خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
مهرنوش خالقی -روانشناس عمومی و مربی کودکان- در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه کودکان صفر تا سه سال نیاز به فعالیت‌هایی دارند، حواس پنج‌گانه‌شان علاقه‌مند و تقویت شود، پیشنهاد می‌دهد که بازی messy play یا بازی‌های شلخته یا بازی‌های کثیف برای علاقه‌مند حواس پنج‌گانه نوزادان و کودکان تا سن سه سالگی مورد توجه جدی والدین قرار گیرد.

او قرنطینه را فرصت مناسبی می‌داند تا خانواده‌ها بتوانند فضاهای مختلف خانه را برای بازی بچه‌ها مناسب و آماده کنند. اگر پدر و مادری نسبت به تمیز ماندن خانه حساس هستند؛ باید شرایط خانه را طوری فراهم کنند؛ اختلاف و درگیری بین والدین و کودکان به حداقل ممکن برسد.

برای مثال اگر فرزند خردسال شما عادت دارد که دیوار را خط خطی کند یا نقاشی بکشد، بهتر است روی دیوار کاغذ، مقوا یا نایلون بچسبانید. یا برای برخی بازی‌ها که کثیفی و شلختگی دارند؛ بهتر است یک سفره یا پارچه‌ای پهن شود تا کودک روی آن به راحتی بازی کند.

این روانشناس بیان می‌کند که بازی‌های شلخته یا Messy Play مثل کف‌بازی، رنگ‌بازی، خاک‌بازی، گِل‌بازی و شن‌بازی حواس بچه‌ها را علاقه‌مند می‌کند، حتی بعضی کودکان دوست دارند با غذاهایی مثل ماکارونی بازی کنند. والدینی که نگران خوردن خمیرهای بازی توسط کودک هستند؛ می‌توانند با آرد و رنگ‌های خوراکی، خودشان خمیر درست کنند.

فضاهای مورد استفاده برای بازی‌های شلخته

خالقی ادامه می‌هد که برای بازی‌های شلخته یا کثیف بازی، می‌توان از بالکن خانه‌ها استفاده کرد. اگر خانه‌ای بالکن نداشت؛ خانواده‌ها می‌توانند از حمام، حیاط خانه یا پارکینگ استفاده کنند. البته همه این فضاهای پیشنهادی، باید کاملاً تمیز و ایمن باشند. برای مثال باید از نبود اشیا و لبه‌های تیز در اطراف کودک مطمئن شوید.

او با تأکید بر اینکه کودکان زیر سه سال تا ساعت‌ها با بازی‌های شلخته سرگرم می‌شوند و برای خود بازی خلق می‌کنند، می‌گوید: قرنطینه فرصت مناسبی است تا بتوانیم فضاهای مختلف خانه را برای بازی بچه‌ها فراهم کنیم.
انجمن رمان نویسی


بازی‌های شلخته

 
  • تشکر
Reactions: ~HadeS~ و yeganeh yami
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا