خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
1587052096160.png

مقایسه وان پلاس ۸ پرو – OnePlus 8 Pro با گلکسی اس ۲۰ پلاس و اولترا سامسونگ نشان داد با وجود قیمت کمتر، قابلیت‌های تقریبا مشابهی دارد.

گوشی وان پلاس ۸ پرو به ویژگی‌های منحصربه‌فردی مجهز شده و رقیبی جدی در بازار موبایل سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. از جمله اصلی‌ترین رقبای آن، پرچمداران جدید بزرگترین گوشی‌ساز دنیا یعنی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۲۰ پلاس به شمار می‌روند.

مقایسه وان پلاس ۸ پرو با پرچمداران سامسونگ

این مقایسه به قسمت‌های مختلفی تقسیم شده است. در ادامه گوشی های جدید Samsung و OnePlus را از نظر طراحی، نمایشگر، دوربین و مشخصات سخت افزاری با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

طراحی
  • وان پلاس ۸ پرو: ۱۶۵.۳ در ۷۴.۴ در ۸.۵ میلی‌متر، وزن ۱۹۹ گرم
  • سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس: ۱۶۱.۹ در ۷۳.۷ در ۷.۸ میلی‌متر، وزن ۱۸۶ گرم
  • سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا: ۱۶۶.۹ در ۷۶ در ۸.۸ میلی‌متر، وزن ۲۲۰ گرم
فریم بدنه هر سه گوشی از جنس فلز بوده و پنل پشتی با استفاده از شیشه محافظت می‌شود. تفاوت گجت اندرویدی تازه وارد وان پلاس، ارائه‌ای نسخه‌ای با پنل پشتی مات است، اما پشت گوشی گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ اولترا، در همه نسخه‌های آن‌ها، برق می‌زند.

در وسط لبه بالایی نمایشگر پرچمداران سامسونگ حفره‌ای برای قرارگیری دوربین سلفی ایجاد شده است. این حفره روی صفحه نمایش وان پلاس ۸ پرو نیز دیده می‌شود، با این تفاوت که در گوشه بالا و سمت چپ پنل قرار دارد.

ماژول دوربین اصلی گوشی OnePlus طراحی تمیز‌تری دارد. سنسورها به صورت عمودی کنار یکدیگر قرار گرفته و خود ماژول در میانه نیمه بالایی پنل پشتی واقع شده است. ماژول دوربین اصلی گوشی های گلکسی اس ۲۰ اولترا و پلاس مستطیلی بوده و در گوشه بالا و سمت چپ پنل پشتی قرار دارد.

مقایسه وان پلاس ۸ پرو با گلکسی اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا سامسونگ نشان داد هر سه مدل از استاندارد مقاومتی IP68 پشتیبانی کرده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و همچنین وارد آمدن فشار و شوک مقاومت خوبی دارند. از نظر وزن، گوشی OnePlus 8 Pro بین Galaxy S20 Plus و Galaxy S20 Ultra قرار می‌گیرد.

نمایشگر
  • وان پلاس ۸ پرو: ۶.۷۸ اینچی، رزولوشن کیو اچ‌دی پلاس، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
  • سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس: ۶.۷ اینچی، رزولوشن کیو اچ‌دی پلاس، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
  • سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا: ۶.۹ اینچی، رزولوشن کیو اچ‌دی پلاس، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
وان پلاس ۸ پرو به صفحه نمایش بزرگ ۶.۷۸ اینچی مجهز شده و رزولوشن و تراکم پیکسلی‌ آن به ترتیب کیو اچ‌دی پلاس و ۵۱۳ پی‌پی‌آی است. نسبت ابعاد تصویر ۱۹.۸:۹ بوده و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

رزولوشن نمایشگر گلکسی اس ۲۰ پلاس و اولترا با پرچمدار وان پلاس یکسان است، اما تراکم پیکسلی مدل پلاس به ۵۲۵ پی‌پی‌آی افزایش و برای مدل اولترا به ۵۱۱ پی‌پی‌آی کاهش پیدا می‌کند. از نظر اندازه، صفحه نمایش Galaxy S20 Plus و OnePlus 8 Pro تقریبا وضعیت مشابهی دارند. نسبت ابعاد تصویر پنل جلویی گوشی های سامسونگ ۲۰:۹ است.

دو گوشی Galaxy از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند، با این تفاوت که به منظور دستیابی به این رفرش ریت بالا، باید رزولوشن را به فول اچ‌دی کاهش بدهید. بررسی نمایشگر وان پلاس ۸ پرو نشان داد صفحه نمایش Fluid Displays آن اکنون بهترین پنل در دنیای اندروید محسوب می‌شود. این نمایشگر به لطف استفاده از چیپ اختصاصی Iris 5 می‌تواند رزولوشن و رفرش ریت را بر اساس نوع محتوا، کاملا پویا و خودکار تغییر بدهد.

پنل نمایشگر هر سه گوشی AMOLED بوده و به دست شرکت سامسونگ ساخته می‌شود. پشتیبانی از +HDR10 از دیگر ویژگی‌های مشترک آن‌ها است.

مقایسه دوربین گوشی وان پلاس ۸ پرو
  • وان پلاس ۸ پرو: سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عادی، ۸ مگاپیکسلی تله فوتو، ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید، ۵ مگاپیکسلی اخطار رنگ
  • سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس: ۱۲ مگاپیکسلی عادی، ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، DepthVision
  • سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا: ۱۰۸ مگاپیکسلی عادی، ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو، ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید، DepthVision
طبق مقایسه وان پلاس ۸ پرو با گلکسی اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا سامسونگ، اختلاف آن‌ها در دوربین به اوج می‌رسد.

دوربین گوشی جدید OnePlus چهارگانه بوده و دارای سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی با لنز عادی، ۸ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو، ۴۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و ۵ مگاپیکسلی از نوع اخطار رنگ است. فلاش ال ای دی دوگانه بوده و دوربین قادر به فیلم برداری HDR و زوم هیبریدی تا ۳x است. یکی از حالت‌های عکاسی جالب دوربین وان پلاس ۸ پرو، Smart Pet Capture محسوب می‌شود.

دوربین اصلی گلکسی اس ۲۰ پلاس همچنان چهارگانه است، با این تفاوت که رزولوشن سنسور اصلی به ۱۲ مگاپیکسل کاهش پیدا می‌کند. سنسور زیر لنز تله فوتو عکس‌هایی ۶۴ مگاپیکسلی و سنسور زیر لنز اولتراواید تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. چهارمین سنسور با نام Depth Vision، از نوع ToF بوده و در محاسبه فاصله دوربین تا اشیا کاربرد دارد.

دوربین قدرتمند سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا برگ برنده آن در بازار موبایل است. سنسور اصلی آن عکس‌هایی ۱۰۸ مگاپیکسلی گرفته و برای زوم اپتیکال، برخلاف دو مدل دیگر به جای لنز تله فوتو، از یک لنز پریسکوپی با سنسور دارای رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل استفاده می‌کند. زوم اپتیکال و هیبریدی این لنز به ترتیب ۴x و ۱۰x است. به لطف استفاده از سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، زوم دیجیتالی به ۱۰۰x می‌رسد! رزولوشن عکس‌های اولتراواید آن ۱۲ مگاپیکسل بوده و از یک سنسور DepthVision کمکی استفاده می‌کند.

مشخصات فنی
  • وان پلاس ۸ پرو: تراشه اسنپدراگون ۸۶۵، ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت داخلی
  • سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس: تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ / اگزینوس ۹۹۰، ۱۲ گیگابایت رم، ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت ظرفیت داخلی
  • سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا: تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ / اگزینوس ۹۹۰، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم، ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت ظرفیت داخلی
بر اساس مقایسه وان پلاس ۸ پرو با رقبای آن، هر سه گوشی پرچمدار سال ۲۰۲۰ بوده و در نتیجه از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ قدرت می‌گیرند. البته نسخه اسنپدراگون گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا مخصوص آمریکا بوده و این دو گوشی در دیگر نقاط دنیا، با تراشه اگزینوس ۹۹۰ عرضه می‌شوند. مقایسه نسخه اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی اس ۲۰ مشخص کرد چرا کاربران خارج از آمریکا از سامسونگ گله دارند!

وان پلاس ۸ پرو دارای دو نسخه است. نسخه پایه مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی و دومین نسخه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت داخلی عرضه می‌شود. این گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

حداقل حافظه رم پرچمداران سامسونگ ۱۲ گیگابایت است. برای مدل اولترا نسخه‌ای با ۱۶ گیگابایت رم نیز وجود دارد! بین نسخه‌هایی با ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی حق انتخاب دارید. گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا تا ۱ ترابایت از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.

ظرفیت باتری OnePlus 8 Pro برابر ۴۵۱۰ میلی‌آمپر ساعت است. ظرفیت باتری Galaxy S20 Plus و Galaxy S20 Ultra به ترتیب به ۴۵۰۰ و ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش پیدا می‌کند. هر سه از سیستم شارژر وایرلس پشتیبانی می‌کنند.

تفاوت گوشی رده بالای وان پلاس، ارائه توان خروجی باورنکردنی ۳۰ وات حین شارژ بدون سیم است! به این منظور باید به قیمت ۷۰ دلار، شارژر وایرلس ۳۰ واتی وان پلاس را خریداری کنید. ویژگی منحصربه‌فرد گوشی‌ های سری S سامسونگ، پشتیبانی از قابلیت شارژر وایرلس معکوس است.

نتیجه‌گیری
طبق این مقایسه وان پلاس ۸ پرو با رقیبانش از شرکت سامسونگ، گجت اندرویدی چینی بین دو گوشی گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا قرار می‌گیرد. با این حال قیمت تقریبا پایین‌تر از هر دوی آن‌ها داشته و از نظر هزینه، با گلکسی اس ۲۰ برابری می‌کند.

با وجود اختلاف در قیمت، این سه گوشی وجوه تشابه زیادی دارند. نمایشگر منحنی آن‌ها بزرگ بوده و از طراحی فلزی – شیشه‌ای بی‌نظیری بهره می‌برند.

برای کاربران گجت‌های پوشیدنی مثل ساعت هوشمند یا ایرباد، قابلیت شارژ بدون سیم معکوس گوشی های سامسونگ کاربرد زیادی داشته و آن‌ها را از همراه داشتن همیشه شارژر این وسایل بی‌نیاز می‌کند. از طرفی، در صورت اطمینان از نیاز به بیش از ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت داخلی، باید یکی از دو گوشی گلکسی اس ۲۰ پلاس و اولترا را خریداری کنید. کاربران دوست‌دار یک دوربین موبایل قدرتمند، بیشتر به خرید Galaxy S20 Ultra فکر می‌کنند.

انجمن رمان نویسی


مقایسه وان پلاس ۸ پرو با گلکسی اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا سامسونگ

 
  • تشکر
Reactions: Niloo. J
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا