خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
bloodstained


Castlevania: Symphony of the Night

البته یکی دیگر از دلایل جذابیت سیمفونی آو دِ نایت، همان‌طور که از نامش هم پیداست در انتخاب موسیقی بازی و صداگذاری آن بوده است. موردی که خوشبختانه در بازی بلاداستیند هم تا حدودی خوب از کار در آمده است. در این بازی با قطعات متنوعی از موسیقی روبه‌رو می‌شوید که پیش‌روی در مراحل را به تجربه‌ی لـ*ـذت‌بخش‌تری تبدیل می‌کنند. هرچند شاید صداگذاری کاراکترها کمی با مذاق‌تان خوش نیاید. درست است که این بازی با دو زبان انگلیسی و ژاپنی عرضه شده است، اما استفاده‌ی نادرست از این صداگذاری‌ها، گاهی باعث شلوغ شدن محیط و اعصاب خوردی‌تان خواهد شد.

جدای تمام مواردی که گفتیم، حتی در بازی سیستم شخصی‌سازی هم وجود دارد که از رنگ پوست کاراکتر گرفته تا مدل مو و رنگ لباسش را نیز می‌توانید به دلخواه خود تغییر دهید. علاوه‌بر این‌ها نوعی سیستم ذخیره‌سازی جدید به نام «Suspend» هم در این بازی به کار گرفته شده که در نوع خودش جالب‌توجه است. سیستم ذخیره‌سازی اصلی و فست‌تراول این بازی کاملاً مشابه بازی سیمفونی آو دِ نایت است. یعنی در بازی بلاداستیند هم در گوشه و کنار نقشه به اتاق‌هایی می‌رسید که علاوه‌بر ذخیره‌سازی بازی، نوار سلامت و توانایی کاراکتر را نیز پر خواهد کرد. علاوه‌بر این در مسیر خود به تعدادی اتاق دیگر نیز برخورد می‌کنید که حکم پورتال را دارند و ازطریق آن‌ها می‌توانید به گوشه‌ای دیگر از نقشه سفر کنید. از آن‌جایی که در بازی بلاداستیند ناچارید برای کرفت کردن آیتم‌ها یا خرید از فروشگاه دائم به خانه برگردید، این سیستم فست‌تراول که با دقت و هوشمندی بسیار طراحی شده است، حسابی کار شما را راحت خواهد کرد. حالا علاوه‌بر این سیستم آشنای قدیمی، در بازی بلاداستیند حالت دیگری نیز به نام حالت «ساسپند» وجود دارد که چیزی مشابه همان سیستمی است که در بازی‌های شرکت فرام‌سافتور به کار رفته است. حالا یعنی چه. گفتیم که در بلاداستیند برای ذخیره‌سازی بازی باید خود را به یکی از اتاق‌های سیو برسانید. حالا اگر در میانه‌های بازی حوصله‌تان سر رفت و بنا به هر دلیلی خواستید که از بازی خارج شوید و حال و حوصله‌ی رسیدن به اتاق سیو بعدی را هم نداشتید، می‌توانید از منوی بازی گزینه‌ی Suspend را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، در نوبت بعدی، بازی درست از همان نقطه‌ای که از آن خارج شده بودید آغاز می‌شود. شاید استفاده از این روش به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید و فکر کنند به این ترتیب بازی آسان می‌شود. خوش‌بختانه استفاده از این گزینه کاملاً اختیاری و بر عهده‌ی خودتان خواهد بود.



بررسی بازی ‌Bloodstained: Ritual of the Night

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
bloodstained


بازی بلاداستیند برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتدو سوئیچ و نیز پی‌سی منتشر شده است. از میان نسخه‌های منتشر شده، کاربران کنسول‌ها و علی‌الخصوص نینتندو سوئیچ از نسخه ارائه شده روی کنسول خود چندان راضی نبودند و از باگ‌های زیاد این بازی که مانع پیش‌روی‌شان می‌شد می‌نالیدند. هرچند به شخصه حین تجربه بازی روی پی‌سی با باگ خاصی که به تجربه بازی لطمه بزند، برخورد نکردم.

درنهایت و با تمام صحبت‌هایی که کردیم، ساخته‌ی جدید ایگاراشی را می‌توان محصولی بسیار لـ*ـذت‌بخش و بی‌نهایت سرگرم‌کننده دانست. تنوع بالای گیم‌پلی، سلاح‌ها و آیتم‌های پرتعداد و محیطی وسیع برای گشت‌و‌گذار همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا تجربه‌ی سی الی چهل ساعته‌ی لـ*ـذت‌بخشی را برای بازیکنان فراهم کنند. پس از تمام کردن بخش داستانی بازی، حالا شمایید و دنیای پر از رمز و رازهای پنهانی که می‌توانید ساعت‌های بیشماری را صرف سرک کشیدن به تمامی گوشه و کنارش کنید. هرچند متاسفانه طبق آن‌چه که در متن ذکر کردیم، اثر جدید ایگاراشی را نمی‌توان بازی بی‌عیب و نقصی دانست. عدم توجه به داستان بازی و شخصیت‌پردازی کاراکترها، تا حدودی از بار جذابیت بازی کم کرده است. از آن‌طرف استفاده‌ی تمام و کمال از المان‌های شناخته شده‌ی دنیای کسلوینیا، گویا بیشتر از آن‌که به سود بازی بلاداستیند تمام شود، به ضررش تمام شده است. بلاداستیند فاقد آن حال و هوای منحصر به فردی است که همگان انتظارش را می‌کشیدند. متاسفانه ایگاراشی، با تمام تلاشی که کرده است، نتوانسته جادوی سیمفونی را باری دیگر تکرار کند.



بررسی بازی ‌Bloodstained: Ritual of the Night

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا