خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
- مریلین مونرو (۱۹۲۶-۱۹۶۲) مدل، خواننده و بازیگر آمریکایی، در دهه‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ میلادی است. او در بسیاری از فیلم‌های کلاسیک آن دوران درخشید و زندگی پر حاشیه اش در سن ۳۶ سالگی خاتمه یافت.

مرلین مونرو؛ از کودکی تا نوجوانی

مرلین مونرو (Marilyn Monroe) یا در واقع نورما ژان بیکر (Norma Jean Baker)، در تاریخ ۱ ژوئن ۱۹۲۶ در لس آنجلس متولد شد. مادرش گلادیس مورتنسون، تکنسین فیلمبرداری بود که همسرش، ادوارد مورتنسون، او را ترک کرده بود. مشخص نیست که پدر واقعی نورما چه کسی است، اما شایعاتی وجود دارد که پدر بیولوژیکی نورما، یکی از کارمندان استودیو استنلی گیفورد بوده است.
گلدیس مرتنسون، به عنوان یک مادر مجرد، مجبور بود در تمام طول روز کار کند و فرزندش را به همسایه‌ها بسپارد. او پس از تولد فرزندش مشکلات زیادی داشت که منجر به بسـ*ـتری شدن او در بیمارستان روانی در سال ۱۹۳۵ شد. به همین دلیل نورما در سن ۹ سالگی به یتیم خانه سپرده شد و زمانی را تحت سرپرستی چندین خانواده متفاوت قرار گرفت. گفته می‌شود او در این دوران مورد آزار قرار گرفته است.



ازدواج اول مرلین مونرو

سال ۱۹۴۲ نورما در شانزده سالگی برای فرار از سیستم فرزند خانوادگی، با جیمز داگورتی ۲۱ ساله، همسایه آخرین خانواده‌ای که تحت سرپرستی آنها بود، ازدواج کرد. یک سال بعد، در سال ۱۹۴۳، با درگیر شدن امریکا در جنگ جهانی دوم، جیمز به جمع تاجران دریایی پیوست. او یک سال بعد با کشتی به شانگهای چین سفر کرد. در نبود همسر، نورما در یک کارخانه هواپیماسازی مشغول به کار شد. ابتدا به عنوان مسئول بررسی چتر نجات و سپس به عنوان رنگپاش کار کرد. هنگامی که دولت به دنبال گرفتن عکس‌های تبلیغاتی از زنان شاغل در کارخانه بود، نورما دریافت که دختر خوش عکسی است. این پتانسیل را عکاسی به نام "دیوید کاناور" در او کشف کرد. عکس‌های او از نورما در مجله Yank در سال ۱۹۴۵ منتشر شد.
با تشویق کاناور، نورما وارد عرصه مدلینگ شد و دوره‌های آن را گذراند. نورما با تغییر رنگ موهایش از قهوه‌ای به بلوند و تغییر در سبک لباس پوشیدنش، به تدریج توجهات را به خود جلب کرد. البته همسرش که دورادور در جریان این مسایل بود، شغل جدید او را دوست نداشت.



از مدلینگ تا بازیگری

در این دوران، عکاسان بسیاری تمایل به عکاسی از او داشتند. بیشتر این عکس‌ها که فرم ساعت‌شنی بدن او را در لباس شنای دو تکه نشان می‌دادند، بر جلد مجلات مدلینگ قرار گرفت. بتدریج نورما آنقدر محبوب شد که تصویر او در یک ماه بر روی جلد چندین مجله دیده می‌شد.
در ژوئیه سال ۱۹۴۶، عکس‌های او توجه آژانس‌های بازیگری را به خود جلب کرد و از او برای انجام تست بازیگری دعوت شد.
پس از اینکه همسرش داگورتی مسافرت کاری خود را به پایان رساند و به لس آنجلس بازگشت، به قدری از شیوه جدید زندگی نورما دلزده شد که در سال ۱۹۴۶ از او طلاق گرفت.
تا آن زمان، او از نام متاهلی خود "نورما ژان داگورتی (Norma Jeane Dougherty) " استفاده می‌کرد. اما پس از طلاق تصمیم گرفت نام دیگری برای خودش انتخاب کنید. او نام "مرلین" را از روی نام مجری محبوب دهه ۱۹۲۰، مرلین میلر، و "مونرو" را از اسم مادربزرگش برداشت. بدین ترتیب " مرلین مونرو" متولد شد.



شایعه قتل مونرو توسط کندی

با توجه به گزارش کالبد شکافی، شایعاتی وجود دارد که مرلین به قتل رسیده است. گفته می‌شود این تعداد قرص با زور به او خورانده شده است تا از افشای جزییات رابـ*ـطه او با رییس جمهور و برادرش جلوگیری شود. به گفته برخی؛ رابرت کندی ساعاتی قبل از مرگ مرلین با او بوده است، اما هیچ مدرکی مبنی بر درستی این ادعا وجود ندارد. در هر صورت نحوه مرگ مرلین مونرو برای همیشه راز سر به مهر باقی ماند.


بیوگرافی مرلین مونرو | بازیگر

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Leyla، ❁کوکے❁، yeganeh yami و یک کاربر دیگر

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه


بیوگرافی مرلین مونرو | بازیگر

 
  • تشکر
Reactions: Leyla
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا