خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
برای بسیاری از سوارکاران به ویژه کسانی که تجربه کمی دارند، تردد در بزرگراه با موتور سیکلت می‌تواند بسیار سخت و خطرناک باشد! سرعت زیاد و سیلی از خودروها در اطراف شما ممکن است در ابتدا وحشت و ترس را برایتان به ارمغان بیاورد اما واقعا سواری در بزرگراه آنقدرهم ترسناک نیست. به هر حال لازم دانستیم تا در خصوص تردد موتور سیکلت در بزرگراه‌ها چند نکته را به شما توصیه کنیم تا ایمنی خودتان و موتور سیکلت تان را در آن شرایط حفظ نمایید.

اولین گام برای تردد در بزرگراه ورود به بزرگراه است! داشتن موتور سیکلت به شما این امکان را می‌دهد که سریع‌تر از هر خودرویی که در اطرافتان وجود دارد، شتاب بگیرید! از این قابلیت استفاده کنید تا غرق در ترافیک بزرگراه نشوید و به راحتی با سرعت زیاد از سد خودروها و ترافیک‌های احتمالی بگذرید. زمانی که در حال سواری در یک بزرگراه هستید، تمام تلاشتان را بکنید و از تمام ابزار موجود برای ارتباط برقرار کردن با خودروهای اطراف استفاده کنید. به آن‌ها بفهمانید که می‌بایست به شما راه بدهند. توصیه می‌کنیم که هیچ‌گاه شتاب زده عمل نکنید، چرا که یک سانحه کوچک برای موتور سوار خسارات سنگینی از زاویه جانی و مالی برای او به ارمغان خواهد آورد.

زمانی که در حال تردد در بزرگراه هستید سعی کنید خود را در یک لاین بندازید و فقط در همان لاین با سرعتی هم‌اندازه یا کمی بیشتر از جریان تردد سایر وسایل نقلیه در بزرگراه حرکت کنید. ترجیحا سعی کنید در سمت راست بزرگراه حرکت کنید این کار شما را تا حد بسیار زیادی از جریان خطرناک تردد خودروها دور نگه می‌دارد و حتی در صورت بروز سانحه فرصت کافی برای واکنش نسبت به آن را خواهید داشت. اینکه کمی سریع‌تر از جریان سایر خودروها حرکت کنید به شما کمک می‌کنید که مرتبا از نقاط کور خودروها خارج شوید و آن‌ها به خوبی حضور شما را در اطراف درک نمایند. به هر حال این را به ذهن داشته باشید که لاین مرکزی بدترین لاین برای تردد موتور سیکلت است.

البته اگر در حین حرکت در لاین سمت راست احساس کردید که جریان خودروها بسیار به شما نزدیک است بهتر است به لاین چپ نقل مکان کنید و آن‌جا به حرکت ادامه دهید! البته توصیه می‌کنیم که شرایط را بسنجید و دو لاین مختلف را باهم مقایسه کنید و در بهترین لاین ممکن تردد کنید. هیچوقت حرکت رو به جلو را فراموش نکنید و همیشه تمام تغییرات را با حرکت رو به جلو انجام دهید!! سعی نکنید با ایستادن و یا کاهش سرعت در بزرگراه بین لاین‌ها جابه‌جا شوید. باید گفت که تشخیص لاین مناسب نیاز به تجربه نیز دارد.

زمانی که خودروها بسیار قانونمند در بین خطوط تردد می‌کنند، زمان خوبی برای این است که از آن‌ها جدا شوید و جلو بیوفتید. البته این کار را باید با ایمنی تمام انجام دهید! فراموش نکنید که قرار است ناگهان از بین دو خودرو عبور کنید و عدم هماهنگی بین آن‌ها ممکن است با جان شما بازی کند. حدالامکان صبر کنید زمانی که خود راننده به شما چراغ سبز برای عبور نشان داد، برای جلو افتادن از آن‌ها اقدام کنید. به هر حال اگر هم راننده به شما چراغ سبز نشان نداد سعی کنید موقعیت مناسب را برای خودتان دست و پا کنید.

اگر شما در نقطه کور خودروها در حال حرکت باشید، واقعا در موقعیت بسیار بدی قرار گرفته‌اید. سعی کنید در چنین شرایطی قبل از هر کاری خودتان را در موقعیتی قرار بدهید که راننده شما را ببیند. البته اگر نسبت به اینکه در موقعیت صحیح هستید یا خیر شک دارید، سعی کنید موقعیتتان را با رعایت اصول ایمنی حفظ کنید و از انجام دادن حرکات اشتباه جدا خودداری نمایید. سوارکاران موتور سیکلت به خوبی می‌توانند درون خودروها را ببینند! از این مزیت استفاده کنید و ببینید که راننده حواسش هست یا خیر! و با توجه به آن موقعیت خودرا تثبیت نمایید.

مواردی که در بالا اعلام شد تنها چند راهنمایی کوچک برای افزایش ایمنی هنگام تردد در بزرگراه‌ ها می‌باشد. سعی کردیم در این مقاله گریزی به نکات کلیدی و مهم تردد در بزرگراه بزنیم و شما را حدالامکان با خطرات و راه‌های مقابله با آن آشنا کنیم تا حداقل تصویر ذهنی مناسبی از چنین وضعیت‌هایی داشته باشید. مهم‌ترین نکته این است که همیشه سعی کنید خودتان را جریان حرکت خودروها دور نگه دارید.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


چگونه ایمنی موتور سیکلت را هنگام تردد در بزرگراه حفظ کنیم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا