خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

shadi_army

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/4/20
ارسال ها
18
امتیاز واکنش
224
امتیاز
103
سن
25
محل سکونت
بام ایران
زمان حضور
23 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
رمان ۹۸ | دانلود رمان جدید
رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی
چرا اشخاص هدف گذاری نمی کنند؟

⚜زندگی کردن بدون هدف شبیه رانندگی در مه غلیظ است. موتور اتومبیلتان هرقدر قوی و قدرتمند باشد، شما به آرامی رانندگی می کنید، مردد هستید و حتی روی جاده صاف حرکت به جلو اندک دارید. با تصمیم گیری درباره هدفهایتان، که بلافاصله از بین می رود و شما در موقعیتی قرار می گیرید که از توانمندیهای خود استفاده کنید.

️ داشتن هدفهای روشن و شفاف به شما امکان می دهد پابر پدال گاز زندگی خود بفشارید و شتابان در راستای تحقق بخشیدن به خواسته هایتان به حرکت درآیید.
‌اگر هدف جوی حالت خود به خود و اتوماتیک داشته باشد، چرا تنها شمار اندکی از مردم هدفهای روشن، مکتوب و قابل اندازه گیری دارند؟ این یکی از بزرگ ترین اسرار زندگی است. به اعتقاد اکثر روانشناسان مردم به چهار دلیل هدف گذاری نمی کنند.

️ فکر می کنند هدف گذاری مهم نیست.

نخست، اغلب اشخاص به اهمیت هدف گذاری واقف نیستند. اگر شما در خانه ای بزرگ شوید که کسی هدفی را دنبال نمی کند و یا با کسانی معاشرت کنید که درباره هدف هرگز بحث نمی شود و یا کسی برای آن بها و ارزشی قائل نیست، شما در شرایطی بزرگ می شوید و به بلوغ می رسید که نمی دانید هدف گذاری بیش از هر عامل دیگری در موفقیت زندگی شما سهم دارد.

به اطراف خود نگاه کنید. چند نفر از افراد خانواده و یا دوستان شما به هدفهایشان معتقدند؟

⏫ راه آن را نمی دانند.

علت دوم نداشتن هدف این است که اشخاص اصولا نمی دانند چگونه باید هدف گذاری کنند. از آن بدتر، خیلی ها فکر می کنند که دارای هدف هستند و حال آنکه آنها در نهایت چند میل و رؤیا دارند. مثلا می خواهند خوشبخت شوند، پول زیادی درآورند و یا زندگی خانوادگی خوبی داشته باشند.
اما اینها ابدا هدف نیستند.

اینها صرفا خیال و رؤیا هستند که همه آنها را دارند. اما هدف با آرزو و میل تفاوت دارد. هدف روشن، مکتوب و خاص است. می توان آن را به سادگی و سهولت به کسی توضیح داد. می توانید آن را اندازه بگیرید و می توانید بفهمید که آیا به این هدف رسیده یا نرسیده اید.

♦کاملا امکان پذیر است که از یک دانشگاه برجسته مدرک تحصیلی بگیرید و با این حال حتی یک ساعت کسی درباره هدف برایتان حرف نزده باشد. انگار کسانی که محتوای درس مدارس و دانشگاهها را می نویسند به کلی از اهمیت هدف گذاری بی اطلاعند و نمی دانند برای دسترسی به موفقیتهای آتی تا چه اندازه به آن احتیاج است. و البته اگر قرار باشد قبل از رسیدن به بلوغ هیچ اطلاعی از نقش مهم هدف گذاری نداشته باشید، نمی دانید درهر کاری که می کنید این هدف گذاری چه سهم عمده ای ایفا می کند.

ترس از شکست خوردن دارند.

علت سومی که مردم هدف گذاری نمی کنند ترس از شکست است. شکست انسان را رنج می دهد. هم به لحاظ احساسی و هم مالی دردناک است. همه گهگاه شکست را تجربه کرده اند. هربار که شکست می خوریم با خودعهد می کنیم که دقیق تر باشیم و از شکست های آتی اجتناب کنیم. با این حال، اغلب مردم دچار اشتباه می شوند، هدفی در زندگی برای خود درنظر نمی گیرند و درنتیجه موفقیتی نصیب آنها نمی شود.

⏬ ترس از رد شدن دارند.

↘چهارمین دلیلی که مردم هدف گذاری نمی کنند ترس از رد شدن است. اشخاص می ترسند اگر هدفی را تعیین کنند و موفق نشوند، دیگران از آنها انتقاد می کنند و به باد تمسخر می گیرند. به همین دلیل است که باید به هنگام هدف گذاری آن را محرمانه تلقی کنید.

⚫ با هیچ کسی درباره آن حرف نزنید. بگذارید دیگران موفقیتهای شما را ببینند، اما پیشاپیش به آنها حرفی نزنید. آنچه را که آنها از آن اطلاع ندارند، نمی تواند به شما آسیبی برساند.


هدف گذاری

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا