خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع

چکیده مقاله :
تمایل به رتبه بندی همیشه در میان ما انسانها وجود داشته است. بخشی از این تمایل به رتبه بندی، در میل ذاتی ما به رقابت ریشه دارد و بخشی دیگر هم، استفاده از رتبه بندی برای مقایسه و تشخیص قوی‌ترها و ضعیف‌ترهاست که امروزه در زندگی خودمون مشاهده میکنیم .
دنیا و کسب و کار آنلاین هم، مجموعه ابزارهای گسترده‌ای را در اختیار فعالان کسب و کار های دیجیتال و... قرار داده تا بتوانند به شیوه‌های متفاوت، در رتبه بندی‌ها شرکت کرده و خود را با دیگران مقایسه کنند و در متور های جستجو رتبه بهتری رو کسب کنند .
یکی از این ابزارهای رتبه بندی سایت ، سرویسی است که توسط سایت الکسا متعلق به شرکت آمازون ارائه می‌شود و میتوان به جرعت گفت که بهترین سایتی است که سایت ها را در دنیا رتبه بندی میکند .
شاید شما هم افراد زیادی را دیده باشید که در مورد رنک الکسا (Alexa Rank) یا رتبه الکسای سایت خود صحبت می‌کنند و آن را به عنوان یکی از شاخص های عملکردی خود در نظر می‌گیرند.
به همین علت این مقاله اختصاصی را به معرفی سرویس رتبه بندی الکسا در دنیا و بحث‌های مرتبط با رنکینگ سایت داده‌ایم .


alexa_banner.jpg

تاریخچه شرکت الکسا :
سرویسی که ما امروز به اسم الکسا یا الکسا رنکینک می‌شناسیم توسط شرکت الکسا اینترنت عرضه می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۹۶ با هدف ارزیابی و سنجش ترافیک اطلاعات در فضای وب و آرشیو کردن صفحات وب تشکیل شد.
آمازون شرکت الکسا اینترنت را سه سال بعد در سال ۱۹۹۹ خریداری کرد و تاکنون، مالکیت شرکت الکسا اینترنت و طبیعتاً سرویس رتبه بندی الکسا را در اختیار داشته است و همین موضوع باعث شده که در برخی رتبه بندی های الکسا حالت مافیایی بودن ماهیت یک رتبه رو مشاهده کنیم .
اگر با سایت و رتبه الکسا آشنایی ندارید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به alexa.com سر بزنید و آدرس یک سایت را در آن تایپ کنید تا بتوانید رتبه سایت در الکسا را ببینید و سپس به مطالعه‌ی درس ادامه دهید.

اما امروزه سایت الکسا فقط رتبه یک سایت رو به ما نشون نخواهد داد با خرید یک اکانت پولی میتوانیم به سرویس هایی مانند آنالیز سئو پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا و ... دسترسی داشته باشیم

Capture.PNG

عدد کوچکتر به معنای رتبه‌ی بهتر است و همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید رتبه‌ی سایت‌های گوگل و فیس بوک تک رقمی است.

google-logo-png-open-2000.png 1200px-Facebook_f_logo_(2019).svg.png

به عنوان نمونه الکسا سایت دیوار (divar.ir) را در این‌جا می‌بینید:

divar-logo.png

divar-alexa-rank.gif

به عنوان نمونه دیگر رتبه بندی الکسا سایت دیجیکالا (digikala) را در این‌جا می‌بینید:
digikala15596657591.png
digikala-alexa.PNG

به عنوان نمونه دیگر رتبه بندی الکسا سایت آپارات (aparat) را در این‌جا می‌بینید:




عددی که در سمت چپ بالای تصویر نمایش داده شده (۳۶۳) رنک الکسای سایت دیوار در روز مورد بررسی است. این عدد نشان می‌دهد که دیوار در میان کل سایت‌های جهان، رتبه ۳۶۳ را کسب کرده است.
اما امروزه رتبه الکسای سایت دیوار بین چند سایت بالا و پایین می شود !

اما در سایت های دیجی کالا و آپارات میتوانیم مشاهده کنیم که رتبه های این سایت ها در هفته های اخیر بدون تغییر بوده اند !

رتبه بندی سایت دیجی کالا در طول ماه های اخیر بدون تغییر بوده و همین بزرگ ترین امتیاز او در سایت الکسا به شمار میرود !


رتبه بندی سایت آپارات در ابتدا بسیار ضعیف بود ولی در طی ماه های گذشته با افزایش چشمگیری بالا رفته و خود را در رتبه دوم الکسای ایران قرار داده !


عدد سمت چپ پایین تصویر، رتبه سایت دیوار در میان سایت‌های ایرانی را نشان می‌دهد (۸).
طبیعتاً سایت‌ها به کاهش رتبه الکسا علاقه‌ دارند و بر این اساس، می‌توان گفت وضع دیوار در دوره‌ی ۹۰ روزه‌ی مورد بررسی خوب بوده است. چون رتبه‌ی آن از ۴۰۲ به ۳۶۳ کاهش پیدا کرده است. (البته الکسا نمودار را برعکس قرارداد رایج ترسیم می‌کند. بنابراین کاهش رتبه را به وسیله‌ی بالا رفتن منحنی نمایش می‌دهد).


رتبه الکسا چه چیزی را به ما و دیگران نشان می‌دهد :
الکسا در سایت خود اعلام کرده که رتبه وب‌سایت‌ها را بر اساس تعداد بازدیدکنندگان و متوسط تعداد صفحاتی که هر نفر در سایت بازدید کرده محاسبه می‌کند.
البته در گزارش الکسا پارامترهای دیگری مانند نرخ بانس و متوسط مدت زمان حضور کاربران در سایت هم ارائه می‌شود، اما این پارامترها در محاسبه‌ی رتبه سایت‌‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

اگر منظور کسی که این سوال را می‌پرسد، رابـ*ـطه رتبه‌ی الکسا با ترافیک کلی ناشی از موتورهای جستجو باشد، اگر چه به سادگی نمی‌توان چنین رابـ*ـطه‌ای را تعریف کرد یا توضیح داد اما به عنوان یک جواب سطحی (که الزاماً قابل اتکا یا دفاع نیست) می‌توانیم بگوییم: قاعدتاً اگر سئوی سایت شما بهتر شود، ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت و این مسئله باعث می‌شود رتبه‌ی شما در الکسا هم بهتر شود؛ اما عکس این مسئله الزاماً صحیح نیست. اتفاقاً ترافیک بیشتر می‌تواند موجب خراب شدن رتبه‌ی شما در برخی کلمات کلیدی شود. خصوصاً اگر کسانی که به صفحه‌ی مورد نظر شما سر می‌زنند، رفتارهایی نشان دهند که موتورهای جستجو آن‌ها را به رضایت بازدیدکننده تفسیر نکنند.



برای کاهش رتبه الکسا چه تکنیک‌هایی وجود دارد؟

همان‌طور که گفتیم، کاهش رتبه سایت در الکسا در سه حالت ممکن است برای شما مهم باشد:
  • این‌که در مقایسه با رقبا ادعا کنید مخاطب بیشتری دارید (حداقل عامه‌ی مردم را قانع می‌کند)
  • این‌که در برخورد اول وقتی کسی با سایت شما آشنا می‌شود، آن را معتبرتر فرض کند (البته دیر یا زود، برداشت واقعی‌تری پیدا خواهد کرد)
  • این‌که بخواهید در سایت خود فضای تبلیغاتی در نظر بگیرید و به دیگران بفروشید (که یکی از مهم‌ترین معیارها، رنک الکسا خواهد بود)
احتمالاً می‌دانید که کسب و کارهای متعددی در ایران وجود دارند که در ازاء دریافت مبلغ مشخصی، روش‌هایی را برای کاهش سریع رتبه الکسا روی سایت شما اجرا می‌کنند (از جمله استفاده از روبات‌ها؛ استفاده از کد‌های Inject‌شده داخل اپلیکیشن‌ها و …).

این روش‌ها واقعاً سریع عمل می‌کنند، اما معمولاً به همان سرعتی که کاهش رتبه از این طریق به عمل می‌آید، بازگشت رتبه به سطح قبلی هم در انتظارتان خواهد بود (مگر این‌که دائماً هزینه‌ای را به آن‌ها پرداخت کنید و بعداً از محل فریب‌دادن دیگران با رتبه‌ی صوری، هزینه‌ی انجام شده را جبران کنید).

اما به فرض که یکی از انگیزه‌های سه‌گانه‌ی گفته‌شده در شما قوی است و می‌خواهید از روش‌های ساده‌تر برای کاهش رتبه الکسا استفاده کنید،
پیشنهاد می‌کنیم راهکارهای زیر را مد نظر قرار دهید:


انگیزه سه‌گانه :
اگر سایت شرکتی دارید، بخشی از آن را به وبلاگ اختصاص دهید. وبلاگ ضمن این‌که مخاطبان فعلی شما را به مراجعه‌ی مکرر به سایت ترغیب می‌کند، ترافیک ورودی سئو شما را هم افزایش خواهد داد ! پس بهتره روی بخش سئوی سایت به صورت تخصصی تری فعالیت کنید !

به فکر بک‌لینک داشتن از سایت‌های خوب و قوی باشید. لینک داشتن از سایت‌های دیگر، اگر چه در حال حاضر بر خلاف گذشته تأثیر چندانی روی سئو ندارد، اما ترافیک ورودی می‌تواند در بهبود رتبه الکسا سایت شما موثر باشد ولی پیشنهاد میکنیم بک لینک سالم تهیه کنین و یا بسازین وگرنه ضرر جبران ناپذیری به سایت خواهید زد !

مطالب سریالی بنویسید. یا به عباراتی مطالب ویروسی مانند مقاله ! مطالب سریالی خواننده را تشویق می‌کنند که تعداد صفحات بیشتری را بخواند و Page View (به عنوان یکی از عوامل کلیدی در رتبه الکسا) بهتر شود.

برای لینک سازی داخلی وقت بگذارید :
لینک‌سازی داخلی عمق کلیک را افزایش می‌دهد و مستقیماً روی الکسا تأثیر می‌گذارد. با خودتان قرار بگذارید که هر مطلبی که منتشر می‌کنید، حداقل از ۳ یا ۴ مطلب دیگر در سایت خودتان لینک داشته باشد و علاوه بر آن، مخاطب را حداقل به ۲ یا ۳ مطلب دیگر از خودتان ارجاع دهد وبهترین مقالات رو به صفحه اصلی سایت خورد لینک کنید .


SEO
به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (seo) اهمیت بدهید. بر خلاف الکسا که نمی‌تواند روی سئو تأثیر چندانی بگذارد، سئو با افزایش ترافیک ورودی روی الکسا تأثیر می‌گذارد و شما را بدون بازاریابی به بهترین جایگاه ممکن در متور های جستجو می رساند .


شبکه های اجتماعی
اگر در شبکه های اجتماعی فعال هستید، مطالب خود را پس از انتشار در آن‌جا معرفی کنید. ترافیک شبکه های اجتماعی به کاهش رتبه الکسا کمک می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که اصول استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا را رعایت کنید. بازنشر دقیقاً یک مطلب در چند رسانه‌ی مختلف، یک استراتژی قوی نیست. بلکه باید بخش‌هایی از مطلب، یا جملات کلیدی مطلب را منتشر کرده و سپس به مطلب کامل لینک دهید. کسی که پست شما را در اینستاگرام، - یا توییتر می‌خواند و به سایت شما نمی‌آید، باز هم باید چیزی به دست‌ آورده باشد.


منتظر مقاله بعدی ما باشید !
Afshin Javan
انجمن رمان نویسی


الکسا چیست ؟

 
  • تشکر
  • عالی
  • جذاب
Reactions: Melika Kakou، VIDA VAHED، Narín✿ و 10 نفر دیگر

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,430
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
رتبه ی سایت من در الکسا چند است؟ رتبه ی رقیب من در الکسا چند است؟ چطور رتبه ی الکسای سایتمان را افزایش دهیم؟ چقدر طول می کشد الکسا رتبه ی بالاتری به من بدهد؟ رتبه ی الکسا به چه درد سایت من می خورد؟
این نتیجه رسیده ایم که افراد هر چقدر هم که نسبت به بهینه سازی سایت و سئو ناآگاه باشند، باز هم می خواهند بدانند که رتبه ی الکسای سایت آنها چقدر است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم مقاله ای برای شما آماده کنیم و در آن به صورت جامع به سوالات شما در خصوص اینکه الکسا چیست و البته اهمیت آن در موفقیت سایتتان، پاسخ دهیم.
الکسا و مزیت رتبه ی بالای آن
اگر وارد سایت alexa.com شوید اولین چیزی که با فونت بزرگ به چشم شما می خورد این جمله است:
Drive More Website Traffic with Competitive Analysis
(با تجزیه و تحلیل رقابتی، ترافیک وب سایت بیشتری ایجاد کنید)
در پاسخ به این سوال که مزیت alexa چیست، باید بگوییم که این سایت با تجزیه و تحلیل وب سایت شما به صورت خودکار سبب می شود تا شما به راحتی و در حداقل زمان بتوانید از نقاط قوت، نقاط ضعف و فرصت های بازاریابی دیجیتالی ممکن برای سایت خود، اطلاعات لازم را کسب کنید و آنها را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید و راه کار هایی برای خود بی اندیشید که بتواند منجر به جذب ترافیک بیشتر در سایت شود و شما را به اهدافتان نزدیک نماید.
منبع: ریراکو


الکسا چیست ؟

 

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,430
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
تعریفی مختصر از الکسا
اگر بخواهیم تعریفی الکسا داشته باشیم و بگوییم که الکسا چیست، باید بگوییم که این سایت یک کمپانی مرجع آنالیز و تجزیه و تحلیل ترافیک آمریکایی است که در سانفرانسیسکو مستقر می باشد. الکسا با ارائه ی اطلاعات ترافیکی سایت ها، میزان رتبه بندی جهانی و اطلاعاتی کاربردی برای بیش از ۳۰ میلیون وب را در اختیار وب مستران زیادی قرار می دهد تا ارزش و رتبه ی سایت خود را در مقیاس های مختلف بسنجند و برای رقابت با رقبای خود راه کارهایی برای خود در نظر گیرند تا بتوانند از این افراد سبقت گیرند. اگر شما هم به تازگی وارد دنیای سئو شده باشید حتما در اصطلاحات سئو به عبارت رتبه ی الکسا برخورده اید پس بهتر است تا اطلاعات بیشتری نسبت به آن داشته باشید.

رتبه ی الکسا چیست؟
رتبه ی الکسا قیاسی برای تعیین رتبه ی تمامی سایت ها است که معروفیت زیادی دارد و به این صورت عمل می کند که میلیون ها سایت را از نظر رتبه دسته بندی می کند، پس می توان این نتیجه را گرفت که رتبه ی یک الکسا از معروفترین سایت های روز در جهان می باشد که این رتبه متعلق به سایت گوگل می باشد. رتبه ی الکسا نحوه عملکرد یک وب سایت را نسبت به سایر سایت ها نشان می دهد می توان گفت که در دنیای رقابتی سایت ها رتبه ی الکسا سنگ محکی است که عملکرد و محبوبیت و موفقیت یک سایت را نشان می دهد.

الکسا چگونه رتبه ی سایت ها را می سنجد؟
الکسا در ماه می سال ۲۰۱۸ اعلام داشت که این ابزار راهنما، که رتبه ی جهانی سایت شما را محاسبه خواهد کرد، تنها بر مبنای ترکیبی از حضور کاربران در سایت شما و میزان مشاهده صفحات یک وب در سه ماه گذشته رتبه ای برای سایت در نظر خواهد گرفت و آن را در اختیار شما قرار می دهد. در واقع باید گفت که رتبه ی ترافیکی الکسا می تواند میزان اعتبار و محبوبیت یک سایت در نظر کاربران را نشان دهد و آن را در مقایسه با سایت های دیگر قرار دهد. شما با بهره گیری از خدمات سئو وب سایت می توانید این رتبه را افزایش دهید.


الکسا چیست ؟

 

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,430
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
تاریخچه ی الکسا
الکسا در سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز کرد. این وب سایت یک آنالیزگر ترافیک سایتها محسوب می شود که از ابتدا با هدف رتبه بندی، شروع به فعالیت کرد. این کمپانی در آپریل سال ذکر شده توسط دو نفر به نام های Brewster Kahle وBruce Gilliat تاسیس شد و بعدا زیر مجموعه ای از آمازون شد. نام الکسا برای احترام و تجلیل از کتابخانه ی Alexandria of Ptolemaic (کتابخانه ی اسکندریه) در مصر، alexa در نظر گرفته شد و تنها دلیل انتخاب این نام؛ این بود که اینترنت و دنیای اینترنتی، قابلیت تبدیل شدن به فضایی هم مانند این کتابخانه که یک مرکز دانش باستانی بود، را دارد. خالی از لطف نیست که بدانید الکسا در ابتدا تنها یک نوار ابزار بود که بر روی مرورگر شما نصب می شد، شاید شما هم آن روزها را به یاد آورید که چقدر متفاوت نسبت به این روزها بود!

۱۰ سایت برتر که رتبه های اولیه در الکسا را دارند کدام اند؟

  1. Google.com
  2. Youtube.com
  3. Tmall.com
  4. Baidu.com
  5. Qq.com
  6. Sohu.com
  7. Facebook.com
  8. Taobao.com
  9. Amazon.com
  10. .cn360
۱۰ سایت اولیه ی ایرانی از لحاظ رتبه ی الکسا کدام اند؟
  1. Google.com
  2. Aparat.com
  3. Digikala.com
  4. Shaparak.ir
  5. Varzesh3.com
  6. Telewebion.com
  7. Namnak.com
  8. Wikipedia.org
  9. Divar.ir
  10. Tsetmc.com


الکسا چیست ؟

 

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,430
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
الکسا چه اطلاعاتی را در اختیار وب مستران قرار می دهد؟
اگر شما هم سایتی داشته باشید که هدایت آن به دست شما سپرده شده باشد، حتما این موضوع را می دانید که برای اینکه حضوری فعالی در اینترنت داشته باشید باد دائما وضعیت فعلی سایت خود را چک کنید ( مقاله ی ۲۰۰ فاکتور سئو می تواند برای شما مفید باشد) و به دنبال راه هایی ارتقایی برای سایت خود باشید. با بهره گیری از سایت الکسا شما می توانید اطلاعاتی مفید راجع به سایت خود پیدا کنید که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد بازدید‌کنندگان سایت
  • بازدید کلی سایت
  • لینک‌های ورودی موجود در سایت
  • میانگین زمان حضور کاربران در سایت
  • تعداد صفحاتی که هر کاربر از سایت بازدید کرده است
  • ورودی از موتورهای جستجو
  • تحلیل سئوی سایت
  • تحلیل کلمه کلیدی که این هشدار را به شما میدهد تا در انتخاب کلمه کلیدی مناسب دقت کنید.
کشف رقبای جدید برای بقای بیشتر با استفاده از الکسا
یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از سایت الکسا، علاوه بر اینکه نحوه ی عملکرد سایت شما را برایتان مشخص می دارد این است که با وجود آن شما می توانید رقبایی برای سایت و حتی کسب و کار خود را بیابید که تا اون روز حتی اطلاع نداشتید این سایت ها و بیرینس ها وجود دارند! چه چیزی بهتر از این است اگر شما هم کمی بیزینسی تر به قضیه نگاه کنید، حتما می دانید که موفقیت شما تنها به عملکرد و اقدامات شما بستگی ندارد بلکه به رقبایتان نیز وابسته است و بی توجهی به این رقبا می تواند عواقب ناخوشی برای شما داشته باشد. یادمان باشد که همیشه باید بزرگتر از خود بی اندیشیم تا بتوانیم در کسب و کارمان موفق باشیم.


الکسا چیست ؟

 

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,430
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
حرف و حدیث های پشت الکسا
برخی ها بر این باورند که رتبه ای که الکسا به سایت ها می دهد درست نیست و اعتباری بر آن نیست. حالا می خواهیم برای شما روشن کنیم که این سایت با این قدرت، چرا نتوانسته این افراد را راضی نگه دارد؟ جریان از این قرار است که همانطور که قبلا گفتیم در ابتدای امر الکسا تنها یک نوار ابزار بود که شما آن را بر روی مرورگر خود نصب می کردید، اما کم کم این نقص ها رفع شدند و الکسا توانست به صورت دقیق تر عمل کند و روز به روز پیشرفته تر شد و به مرور زمان جامع آماری خود را گسترش داد و به تحلیل هر چه دقیق تر سایت ها پرداخت. یادمان باشد اگر یک بچه ۱ساله به تنهایی نتواند بیش از ۵ قدم بردارد دلیل نمی شود که همان فرد در ۲۰ سالگی بزرگترین دونده ی دنیا نشود!

راه کارهایی برای افزایش رتبه الکسا
برای اینکه بتوانید رتبه ی الکسای سایت خود را ارتقا دهید لازم است تا بر قسمت هایی از سایت خود تمرکز کنید که در ادامه به مهم ترین این قسمت ها اشاره خواهیم کرد:

  • شناخت نیاز های کاربر
  • تولید محتوای مناسب
  • طراحی کاربرپسند
  • استفاده از بک لینک ها
  • حضور در شبکه های اجتماعی
  • استفاده از تبلیغات ( تبلیغاتی مانند گوگل ادز )
  • تحلیل و بررسی عملکرد رقبا
اهمیت افزایش ترافیک در رتبه ی الکسای سایت شما
می دانیم که میزان ترافیکی که به صورت روزانه وارد سایت شما می شود ملاکی است که متناسب با آن برای سایت شما رتبه ای توسط الکسا در نظر گرفته می شود در نتیجه انجام راه کارهایی که بتواند سبب افزایش ترافیک سایت شود، می تواند برای شما مفید باشد. راه کار های زیر می تواند در این راستا شما را به نتایجی عالی نزدیک کند:

  • تولید محتوایی که در آن صد در صد نیاز کاربر در نظر گرفته شده باشد و تمامی فاکتور های سئو در آن رعایت شده باشد و برای کاربر جذاب باشد
  • فعالیت در فضاهای مجازی و هدایت به بازدید از سایت
  • انتشار رپورتاژ در سایت های دیگر و هدایت کاربران به صفحات وب سایت شما
  • گوگل ادز و بهره گیری از تبلیغات کلیکی (این نوع تبلیغات دارای هزینه می باشد اما سایت شما را در معرض دید کاربران بیشتری قرار می دهد)


الکسا چیست ؟

 

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,430
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
تاکید ما در خصوص تولید محتوای مفید در راستای افزایش رتبه ی الکسا
بازهم می رسیم به همان باور درست و قدیمی” محتوا پادشاه است ” که تا به حال ده ها بار در مقالات آموزشی خود آن را تکرا کردیم و احتمالا ده ها بار دیگر هم آن را تکرار کنیم. هیچ کاربری از تلف کردن وقت خود در یک سایت رضایت نخواهد داشت و انتظار دارد تا پاسخ خود از وقت گذاشتن در سایت شما، در کوتاه ترین زمان و به بهترین نحو دریافت کند پس نیاز است تا تمرکز بیشتری بر این قسمت داشته باشید و محتوای خود را متناسب با فاکتور هایی که گوگل برای ما معلوم داشته است تولید کنیم. لازم به ذکر است که تولید محتوا تنها به محتوای متنی منحصر نمی شود و تولید محتوا در قالب عکس، فیلم، پادکست، اینفوگرافی و … نیز می تواند سبب رضایت کاربر و جلب توجه شود.


ایا برای اطلاع از وضعیت سایتم باید هزینه ای پرداخت کنم ؟
امروزه ابزار ها و سایت های آنالیزی متنوعی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن به راحتی عملکرد سایت خود را از لحاظ مختلف مورد تحلیل قرار دهید. اما تنها برخی از آنها به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت و در برخی از سایت ها و ابزار ها تنها استفاده کردن بخشی از آنها می تواند برای شما رایگان باشد و برای استفاده از تمامی قسمت ها نیاز است تا هزینه هایی را پرداخت کنید. اما سایت الکسا به صورت کاملا رایگان در اختیاز شما قرار دارد و شما به راحتی می توانید علاوه بر سایت خود سایت های دیگر را تجزیه و تحلیل کنید و این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را بعد از مطلع شدن از اینکه الکسا چیست، درگیر خواهد کرد.

کلام آخر و نتیجه گیری به زبان ساده در خصوص اهمیت رتبه ی الکسا
حس رقابت طلبی انسان از آغاز بشریت بوده و امروز هم هست و در آینده هم خواهد بود، از داستان و یا افسانه و یا حقیقت هابیل و قابلیل گرفته تا رقابت های کارمندان در محل کار برای ارتقای شغلی، کودکان برای جلب توجه والدین، عروس ها برای جلب رضایت مادر شوهر، با جناق ها برای اثبات ماشین نبودن ژیان، دانشجویان برای نمره ی بیشتر، سایت ها برای فروش بیشتر، اینفلوانسر ها برای جذب فالور بیشتر و … همه و همه نشان از این دارد که برای بقا باید جنگید و برای هوشمندانه جنگیدن نیاز است تا رقبا را بشناسید و از نقاط ضعف آنها بهره گرفته و به نقاط قوت خود بیافزایید. سایت شما باید هم راستا با عملکرد رقبایتان باشد.


الکسا چیست ؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا