خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
سرعت، دقت، تمرکز. شما همیشه با این فرمول سه گانه و بسیار موثر مواجه هستید. این فرمول نه تنها در آموزش ریدینگ و یا مطالعه و خواندن کتاب های مختلف به شما کمک می کند بلکه می تواند حافظه شما و یا به عبارتی دیگر نوع یادگیری شما را نیز متحول سازد.


حتما تا کنون با افرادی مواجه شده اید که با وجود تلاش و کوشش فراوانی که در راه یادگیری زبان انگلیسی به خرج می دهند ولی در عمل نمی توانند به دلیل مشکلاتی که در این مسیر با آن روبرو می شوند به اهداف خود دست پیدا کنند. این اهداف می تواند از یادگیری مکالمات ساده تا متن های تخصصی و مقالات مرتبط با حوزه های آموزشی مختلف را در برگیرد.

از همین رو کارشناسان و محققان راه های مختلفی را به منظور تقویت توان مطالعه و به اصطلاح روش های خوانداری در زبان آموزان پیشنهاد می کنند. شما می توانید همزمان با استفاده از متدهایی که ما در این مطلب به شما ارائه می دهیم به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کنید.


بهینه سازی و بهبود روش های مطالعه در کنار تقویت جنبه های مختلف آموزش ریدینگ می تواند نقش اساسی و انکار ناپذیری را در دستیابی شما به اهدافتان ایفا نماید.



آموزش ریدینگ (reading) به سادگی

ما در این مطلب سعی کرده ایم تا ضمن آموزش ریدینگ راه هایی را که از هر نظر برای شما تازگی دارند پیشنهاد کنیم که می توانند موفقیت شما را تا حدود زیادی در این زمینه تضمین نمایند.

به همین دلیل از شما میخواهیم در صورتی که تمایل دارید تا در خصوص این روش ها و تکنیک های به خاطر سپاری مطالب و نیز متدهای نوین آموزش ریدینگ آشنا شوید تا انتها در این سفر کوتاه ما را همراهی نمایید. قطعا همراهی شما می تواند به نتایج ثمر بخشی در این زمینه منجر شود.


حرفه ای نباشید ولی حرفه ای بخوانید

حتما لازم نیست ساعتها تمرین کنید تا بتوانید از طریق آموزش ریدینگ با روش های نامتعارف به یک جادوگر کلمات یا حافظه ی برتر در بین سایرین تبدیل شوید. بپذیرید شما هم یک آدم معمولی با حافظه معمولی هستید.

در صورتی که سطح توقعاتتان را پایین بیاورید می توانید راحت تر با قضیه کنار بیایید. از خودتان انتظار نداشته باشید که یک شب راه صد سال را بپیمایید. زمانی که پذیرفتید تواناییهای شما مانند بقیه افراد طبیعی است می توانید با متدهای یادگیری ریدینگ نیز راحتتر کنار بیایید.

به عبارت دیگر مخاطب ما در این مطلب افراد نخبه و نوابغ نیستند. در واقع هدف ما آموزش ریدینگ به افراد معمولی مثل خودمان یا شما است هر چند شاید نوابغ هم از همان ابتدا استعدادهایشان ناشناخته باقی مانده است ولی کار ما چیز دیگری است و اصولا هدف ما از ارائه این مطلب آشنایی افراد بسیار معمولی با آموزش ریدینگ می باشد.

در ادامه این مطلب سعی کرده ایم تا ۵ راه حل طلایی و شگفت انگیز را به منظور تقویت و بهبود مطالعه شما عزیزان گردآوری نموده و در اختیارتان قرار دهیم. شما می توانید بعد از مطالعه این مطلب و یادگیری روش ها و آموزش ریدینگ از این ۵ راه متفاوت نتایج آن را به وضوح مشاهده نمایید.

از ما می پرسید چطور و از چه راهی؟ کاری ندارد با ما باشید تا خودتان قادر باشید به پرسشهای تان در این زمینه پاسخ دهید.


تقویت و آموزش ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، -ZAℍЯმ-، Mohadeseh.f و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین روش ها ی آموزش ریدینگ؛ متدهای پنج گانه آموزشی و شگفت انگیز!

اصولا مطالعه اگر هدفمند انجام گیرد و در کنار آن قواعد و ضوابطی که در این زمینه باید رعایت شود در نظر گرفته شود می تواند منتج به نتایج درخشانی برای شما گردد. خواندن کتاب های زبان اصلی که در اینجا منظور ما کتاب های انگلیسی است و می تواند از کتاب های آموزشی تا رمان ها و سایر متن ها را نیز در بر گیرد قطعا صیقل دهنده ذهن و حافظه شما به منظور یادگیری سریع این زبان محبوب و پرطرفدار می باشد.

هر چند فراموش نکنید که مطالعه در یادگیری ریدینگ به تنهایی نمی تواند کارساز باشد بلکه لازم است تا سایر مهارت های زبان آموزی نیز در این زمینه در نظر گرفته شده و مراعات شوند.

به عنوان مثال آشنایی با اصطلاحات و واژگان جدید و نیز تکنیک های خواندن با صدای بلند همچنین تمرکز بر نوع نگارش موضوع و محتوای مورد نظرتان می تواند آمادگی شما را برای پذیرش سایر جنبه ها و مهارت های زبان انگلیسی حفظ کند.

در واقع آموزش ریدینگ از راه هایی که ما به شما پیشنهاد می کنیم بدین معنی است که می توانید پایه های علمی خودتان و معرفت کلی خودتان را نسبت به زبان انگلیسی بهبود بخشید.

تقویت ریدینگ می تواند محدوده داشته ها و دانسته هایتان را وسعت بخشیده و همچنین عمق و ژرفای بیشتری به آن ببخشد و این در یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یکی از ابزارهای مشترک ارتباطی در جهان کنونی تاثیر شگرفی را بر جای می گذارد.

اجازه بدهید قبل از پرداختن به روش های مطالعه و آموزش ریدینگ ابتدا سه قانون اصلی و کلی را در این زمینه با هم مرور کنیم. این سه قانون می تواند به نوعی هسته اصلی آموزش ریدینگ محسوب شود که روش های مطالعه ما و مهارت های خوانداری ما را از این نظر پوشش می دهد.


تقویت و آموزش ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، -ZAℍЯმ-، Mohadeseh.f و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱- از روش تدریجی و لاک پشتی به منظور مطالعه کتاب های زبان انگلیسی استفاده کنید

زمانی که شما به مطالعه می پردازید یقینا بخش بزرگی از سطرها، پاراگراف ها، نوع تنظیم و چینش آنها یا قواعد نگارشی از قبیل کاما، نقطه، کاما بند و غیره را در نظر نمی گیرید بلکه صرفا روی خواندن تمرکز می کنید و این اصلا چیز خوبی نیست.

دقت کنید که شما در آموزش ریدینگ از این طریق باید در مرحله اول به آهستگی کلمات را بخوانید و صدای خودتان را باید در حین خواندن این کلمات بشنوید. در واقع صدای شما بسامد و آهنگ کلمات را به بخش شنیداری شما مخابره می کنید و از این طریق می توانید تسلط بیشتری بر روی نوع مطالعه و خواندن کتاب ها و سایر نوشته ها در زبان انگلیسی پیدا کنید.

به عنوان مثال می توانید از هر ۵ صفحه کتابی که مطالعه می کنید روزانه ۲ تا صفحه را با صدای بلند و به روش لاک پشتی یعنی شمرده شمرده و کلمه به کلمه با صدای بلند بخوانید. حالا با دقت بیشتری می توانید تمام جزئیات نوشته را از نظر بگذرانید.

در واقع پاراگراف به پاراگراف مواردی را که در مطلب پیش رویتان موجود است مشاهده کنید. دقت کنید که قواعد دستوری و استدلالات یا توجیهات هر یک از مطالب ارائه شده چه چیزهایی می تواند باشد. هر چند شاید در ظاهر برای اولین بار کمی برایتان دشوار باشد ولی شروع رویایی و استارت زیبایی برای تقویت ریدینگ می تواند به شمار بیاید.

اگر شما بتوانید این کار را انجام دهید گرچه با سرعت بسیار کمی کار را آغاز کرده اید ولی در نهایت در می یابید که بسیار سریعتر از دیگران مهارت های زبان آموزی خودتان را در این زمینه تقویت کرده اید. اثر بخشی روند یادگیری از این طریق که بسیار کند و با تانی انجام می پذیرد از نظر علمی به اثبات رسیده و می تواند از سایر روش هایی که فرد را در ابتدا به نوعی شتابزده وارد روند آموزش Reading و جنبه های مطالعه می کند موفقیت بیشتری را برای شما در پی داشته باشد.

بهرت است اینطور بگوییم که تاثیر این جنبه از آموزش ریدینگ یک پیام مشخص برای شما دارد و آن تمرکز بیشتر است. در واقع صرف زمان بیشتر برای آموزش ریدینگ از این طریق که می توان ان را نوعی کندی تعمدی در مطالعه نیز نامید تاثیر مستقیمی در آن بر جا می گذارد.

در این زمینه به نقل قول جان مدینا یکی از متخصصان و کارشناسان برجسته در زمینه مطالعات و تاثیر آن و همچنین مدیر و موسس دو پژوهشکده برجسته در زمینه مطالعات بر روی مغز و حافظه می پردازیم که در کتاب خود صراحتا به این نکته اشاره می کند و اینطور اظهار نظر می کند:

((هر قدر مغز تمرکز بیشتری روی کلمات داشته و با آنها آشنا شود به همان اندازه کلمات بیشتری را به نوعی کدگذاری یا رمزنگاری کرده و در نتیجه زودتر به حافظه شما سپرده می شوند. البته فرقی نمی کند که شما یک کودک پیش دبستانی باشید یا این که در سطح کارشناسی ارشد تحصیل می کنید در صورتی که حوصله و دقت کافی را به خرج دهید این رویه در آموزش ریدینگ برای همه یکسان است و نتایج مشابهی را نیز در پی خواهد داشت)).

از روش تدریجی و لاک پشتی به منظور مطالعه کتاب های زبان انگلیسی استفاده کنید


تقویت و آموزش ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۲-به منظور دستیابی و از نتایج آموزش ریدینگ اثر بخش، مطالعات تان را با مواردی شروع کنید که منطبق با استعدادها و نیازهای تان باشد

سعی کنید مطالعه شما هدفدار باشد. یعنی اگر در صدد موفقیت در یک رشته خاصی هستید حتما منبع ها و کتاب های مرجع در این زمینه را مطالعه کنید. در این صورت بهتر و بیشتر با اصطلاحات و واژگان کلیدی در این حوزه تخصصی آشنا خواهید شد. مثلا اگر قصد دارید در زمینه ادبیات انگلیسی کار کنید سعی کنید تا خواندن آثار کلاسیک ادبیات انگلیسی را به منظور تقویت آموزش ریدینگ و مطالعه در دستور کار خود قرار دهید.

در این شرایط واژگان ادبی بیشتر به ذهن شما سپرده شده و می توانند در موقع لزوم به شما در این زمینه یاری برسانند. پیشنهاد می کنیم از چیزهای ساده و سطحی شروع کنید. به عنوان مثال خواندن موضوع مورد علاقه شما در روزنامه می تواند شروع خوبی برای شما باشد.

اگر قصد داشته باشید تا جنبه های تقویت Reading خودتان را تقویت کنید دنبال بهانه نباشید چرا که حتی مطالب ورزشی یک روزنامه هم می توانند در بهبود توان مطالعه و به ذهن سپاری شما موثر باشند.

حتی مطالب سرگرم کننده هم می تواند به شما یاری برساند مشروط بر این که به قصد مطالعه و آشنایی با کلمات باشد و صرفا بر محتوای خنده دار آن تمرکز نکنید. دقت داشته باشید اگر مواردی که مطالعه می کنید با ذوق و سلیقه شما همخوانی نداشته باشد از همان گام نخست آنها را رها می کنید و در نتیجه مطالعه شما و نیز فرایند یادگیری شما در همین مرحله متوقف می شود.

به خاطر داشته باشید زمانی که وارد این روند و جریان آموزش ریدینگ شدید باید دامنه مطالعات خودتان را نیز همزمان وسعت بخشیده و گسترده تر کنید. سعی کنید از مطالعه و درک مستقیم کلمات و اصطلاحات استفاده کنید و در نتیجه احاطه و اشراف بیشتری بر مطالب خواهید داشت. قطعا این مطالب برای شما مفید واقع خواهند شد.


تقویت و آموزش ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳-به طور مرتب و برنامه ریزی شده مطالعه کنید

یکی از موارد بسیار مهمی که در آموزش ریدینگ و درک مطلب به آن پرداخته می شود در نظر گرفتن این نکته است که بهتر است همواره و به صورت روزانه وقت کافی را برای مطالعه و آموزش ریدینگ اختصاص دهید.

حتی اگر زمان در نظر گرفته شده برای این کار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باشد در صورت تکرار و تداوم این روند می توانید آن را به یک عادت زیبا و موثر تبدیل کنید که از نتایج آن حیرت زده خواهید شد. در صورتی که با مشغله زیادی به طور روزانه درگیر هستید و فکر می کنید نمی توانید به مطالعه بپردازید کار را همان موقع شروع کنید.

در واقع مطالعه یک فعالیت ذهنی به شمار می رود که مستلزم داشتن انرژی و توان فوق العاده ای نیم باشد بنابراین به سادگی می توانید این کار را با برنامه ریزی و در جریان شبانه روز به انجام برسانید.


آموزش ریدینگ درک مطلب از طریق متدهای پنج گانه طلایی

در این بخش از مطلب سعی می کنیم تا شما را با اصول و اسلوب های پنج گانه ای آشنا سازیم که شاید کمتر به آنها پرداخته شده است. توصیه می کنیم تا به دقت این متدهای پنج گانه را مطالعه کنید و به کار بگیرید. مطمئنا پس از پایان یافتن این مطلب متوجه خواهید شد که یادگیری Reading و درک مطلب زبان انگلیسی چندان هم که فکر می کردید کار شاق و امر دشواری نیست.

در واقع این روش ها کلید ورود شما به دنیایی سرشار از موفقیت است. بنابراین بستگی به خودتان دارد که تا چه اندازه به این اسلوب ها و قواعد پایبند باشید.


تقویت و آموزش ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱- بخوانید تا تکلیفتان با قواعد دستوری و گرامر زبان انگلیسی مشخص شود

همانطور که اشاره کردیم مطالعه آثار زبان انگلیسی موجب می شود تا زمینه های یادگیری و تقویت گرامر نیز فراهم شود. هر چند ممکن است این قواعد و قوانین افراد مبتدی را دچار تردید کند. ولی قطعا مطالعه یکی از موثرترین روش ها و متدهای آموزش ریدینگ برای فهم و درک گرامر به شمار می رود.

به عنوان مثال حروف اضافه ای مانند at، in و on به تنهایی می توانند شکل های مختلفی را در جملات به خود گرفته و معانی را تغییر دهند. این کلمات کافی است تا افراد نو آموز به محض دیدن آنها دچار رعب و وحشت شوند.

در بسیاری از دوره ها و کلاس های زبان انگلیسی که به منظور تقویت مهارت گرامر برگزار می شود از روش مطالعه به منظور یادگیری و درک این مطلب استفاده می شود بنابراین روش چندان عجیب و غریبی نبوده فقط کمی تمرکز و تسلط شما را می طلبد .

شما با مطالعه مداوم یاد می گیرید که به طور طبیعی کدام یک از حروف اضافه باید در ابتدای جمله قرار گرفته یا در جاهای دیگری به کار گرفته شوند. مثلا با کاربردهای ترکیبات و عباراتی از قبیل remind آشنا می شوید که به طور طبیعی و در ادامه با حرف اضافه of می آید یا کلمه prevent با حرف اضافه from می آید.

همچنین کلماتی مانند dream با about و یا of می آید و نمونه های متعدد دیگری که در این زمینه مطرح می شوند. البته این بدین معنی نیست که شما برای آموزش ریدینگ فقط باید توجه و دقت خود را بر روی مطالعه معطوف کنید بلکه لازم است تا همزمان به مطالعه کتاب های مرجع و منبع های درسی و آموزش گرامر نیز بپردازید.

خواندن مطالب به زبان انگلیسی همچنین می تواند شما را با کاربردهای علائم نگارشی نیز بیشتر آشنا سازد از قبیل نقطه و یا کاما و … .

بخوانید تا تکلیفتان با قواعد دستوری و گرامر زبان انگلیسی مشخص شود.


تقویت و آموزش ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۲– آموزش ریدینگ زبان انگلیسی از راه مطالعه آثار به زبان انگلیسی و افزایش دایره لغات و واژگان

یکی دیگر از روش هایی که آموزش ریدینگ شما و موفقیت آن را سرعت می دهد مطالعه کتاب ها و به خصوص آثار داستانی با زبان اصلی است. شما می توانید ضمن مطالعه هر یک از کلمات را یاد گرفته و در صورتی که با آن کلمه آشنا نیستید یا برای نخستین بار است که با آن مواجه می شوید و از کاربردهای آن در جملات مختلف اطلاعی ندارید زیر آن کلمه را با مداد قرمز خط بکشید.

قطعا می توانید با مرور این کلمات و یادگیری معانی درست آنها دایره واژگان خودتان را نیز گسترده تر کنید. پس از هر بار مطالعه می توانید به فرهنگ لغات مربوطه مراجعه کنید. بهترین دیکشنری یا فرهنگ لغت هایی که ما به شما در این زمینه پیشنهاد می دهیم عبارتند از:

فرهنگ لغت آکسفورد
فرهنگ لغت انگلیسی کمبریج

بعضی شاید ترجیح دهند که فقط با استفاده از معنی واژه ها با کاربردهای آن آشنا شوند ولی زمانی که قرار باشد این روند بدون مثال های مشخصی انجام شود چندان موثر نخواهد بود بنابراین توصیه می کنیم حتما در این زمینه مثال هایی را که در این لغت نامه ها برای این کلمات آورده شده است توجه کنید تا کلمه یا واژه مورد نظر به نوعی در ذهن شما نهادینه شده و ثبت شود.

به شکل زیر که برگرفته از فرهنگ آکسفورد برای کلمه temerity یا جسارت و شجاعت است دقت کنید تا با این مورد بیشتر آشنا شوید.

بعد از قرار گرفتن کلمات در جاهای مختلف جملات بیندیشید که آیا این کلمه می تواند برای شما بار معنایی خاصی را ایجاد کند و اصولا آیا کاربرد این واژه در آن نقطه خاص می تواند موثر باشد. این نوع تمرینات می تواند به خودی خود تواناییهای شما را در یادگیری و حفظ واژگان جدید زبان انگلیسی تقویت کند.



واژگان خود را به تدریج افزایش داده و تعداد حروف آنها را بیشتر کنید

واژه آموزی و آموزش ریدینگ از طریق زبان آموزی را از کلمات ساده شروع کنید و به کلمات بلندتر که از لحاظ تعداد حروف بیشتر هستند افزایش دهید. شما می توانید این کلمات را در فضای باز و با صدای بلند برای خودتان تکرار کنید و در جملاتی که می سازید مورد استفاده قرار دهید.

طی تحقیقات انجام گرفته که ۱۰ کودک را در خانواده های انگلیسی زبان مورد آزمایش قرار داده است نتایج زیر به دست آمده است: کودکانی که به طور طبیعی شروع به یادگیری و آموزش ریدینگ کرده اند توانسته اند ۲۰۰۰۰ واژه را فرا بگیرند در حالی که کودکانی که در سن ۴ سالگی شروع به آموزش کرده و دایره لغات خود را افزایش داده اند به مراتب و بیشتر از صدها کودک از گنجینه لغات ارزشمندی برخوردار هستند در حالی که افراد ۲۵ تا ۵۱۰ ساله که در این زمینه تلاش چندانی به خرج نداده اند فقط به طور معمول توانسته اند ۴۰ تا ۵۰ کلمه را در سال به لغات خود اضافه کنند که به منفعل بودن آنها در این زمینه بستگی دارد.


تقویت و آموزش ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳-آموزش ریدینگ از طریق خواندن کلمات با صدای بلند

یکی دیگر از روش هایی که می تواند توجه و تمرکز شما را افزایش دهد آموزش ریدینگ با بهره گیری از اوج صدا و تواناییهای گفتاری شما در مطالعه می باشد. بدین معنی که شما باید مطالب و واژگان را به منظور تسلط و تقویت بیان به طور کامل ادا نموده و از این طریق قطعا ضمن وا/زه افزایی بر گنجینه لغاتتان قادر خواهید بود تا تغییرات زیر را آموزش ریدینگ از طریق گفتار و بیان به دست آورید:

۱-این کار صدای شما را شفاف و واضح تر خواهد کرد و شما را قادر خواهد کرد تا با تنالیته ی واقعی کلمات آشنا در آموزش ریدینگ شوید.

۲-در این نوع تکنیک در آموزش ریدینگ تلفظ و نوع ادای کلمات را به طور صحیح یاد می گیرید و با وزن و آهنگ واژگان بیشتر آشنا خواهید شد.

۳-خواندن و تلفظ کلمات می تواند مکث کردن و یا بریده بریده تلفظ کردن بعضی واژگان را به شما یاد می دهد. این مورد در آموزش ریدینگ از طریق حروف و علائم نگارشی از قبیل نقطه و نقطه چین یا کاما و… مشخص می شود.

نکته:
شما می توانید به منظور بهره گیری بیشتر از این نوع تکنیک در آموزش ریدینگ از یک جلسه ۵ دقیقه ای در طول هفته شروع کنید و به تدریج آن را به دو جلسه و بیشتر افزایش دهید و می توانید همزمان دقایق آن را نیز افزایش دهید.


تقویت و آموزش ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 4 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۴-آموزش ریدینگ و تقویت نوشتار

یکی دیگر از جنبه های آموزش ریدینگ در صورتی که کاربردی و اصولی صورت گیرد به صورت موفقیت و تسلط در نگارش زبان انگلیسی بروز پیدا خواهد کرد. استیون کینگ یکی از مشهورترین نویسندگان آمریکایی در این زمینه نقل قول معروفی دارد که می گوید: اگر شما وقت کافی برای مطالعه ندارید بنابراین برای نوشتن نیز وقت کافی نخواهید داشت.

از همین رو توصیه شده است تا همزمان با آموزش ریدینگ جنبه های نگارشی خودمان را با دقت و تمرکز بیشتر در مطالب و متن هایی که مطالعه می کنیم افزایش داده و تقویت کنیم.

تسلط بر نوشتار ارتباط مستقیمی با سطح معلومات و میزان مطالعه ما دارد بنابراین ترکیب درست کلمات و نیز کاربرد و تکنیک های متنوع و دقیق نویسندگان در نگارش آثار در زبان انگلیسی به ما تا حدود زیادی در این زمینه کمک می کند. در واقع ذهن شما با مطالعه بیشتر و بیشتر جلا می باید و این یک اصل اساسی در آموزش ریدینگ به شمار می رود که اهمیت آن غیر قابل انکار است.


۵-مطالعه موجب تقویت هوش و توان ذهنی شما می شود

آموزش ریدینگ از طریق مطالعه همچنین می تواند موجب افزایش تواناییهای ذهنی شما شود. حتی اگر از بعضی مطالب خوشتان نمی آید مطمئن باشید که به مرور زمان و مطالعات بیشتر کم کم این روند برایتان بسیار دلنشین و مطلوب خواهد بود.

اگر در زندگی افراد موفق در سطح جهان نگاهی بیندازید در می یابید که این چهره های سرشناس همواره مطالعه را بخش لاینفک و جدایی ناپذیری از زندگیشان قلمداد کرده اند. بنابراین مطالعه را جدی بگیرید شاید شما هم به صف افراد معروفی مانند بیل گیتس، وارن بافت، مارک زاکربرگ و اپرا وینفری بپیوندید.

به طور خلاصه می توانیم بگوییم مطالعه شما را در ایده پردازی و نیز قرار گرفتن در روند انتخاب بهترین مسیرها قرار خواهد داد. بنابراین توصیه می کنیم آموزش ریدینگ را از هم اکنون با همیار زبان آغاز کنید.

مطالعه موجب تقویت هوش و توان ذهنی شما می شود


تقویت و آموزش ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 4 نفر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا