خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
اینترنت جهانی استارلینک (Starlink) پروژه‌ای عظیم بوده که توسط میلیاردر جنجالی، ایلان ماسک هدایت می‌شود؛ اخیرا این نابغه دنیای فناوری اطلاعات مهمی را در این رابـ*ـطه به اشتراک گذاشته است.


تازه‌ترین اقدامات برای عملی کردن پروژه شگفت‌انگیز اینترنت جهانی استارلینک (Starlink) در روزهای گذشته عملی شدند. سرمایه‌دار و نابغه دنیای فناوری، ایلان ماسک (Elon Musk)، مجری این طرح بوده و همان‌طور که از اسم پروژه می‌توان فهمید، قرار بر این خواهد بود که از طریق ارسال تعداد بسیار زیادی ماهواره به فضا، تمامی مردم جهان از پوشش اینترنت برخوردار شوند. اخیرا هم ماسک جزئیات هیجان‌انگیزی را مورد پروژه استارلینک منتشر کرده است. در بررسی این خبر با ما همراه باشید.

در ۲۲ آوریل تعداد ۶۰ ماهواره جدید به مجموعه ماهواره‌هایی که کمپانی هوافضای ایلان ماسک، اسپیس ایکس (SpaceX)، به فضا فرستاده بود، اضافه شد. انتشار این خبر جنجال زیادی به پا کرد و علاقه‌مندان پرسیدند که چه زمانی برنامه استارلینک به فاز بهره‌برداری خواهد رسید.

تا پیش از این گفته شده بود که ماسک قصد دارد اینترنت جهانی استارلینک را در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کند، اما در فردای پرتاب جدیدترین ماهواره‌ها به فضا، این سرمایه‌دار بزرگ در توییتی برنامه زمانی فازهای اولیه پروژه را به علاقه‌مندان اعلام کرد.

برنامه استارلینک اسپیس ایکس به کمک تعداد زیادی ماهواره کوچک و جم و جور که برای ساکنان زمین پوشش اینترنتی فراهم می‌کنند، عملی خواهد شد؛ علاوه بر نقاط کور کره زمین، در مناطقی که سرعت اینترنت پایین بوده و یا سرویس دهنده محلی مبلغ زیادی برای پوشش اینترنت دریافت می‌کند، ماهواره جهانی اسپیس ایکس راه چاره‌ای برای اتصال به اقیانوس بی‌پایان اینترنت خواهد بود.

جزئیات پروژه اینترنت جهانی استارلینک

مدتی پیش مدیران اسپیس ایکس اعلام کرده بودند که با رسیدن تعداد ماهواره‌های موجود در مدار به عدد ۴۰۰، اولین مراحل بهره‌برداری از اینترنت جهانی استارلینک شروع می‌شود؛ پرتاب ۶۰ ماهواره جدید در ۲۲ آوریل، تعداد تجهیزات معلق پروژه که در مدار سیاره قرار دارند را به ۴۲۰ رساند و به همین دلیل، زمزمه‌ها در مورد فاز عملیاتی استارلینک آغاز شد. البته لازم به ذکر است که به صورت کلی، برنامه اینترنت سراسری ایلان ماسک نیازمند قرار گیری ۱۲ هزار ماهواره کوچک در مدار زمین خواهد بود.

همان‌طور که در تصویر بالا از توییت ایلان ماسک، یک روز پس از پرتاب تازه‌ترین ماهواره‌های استارلینک می‌بینیم، اسپیس ایکس قصد دارد تا یک فاز ابتدایی (بتا) را به شکل خصوصی تا سه ماه آینده عملی کند و فاز بتای عمومی هم تا شش ماه دیگر وارد مرحله کاربردی خواهد شد؛ این مراحل از عرض‌های جغرافیایی بالا یا همان مناطق نزدیک‌تر به قطب‌های زمین شروع می‌شوند.

البته پروژه اینترنت جهانی استارلینک با مخالفت‌هایی هم رو به رو شده و اکثر منتقدان بحث آلودگی نوری و اختلالات ایجاد شده در تحقیقات ستاره شناسی را به عنوان یکی از آثار مخرب فرستادن این حجم از ماهواره‌های کوچک به فضا مورد توجه قرار داده‌اند. مدتی پیش هم ستاره ‌شناسی در حساب توییتری‌اش با انتشار تصویری از آلودگی نوری ناشی از عبور زنجیره ماهواره‌های استارلینک، توجه بسیاری را به این موضوع جلب کرد. ایلان ماسک به تازگی در یک توییت به بحث آلودگی نوری برنامه اینترنت سراسری پرداخته و اعلام کرده که در مراحل آینده تلاش بر این خواهد بود که امکان مشاهده تجهیزات معلق در آسمان کاهش یابد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


تازه‌ترین جزئیات از برنامه شگفت‌انگیز اینترنت جهانی استارلینک

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا