خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

shadi_army

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/4/20
ارسال ها
18
امتیاز واکنش
224
امتیاز
103
سن
25
محل سکونت
بام ایران
زمان حضور
23 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
بادام میتونه به روش های مختلف مصرف بشه و البته فواید زیادی هم داره. شما میتونین اونا رو تمام شب خیس کنین و صبح ها بخورین یا اینکه به عنوان میان وعده در طول روز مصرف کنین.
یا اینکه اونا رو آسیاب کرده و با کره کیک مخلوط کرده یا اصلا یه کیک بادام درست کنین و …. . متخصصان میگن مصرف یه اونس بادام در طول روز خطر بیماری های قلبی رو کاهش میده. پس منتظر چی هستین؟ همین امروز بادام رو به رژیم غذاییتون اضافه کنین!

حفظ سلامت عمومی

یک اونس (یا یک مشت) بادام سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. همچنین حاوی قند پایینی است و از قلب در برابر بیماری ها محافظت میکنه چون سرشار از منیزیمه. علاوه بر این، بادام سطح کلسترول رو کاهش داده و کم کردن وزن کمک میکنه. بادام سلامت دستگاه گوارش رو بهبود داده و به دلیل اینکه قند کمی داره با دیابت مبارزه میکنه.

نکته: شبها شش تا هشت عدد بادام رو در آب یا شیر خیس کرده و صبح ها پوستش رو بکنین و بخورین.

سلامتی موها

روغن بادام تقریبا برای همه نوع مشکل مو استفاده میشه. این روغن نه تنها از ریزش مو جلوگیری میکنه بلکه برای درمان شوره و به تاخیر انداختن سفیدی مو هم مفیده. استفاده از روغن بادام باعث میشه موها سالم تر و درخشان تر بشن. روغن بادام خیلی راحت در عطاری ها و سوپرمارکت ها در دسترسه و میتونه با بقیه روغن ها استفاده بشه تا سلامتی موها حفظ بشن.

نکته: برای حفظ سلامتی موها، سه قاشق غذاخوری روغن بادام، دو قاشق غذاخوری روغن کاستور و مقداری گل بامیه با هم مخلوط کنین. این مخلوط رو آروم گرم کرده و وقتی سرد شد اون رو روی سر برای ده دقیقه ماساژ بدین. حالا یه حوله دور سرتون پیچیده و یک ساعت صبر کنین. بعد موهاتون رو شامپو کنین.

سلامتی پوست

روغن بادام با مرطوب کننده هایی که داره برای پوست خیلی مفیده. روغن بادام سرشار از اولئین گلیسیرید و اسید لینولئیک است که به پیشگیری از بروز آکنه، جوش و دانه های سرسیاه کمک میکنه.

نکته: یک چهارم فنجان بادام (با آسیاب پودرش کنین)، رو با یک چهارم فنجان شکر قهوه ای مخلوط کرده و دو قاشق غذاخوری عسل و مقداری هم روغن بادام بهش اضافه کنین تا به یه لایه بردار صورت تبدیل بشه. از این لایه بردار دو بار در روز استفاده کنین تا درخشندگی و رنگ طبیعی پوستتون برگرده
منبع : coca.ir


بادام چه فوایدی برای حفظ زیبایی دارد؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا