خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,426
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواد لازم برای ۸ نفر
انبه۲ عدد متوسط
ژله انبه۲ بسته
شیر۳ پیمانه
شکرسه چهارم پیمانه
زعفران۱ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۲ قاشق سوپخوری
خامه پاکتی۱ بسته
دستور تهیه پاناکوتا انبه


مرحله اول

ابتدا پوست انبه ها را می گیریم، سپس گوشت میوه انبه را داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم تا به صورت پوره در بیاید. در ادامه پوره انبه را به همراه شیر، شکر و پودر ژلاتین داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.


مرحله دوم

حالا باید مواد را به صورت متداوم هم بزنیم تا شکر و ژلاتین به صورت کامل حل شوند. نکته مهم در این مرحله این است که به هیچ وجه نباید جوشیده شوند و در حد گرم شدن کافی است. حالا حرارت را خاموش می کنیم و زعفران را نیز اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم.


مرحله سوم

اضافه کردن زعفران اختیاری است، اگر دوست دارید دسر شما خوشرنگ تر شود از زعفران استفاده کنید. حالا قابلمه را به مدت ۵ دقیقه کنار می گذاریم تا دمای مواد کمتر شود. حالا خامه را داخل یک ظرف جادار کمی با چنگال مخلوط می کنیم تا باز شود.


مرحله چهارم

در ادامه نیم از مخلوط پوره انبه را به خامه اضافه می کنیم تا خوب میکس شوند سپس باقیمانده مخلوط پوره انبه را اضافه می کنیم و مواد را خوب میکس می کنیم تا مواد دسر گلوله نشوند. حالا دسر را داخل لیوان های شفاف می ریزیم.

مرحله پنجم

باید تا نیمه لیوان های را از پاناکوتا پر کنیمف چون می خواهیم نصف دیگر لیوان ها را با ژله انبه پر کنیم. دسرهای داخل لیوان را داخل یخچال قرار می دهیم تا کمی سفت شوند سپس در یک ظرف مناسب ۲ لیوان آب جوش می ریزیم و ژله ها را در آب جوش حل می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه ژله به طور کامل در آب جوش حل شد، اجازه می دهیم دمای مایع ژله پایین بیاید و خنک شود، سپس لیوان های پاناکوتا را از یخچال خارج می کنیم و با ژله روی لیوان ها را پر می کنیم و مجددا در یخچال قرار می دهیم تا ژله ها بسته شوند.

مرحله هفتم

حالا تقریبا دسر ما آماده است فقط باید صبر کنیم که ژله ها سفت شوند. پس از اینکه ژله بسته شدند لیوان ها را از یخچال خارج می کنیم و با تکه های انبه و گیلاس ( یا هر میوه ای که دوست دارید ) تزیین می کنیم و مجددا تا زمان سرو داخل یخچال قرار می دهیم.
انجمن رمان نویسی


طرز تهیه پاناکوتا

 
  • پوکر
Reactions: ~HadeS~

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,426
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواد لازم برای ۴ نفر
پودر ژلاتین۲ قاشق سوپخوری
خامه صبحانهیک بسته
شیر۱٫۵ پیمانه
شکرنصف پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
دستور تهیه پاناکوتا زعفرانی

مرحله اول

ابتدا پودر ژلاتین را در کاسه ای می ریزیم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم و نصف لیوان آب جوش روی آن می ریزیم و آرام با قاشق هم می زنیم تا کاملا در آب حل شود.شیر و خامه را زودتر از یخچال بیرون می آوریم و گوشه ای می گذاریم تا با دمای آشپزخانه سازگار شود.

مرحله دوم

قالب مورد نظر را با قلمو چرب می کنیم و کنار می گذاریم. پودر ژلاتین که کاملا در آب حل شد و شیر را داخل قابلمه ای کوچک می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و بلافاصله خامه را نیز به شیر می افزاییم و شکر را نیز کم کم اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس با قاشق مواد را هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود و بعد ژلاتین شفاف شده را اضافه می کنیم و همگی مواد را مجددا مخلوط می کنیم و زعفران دم کرده را نیز می افزاییم و (می توانید کمی گلاب نیز به مواد اضافه کنید) مداوم مایه پاناکوتا را هم می زنیم تا قوام یابد.

مرحله چهارم

زمانیکه مایه پاناکوتا غلیظ شد و به حالتی شبیه به فرنی رسید حرارت را خاموش می کنیم و مایه را داخل قالب می ریزیم و کنار می گذاریم تا خنک شود و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۱۲ ساعت کاملا خودش را بگیرد.

مرحله پنجم

پاناکوتا آماده شده را از یخچال بیرون می آوریم و روی آن بشقاب قرار می دهیم و بر می گردانیم.البته می توانید اول کناره های آن را با کارد از قالب جدا کنید و بعد بر گردانید و روی آن را با انواع مغزیجات مانند پسته یا انواع میوه ها تزئین کنید.نوش جان

نکات تهیه پاناکوتا زعفرانی

پاناکوتا زعفرانی با ژله

اگر بخواهید از این دسر زیبا در کنار ژله استفاده کنید باید پس از این که پاناکوتا خودش را در قالب گرفت با یک کارد تیز به ترتیب قسمت هایی از پاناکوتا را خارج کنیدو به جای ان ژله با رنگ مورد نظر خود بریزید و مجددا در یخچال قرار دهید تا ژله خو را بگیرد. البته می توانید در لیوان های کوچک نیمی از لیوان را پاناکوتا و رویش را با ژله پر کنید که این روش هم بسیار مجلسی و زیبا می شود.
انجمن رمان نویسی


طرز تهیه پاناکوتا

 
  • پوکر
Reactions: ~HadeS~

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,426
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواد لازم برای ۴ نفر
شکلات تخته ای۵۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق چایخوری
شیر۲ لیوان
خامه¼ لیوان
شکر۱۰ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
وانیل یا اسانس وانیل۱ پنس
دستور تهیه پاناکوتا شکلاتی

مرحله اول

ابتدا باید شیر و خامه را زودتر از داخل یخچال بیرون بیاوریم تا با دمای محیط سازگار شوند. برای شروع نصف شیر را به همراه پودر ژلاتین داخل یک کاسه جادار و مناسب می ریزیم و روی کتری در حال جوش قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس با قاشق ژلاتین را هم می زنیم تا کاملا داخل شیر حل شود و بخار کتری نیز باعث شفاف شدن و حل شدن زودتر این ترکیب می شود.بعد خامه را داخل قابلمه ای می ریزیم و نصف دیگر شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس هم می زنیم تا خامه با شیر مخلوط و یکدست شود. حالا قابلمه را روی حرارت کم قرار می دهیم و شکر را می افزاییم و با قاشق مواد را هم می زنیم تا شکر در ترکیب شیر و خامه حل شود و اجازه می دهیم تا کمی داغ شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که نیاز نیست مواد داخل قابلمه به دمای بالا برسد و بجوشد و داغ شدن کافیست. سپس شکلات تخته ای را رنده می کنیم. حالا قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم و شکلات رنده شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس پودر کاکائو،کمی اسانس وانیل و مخلوط شیر و ژلاتین حل شده را به آن اضافه می کنیم (می توانید برای پررنگ تر شدن پاناکوتا از مقدار بیشتری کاکائو یا شکلات تخته ای استفاده کنید که دقت کنید که مزه پاناکوتا نیز تلخ تر خواهد شد) و همگی مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله ششم

سپس داخل قالب مورد نظر می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۴ ساعت آماده شود.پاناکوتا را از یخچال بیرون می آوریم و روی آن بشقابی قرار می دهیم و قالب را بر می گردانیم تا پاناکوتا بیرون بیاید و با خامه آن را تزئین می کنیم.
نوش جان
انجمن رمان نویسی


طرز تهیه پاناکوتا

 
  • پوکر
Reactions: ~HadeS~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا