خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
1587048527476.png

همراه مقایسه آیفون اس ای ۲۰۲۰ با آیفون ایکس آر و آیفون ۱۱ اپل (Apple iPhone SE 2020 vs iPhone XR vs iPhone 11)، می‌خواهیم بهترین گزینه را بین ۳ گوشی ارزان قیمت اپل در سال ۲۰۲۰ انتخاب کنیم.

ما مدت‌ها منتظر یک آیفون ارزان قیمت‌تر بودیم و حالا آن معرفی شده است. به عنوان یک جایگزین برای آیفون اس ای کهنه شده و آیفون ۸ که مدت طولانیست در بازار حضور دارد. این گوشی در واقع از چیپست قدرتبخش آیفون ۱۱،‌ در بدنه‌ی آیفون ۸ استفاده می‌کند. این می‌تواند بدان معنا باشد که شما برخی قابلیت‌های پرچمداران را در یک گوشی اقتصادی در اختیار داشته باشید. شارژ بی‌سیم و بدنه‌ی ضد آب، به علاوه دوربین تک لنزی از آیفون XR به ارث رسیده است. قلب تپنده‌ی آن نیز همان چیپست زیر قاب آیفون ۱۱ خواهد بود.

البته گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اپل گوشی اقتصادی جدید خودش را با نام آیفون ۹ عرضه می‌کند شنیده می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد تا دومین نسل آیفون SE با همین نام معرفی شود.

مقایسه آیفون اس ای ۲۰۲۰ با آیفون ۱۱ و آیفون XR
به هر ترتیب ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه آیفون اس ای ۲۰۲۰ با آیفون ایکس آر و آیفون ۱۱ اپل بپردازیم. گفتنیست که هر سه گوشی به آی او اس ۱۳ مجهز هستند و امسال آی او اس ۱۴ را نیز دریافت خواهند کرد.

طراحی
  • آیفون اس ای ۲۰۲۰: ۱۳۸.۴ در ۶۷.۳ در ۷.۳ میلی‌متر، وزن ۱۴۸ گرم
  • آیفون ایکس آر: ۱۵۰.۹ در ۷۵.۷ در ۸.۳ میلی‌متر، وزن ۱۹۴ گرم
  • آیفون ۱۱: ۱۵۰.۹ در ۷۵.۷ در ۸.۳ میلی‌متر، وزن ۱۹۴ گرم
شاید مهم‌ترین بخش در مقایسه آیفون اس ای ۲۰۲۰ با دو گوشی دیگر، طراحی آن‌ها باشد. نسل جدید آیفون SE بر پایه‌ی بدنه‌ی آیفون ۸ طراحی شده است. در حالی که زیر قاب خود امکانات آیفون XR و حتی قابلیت‌هایی پیشرفته‌تر از آن را ارائه می‌کند. این گوشی از اسکنر اثر انگشت تاچ - در مقایسه با سیستم تشخیص چهره‌ی فیس - در دو آیفون دیگر استفاده می‌:ند؛ بنابراین خبری از طراحی نمایشگر ناچ در آن نیست.

اما جالب توجه اینکه همانند دو مدل دیگر در برابر رطوبت و آب مقاوم است. هرچند اس ای دارای تأییدیه‌ی IP67 است که نسبت به تأییده‌ی IP68 در دو گوشی دیگر، مقاومت کمتری دارد. همچنین قاب پشتی شیشه‌ای روی آن بدان معناست که می‌توانید از شارژرهای بی‌سیم Qi استفاده کنید.

روی قاب جلویی این گوشی یک نمایشگر ۴.۷ اینچی حضور دارد. بنابراین اگر نمایشگر بزرگ‌تری را بخواهید، می‌توانید مدل XR را انتخاب کنید. آیفون ۸ در نسخه‌های طلاحیی، نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود، در حالی که مدل SE در رنگ‌های قرمز،‌ مشکی و سفید فروخته خواهد شد. مدل XR و ۱۱ در مقایسه با iPhone SE 2020 از رنگبندی متنوع‌تری برخوردارند.

مقایسه آیفون اس ای 2020 با آیفون ایکس آر و آیفون 11 اپل

iPhone XR

مقایسه نمایشگر
  • آیفون اس ای ۲ : ۴.۷ اینچ LCD، وضوح ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل
  • آیفون ایکس آر: ۶.۱ اینچ LCD، وضوح ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل
  • آیفون ۱۱: ۶.۱ اینچ LCD، وضوح ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل
هیچ یک از این مدل‌ها نظیر مدل‌های ۱۱ پرو، ایکس اس و ایکس به نمایشگر OLED مجهز نیستند. دو مدل ۱۱ و ایکس آر به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع Liquid Retina LCD با وضوح ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل مجهز هستند که تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi را ارائه می‌کند.

آیفون اس ای جدید دارای یک نمایشگر ۴.۷ اینچی با وضوح ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل است که همین تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi را ارائه می‌کند. این نمایشگر مانند دو مدل دیگر از فناوری True Tone استفاده می‌کند. این نمایشگر دقیقاً همان صفحه نمایشی است که اپل در آیفون ۸ خود استفاده کرده است.

نمایشگر این گوشی‌ها ضمناً از Dolby Vision و پخش HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

مقایسه دوربین
  • آیفون اس ای: تک دوربین ۱۲ مگاپیکسل،‌ سلفی ۷ مگاپیکسل
  • آیفون ایکس آر: تک دوربین ۱۲ مگاپیکسل، سلفی ۷ مگاپیکسل TrueDepth
  • آیفون ۱۱: دوگانه ۱۲ مگاپیکسل واید و اولترا-واید، سلفی ۱۲ مگاپیکسل TrueDepth
آیفون ۱۱ به لطف دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth در جلو، با اختلاف بهترین سیستم دوربین را در بین این سه مدل دارد.

آیفون ۱۱ از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا-واید با دیافراگم f/2.4 و حسگر واید با دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. آن به لرزشگیر اپتیکال عکس (OIS)، فلاش روشن‌تر True Tone و نورپردازی پرتره با شش افکت مختلف و همچنین دومین نسل قابلیت Smart HDR برای عکاسی تجهیز شده است. شما می‌توانید با حالت Night Mode نیز عکاسی بسیار خوبی در شب داشته باشید.

مقایسه آیفون اس ای 2020 با آیفون ایکس آر و آیفون 11 اپل

iPhone SE 2020

آیفون XR از یک دوربین تک لنزی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال عکس و زوم ۵ برابری استفاده می‌کند. این گوشی فقط سه افکت برای نورپردازی پرتره دارد و از اولین نسل Smart HDr استفاده می‌کند.

آیفون اس ای ۲۰۲۰ از همان دوربین تک لنزی به کار رفته در آیفون ۸ و آیفون ایکس آر استفاده می‌کند، اما قابلیت‌های نرم افزاری پیشرفته‌تری را از آیفون ۱۱ به ارث برده است. در این سیستم دوربین شش افکت نورپردازی پرته و کنترل عمق (Depth Control) همراه نسل دوم Smart HDR ارائه می‌شود. با این حال خبری از حالت شب نیست،‌ اما می‌تواند همانند آیفون ۱۱ در دوربین سلفی خود، حالت پرتره را ارائه کند.

هر سه گوشی قادر به فیلمبرداری با وضوح ۴K و نرخ رفرش ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای هستند.

مقایسه سخت افزار
  • آیفون اس ای ۲۰۲۰ – iPhone SE 2020 : چیپست A13 Bionic، حافظه ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت، تک سیم کارت با eSIM
  • آیفون ایکس آر – iPhone XR : چیپست A12 Bionic، حافظه ۶۴/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت، تک سیم کارت با eSIM
  • آیفون ۱۱ – iPhone 11 : چیپست A13 Bionic، حافظه ۶۴/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت، تک سیم کارت با eSIM
آیفون اس ای جدید اپل از همان چیپست A13 Bionic‌ زیر قاب آیفون ۱۱ قدرت می‌گیرد که بهتر از A12 زیر قاب آیفون ایکس آر است. دو مدل XR‌ و ۱۱ در حافظه‌های ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شوند. حافظه‌ی مدل اس ای در نسخه‌ی پایه با آن دو یکی است، اما حافظه‌ی دو مدل دیگر آن به ترتی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی است.

مقایسه آیفون اس ای 2020 با آیفون ایکس آر و آیفون 11 اپل

iPhone 11

همانطور که اشاره کردیم، گوشی جدید اپل از Touch - استفاده می‌کند که در زیر کلید هوم قرار دارد و برخلاف دو مدل دیگر، از تشخیص چهره Face - میزبانی نمی‌کند. وای فای ۶ نیز در آن پشتیبانی می‌شود که در گوشی مدرنی همچون آیفون ۱۱ شاهد آن هستیم. ضمن اینکه هر سه گوشی می‌توانند علاوه بر یک مدل فیزیکی، از یک سیم کارت الکترونیکی (eSIM) نیز پشتیبانی کنند.

سه گوشی موجود در این مقایسه همگی ۴G هستند و از ۵G پشتیبانی نمی‌کنند.

جمع بندی
نمی‌توان به طور قطع گفت که آیفون ۱۱ بهترین گوشی در این مقایسه است، اما شاید اصلی‌ترین مزیت آن نسبت به مدل XR، دوربین ثانویه‌ی آن باشد. از طرفی، تجربه‌ی کاربری آن‌ها یکسان است. در حالی که آیفون اس ای یک پله پایین‌تر از این دو قرار می‌گیرد، اما شاید موردی که بتواند علاقه‌مندان را جذب خودش کند، طراحی تاچ - آن باشد.

بسیاری از کاربران که قصد ارتقاء از آیفون‌های قدیمی‌تر را دارند، شاید به داشتن اس ای جدید بیشتر علاقه‌مند باشند. علاوه بر این، نمایشگر کوچک آن مناسب کسانیست که علاقه‌ای به گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ ندارند.

انجمن رمان نویسی


مقایسه آیفون اس ای ۲۰۲۰ با آیفون ایکس آر و آیفون ۱۱ اپل

 
  • تشکر
Reactions: Niloo. J
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا