- عضویت
- 12/8/18
- ارسال ها
- 2,007
- امتیاز واکنش
- 7,220
- امتیاز
- 308
- زمان حضور
- 0
نویسنده این موضوع
نگاهی به آلبوم «کنسرت تصویری کاوه یغمایی» که نخستین کنسرتش بعد از بیش از یک دهه در ایران بود
تنها صدای گیتار الکتریک است که میماند!
موسیقی ما - «بالأخره انجام شد!» موسیقی آغاز میشود و دیوارِ سخت بزرگ ترک بر میدارد و فرو میریزد. «اولین حرف»، اولین حرفِ او روی صحنه است بعد از گذشت قریب به یک دهه و نیم و چه شروع دیوانهواری.
یک نام خانوادگی بزرگ دارد و تا چشم باز کرده ردیف انواع و اقسام گیتارها را دیده و در خانه پدری از «بیتلز» و «رولینگ استونز» شنیده تا «رِی چارلز» و به گفته خودش «اِی سی دی سی» یکی از محبوبترینها برای او بوده است. پانزده سال پیش مجله محبوب یک هفتم و یکی از کمیابترین مجلات تخصصی موسیقی در آن روزها، در یکی از اولین مصاحبههای کاوه یغمایی، او را غریبه راک نامید؛ مردی با لباسی با طرح شعلههای آتش و یک نام خانوادگی آشنا. حالا او نامی شناخته شده و یکی از معتبرترین چهرههای حاضر در موسیقی راک فارسی است؛ مردی سیاه پوش با همان گیتار فندر سفید رنگ همیشگیاش.
کاوه یغمایی در سه مقطع زمانی در ایران روی صحنه رفت؛ اولینبار در در دهه هفتاد، در اولین جشنواره موسیقی پاپ پس از انقلاب که کاوه یغمایی به همراهی بابک امینی در قالب گروهی به نام «بابک و کاوه» در این جشنواره حاضر و موفق به دریافت ستاره طلایی این فستیوال شدند. چند سال بعد یعنی پس از انتشار اولین آلبومش، دومین دوره حضور او روی صحنه بود؛ سال 1382 و کنسرت بزرگ «مترسک» در سالن میلاد نمایشگاه. بعد از آن قصه کاوه یغمایی به عنوان خواننده و حضور مجاز و رسمی در عرصه موسیقی داخل ایران به قصه یک «پلِ بیعبور» تبدیل شد. او چندینبار در جمعآوری آلبوم برای چند آرتیست تازه کار مشارکت داشت ولی «سکوت سرد» کاوه یغمایی و هجرتش به کانادا، کاسه صبر هوادارانش را به مرز لبریزی رسانده بود.
«سکوت سرد» دومین آلبوم رسمی کاوه یغمایی در کانادا و همراه با چند موزیک ویدئو، با رویکردی جدید در فضای راک فارسی ایران منتشر شد؛ با یکی از بهترین میکس و مسترینگ و صدابرداریهایی که برای یک آلبوم ایرانی انجام شده بود. «سکوت سرد» با حضور قطعاتی همچون «اولین حرف» (با آن ویدئوی خاطرهانگیز که از اولین ویدئوهای استاندارد و با کیفیت بالای فیلمبرداری در ژانر موسیقی راک فارسی محسوب میشد) و «نسل سوخته» و «تب صفر»، تم اعتراضی-اجتماعی به خود گرفته بود. این رویکرد خوشایندِ خیلی از طرفدارهای رادیکال کاوه یغمایی بود. صدای بیپروای گیتار الکتریک و سایر سازهای زنده و همکاری با نوازندگان غیرایرانی از جمله درامر گروه کانادایی «نیکلبک» از مهمترین ویژگیهای آلبوم دوم کاوه یغمایی بود.
فواصل طولانی بین انتشار آلبومهایش را باید دیگر یک ویژگی عادی قلمداد میکردیم. دو سال انتظاری که برای هواداران افراطی و همیشگی او با دوباره گوش کردنهای «سکوت سرد» همراه بود. کاوه یغمایی به ایران بازگشت و در سال 95 از «منشور» خود رونمایی کرد؛ آلبوم، کمی از فضای اعتراضی-اجتماعی آلبوم قبلی فاصله گرفته بود. ولی بحث کیفیت صدابرداری و صدایی که از سازها به گوش میرسید این آلبوم را در ردیف یکی از بهترین نوازندگیهای موجود در قالب یک آلبوم منتشر شده در فضای ایران قرار میداد. در همان سال و بعد از گذشت پانزده سال کاوه برای سومین مقطع زمانی در ایران روی صحنه رفت که همین چند هفته پیش و در این روزهای سخت و پر کنایه خبر خوب میتوانست همین باشد؛ انتشار دیویدی کنسرت سال 1395 کاوه یغمایی. بله، بالأخره انجام شد! موسیقی آغاز میشود و دیوارِ سخت بزرگ ترک بر میدارد و فرو میریزد. «اولین حرف»، اولین حرفِ او روی صحنه است بعد از گذشت قریب به یک دهه و نیم و چه شروع دیوانهواری. مرد سیاه پوش و محبوب برای طرفداران موسیقی راک ایران زیر نور آبی صحنه ظاهر میشود و گروهی از بهترینها او را همراهی میکنند.
تنها صدای گیتار الکتریک است که میماند!
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com