خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

shadi_army

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/4/20
ارسال ها
18
امتیاز واکنش
224
امتیاز
103
سن
25
محل سکونت
بام ایران
زمان حضور
23 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
خواص مواد
محققان مزیت‌های بیشماری را برای استفاده از غذاهای سالم و مقوی و تاثیر آن‌ها بر سلامت و زندگی‌ ما انسان‌ها عنوان می کنند. غذاهایی که اگر در رژیم غذایی روزانه گنجانده شوند می توانند علاوه بر افزایش طول عمر و کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، تاثیرات مثبتی را در شادابی و درخشندگی پوست نیز داشته باشند.

اگر شما نیز به دنبال داشتن پوستی زیبا و بدون چین و چروک هستید پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشد چرا که قصد داریم غذاهایی را به شما معرفی کنیم که مورد تایید و نتیجه تحقیقات گسترده محققان هستند و مصرف آن‌ها به تمامی افراد توصیه می شود.


1. هویج

هویج از جمله مواد غذایی سرشار از بتاکاروتن محسوب می شود که در رشد و ترمیم بافت‌های پوستی بسیار موثر است. همچنین، ویتامین A هویج موجب محافظت از پوست در برابر اشعه‌های زیان آور خورشید می شود.

2. روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان یکی از مهم‌ترین روغن‌های گیاهی برای شادابی پوست محسوب می شود. این روغن سرشار از اسیدهای چرب سالمیست که موجب جوان شدن پوست خواهد شد. همچنین، حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان پلی فنول است که از آثار مخرب رادیکال‌های آزاد بر پوست جلوگیری کرده و موجب نرم شدن آن خواهد شد.

3. شکلات تلخ

اگر پوست شادابی می خواهید، می بایست مصرف شکلات تلخ را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. فلاونول موجود در شکلات تلخ موجب جذب بهتر آب توسط پوست شده و از شل شدن آن نیز جلوگیری می کند. محققان مصرف شکلات‌های تلخی با درصد کاکوئوی بالای 70 درصد را توصیه می کنند.

4. ماست

ماست حاوی مقادیر زیادی از ویتامین A و اسیدوفیلوس است که هر دو نقش تعیین کننده ای را در محافظت از پوست در برابر تاثیرات مخرب اشعه فرابنفش ایفا می کنند.اسیدوفیلوس نوعی از باکتری محسوب می شود که موجب تقویت عملکرد روده و همچنین افزایش سلامت پوست می شود.

5. چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی آکسیدان EGCD است که فواید بیشماری برای بدن انسان دارد که از جمله آن‌ها می توان به کاهش ابتلا به سرطان پوست، جلوگیری از بروز التهابات و مبارزه با قرمزی پوست اشاره کرد. همچنین این آنتی اکسیدان، موجب تقویت جریان گردش خون و در نتیجه اکسیژن رسانی بهتر به پوست می شود.

6. گردو

گردو به عنوان منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا-3 شناخته می شود که می تواند نرمی و شادابی پوست را برای آن‌هایی که با روی باز از این ماده غذایی استقبال می‌کنند به ارمغان بیاورد. همچنین گردو، حاوی مقدار زیادی مس است که موجب افزایش تولید کلاژن می شود.

7. انار

انار در میان محققان از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و لقب سلطان آنتی اکسیدان‌ها را به آن می دهند. از خواص انار می توان به جلوگیری از بروز التهاب، مبارزه با رادیکال‌های آزاد و تنظیم کنندگی خون‌رسانی به پوست اشاره کرد.

8. سویا

پروتئین و مواد معدنی که سویا در دل خود جای داده است می تواند پوستی متفاوت و روشن را برایتان به ارمغان بیاورد. این ماده غذایی از اختلالات هیپرپیگمانتاسیون جلوگیری می کند و ایزوفلاون موجود در آن موجب نرم شدن و انعطاف پذیری هر چه بیشتر پوست شده و از درهم شکستگی کلاژن‌ها جلوگیری می کند.

9. فلفل

مصرف فلفل دلمه در طول روز از چین و چروک بر روی پوست بویژه در اطراف چشم جلوگیری می کند و آنتی اکسیدان‌های موجود در این ماده غذایی از پیر شدن پوست نیز جلوگیری می کند.


10. گوجه فرنگی

این ماده غذایی پرخاصیت، جدای از ویتامین C که تقریباً هر کسی گوجه را با این ویتامین می شناسد، منبعی غنی از لیکوپن است. این آنتی اکسیدان می تواند همانند سدی از پوست شما در برابر اشعه فرابنفش محافظت کند و در نتیجه از خشکی، چروک و آفتاب‌سوختگی‌های احتمالی جلوگیری کند.

11. کدو تنبل

کدو تنبل حاوی مقادیر بالایی از ویتامین‌های A، C و E است که علاوه بر خاصیت جوان‌سازی پوست، موجب تمیز شدن و در نتیجه روشن‌تر شدن آن نیز می شود. این ماده غذیی همچنین حاوی موادیست که می تواند از افتادگی و خشکی آن جلوگیری کند.

12. اسفناج

اصلی‌ترین مواد موجود در اسفناج ویتامین‌های A و C هستند. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم این دو ویتامین تاثیر بسزایی در نرمی و شادابی پوست دارند و از پیر شدن زودهنگام آن جلوگیری می کنند. مصرف اسفناج می تواند رطوبت مورد نیاز برای پوست را تامین کند و مانع از چین و چروک بر روی آن می شود.

13. لوبیا

لوبیا حاوی مقادیر زیادی از ویتامین و پروتئین است که موجب درخشندگی هرچه بیشتر پوست و البته سم زدایی در بدن می شود.


خواص مواد برای پوست

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Ghazaleh.A
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا