خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
در گذشته، بشریت شاهد انقلاب هایی در تکنولوژی خودرو بوده است. از زمان تولید اولین اتومبیل بخار در سال 1767 توسط نیکلاس جوزف کان فرانسوی تا کنون، افراد بسیاری در پیشرفت صنعت خودروسازی سهیم بودهاند. کارل بنز، اولین وسیلهی نقلیه را در سال 1885 تولید کرد و هنری فورد، اولین خط تولید انبوه اتومبیل را راهاندازی نمود و اتومبیل فورد مدل T را تولید کرد.

اولین تغییر عمده تکنولوژی خودرو، پیشرفت در قدرت بهتر بود و پس از آن تولیدکنندگان خودرو روی گزینه هایی همچون سرعت اتومبیل، توان، لوکس بودن و بهرهوری اتومبیل تمرکز کردند. پس از این دوره، برتری تولیدکنندگان خودرو با توانایی آنها در تولید اتومبیلهای مسابقه سنجیده می شد و سه معیار اصلی انتخاب تولید کننده برتری در ایمنی، سرعت و بهره وری بود. اما در عصر ما، عمدهی رقابت در تولید وسیلهی نقلیهی الکتریکی خودکار می باشد و تکنولوژی هایی که برای ده سال آینده صنعت خودرو مطرح هستند در همین زمینه می باشند. معیارهای اصلی افراد برای انتخاب تولید کننده برتر هم بیشتر شامل این می شود که چه کسی ایمن ترین، راحت ترین و به صرفه ترین اتومبیل را تولید می کند و دیگر این نکته که چه کسی سریعترین ماشین را تولید می کند حائز اهمیت نیست.

تکنولوژیهای مورد انتظار صنعت خودرو در دهه آینده

احتمال اختراع تکنولوژیهای گوناگونی وجود دارد و البته در برخی موارد نیز انتظار توسعه ی برخی از تکنولوژی های موجود، وجود دارد. برخی از پیشرفتهای تکنولوژیکی در صنعت خودرو عبارتند از:

1- تومبیل خودکار در سطح 4/3

2- میکروموبیلیتی

3- باطریهای حالت جامد

4- تکنولوژیکی شارژ الکتریکی

5- سنسورهای درک

6- تکنولوژی بی سیم

7- مواد و فرایندهای تولید خودکار

8- تعلیق کاملا فعال

9- جهش تکنولوژیکی ساخت هدفمند

تکنولوژی خودرو



همانطور که مشاهده می گردد در حال حاضر به برخی از این موارد در صنعت خودرو تا حدودی دست یافته ایم و پیش بینی می کنیم در 10 سال آینده این تکنولوژی ها توسعه یابند. بعنوان مثال پیشرفت در ساخت اتومبیل خودکار یعنی وسیله نقلیهی خودکاری که بدون راننده جهت حمل بار و انسان مورد استفاده قرار بگیرد، بشدت مورد توجه مردم و همچنین تولید کنندگان خودرو در جهان قرار دارد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


تکنولوژی خودرو

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
SAE International طبقه بندی جدیدی در مورد سطح خودکاری خودرو ارائه کرده است که شامل 6 سطح می گردد:

0- بدون اتوماسیون

1- کمک راننده

2- اتوماسیون جزئی

3- اتوماسیون مشروط

4- اتوماسیون بالا

5- اتوماسیون کامل


تکنولوژی خودرو

با توجه به پیشرفتهای موجود در این زمینه انتظار می رود در دهه پیش رو، به سطوح 4/3 این طبقه بندی دست یابیم. در اینصورت وسیلهی نقلیه باید قادر به تصمیم گیری باشد. قابل به ذکر است برخی شرکتها همچون Waymo, Cruise, Uber, Lyft, Argo AI, Voyage به این تکنولوژی تا حدودی دست یافته اند اما هنوز جهت رعایت نکات ایمنی از راننده استفاده می شود و همچنین این خودروها برای تولید کلی مهیا نشدهاند.

در برخی موارد نیز پیش بینی می کنیم ترکیب برخی اختراعات امروز، ایده ای برای تولیدات جدید در دهه آینده باشند. بعنوان مثال در عصر حاضر اسکوترهای برقی ، میکروموبیلیتی هایی هستند که همهی ما آنها را می شناسیم. آنچه انتظار داریم این است که در پیشرفت تکنولوژی خودرو در دهه آینده شاهد ساخت میکروموبیلیتی های خودکار باشیم و مثلا بتوانیم از آنها به عنوان تاکسی های یک نفره استفاده کنیم.

بحث موجود در خصوص تکنولوژی خودروها، بسیار گسترده است و متخصصین بسیاری در تلاش به دستیابی به پیشرفتهای بزرگ در این زمینه هستند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


تکنولوژی خودرو

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ساختار تکنولوژی در خودروها را در این بخش توضیح خواهیم داد ، ساختاری که باعث می شود نگاهمان به صنعت خودرو و تکنولوژی خودروها عوض شود.

تکنولوژی خودرو ها ، عنوانی که اگر بخواهیم در مورد آن کامل توضیح بدهیم باید هزاران صفحه را به آن اختصاص دهیم چون هر شرکت و هر کمپانی بزرگ خودروسازی هر روزه که نه بلکه هر دقیقه به تکنولوژی خاصی برای اتومبیل های خود می رسد که این باعث می شود تکنولوژی خودروها هر روز چند قدم از روز قبل فاصله بگیردامروزه اکثر خودروها به نحوی ساخته شده اند که بیشتر نیازهای یک راننده را رفع می کند. تکنولوژی خودرو ها باعث می شود که راننده احساس راحتی بسیار زیاد داشته باشد.

خودرو های امروزی به شکل یک ساختار یکنواخت تشکیل شده اند . بدنه خودرو شامل قسمت های خارجی قابل مشاهده یا "پوست" خودرو است که شکل آن را بصورت های خیلی خاص و عالی تعریف می کند و قطعات داخلی آن بر اساس معیارهایی که در آزمون هایی که قبل از ساخت بر روی خودرو انجام شده با هماهنگی با دیگر قطعات خودرو ایجاد میشود.

در تعریف تکنولوژی خودرو ها امروزه بدنه خودروها برای مقاومت در برابر جذب انرژی و یا شوک های حاصل در اثر حرکت سریع بصورت های استثنایی طراحی شده است و برای جذب انرژی بیشتر با تغییر شکل در شیوه ای سازمان یافته برای حفظ اتاق طراحی شده است.

تکنولوژی خودرو ها 2

در تصویر نمونه ای از طراحی تکنولوژی خودرو در بدنه را شاهد هستیم .

در سال های اخیر، نوآوری های مهم در صنعت خودرو و بخصوص تکنولوژی خودروها و ساختار تکنولوژی خودرو را شاهد بوده ایم مهندسان و دیگر متخصصان این صنعت در هر سال برای پیدا کردن یک دستگاه ایمنی جدید و سیستم های نرم افزاری و تکنولوژی های جدید در خودروها سخت تلاش می کنند راه هوشمندانه برای ادغام یک موتور هیبریدی را آزمایش می کنند.

تکنولوژی خودرو ها در اتومبیل هایی که دارای موتورهای هیبرید هستند کاملا نشان داده شده .ابتدا باید بگوییم که چگونه تکنولوژی خودرو در جهان توانست به موتورهای هیبرید برسد..

دقت کنید که به زبان ساده خودروی هیبرید یک مدل از موتورهای جدید می باشند که از دو منبع انرژی مختلف برای به حداکثر رساندن کارایی استفاده می‌کند. این به این معنا هست که در این نوع از تکنولوژی خودروها ، انرژی الکتریکی که در باطری ها ذخیره می شود را با انرژی احتراقی سوخت ، مثل بنزین یا گازوییل و یا گاز ترکیب می شود و تشکیل موتور هیبرید را می دهد که یکی از برترین و جدیدترین تکنولوژی جهانی خودروها در جهان می باشد.

تکنولوژی خودرو ها 2

نکته جالب اینجاست که در این نوع سیستم می توان انرژی الکتریکی را که برای شارژ این نوع خودروها هیبریدی استفاده می شود از خود خودرو ، مثلا از ترمزها تولید شوند .در این بخش می توان برای شارژ باتری هم از برق و پریز برق مخصوص هم استفاده شود.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


تکنولوژی خودرو

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تکنولوژی خودرو ها و ارتباط بین خودروها ، تعدادی از تولید کنندگان خودرو، مانند فورد، یک سیستم را آزمایش می کنند که به وسیله آن وسایل نقلیه برای برقراری ارتباط با یکدیگر به منظور کاهش حوادث در جاده ها مورد استفاده قرار گیرد.

در تکنولوژی جهانی خودروها این فناوری اجازه می دهد یک ماشین بتواند با خودروهای دیگر اشتراک اطلاعات مثل مسیر ، تصادفات، پلیس ها و ... را به اشتراک بگذارد این فن آوری همچنین می تواند از برای ارتباط با چراغ های راهنمایی و دیگر زیرساخت های جاده استفاده کند.

هدف این است که الگوریتم هایی را ایجاد کرد تا بتوان از تصادفات کاست .

تکنولوژی خودروها را می توان در شرکت های بزرگی مثل مرسدس بنزدید که در حال حاضر با یک سیستم کیسه هوا قادر به متوقف کردن ماشین، می باشد .

جالب است که در این سیستم اگر یک شوک خیلی کوچک هم به کیسه هوا برسد اتومبیل سریع توقف می کند و این بیشتر بخاطر عابرین در خیابان های شهری می باشد .

تکنولوژی خودرو ها 2

تکنولوژی خودروها در صنعت خودرو سنگین ترین صنعت در اقتصاد جهانی است و محصول آن بیشتر به کیفیتزندگی مرتبط است. با توجه به موفقیت این جسم فنی و تمایل کشورهای در حال توسعه برای دسترسی به این محصول مصرفی، مشکلات ناشی از رشد پایدار با فناوری های فعلی غیرقابل تحمل خواهد بود.

امروزه با استفاده از کنترل از راه دور به راحتی می توان وسایل نقلیه را با کیفیت بهتری برنامه ریزی کرد ،در تکنولوژی خودروها حتی می توان با استفاده از همین ریموت کنترل ها بخش های اصلی خودرو مثل حرکت را کنترل کرد البته حرکت در مسافت بسیار کم .

Smart Remote Programmer

Smart Remote Programmer

ریموتی که خودرو را در برابر هر نوع تهاجمی هم حمایت می کند.

در تکنولوژی خودروها و ساختار تکنولوژی خودروها در اتومبیل این دستگاه به شخص اجازه می دهد که به عنوان یک کلید امنیتی هم استفاده کنید.این وسیله در ساختار کلی تکنولوژی خودروها این ریموت همراه با کامپیوتر و یا تلفن همراه وصل می شود و با کد گذاری خاصی که انجام می گیرد به گوگل وصل می شود و همه اطلاعات خودرو از جمله مسیر و حتی سیستم های مکانیکی و برقی خودر رو را در درایورهای مخصوص گوگل ذخیره کند تا هر زمانی که مایل بودی از این اطلاعات استفاده کنید.

در تکنولوژی خودروها امروزه خودروهای بی سرنشین در حال آزمایش هستند و این یکی از برترین تکنولوژی های خاص خودرو می باشد ، به زودی شاهد حرکت این نوع خودروها در خیابان ها و جاده های اروپا و آمریکا خواهیم بود.

خودروی های جدید شامل بهترین و خاص ترین موتورها مکانیکی هستند که از آلیاژهای بسیار سبک و محکم ساخته می شوند و این نوع آلیاژها خیلی هم قوی هستند . تکنولوژی خودروها می تواند سوخت کمتر و مسافت بیشتر و مقاومت بهتر را بهینه سازی کند و این هدف همه خودرو سازان می باشد .

در تکنولوژی خودروها نکته جالب اینجاست که تمام سیستم مکانیکی و برقی خودروهای جدید کاملا رایانه ای هست و این کامپیوتر اخبار لحظه ای خودر رو را برای سازنده و طراحان خودرو ارسال می کنند و طراحان و مهندسین هستند که با آنالیز کردن این داده ها به پیشرفت های بسیار زیادی نائل می آیند و طراحی های بهتر و سیستم های قوی تر را روانه بازار می کنند.در این جهانی که هستیم صنعت خودرو سازی با تکامل خیلی زیاد نسبت به قبل در حال حرکت است.

تکنولوژی خودرو ها 2

نمونه ای از خودروهای بی سرنشین


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


تکنولوژی خودرو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا