خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
این قضیه متاسفانه به‌حدی تاثیر بد خودش را روی بازی می‌گذارد که حتی مواردی مثل قابلیت‌های جدیدی که به مرور به‌دست می‌آورید هم خیلی نمی‌توانند مانع از تکراری شدن روند A Plague Tale: Innocence شوند. چرا که درست است این قابلیت‌های جدید و مخصوصا یکی از آن‌ها که برای پیش‌گیری از فاش شدن داستان اشاره‌ای به آن نمی‌کنم جذابیت‌های خاص خود را دارند اما مشکل اصلی بازی، نه در کمبود قابلیت‌ها که در از پیش مشخص بودن ساختار کلی گیم‌پلی آن است؛ مشکلی که باعث می‌شود دقیقا برعکس داستان بازی که همواره پتانسیل شگفت‌زده کردن بازیکن و رو‌به‌رو کردن وی با اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی را دارد، گیم‌پلی همیشه روندی یکنواخت داشته باشد و نهایت خلاقیت آن این باشد که یک بار دشمنان را با پرتاب مستقیم سنگ به سر آن‌ها از بین می‌بریم و یک بار با خاموش کردن آتش کنارشان که باعث حمله موش‌ها به آن‌ها می‌شود. البته این مکانیزم آخری ایده جالبی است اما همین هم آنقدر در بازی تکرار می‌شود که دیگر پس از چند بار استفاده جذابیتش را از دست می‌دهد. همچنین مواردی مثل سیستم ساخت‌و‌ساز بازی، آنطور که باید کاربرد خاصی ندارند. به‌عنوان مثال، یکی از این ارتقاها باعث می‌شود تا آمیسیا بتواند تعداد بیش‌تری سنگ را که اصلی‌ترین مهمات مورد استفاده وی است، حمل کند. اما زمانی‌که بازی در تمام قسمت‌هایی که در آن‌ها نیاز به سنگ خواهید داشت این آیتم را در اختیار شما قرار می‌دهد، دیگر چه لزومی به ارتقای این قابلیت و حمل تعداد بیشتر سنگ وجود دارد؟ حتی ارتقاهای دیگر بازی همچنین شرایطی دارند و شاید تنها کاربرد آن‌ها کمی ساده‌تر کردن بازی با مثلا سریع‌تر کردن زمان دقیق شدن سنگ‌انداز شما باشد و جز این، بود یا نبود آن‌ها در بازی تفاوت خاصی ایجاد نمی‌کند.

بررسی بازی A Plague Tale Innocence




بررسی بازی A Plague Tale: Innocence

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
البته با وجود همه این مشکلات در زمینه گیم‌پلی و تکراری شدن این بخش از بازی، هر از گاهی یک سری پازل جالب یا صحنه‌های مبارزه خوب را از بازی شاهد خواهیم بود. برای مثال همان مبارزه با شخصیت کنراد مالفورت به‌سبب اتمسفر خاصی که در آن جریان دارد جذاب است و برخی پازل‌های بازی مخصوصا به‌سبب تنشی که در بازیکن ایجاد می‌کنند و حس این را که مرگ و زندگی یک نفر در دست او است، به وی منتقل می‌کنند، از نکات قابل‌توجه بازی در زمینه گیم‌پلی هستند اما همین‌ها هم اولا قدرت اصلی خود را به‌لطف کیفیت بالای سایر جنبه‌های بازی دارند و از آن مهم‌تر، آنقدر لابه‌لای نمونه‌های ضعیف‌تر گم می‌شوند که دیگر قادر به احیای گیم‌پلی بازی نخواهند بود. برای مثال در بخشی از بازی، با محلی آشنا خواهید شد که در محوطه بیرونی آن یک پازل با محوریت حرکت دادن مشعل‌های ثابت وجود دارد. زمانی‌که اولین‌بار این پازل را برای به‌دام انداختن موش‌ها حل کنید، احتمالا از طراحی آن راضی خواهید بود اما زمانی‌که پس از گذشت مدتی سازندگان دوباره شما را مجبور به تکرار این پازل می‌کنند تا صرفا بتوانند روابط شخصیت‌ها را با صحبت‌هایی که در حین حل آن رد‌و‌بدل می‌کنند به‌تصویر بکشند، دیگر این کار نه‌تنها جذابیتی نخواهد داشت که خسته‌کننده هم خواهد بود. چنین مشکلی در زمینه مخفی‌کاری، مبارزات و سایر پازل‌ها هم وجود دارد و مواردی که در یک یا چند بار اول شاید جذابیت خوبی داشته باشند، در ادامه به‌دلیل استفاده بیش از حد سازندگان از آن‌ها دیگر جذابیت خود را از دست می‌دهند و حتی در بخش‌هایی عملا خسته‌کننده و آزاردهنده ظاهر می‌شوند.



بررسی بازی A Plague Tale: Innocence

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بررسی بازی A Plague Tale Innocence




اما یک سؤال پایانی؛ آیا A Plague Tale: Innocence ارزش بازی کردن را دارد؟ جوابم به این سؤال همان موردی است که قبلا هم به آن اشاره کردیم و بستگی به سلیقه شما به‌عنوان مخاطب بازی‌های ویدیویی دارد. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که علاقه زیادی به شنیدن یک داستان خوب در بازی‌ها دارند، از تماشای به‌تصویر کشیده شدن روابط بین شخصیت‌ها لـ*ـذت می‌برید و مخصوصا علاقه زیادی به آثاری با اتمسفر سنگین و تأثیرگذار دارید، بدون شک از بازی کردن A Plague Tale: Innocence لـ*ـذت زیادی خواهید برد و حتی شاید ضعف‌های داستانی این بازی هم آنطور که باید اهمیتی برای شما نداشته باشند. اما خب اگر هدف شما از تجربه بازی‌ها بیشتر لـ*ـذت بردن از گیم‌پلی سرگرم‌کننده و درگیر‌کننده است و انتظار دارید A Plague Tale: Innocence یک تجربه مخصوصا مخفی‌کاری با‌کیفیت در این زمینه باشد، این اثر قادر نخواهد بود انتظارات شما را از چنین تجربه‌ای برآورده کند و مکانیزم‌هایش شاید نهایتا یکی دو ساعت برای شما جذابیت داشته باشند.

این بازی روی پی سی بررسی شده است



بررسی بازی A Plague Tale: Innocence

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا