خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

VIDA VAHED

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/4/20
ارسال ها
134
امتیاز واکنش
1,915
امتیاز
163
محل سکونت
غرب
زمان حضور
18 روز 5 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
سراب روانسر در استان کرمانشاه

دریاچه با محیط سرسبز پیرامونش جایی عالی برای گشت و گذار است، هوای خوب و چشم اندازهای بی بدیل معمولا دریاچه ها را به جاذبه ای محبوب تبدیل کرده است. در کرمانشاه دریاچه کوچک و جذابی به اسم سراب روانسر است که با گردشگاه زیبای اطرافش، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. سراب روانسر بدون شک بهترین جاذبه ی این شهر است پس بگذارید درباره ی این جاذبه بیشتر حرف بزنیم. در ادامه الی گشت را همراهی کنید تا چشم اندازهای سراب روانسر را بیشتر توضیح دهیم.




سراب روانسر کرمانشاه






یکی از تماشایی ترین جاذبه های استان کرمانشاه سراب روانسر است، جاذبه ای در مرکز شهر که منشا اصلی رودخانه قره ‌سو است، رودی که از بزرگ‌ ترین و بلندترین رودخانه‌های استان کرمانشاه به شمار می رود. در اطراف این دریاچه چشم اندازهای جذابی هست که مخصوصا در روزهای تعطیل، گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. در اطراف این سراب چشم اندازهایی رویایی پنهان شده طبیعتی بکر و تماشایی با چشم اندازهای جذاب که لحظات خوشی را برای گردشگران به وجود می آورد. این سراب که در لیست آثار ملی ایران قرار دارد از کوهستان شاهو سرچشمه می گیرد.




جاذبه های گردشگری کرمانشاه





یکی از دیدنی ترین شهرهای استان کرمانشاه شهرستان روانسر است که جاذبه های زیادی را در خود جای داده و به دروازه اورامانات هم معروف است. قدمت زندگی در اطراف روانسر به عصر پارینه سنگی برمی گردد، شهری که در گذشته به نیکور معروف بود و با آب و هوای تقریبا گرم و مرطوب خود در دامنه کوهستان شاهو در ۵۵ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه جای دارد. بارش زیاد سالانه باعث شده تا این منطقه پرآب، سرسبز و البته محبوب گردشگران باشد. سراب روانسر در بین ۵۰ منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه قرار دارد و گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. محدوده گردشگری روانسر، منطقه ای جذاب و تماشایی ست و آنچه این منطقه را از جاهای دیگر متمایز کرده جاذبه‌های کوهستانی، پوشش گیاهی طبیعی و مصنوعی، ارتفاعات زیبا و مسیر کوهنوردی جذاب است. پارک کنار دریاچه موقعیت دسترسی خوبی دارد؛ برای تمام شهر تنها یک مسیر اصلی به چشم می خورد که محل عبور آن دقیقا از وسط آب و رودخانه است. از طریق این مسیر تمام نقاط شهر با هم مرتبط می شوند و در امتداد آن نواحی مسکونی شکل گرفته اند. نکته ی مثبت این منطقه در این است که رسیدن به همه ی بخش های شهر از طریق همین مسیر اصلی ممکن می شود اما نکته ی منفی اش در این است که ترافیک و آلودگی صوتی زیادی دارد.




جاذبه های دیدنی کرمانشاه





اطراف این منطقه گردشگری را از شمال به قبرستان تاریخی، از جنوب غرب به بازارچه مرزی شهرستان و از شرق، جنوب شرق و غرب به مناطق مسکونی منتهی می شود. ادامه ی دریاچه در سمت جنوب یک سیستم خطی را به وجود می آورد که ارتباط دهنده ی فضاها به صورت رشته ای تسلسلی است. این مجموعه شامل سه قسمت کوه، دریاچه، پارک و فضای سبز است که حیات همگی ان ها وابستگی زیادی به آب دارد. بدون شک عنصر کلیدی این منطقه آب است ماده ای که سرسبزی، حیات و جذابیت را برای این منطقه به ارمغان آورده و گردشگران زیادی را ساعت ها وادار به گشت و گذار می کند. این گردشگاه و طبیعت را بدون آب و دریاچه نمی توان تصور کرد عامل ایجاد لطافت هوا و آرامش منطقه همین دریاچه ای است که با ایجاد صدایی آرامش بخش طبیعتی رویایی را به وجود آورده و می توان برای استراحت چند ساعتی را به کنار آن نشست و غرق در آرامش طبیعت شد. در کنار دریاچه، طبیعت سرسبز هم نقش زیادی در جذابیت اینجا دارد در هر چهارفصل سال چمن کاری ها و پوشش سبز از اجزای جدایی ناپذیر این منطقه هستند. مطمئنا یکی از جذاب ترین قسمت های این طبیعت، بیدهای مجنون میان دریاچه است که منظره ای فراموش نشدنی را به نمایش گذاشته اند و خاطره ی بازدید از آن ها تا مدت ها از یادتان نمی رود.




سفر به کرمانشاه





به نظر خیلی از گردشگران سراب روانسر با چشم اندازهای بکر و به یادماندنی جذاب ترین جاذبه استان کرمانشاه است. روانسر آب و هوایی مطلوب دارد که گشت و گذار شما را بهشتی و رویایی تر می کند. در حاشیه سراب فضایی دلنشین هست مخصوص توقف گردشگران و لـ*ـذت بردن از چشم اندازهای اطراف. با توجه به بارندگی های کم سالیان اخیر، حجم آب دریاچه کاشته شده اما با این حال هنوز هم جذابیت های خاص خودش را دارد. در این گردشگاه امکانات تفریحی زیادی هست که در بین آن ها قایق سواری طرفداران زیادی دارد. البته بدون شک یکی از زیباترین تصاویر این منطقه، تماشای شنای پرندگان در چشمه است. اینجا حتی در شب هم جذاب است و دیدنی، و با ایجاد نورپردازی های جالب توجه آرامش آن حتی بیشتر از قبل هم می شود. سراب روانسر مهمترین جاذبه شهر است و تعداد زیادی از اهالی شهر اوقات فراغت و روزهای تعطیل خود را در کنار این دریاچه می گذرانند. گردشگرانی هم که از دیگر شهرها به حوالی این دریاچه سفر می کنند بازدید از این منطقه را در لیست برنامه های خود قرار می دهند. شهرستان روانسر در ۵۷ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه جاذبه های زیادی را در خود جای داده که از میان آن ها می توان به غار طولانی قوری قلعه، تپه موسایی و مناطق جذاب شبانکاره اشاره کرد اما بدون شک در میان جاذبه های این شهر، سراب روانسر چیز دیگری ست جاذبه ای بهشتی که با آب و هوای خوب و مناظر دلفریب پذیرای گردشگران زیادی است.


سراب روانسر از جاذبه های گردشگری كرمانشاه

 
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا