خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
رویداد پرتب و تاب کنکور؛ هر ساله به‌ویژه در آغاز سال، دغدغه مشترک بسیاری از خانواده‌های ایرانی است و اگر این رویداد با مسائل و مهمانان ناخوانده‌ای نظیر سیل یا کرونا نیز مواجه شود، خواه ناخواه زندگی داوطلبان و خانواده‌هایشان از حاشیه‌ها و گمانی زنی‌های پیرامون این آزمون مهم در امان نخواهد ماند.

به گزارش ایسنا، وقتی صحبت از کنکور می‌شود، همیشه یکی از بحث‌های داغ، استرس و نگرانی‌های ناشی از ماهیت این آزمون سرنوشت ساز و در پی آن قبولی یا عدم قبولی در رشته مورد نظر داوطلب و خانواده وی است؛ در واقع کنکور از گذشته‌های دور تاکنون ماهیت استرس زایی و نگرانی در خود دارد که این نگرانی در شرایط و زمان های مختلف تغییر ماهیت داده و با زمانه عو ض می‌شود زیرا زمانی صرف پذیرفته شدن در کنکور دغدغه اصلی داوطلبان بود، در یک مقطع، پذیرفته شدن در رشته دلخواه؛ اما طی سالیان اخیر که این نگرانی ها با مسائلی حاشیه‌ای ناشی از اتفاقات طبیعی، اجتماعی یا اقتصادی همراه شده، استرس‌ها و مشکلات و حواشی کنکور طبیعتا می‌تواند برای داوطلبان و همچنین خانواده هایی که ماه ها و یا بعضا سال ها برای عبور از سد یک آزمون سرمایه گذاری کرده‌اند، نتایجی بسیار مخرب و غیرقابل جبران در پی داشته باشد.

همان گونه که اشاره شد، بحث کنکور طی سال های اخیر با حاشیه های زیادی همراه بوده است به طوریکه این حاشیه ها با موضوع چالش برانگیز “حذف کنکور” و اظهار نظر های جدی مسئولان مختلف اعم از مسئولان قانون گذار و اجرایی پیرامون این امر شروع شد و طی دو سال اخیر نیز برگزارس کنکور تحت الشعاع اتفاقات طبیعی و اجتماعی کشور قرار گرفت به طوریکه در آغاز سال گذشته با وقوع سیل های مخرب در برخی استان های کشور، برگزاری یا تعویق زمان برگزاری کنکور به یکی از موضوعات داغ آموزش عالی کشور تبدیل شد و امسال نیز با توجه به شیوع کرونا ویروس در کشور و به تبع آن تعطیلی آموزش های حضوری دانشگاه ها و مدارس، همچنین تعویق زمان برگزاری تمامی آزمون های تابع دانشگاه های دو وزارت خانه علوم و بهداشت، مجدد حاشیه های پیرامون کنکور ۹۹ و میزان تاثیرپذیری آن از کرونا ویروس افزایش یافت و نگرانی‌های داوطلبان در خصوص حذف یا زمان برگزاری این آزمون دوچندان شد.

در همین رابـ*ـطه میر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در اظهارنظری اعلام کرد که تنها مبحثی که در جلسات پیش از عید و پس از آن به‌صورت مجازی و حضوری میان مسئولان و نمایندگان صورت گرفت و بحث سلامتی دانش‌آموزان بوده است. این مسئله به‌قدری مهم است که کنکور هم باید تحت‌الشعاع سلامتی دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی شرایط برای برگزاری کنکور فراهم نشد، در خصوص کنکور قانون وجود دارد و می‌توان بر اساس سوابق تحصیلی اختیارات لازم را به همه دانشگاه‌ها داد، بسیاری از کشورها پیشرفته دنیا به همین شیوه دانشجو می‌پذیرند؛ یعنی دانشجو سوابق خود را ارائه می‌دهد و بعد پذیرش می‌گیرد. آنچه که الآن اهمیت دارد سلامت فرزندان این کشور است و تا زمانی که سلامت آنان تضمین نشده کنکور یا هرگونه آزمونی که بخواهد تجمعی در آن ایجاد شود، قطعاً از سوی ستاد ملی کرونا مورد تأیید نخواهد بود.

میرزاده در خصوص پذیرش در رشته های پرمتقاضی در صورت حذف کنکور ۹۹ نیز گفت: هر دانشگاه برتر می‌تواند برای خودش یک شاخص‌هایی را تعریف کند. باید به دانشگاه‌ها اختیاراتی بدهیم و هر دانشگاهی بر اساس ظرفیتش دانشجو بپذیرد. نکته مهم‌تر این است که دانشگاه‌ها قبل از اینکه دانشجو پذیرش کنند باید نیاز جامعه را در نظر داشته باشند.

اگر چه سخنگوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پس از چند روز از مطرح کردن این بحث، اظهارنظر خود را صرفا یک پیشنهاد از سوی کمیسیون برای کنکور ۹۹ عنوان کرد اما همچنان گمانه زنی ها نگرانی های ناشی از حذف یا عدم حذف کنکور امسال در جامعه قوت گرفت و با وجود اینکه دکتر خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دومین نشست کارگروه ویژه آموزش کشورهای عضو یونسکو خاطرنشان کرد: کنکور ورودی دانشگاه‌ها در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طبق روال سال‌های قبل انجام می‌شود و در صورت لزوم با چند هفته تأخیر برگزار خواهد شد. اما این اظهار نظر صریح نیز نتوانست نگرانی ها پیرامون این را کاهش بدهد.

تا اینکه هفته گذشته یکصد و بیست و نهمین جلسه ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور با موضوع کنکور ۹۹ و با حضور تمامی مسئولان و تصمیم گیران این حوزه برگزار شد و با اعلام موضع گیری صریح و شفاف، بسیاری از ابهامات و نگرانی های این آزمون مهم و کلیدی آموزش عالی پاسخ داده شد.

دکتر منصور کبگانیان قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با اشاره به حساسیت و تأکید شورا بر رعایت سـ*ـیاست‌های مصوب ستاد نقشه جامع علمی کشور، کیفیت برگزاری امتحانات و آزمون سراسری، رعایت عدالت اجتماعی و اهمیت تعلیم و تربیت، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در فضای مجازی مطالب زیادی در خصوص تصمیم‎سازی‎ها در این حوزه‎ها منتشر می‎شود، از این رو جلسه با حضور وزرای مرتبط و مسئولین ذی‌ربط و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و در خصوص نحوه برگزاری آزمون نهایی مقطع متوسطه و آزمون سراسری بحث و تبادل نظر شد.

وی در مورد نحوه برگزاری کنکور سراسری سال جاری گفت: در این جلسه وزیر علوم، رئیس سازمان سنجش و پذیرش کشور(دبیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو) گزارش کاملی را در زمینه برگزاری کنکور ارائه کردند.

کبگانیان با اشاره به اینکه حداقل باید بین برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری 20 روز فاصله باشد، گفت: از نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور سراسری در سال جاری به صورت حضوری و با تاریخ منعطف بر اساس پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام وزیر علوم، بر اساس امکانات موجود و با همکاری دستگاه‌ها، امکان برگزاری آزمون سراسری در شرایط آرام و سالم منطبق بر پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا وجود دارد.

دبیر ستاد راهبری ستاد نقشه جامع علمی کشور با تأکید بر اینکه تاریخ برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری بستگی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا دارد، گفت: قطعاً در سال جاری این دو آزمون با رعایت تاریخ منعطف برگزار خواهد شد.

کنکور “حتما”برگزار می شود

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه گفت: با توجه به حضور همۀ نهادهای مسئول در ستاد راهبری اجرای نقشۀ جامع علمی کشور، مصوب شد تا کنکور با ملاحظه و در نظر گرفتن همۀ استاندارد و پروتکل های سلامت برگزار شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه جلسه ۱۲۸ ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور، بطور حتم کنکور سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد، منتهی زمان برگزاری منعطف و تابع امتحان سال ششم دبیرستان خواهد بود. لذا هر زمان که امتحان سال آخر متوسطه برگزار شد ۲۰ روز بعد کنکور سراسری برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری کنکور 99

در همین رابـ*ـطه دکتر ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور نیز که در جلسه نقشه جامع علمی کشور حضور داشت، تاکید کرد: در مورد آزمون سراسری طبق مصوبات، 20 روز بعد از پایان امتحانات سال ششم متوسطه یعنی کلاس 12 آزمون سراسری باید برگزار شود.

وی در ادامه افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، آزمون‌های کارشناسی‌ارشد، دکتری و دستیاری آموزش پزشکی در خرداد ماه برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: سناریوی مبتنی بر حذف فرآیندهای زمان‌بر آزمون سراسری، از جمله مواردی است که برای آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

اظهارنظرها در مورد آزمون سراسری به تشویش اذهان عمومی منجر نشود

دکتر خدایی گفت: این فرآیندها بعضاً مربوط به انتخاب رشته و آزمون‌های عملی در برخی رشته‌های هنری، تربیت بدنی و… است.

وی افزود: نباید اظهارنظرها در مورد آزمون سراسری به تشویش اذهان عمومی منجر شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: سازمان سنجش آموزش کشور با همۀ دستگاه‌های مسئول در زمینۀ آموزش و پرورش و آموزش عالی، هماهنگی کامل دارد.

به گزارش ایسنا، اگر چه مسئولان آموزش عالی طی سال های اخیر با اعلام آمار ۸۵ درصدی پذیرش دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی سعی در کم اهمیت کردن کنکور کرده و برای کاهش تبعات ناشی از استرس های این آزمون تلاش‌هایی انجام داده‌اند، اما باید توجه داشت که متقاضیان ورود به دانشگاه ها همچنان کنکور را گزینه اول انتخاب نحوه ورود به عرصه آموزش عالی قرار می دهند و سرنوشت خود منوط به حضور و موفقیت در کنکور می بینند.

بنابراین هر نوع اظهارنظر غیرکارشناسانه، متفاوت و حتی متناقض مسئولان ذی ربط در این رابـ*ـطه می تواند تبعات غیرقابل جبرانی را برای هزاران متقاضی این آزمون ایجاد کند، همچنین با توجه به تصمیم اخیر مسئولان مبنی بر برگزاری قطعی کنکور ۹۹ حتی با وجود ادامه دار بودن اپیدمی کرونا ویروس و محدودیت‌های ایجاد شده بخاطر آن، به نظر می رسد لازم است مسئولان هر چه سریعتر زمان دقیق برگزاری این آزمون سرنوشت ساز را تعیین کنند تا داوطلبان بیش از این سردر گم بین گمانه‌ها و احتمالات زمان برگزاری این آزمون مهم قرار نمانند.

انجمن رمان نویسی




آخرین جزییات برگزاری کنکور 99

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا