اقشار ضعیف و آسیب دیده بدهیم. واقعیت این است که عمق گرفتاری‌ها بسیار بالاست و باید همه دستگاه‌ها و مردم به یکدیگر کمک کنند. در غیر این صورت دولت به تنهایی نمی‌تواند همه اقدامات را انجام دهد و همه باید مشارکت کنند.

وی با اشاره به طرح نوروزی جمعیت هلال احمر نیز گفت: علاوه بر انجام تست‌های غربالگری، جمعیت هلال احمر در جاده‌ها نیز مستقر بود. امسال حدود ۶۰ درصد از تصادفات ما کاهش داشت. در این مدت به ۵۱ هزار نفر امدادرسانی شد. ۲۱۰۰ نفر نجات داده شده و ۷۳۵۰ نفر اسکان داده شدند. همچنین ۱۰۷۷ مصدودم نیز خدمات درمانی و امدادی دریافت کردند

منبع:ایسنا


الزام حجاج برای انجام تست كرونا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

VIDA VAHED

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/4/20
ارسال ها
134
امتیاز واکنش
1,915
امتیاز
163
محل سکونت
غرب
زمان حضور
18 روز 5 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های اقتصادی جمعیت هلال احمر نیز گفت: برابر قانون، جمعیت هلال احمر می‌تواند یکسری از اقدامات را انجام دهد تا از این طریق هزینه‌های خود را جبران کند. البته در فروردین‌ماه جمعیت هلال احمر درآمدی نداشت، اما در این خصوص نیز برنامه‌ریزی‌هایی داشته‌ایم و همان طور که قبلا نیز اعلام کردم هر کدام از این بخش‌ها که قابل واگذاری باشد مطابق اصل ۴۴ ما از واگذاری‌اش استقبال خواهیم کرد.



هر کس نمی‌تواند حاشیه‌های مالی را از خود دور کند، استعفا دهد



رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: از همان روز نخست حضورم در هلال احمر تأکید کردم که هر کس نمی‌تواند حاشیه‌های مالی را از خود دور کند، خودش بیاید و استعفا دهد. پاکدستی در هلال احمر برای ما اولویت است.

وی تأکید کرد که باید تمام روزنه‌های فساد را در هلال احمر ببندیم و در این میان اگر اختیارات من به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر محدود شود و این محدودیت منجر به سربلندی هلال احمر شود قطعا از آن استقبال خواهیم کرد.

همتی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه کدام کشورها بیشترین کمک را برای مقابله با کرونا به ایران کرده‌اند، گفت: کشورهای چین، ژاپن، قطر، کویت، سازمان برنامه جهانی غذا این کمک‌ها را به ما کرده‌اند که هیچ کدام از آن‌ها کمک‌های مالی و ریالی نبود. با سفیر سوئیس نیز دیداری کردیم و از ایشان خواستم که فریب آمریکا را نخورده و مستقل از آن کمک کنند که کمک‌هایی به ما کردند.

وی افزود: مردم نیز کمک‌های خوبی داشتند. به محض اینکه ما اعلام کردیم به دستگاه ون پیلاتور نیاز هست آن‌ها به سرعت وارد عمل شدند و ۱۶۰ میلیون تومان برای خرید این تجهیزات کمک کردند.

همتی برای مردم آمریکا آرزوی سلامتی کرد و گفت: حاکمان آمریکا متأسفانه رفتار نادرستی دارند اما ما امیدواریم که این بیماری از سر مردم آمریکا نیز دور شود.

رئیس جمعیت هلال احمر در مورد برخی نگرانی‌ها پیرامون احتمال قطع اقدامات مراکز توانبخشی هلال احمر گفت: یکی از مأموریت‌های ما ارائه خدمات بشردوستانه است و هر کمکی که در این زمینه از دست ما بربیاید علیرغم همه تنگناها انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره آمادگی هلال احمر برای کمک به دیگر کشورها در مقابله با کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در کشورمان کاهش یافته، ما این آمادگی راداریم که در راستای وظایف بشردوستانه به دیگر کشورها کمک کنیم مخصوصا اینکه تعداد مبتلایان در برخی کشورهای عربی در حال افزایش است اما سلامت مردم خودمان در اولویت است و ما تاکنون به کشورهای دیگر کمک نکرده‌ایم. تنها کشوری که کمک‌های ما را دریافت کرد، چین بود که این هم مربوط به قبل از شیوع کرونا در کشورمان است و انصافا چینی‌ها نیز ۵۰ تا ۱۰۰ برابر آن کمک را در اختیار ما قرار دادند.

وی در مورد شیوع کرونا در مناطق سیل زده نیز اظهار کرد: در مناطق سیل زده به خاطر مشکلاتی که وجود داشت برخی از افراد موارد را رعایت نکردند که ما دستور دادیم که توجه ویژه‌ای به این مناطق شود حتی تعدادی از مادران اعلام کردند که کودک شیرخوار دارند و امکان شیردهی ندارند که ما چندین بسته شیرخشک را برای ۱۵۰ نفر تأمین کرده و در اختیارشان قرار دادیم.
منبع ایسنا


الزام حجاج برای انجام تست كرونا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~elнa_м~

VIDA VAHED

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/4/20
ارسال ها
134
امتیاز واکنش
1,915
امتیاز
163
محل سکونت
غرب
زمان حضور
18 روز 5 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
همتی در مورد کانال مالی جمعیت هلال احمر نیز گفت: این کانال صرفا برای انتقال کمک‌های مردمی است و هیچ تبادل دیگری در آن صورت نمی‌گیرد. این کانال نسبت به دیگر کانال‌ها امنیت بیشتری دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره اینکه آیا مواردی از ابتلا میان امدادگران و پزشکان هلال احمر نیز وجود داشته است، گفت: مواردی بوده و متأسفانه چند نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند که آمار آن را اعلام خواهیم کرد.



تاثیر تحریم‌ها بر امداد و نجات چشم‌گیر است



رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره تأثیر تحریم‌ها بر وضعیت امدادونجات اظهار کرد: یکسری دستگاه‌های هیدرولیک برای امدادونجات وجود دارد که متأسفانه به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم آن‌ها را تأمین کنیم. واقعیت این است که تأثیر این تحریم‌ها که با اعمال نفوذ دولتمردان آمریکایی انجام می‌شود، چشمگیر است.

همتی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا در مورد استعفای دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز گفت: دکتر پیروی به خاطر مشکلات خانوادگی استفعا دادند. ایشان یک بار قبل از عید استعفای خود را داده بودند که من نپذیرفتم. پس از تودیع و معارفه نیز دوباره درخواست استعفا دادند که یک هفته به ایشان مهلت دادم اما بعد که اصرار کردم با استعفای این دوست عزیزمان موافقت کردیم.
منبع: ایسنا


الزام حجاج برای انجام تست كرونا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~elнa_м~

VIDA VAHED

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/4/20
ارسال ها
134
امتیاز واکنش
1,915
امتیاز
163
محل سکونت
غرب
زمان حضور
18 روز 5 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
آمادگی برای موج دوم کرونا



وی درباره اینکه هلال احمر چقدر خود را برای موج دوم کرونا که مسئولان بهداشتی وقوع آن را قطعی دانسته‌اند، آماده است اظهار کرد: ما در این زمینه آمادگی داریم و بعید می‌دانم که موج دوم به اندازه موج اول مشکلاتی را برای ما ایجاد کند. همان طور که در آنفولانزایH۱N۱ نیز موج‌های بعدی بسیار کمتر بود، اما جمعیت هلال احمر در این زمینه آمادگی داشت، این در حالیست که محتواهای بسیاری را برای پخش در نمایشگرهای عمومی و فضای مجازی آماده کرده‌ایم.

همتی درباره دریافت کمک‌ها برای تجهیزات امداد و نجات نیز گفت: طبق توافقاتی که داشتیم مرحله اول این کمک‌ها در اردیبهشت‌ماه دریافت خواهد شد
منبع:ایسنا


الزام حجاج برای انجام تست كرونا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~elнa_м~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا