خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Niaz.kh

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/3/20
ارسال ها
138
امتیاز واکنش
1,276
امتیاز
213
محل سکونت
|عمق تخیلات|
زمان حضور
7 روز 14 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
زیبایی شگفت انگیز جاهای دیدنی خلخال

خلخال شهر کوهستانی اردبیل است که زیبایی‌های طبیعی‌اش در میان گردشگران حرفه‌ای معروف است. این شهر در جنوبی‌ترین بخش استان اردبیل قرار دارد و همسایه‌ی زنجان به حساب می‌آید. به دلیل این موقعیت جغرافیایی هم آب و هوای منحصر به فردی دارد و هم فرهنگی میانه از استان اردبیل و استان زنجان را می‌توانید در آن ببینید. به همین دلیل بازدید از این شهر شما را با فرهنگ جدید و متنوعی آشنا می‌کند.
بازدید از رویایی‌ترین طبیعت ایران
از تعریف جاهای دیدنی خلخال همین بس که ۸۵ درصد از سهم جنگل استان اردبیل را در خود جای داده است. دیدن همین بخش از شهر کافی است تا تجربه‌ای سبز از خلخال داشته باشید. اما دیدنی‌های این شهر تنها به جنگل‌ها محدود نمی‌شوند. پیمودن هر قدم در این بخش از استان اردبیل با دیدن جاذبه‌ای همراه است و همین عامل آن را به یک شهر توریستی و شگفت انگیز تبدیل کرده است.
جاده گردشگری اسالم به خلخال
اسالم به خلخال ، جاده افسانه ایران در پاییز
اسالم به خلخال ، جاده افسانه ایران در پاییز
خلخال از شرق با استان گیلان هم مرز است. عجیب نیست که طبیعت در میان این دو مرز به زیبایی خود را به نمایش گذاشته است. جاده اسالم به خلخال تنها یک راه ارتباطی میان دو شهر نیست. از ابتدای مسیر تا انتهای آن مسیری سبز و زیبا در انتظار شماست. این مسیر ۷۰ کیلومتری جاذبه‌ای است که بسیاری از گردشگران برای دیدن آن به خلخال سفر می‌کنند. اگر در زمان سفر به این جاده فرصت کافی داشتید، راه‌های فرعی را پیش بگیرید تا دشت‌های سراسر گل که دیدن آن به رویا شبیه است را ببینید.
در سفرزون بخوانید
سوغات خوش آب و رنگ خلخال
پس از بازدید از جاهای دیدنی خلخال، دست خالی از سفر بازنگردید. از شمال تا جنوب اردبیل سوغات متفاوت و طبیعی را می‌توانید خریداری کنید. خلخال هم از این قاعده مستثنی نیست. مهم‌ترین محصول این شهر عسل طبیعی است که به دلیل دشت‌های گل منطقه، طعم بی نظیری دارد.
جاهای دیدنی خلخال

هنگام قدم زدن در شهر زیبای خلخال باغ‌های گردوی وسیعی را در منطقه خواهید دید. این چشم انداز به شما ثابت می‌کند که هرگز نباید از گردوی خلخال به سادگی بگذرید.
محصولاتی مانند جوراب و شال پشمی ، قالیچه و گلیم از صنایع دستی منطقه است که رنگ روستا را به شما هدیه می‌دهد.
#تالار_گردشگری_ایران


جاهای دیدنی شهرستان خلخال

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

Niaz.kh

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/3/20
ارسال ها
138
امتیاز واکنش
1,276
امتیاز
213
محل سکونت
|عمق تخیلات|
زمان حضور
7 روز 14 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
دریاچه نئور ، وسیع‌ترین دریاچه اردبیل



نئور دریاچه‌ای مرزی میان دو استان اردبیل و گیلان است که می‌توان آن را بهشت جاهای دیدنی اردبیل خواند. اگر هـ*ـوس دیدن دریاچه‌ی طبیعی وسیع ، کمپینگ ، ماهیگیری و عکاسی در طبیعت بکر آن را دارید، این دریاچه بهترین پیشنهاد سفری به شماست. فاصله‌ی این منطقه با شهر خلخال حدود ۹۰ کیلومتر است. با این وجود خلخال را بدون دیدن دریاچه نئور ترک نکنید.

جاهای دیدنی خلخال
دشت اطراف دریاچه نئور
نئور در حقیقت از دو دریاچه به وسعت ۴۰ هکتار تشکیل شده است. اما در فصل بهار و با سرریز شدن آب رودها به آن، این دو دریاچه به هم می‌پیوندند و تصویری بکر از آن را به نمایش می‌گذارند. علاوه‌بر آن در فصل تابستان می‌توانید در دامنه‌های اطراف دریاچه، زندگی عشایری را ببینید و از جنب و جوش زیبای کوچ نشینان منطقه لـ*ـذت ببرید. به دلیل اکوسیستم منحصر به فرد، این منطقه چند سالی است که تحت حفاظت سازمان محیط زیست درآمده است.



منطقه ازناو ، دهکده‌ی گردشگری خلخال

جاهای دیدنی خلخال
منطقه گردشگری ازناو
طبیعت زیبای ازناو در سال‌های اخیر باعث شد تا منطقه‌ایی تفریحی برای استراحت مسافران، تفریح گردشگران و تفرج اهالی شهر در نظر گرفته شود. منطقه گردشگری ازناو از جاهای دیدنی خلخال است که تلفیقی از چشم انداز کوه، جنگل و رودخانه را به شما ارائه می‌دهد. ازناو دارای امکاناتی مانند رستوران، آلاچیق، زمین بازی و باغ‌های زیبا برای کمپینگ است. شرایط زیستی مناسب در این منطقه باعث شده تا پرندگان مهاجر بسیاری را در اطراف دریاچه ازناو ببینید.

رودخانه قزل اوزن ، رودخانه پر آب اردبیل

رود قزل اوزن
اردبیل به دلیل داشتن کوهستان‌های بسیار، رودهای زیادی دارد. اما مهم‌ترین و پر آب‌ترین رود منطقه، رودخانه قزل اوزن است. بیشترین مصرف آب رودخانه برای کشاورزی منطقه است. حجم آب رودخانه در فصل زمستان، بهار و اوایل تابستان در بالاترین سطح خود است. پیک نیک در کنار این رودخانه را فراموش نکنید.


جاهای دیدنی شهرستان خلخال

 
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

Niaz.kh

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/3/20
ارسال ها
138
امتیاز واکنش
1,276
امتیاز
213
محل سکونت
|عمق تخیلات|
زمان حضور
7 روز 14 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
تفرجگاه اندبیل ، تپه‌های سبز رویایی
جاهای دیدنی خلخال
تفرجگاه اندبیل | جاهای دیدنی خلخال
برای دیدن بهشت شهرستان خلخال لازم نیست از مرکز شهر خیلی دور شوید. تفرجگاه اندبیل در ۵ کیلومتری شرقی شهر قرار گرفته و در شمار بکرترین جاهای دیدنی خلخال است. به محض رسیدن به انتهای جاده، تپه‌های سبز و رویایی پیش چشمان شما نمایان می‌شود. این تپه در هر فصلی از سال می‌تواند زیبایی خود را به رخ بکشد؛ بهار با سبزی بی کران ، تابستان با میوه‌های جنگلی و منحصر به فرد ، پاییز با رقص رنگ‌ها و برگ‌ها و زمستان با سفیدی یک‌دست برف.
در حوالی این منطقه روستای اندبیل قرار گرفته که در سال‌های اخیر به عنوان منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری شناخته شده است. با مردم مهمان نواز روستا معاشرت کنید و از خرید محصولات روستایی آن‌ها لـ*ـذت ببرید.
روستای کزج ، ماسوله اردبیل
روستاگردی یکی از پیشنهادهایی است که در سفر نباید از دست دهید. شهرت این روستا به دلیل خانه‌‌های پلکانی آن است. به همین جهت به این منطقه ماسوله‌ی ایران هم می‌گویند. اهمیت طبیعی روستای کزج به قدری است که آن را جزو ده روستای برتر گردشگری می‌دانند. شغل مردم روستا کشاورزی و دامپروری است. اینجا درست منطقه‌ای است که می‌توانید بهترین لبنیات را از محلی‌ها خریداری کنید.
آبگرم کوثر ، تفریح با رنگ سلامتی

جاهای دیدنی خلخال

ممکن نیست به اردبیل سفر کنید وآب‌تنی در آبگرم‌های این منطقه به سرتان نزند. هرچند سرعین را مرکز مهم آبگرم اردبیل می‌دانند، اما شهرهای دیگر استان نیز از این نعمت بی بهره نیستند. آبگرم کوثر در ۲۲ کیلومتری شمال شهر خلخال پذیرای گردشگران است. این آبگرم خاصیت درمانی بسیاری دارد و می‌تواند لحظات تفریحی منحصر به فردی برایتان بسازد.
ردپای تاریخ در جاهای دیدنی خلخال
گشت و گذار در طبیعت خلخال تمامی ندارد. اما این شهر قدمت تاریخی هم داشته است. به دلیل همین موقعیت جغرافیایی از گذشته مورد توجه پادشاهان بوده و تفرجگاهی برای سران شمرده می‌شد.
حمام نصر، بنای قاجاری شهر سبز
در زمان قاجار و به دلیل تامین نیازهای اهالی شهر در زمان قحطی ساخته شد و به سبک دیگر حمام‌های تاریخی دارای بخش‌های متفاوتی مانند سربینه، گرمخانه، هشتی و ورودی است. حمام تاریخی نصر چند سالی است که تغییر کاربری داده و موزه‌ی تاریخی شهر به حساب می‌آید. در این موزه اشیای به دست آمده از کاوش‌های باستانی مانند گوشواره‌های طلایی ساسانی، اشیاء سفالی نقش دار متعلق به سه هزار سال پیش، مجسمه گاو کوهان‌دار با بیش از چهار هزار سال قدمت و همچنین نسخه های خطی صحیفه سجادیه و قرآن کریم دیده می‌شود که قدمت آن‌ها به قرن سیزدهم هجری بازمی‌گردد. نقاشی‌های این حمام بسیار مشهور است.:shyb:
پل پردلیس ، بازمانده‌ای نیمه کاره از دوران صفوی

جاهای دیدنی خلخال
پل پردلیس
عبور و مرور از رودخانه‌ی پرآب قزل اوزن در گذشته باعث شد تا صفویان به فکر ساختن یک پل مرتفع بیفتند. این پل معبری میان راه کاروانی اردبیل- زنجان بود. پل پردلیس در بخش فیروزآباد قرار دارد و امروزه تنها قسمت‌های کمی از آن باقی مانده است.
#تالار_گردشگری_ایران


جاهای دیدنی شهرستان خلخال

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا