خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*Ghazale*

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/8/18
ارسال ها
1,639
امتیاز واکنش
12,844
امتیاز
373
سن
20
محل سکونت
Ahvaz
زمان حضور
8 روز 23 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
قطعه Swan Lake Act II No. 10 شاهکار چایکوفسکی



Swan Lake Act 2 No. 10 (دریاچه قو) شاهکار بی‌مانند موسیقی (چایکوفسکی)


Swan Lake یا دریاچه قو، اُپوس ۲۰ یکی از مشهورترین موسیقی‌های باله جهان اثری از پیوتر ایلیچ چایکوفسکی آهنگ‌ساز برجسته روس است. این باله نخستین بار در سال ۱۸۷۷در تالار بولشوی (Bolshoi Theatre) مسکو به اجرا درآمد. داستان این باله درباره‌ی عشق یک شاهزاده جوان به نام زیگفرید و شاهدختی به نام اودِت است که که توسط جادوگری به نام وان روثبارت طلسم شده است. جادوگر اودِت و ندیمه‌گانش را به قو تبدیل کرده و آن‌ها تنها شب هنگام می‌توانند به شکل انسانی خود بازگردند. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این شاهکار داستان دریاچه قو دراینجا بخوانید.

Swan Lake Act 2 No. 10 (دریاچه قو) شاهکار بی‌مانند موسیقی (چایکوفسکی)
داستان زیبای دریاچه قو را فراموش نکنید!
باله دریاچه قو مدت زمانی بیش از دو ساعت دارد اما در این نوشته قطعه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که تمام دنیا این باله و چایکوفسکی را با آن می‌شناسند، انسان هر کجای که دنیا که باشد بلافاصله که این شاهکار را می‌شنود به یاد باله، موسیقی کلاسیک، چایکوفسکی و تالار بلشوی می‌افتد. من هیچ وقت شک نداشته‌ام که برترین قطعات تاریخ موسیقی را می‌توانم در موسیقی کلاسیک پیدا کنم و برای من این قطعه از دریاچه قو جز برترین قطعات موسیقی است که در زندگی خودم شنیده‌ام، شاید بهترین توصیف برای آن “عظمت و شکوه موسیقی” باشد. Swan Lake Act 2 No. 10 Scène: Moderato جز یکی از جادوهای هنر موسیقی است. این نهایت و سقف تاثیرگذاری موسیقی نمایشی است، نمی‌توانید در یک تالار بنشینید و زمانی که نوبت به این قطعه و صحنه آن می‌رسد توجه خودتان را صحنه نمایش معطوف نکنید.

Swan Lake Act 2 No. 10 دریاچه قو شاهکار بی‌مانند موسیقی از چایکوفسکی
شیطان وارد می‌شود! اوجی که در تاریخ موسیقی کم‌نظیر است و مو به تن سیخ می‌کند.


این همان موسیقی است که با آن داستان شاهزاده ما در کنار دریاچه قو شروع در یک شب مهتابی آغاز می‌شود، اینجاست که قوها برای اولین بار در نمایش پدیدار می‌شوند و این اولین جادوی دریاچه قو است. در کنار این حس شکوه موسیقی از جنس موسیقی می‌توانید تشخیص بدهید که نیروی پلیدی و شرارت هم در این ماجرا دخیل است، مخصوصاً در آن بخش حجمه‌ی باورنکردنی سی مینور را می‌شنویم تقریباً مطمئن هستیم که شیطان هم به زودی سر و کله‌اش پیدا می‌شود. بعد از شنیدن این شاهکار جاودان تنها در ذهن خود می‌گویید مگر می‌شود؟ این همه جلال و شکوه در یک قطعه موسیقی!؟

قبل از نوشتن در مورد این قطعه مطمئن بودم که نمی‌توانم در حد خودم هم آن طور که باید شکوه و زیبایی آن را توصیف کنم، اصلاً کلمات زیبایی بی حد این شاهکار به کار نمی‌آیند فقط باید شنید و لـ*ـذت برد. باله دریاچه قو یکی از آثار بزرگ و برجسته‌ی هنر در طول تاریخ است که نباید لـ*ـذت تماشا و شنیدن آن را از دست بدهید. لینک ویدئو کامل و رسمی این باله را که توسط وارنر کلاسیکس در یوتیوب قرار گرفته، در پایین نوشته قابل دسترس است. در آینده سعی می‌کنم قطعات فوق العاده دیگر این باله را معرفی کنم.

Swan Lake Act 2 No. 10 دریاچه قو شاهکار بی‌مانند موسیقی از چایکوفسکی
وصف لـ*ـذت تماشای دریاچه قو آن هم در بولشوی بسیار سخت است!


عنوان: Tchaikovsky: Swan Lake, Op. 20, Act 2: No. 10, Scène: Moderato
هنرمند: (سازننده: پیوتر ایلیچ چایکوفسکی) (اجرا: آندره پره‌وین)
آلبوم: Tchaikovsky: Swan Lake
ژانر: کلاسیک
سال تولید: 1876 (2007)
فرمت: MP3
کیفیت: ۳۲۰kbps
مدت زمان: 00:02:46

کیفیت:۳۲۰

دریاچه ی قو


دانلود آهنگ دریاچه قو

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا