خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

mahno0osh

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
1/5/20
ارسال ها
2
امتیاز واکنش
3
امتیاز
73
سن
34
زمان حضور
21 دقیقه
نویسنده این موضوع
از سوپ، سالاد و کباب گرفته تا دسر، ترکیه مکان مناسبی برای امتحان کردن برخی از غذاهای بی نظیر است. وقتی به غذاهای ترکی فکر می کنید، معمولا ماهی اولین چیزی نیست که به ذهن خطور می کند. با این حال، ماهی نقش مهمی در غذاهای ترکیه ای دارد و به عمق تاریخ این کشور باز می گردد. البته بهترین ماهی های جهان در ترکیه سرو می شود و این امر تنها به فصول بستگی دارد. همه دوستداران ماهی باید ماهی های خوشمزه ترکیه را که از سه طرف توسط دریا احاطه شده است، امتحان کنند! در اینجا 5 تا از محبوب ترین ماهی ها در غذاهای ترکی آورده شده است.



1. هَمسی (ماهی آنچووی)

موتوماهیان تازه، که نام آن با دریای سیاه گره خورده است، یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین گونه های ماهی در غذاهای ترکیه است. این ماهی مشهور دریای سیاه، که به ترکی به آن هَمسی می گویند به معنی "ماهی بلند و تیز" است، به ده ها روش مختلف ارائه می شود. چه آنها را به صورت بخارپز یا کبابی میل کنید و چه در کنار یک بشقاب برنج، هر کدام به اندازه دیگری خوشمزه هستند. بهترین زمان برای امتحان کردن این موجودات دلپذیر بین ماه های نوامبر تا فوریه (آبان تا اسفند) است.



1. هَمسی (ماهی آنچووی)






2. لِورک (خارماهی دریایی)

لورک یکی از خوشمزه ترین انواع ماهی ها است که می توانید آن را به صورت تازه در ماه های گرم تابستان میل کنید. این ماهی بزرگ، بومی دریای اژه جنوبی و دریای مدیترانه است. این ماهی به 12 گونه تقسیم می شود و به دلیل داشتن گوشت کم چربی و طعم دلپذیر شناخته شده است. در غذاهای ترکی، این ماهی یا کباب می شود یا بخارپز شده و یا در نمک پخته می شود. بهترین زمان برای خوردن لورک از ماه مه تا پایان ماه سپتامبر (اردیبهشت تا مهر) است.



2. لِورک (خارماهی دریایی)






3. چوپرا (ماهی سیم)

در ترکیه چوپرا معمولا در سواحل دریای مدیترانه و دریای اژه گرفته می شود و به دلیل وزن ماهی، یکی از گزینه های مناسب در غذاهای ترکیه است. این ماهی که تنها چند استخوان نازک دارد بسیار خوشمزه است و عموما کباب می شود، اما می توان آن را درون سوپ هم درست کرد و در رستوران ها بسیار محبوب است. هنگام تعطیلات در سواحل دریای مدیترانه، با بسیاری از ماهیگیران محلی روبرو خواهید شد.



3. چوپرا (ماهی سیم)






4. ماهی لوفر (آبی ماهی)

ماهی لوفر به دلیل دندان های تیزش مشهور است و به اندازه ای این دندان ها تیز هستند که تور ماهیگیری را نیز پاره می کنند. این ماهی با عنوان "ملکه دریاها" نیز شناخته می شود. بهترین راه برای خوردن این ماهی، کباب کردن آن است. ماهی لوفر در خورشت نیز بسیار خوشمزه است و به صورت بخارپز شده، سرخ شده یا پخته شده در ورق کاغذی نیز سرو می شود. هر نوع از این ماهی بسیار خوش طعم بوده و در سراسر ترکیه و به خصوص در استانبول نیز سرو می شود.



4. ماهی لوفر (آبی ماهی)






5. باربونیا (بزماهی بارباتوس)

باربونیا را می توان به راحتی از سایر ماهی ها تشخیص داد، زیرا دارای رنگ قرمز مایل به زرد بی نظیری است. این ماهی آب های عمیق معمولا در دریای اژه و دریای مدیترانه یافت می شود. آنها می توانند به طول 40 سانتی متر رشد کنند و دارای 4 نوع سنگی، ماسه ای، گیاهی و پاشا می باشد. اکتبر بهترین زمان برای خوردن این ماهی چرب دلپذیر است. در غذاهای ترکی، این ماهی به صورت کبابی، سرخ شده یا پخته شده در ورق کاغذی سرو می کنند.



5. باربونیا (بزماهی بارباتوس)





منبع: توریستگاه


آیا می دانید 5 ماهی محبوب و خوشمزه ترکیه کدامند؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ℳelissa و VIDA VAHED
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا