خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
از صنایع پذیرش پذیر برای فن آوری ها و تکنولوژهای در حال ظهور ، صنعت خودرو می باشد. تاریخ شاهد تکنولوژی خودروها و ارتقاء آن از سوخت موتور احتراق داخلی و موتورهای گاز شده به طرف سیستم های الکتریکی ، هیبریدی و انرژی خورشیدی به عنوان نیروی محرکه ی آینده بوده است .


تکنولوژی مستقل :

رشد تکنولوژی های مستقل و رایانه ای باعث کاهش نیاز به کنترل مستقیم از طرف راننده شده است و افزایش تکنولوژی خودروهای خودمختار تجربه رانندگی دیگری را دوباره تعریف می کند . اتومبیلهای آینده کاملا تعاملی و مستقل خواهند بود اما در عین حال با یکدیگر همبستگی لازم را خواهند داشت .


رشد فناوری مستقل:

خودگردانی در صنعت خودرو مهمترین تغییری است که در پی فناوری خودروها به وجود آمده است . بسیاری از اتومبیلهای مدرن امروزی از سیستم مشابه خودگردانی یا خودمختاری همانند فناوری Lidar (سیستم شناسایی و ردیابی نور) برای ارزیابی جاده ها ، دوربین ها ، سیستم ترمز AEB از روی رادار به منظور اطلاع راننده و جلوگیری از برخورد در آینده بهرمند می باشند.

سیستم مستقل دیگری که اخیرا در Google Car نمایش داده شده نرم افزار تفسیر جاده ای است که برای تفسیر رفتار جاده ای دیگر راننده ها برنامه ریزی شده و به گونه ای آن را بررسی می کند که در اطراف جاده خودروها ، موتورسیکلت ها و دوچرخه ها با سرعت و الگوی حرکتی مناسب آنها در حرکت باشند که این کار با فعال سازی سنسورهای لیزری تکنولوژی خودروهای خودمختار برای افزایش درک حرکت وسایل نقلیه اطراف خود انجام میشود .

سیستم دیگری که برای حمایت از راننده گان طراحی شده سیستم کنترل کروز آیودی می باشد که با حفظ سرعت خودرو در میزان ثابت و بررسی سرعت اتومبیل با توجه به فاصله بین خودرو و وسیله نقلیه روبه رو از صفر تا 155 مایل در ساعت قابل تنظیم است که این کار با استفاده از دو سنسور در قسمت جلویی اتومبیل انجام می شود .


انقلاب تکنولوژی خودروها :

امروزه تکنولوژی خودروهای خودمختار در قالبی ابتدایی قرار دارد اما پایه های انقلابی مستقل در آینده بنیانگذاری شده است . در حال حاضر خودرو BMW سری 7 تولید کشور آلمان با آخرین تکنولوژی ها و دستاورد های روز دنیا توانایی حرکت بدون دخالت راننده را دارد .امروزه بیشتر خودروها دارای نوعی مغز متفکر یا رایانه می باشند که توانایی کنترل طیف وسیعی از توابع را دارا هستند این رایانه ها کاربر یا راننده را قادر می سازند که کنترل دمای خودرو ، کنترل کروز ،کنترل GPS ، کنترل انتشار گازهای خروجی را داشته باشند به طوری که رانندگان می توانند با GPS یک مقصد را پردازش کنند .

امروزه تکنولوژی خودروها به اندازه ای پیشرفت کرده که نوعی داشپورت هوشمند را به بازار عرضه کرده است .استفاده از این داشپورتهای هوشمند که به مانند تبلت های داخلی عمل می کنند کاربر قادر است تماس تلفنی را وصل یا قطع کند ، پیامهای تلفنی خود را بخواند ، موسیقی مورد نظر خود را از طریق استریو پخش کند . با این وجود ارتباط برقرار کردن با کامپیوتر و تبلت مانع از دیدن جاده پیش رو میشود به این دلیل تولید کنندگان برای تعامل بهتر کاربر با استفاده از جدیدترین نوع تکنولوژی خودروها، داشبورد هوشمندی را طراحی کرده اند که از ویژگی کنترل ژست استفاده می کند . این امکان کاربر را قادر می سازد از طریق حرکات دست کنترل سیستم خود را در دست داشته باشد به گونه ای که با حرکت دست به چپ یا راست تماس تلفنی را برقرار یا رد کند همچنین کاربر می تواند در صورت لزوم تنظیمات سفارشی خود را انجام دهد .

رشد تکنولوژی خودروها در آینده

اینگونه است که استقلال و تعامل ، تکنولوژی خودروهای آینده را تعریف می کنند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


رشد تکنولوژی خودروها در آینده

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا