خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
یک متخصص تغذیه گفت: مصرف روغن‌های تاریخ گذشته و روغن‌هایی که در معرض گرما و رطوبت بوده‌اند به هیچ وجه درست نیست، زیرا باعث تغییر ساختمان چربی و ایجاد پروکسیدهایی خطرناک می‌شود که به شدت برای بدن مضر است.
حسن فرهادغیبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که روغن‌ها از نظر شکل ظاهری به صورت مایع و جامد وجود دارند، گفت: روغن‌های جامد همان روغن‌های اشباعی هستند که به صورت گیاهی و یا حیوانی یافت می‌شوند؛ روغن‌های مایع نیز غیراشباع و اغلب گیاهی هستند که پس از طی فرایند هیدروژناسیون به روغن جامد گیاهی تبدیل می‌شوند.

وی افزود: روغن‌های مایع غیر اشباع یا در سالاد و پخت و پز معمولی استفاده می‌شوند و یا در سرخ کردنی بکار می‌روند؛ این روغن‌ها حاوی اسید چرب امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ هستند.

وی ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد که مصرف هر دو نوع روغن‌ گیاهی و حیوانی جامد در ابتلا به بیماری‌های قلبی و گرفتگی عروق نقش دارند، از این رو برای پیشگیری از ابتلا به این نوع بیماری‌ها، مصرف روغن‌های مایع توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: برای جذب روغن جامد به بدن نیازی به مصرف روغن نباتی جامد نیست، زیرا روغن جامد مورد نیاز بدن، از طریق مواد غذایی چون گوشت نیز تامین می‌شود.

وی با بیان این‌که تمامی روغن‌ها چاق کننده هستند، اظهار کرد: بهتر است برای پیشگیری از بیماری‌ها مزمن و غیر واگیر، روغن‌های مایع را به جای روغن‌های جامد وارد برنامه‌های غذایی روزانه خود کرد.

وی افزود: توصیه می‌شود از چربی‌های غیراشباع امگا ۶ مانند روغن آفتابگردان و ذرت و چربی‌های غیراشباع امگا ۹ مانند روغن زیتون و کلزا با حرارت بالا استفاده نشود، زیرا حرارت بالا برای این نوع روغن‌ها موجب تخریب مولکول‌ها و مشکلات تغذیه‌ای خواهد شد.

وی در خاتمه با اشاره به روغن‌ پالم، گفت: این نوع روغن‌ نیز به عنوان خوراکی و به صورت نیمه اشباع وجود دارد که توصیه می‌شود کمتر مصرف شود.


چگونگی مصرف روغن

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا