خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
طولانی ترین حیوان دنیا در استرالیا پیدا شد + ویدیو


طولانی ترین حیوان دنیا در اعماق آب‌های استرالیا کشف شده و بر اساس ویدیوهای منتشر شده، به نظر می‌رسد که این موجود تنها گوشه‌ای از شگفتی‌های اعماق اقیانوس‌ها باشد.

طولانی ترین حیوان دنیا موجودی آبزی در نزدیکی سواحل غربی کشور استرالیا بوده که در جریان اکتشافات اقیانوسی و جستجو اعماق آب‌ها در این منطقه پیدا شده است. در بررسی این کشف شگفت‌انگیز با ما همراه باشید.

این موجود عجیب و فوق‌العاده طولانی آبزی سیفونوفور آپولمی (siphonophore Apolemia) نام دارد و تخمین زده شده که طول آن در حدود ۴۶ متر است. محققان استرالیایی در جریان اکتشافات دریایی خود به اعماق آب‌های استرالیا رفتند و علاوه بر این جاندار عجیب و غریب، گونه‌های جانوری متنوع و شگفت‌انگیزی کشف کردند.

تحقیقات دانشمندان تحت نظر موسسه اقیانوسی اشمیت (Schmidt Ocean Institute) بود و گفته شده که در طول پروسه یک ماهه این اکتشافات اقیانوسی، ۳۰ گونه جانوری آبزی جدید کشف شده است؛ با این وجود سیفونوفور آپولمی در میان تمامی موجودات ریز و درش ثبت شده، از همه عجیب‌تر به نظر می‌رسد.

ویدیو

سیفونوفورها به صورت معمول بسیار بلند هستند و با ظاهر شفاف خود، در قسمت‌های مسطح کف اقیانوس‌ها شناور می‌شوند؛ برای جذب طعمه، این حیوانات نوعی درخشش خاص را به وجود می‌آورند و حرکت سیفونوفور هم معمولا به شکل جهش و کشش است.

البته نکته جالب‌توجه اینجاست که طولانی ترین حیوان دنیا یک ارگانیسم واحد نبوده و در عوض، به صورت کلنی چند ارگانیسم وابسته و متصل به هم به وجود می‌آید؛ این ارگانیسم‌ها شامل جانورانی هستند که به گونه عروس دریایی و جانداران مشابه شباهت دارند و با شرکت در کلنی مورد نظر، یک سیفونوفور را تشکیل می‌دهند که نوعی ارگانیسم گروهی است. در این زندگی گروهی و جمعی وابسته به یکدیگر، هر قسمت از کلنی یک وظیفه را بر عهده می‌گیرد و در حالی که بخشی از جانداران زیرگروه مسئول به جلو راندن کل بدن هستند، ارگانیسم‌های جزئی دیگری مسئولیت تولیدمثل و یا هضم غذا را بر عهده دارند.

برای تولید مثل، سیفونوفورها نیازی به جاندار دیگری ندارند و به گونه‌ای، یک زنجیره گسترده از بدنه‌ای مخصوص را به وجود می‌آورند که از لحاظ ژنتیکی با جاندار مادر تطابق کامل دارد. با وجود درازی این موجود آبزی، قطر سیفونوفور تنها به اندازه قطر یک شلنگ معمولی بوده و حالت مارپیچی جاندار که در ویدیو بالا دیدیم به وضعیت تغذیه و تامین انرژی طولانی ترین حیوان دنیامربوط می‌شود.

طولانی ترین حیوان دنیا در استرالیا پیدا شد + ویدیو

از جانداران کشف شده در پروژه موسسه اقیانوسی اشمیت

دکتر نریدا ویلسون (Nerida Wilson)، سرپرست تیم تحقیقاتی این اکتشافات یک ماهه می‌گوید که برخلاف انتظار، رنج گسترده و فوق‌العاده متنوعی از حیوانات ناشناخته در جستجوها پیدا شد و او و همکارانش اصلا انتظار نداشتند که در ماموریتی برای افزایش سطح آگاهی در مورد جانداران آبزی، چنین اکتشافات حیرت‌انگیزی ثبت شوند.

طولانی ترین حیوان دنیا در استرالیا پیدا شد + ویدیو


به کمک کاوشگر دریایی “SuBastian” ویلسون و تیمش تعداد ۲۰ اکتشاف زیر آب که در کل ۱۸۱ ساعت طول کشید را انجام دادند و به عمق‌هایی بیشتر از عمق میانگین اقیانوس‌های جهان که ۴ کیلومتر اندازه‌گیری شده، رسیدند. نکته جالب‌توجه در مورد تحقیقات این تیم مربوط به دسترسی سایر پژوهشگران حوزه اقیانوسی به اطلاعات جمع‌آوری ‌شده، بدون پرداخت هزینه بوده و از طرف دیگر ویلسون و همکارانش اعلام کرده‌اند که در آینده تمامی داده‌های به دست آمده در تحقیقات را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند.

انجمن رمان نویسی


طولانی ترین حیوان دنیا در استرالیا پیدا شد + ویدیو

 
  • تشکر
  • پوکر
Reactions: نسترن، Leyla و niloofar.H
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا